ttm مخفف چيست

مدل TTM چيست؟

بورس اوراق بهادار در ايران از سال ۱۳۴۶ با تعداد معدودي از شركت شروع به كار كرد و به تدريج توسعه يافت اما با وقوع انقلاب اسلامي در سال ۱۳۵۷ و پس از آن آغاز جنگ تحميلي در ايران تا سال ۱۳۶۸ هيچ فعاليتي نداشت و با پايان يافتن جنگ به تدريج با شروع فعاليت‌هاي عمراني بورس نيز فعاليت خود را از سر گرفت و با افزايش تعداد شركت‌هاي پذيرفته‌شده در بورس رونق گرفت. تا قبل از سال ۱۳۸۴ و تصويب قانون جديد اوراق بهادار در مجلس معاملات به شكل سنتي و حضور معامله گران اصلي بازار بورس در تالار شيشه‌اي خيابان حافظ انجام مي‌گرفت. ولي پس از تصويب قانون مزبور و ورود الكترونيك در بورس ماهيت اطلاعات موجود در سايت نيز تغييرات عمده‌اي پيدا كرد و يكي از خدمات اصلي اطلاعات موجود در سايت TSETMC به عنوان مرجع اصلي معاملات بازار بورس بوده است. يكي از اطلاعات اصلي موجود در اين سايت، سود هر سهم يك شركت(EPS) و نسبت قيمت به درآمد(P/E) براي هر سهم بوده است كه به شدت مورد توجه معامله گران بوده است. در اين مقاله به اين قسمت مهم و حياتي و تغييرات به وقوع پيوسته در آن و توضيح مدل TTM مي‌پردازيم.

★ سود هر سهم يا EPS چيست

همان‌طور كه استحضار داريد يكي از انواع صورت‌هاي مالي شركت‌ها، صورت سود و زيان است. در واقع صورت سود و زيان نمايانگر عملكرد يك شركت در طي يك دوره زماني است كه محصول نهايي آن سود( زيان) خالص است. در تصوير زير يك نمونه از صورت سود و زيان شركت پتروشيمي زاگرس را مشاهده مي‌فرماييد.

مدل TTM چيست؟همان‌طور كه مي‌بينيد سود خالص پس از كسر ماليات در دوره ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ معادل ۳۳۴۴۲ ميليارد ريال بوده است. سود هر سهم نمايانگر عملكرد يك شركت بورسي است كه از تقسيم سود خالص پس از كسر ماليات به تعداد سهام شركت به دست مي‌آيد. از آنجايي كه تعداد سهام شركت پتروشيمي زاگرس ۲٫۴ ميليارد سهم است سود هر سهم آن ۱۳۹۳۴ ريال خواهد بود.

۳۳۴۴۲۲۰۳۰۰۰۰۰۰ / ۲۴۰۰۰۰۰۰۰۰ = ۱۳۹۳۴

حال كه با مفهوم EPS آشنا شديد بايستي به اين نكته توجه داشته باشيد كه تمامي معامله گران به دنبال برآورد سود هر سهم سال آينده يك شركت هستند تا در صورتي كه احتمال افزايش سود هر سهم وجود داشته باشد اقدام به خريد سهام اين شركت‌ها نمايند و تحليلگران بنيادي با استناد به مجموعه‌اي از داده‌هاي اقتصادي و پيش‌بيني آينده شركت‌ها, سود هر سهم سال‌هاي آتي شركت‌ها را برآورد مي‌كنند. اهميت اين موضوع باعث شده است كه در صفحه هر نماد بورسي اطلاعاتي در مورد سود هر سهم(EPS) آن شركت درج گردد.

★ نسبت قيمت به درآمد هر سهم يا P/E چيست؟

اين نسبت همان‌طور كه از نام آن پيداست از تقسيم قيمت جاري( اصطلاحاً به آن قيمت تابلوي سهم مي‌گويند) سهم بر سود هر سهم به دست مي‌آيد.لازم به ذكر است كه در تمام دنيا استفاده از نسبت قيمت به درآمد هر سهم رايج است و به نوعي جزو ابزار رايج نزد تمامي معامله گران است. عموماً معامله گران از نسبت قيمت به درآمد هر سهم(Price/Earnings) ميانگين بازار در محاسبه ارزش ذاتي شركت‌ها استفاده مي‌كنند. هم‌چنين در بازار بورس ايران نيز استفاده از اين نسبت به عنوان ابزار رايج تحليلگران بنيادي ياد مي‌شود و همواره در كنار برآورد دقيق سود هر سهم به عنوان اصلي‌ترين فاكتور, تلاش مي‌كنند تا با تخمين دقيق نسبت P/E بتوانند دقيق‌ترين برآورد را از ارزش ذاتي شركت‌ها داشته باشند. توجه داشته باشيد كه رايج‌ترين شيوه ارزش‌گذاري در بين تحليلگران بنيادي از رابطه زير به دست مي‌آيد:

 

 

سود هر سهم برآوردي * قيمت به درآمد هر سهم برآوردي = ارزش ذاتي سهم

بنابراين همان‌طور كه از متون فوق برداشت مي‌شود نسبت P/E نيز به عنوان يكي ديگر از متغيرهاي اثرگذار مطرح است. حال كه با مفهوم و اهميت جايگاه تحليلي EPS و P/E نزد تحليلگران آشنا شديد به روند تغييرات اين دو مي‌پردازيم.

★ سود هر سهم در مدل TTM

قبل از بهمن ۱۳۹۶ سازمان بورس شركت‌هاي بورسي را ملزم كرده بود تا گزارش پيش‌بيني عملكرد خود را منتشر نمايند. به همين دليل شركت‌هاي بورسي و فرابورسي در چندين مرحله اين گزارش را منتشر مي‌كردند. در گام اول يك ماه مانده به شروع دوره مالي جديد پيش‌بيني از عملكرد سال مالي بعد خود منتشر مي‌كردند و پس از آن متناسب با هر گزارش ميان‌دوره‌اي گزارش پيش‌بيني خود را بازنشر مي‌كردند و بسته به شرايط سود هر سهم پيش‌بيني خود را افزايش( تعديل مثبت ) و يا كاهش( تعديل منفي) مي‌دادند و با هر تغيير در گزارش پيش‌بيني شركت‌ها، در صورتي كه تغيير بااهميت بيش از ۲۰ درصدي انجام مي‌شد نماد را بسته و بدون محدوديت نوسان بازگشايي مي‌شد و در نتيجه عموماً تغييرات سنگيني را شاهد مي‌بوديم. اين موضوع در حالي كه سادگي محاسبات را براي سرمايه‌گذاران در پي داشت اما به دليل اينكه ديدگاه شركت در آن دخيل بود و بعضاً ممكن بود شركتي با نيت خاصي گزارش خود را تغيير دهد موجب گمراهي سرمايه‌گذاران را فراهم مي‌آورد.

توجه فرماييد تا زماني كه قانون انتشار گزارش پيش‌بيني براي شركت‌ها پابرجا بود آخرين سود هر سهم پيش‌بيني گزارش‌شده از سوي شركت مبناي EPS گزارش‌شده سازمان بورس قرار مي‌گرفت. ttm مخفف چيست  . اما از بهمن‌ماه ۱۳۹۶ مصوبه‌اي نزد سازمان بورس تصويب شد كه پيرو آن شركت‌ها از آن تاريخ به بعد مجاز به انتشار گزارش‌هاي پيش‌بيني عملكرد خود نبودند و هرگونه آثار مالي احتمالي در عمليات شركت را مجبور بودند در گزارش جداگانه‌اي تحت عنوان گزارش تفسيري مديريت و يا در قالب شفاف‌سازي ارائه كنند. بنابراين چون در اين حالت از EPS پيش‌بيني‌شده خبري نبود، مجبور شدند كه از مبناي ديگري جهت گزارش EPS در سايت TSETMC استفاده كنند. يكي از فرمت‌هاي جهاني گزارش EPS روشي تحت عنوان Trailing Twelve Months(دوازده ماهه گذشته) يا به اختصار TTM بوده است. اما منظور از EPS به روش TTM چيست؟ بر طبق الزامات سازمان بورس، شركت‌هاي بورسي ملزم هستند تا در هر دوره سه ماهه صورت‌هاي مالي خود را گزارش نمايند. بنابراين مي‌توان به سود هر سهم دوره‌هاي سه ماهه شركت‌ها دسترسي پيدا كرد. مدل TTM چنين بيان مي‌كند كه شركت‌ها را مي‌توان بر اساس EPS دوازده ماه گذشته آن(۴ دوره سه ماهه) ارزيابي كرد. براي مثال تصوير زير مربوط به صفحه سايت بورس براي شركت پتروشيمي زاگرس با نماد زاگرس است كه در تاريخ ۵ فروردين ماه ۱۳۹۸ گرفته شده است.

EPS به روش TTMاز آنجايي كه در آن تاريخ صورت مالي ۹ ماهه شركت منتشر شده است, بنابراين براي محاسبه سود هر سهم(EPS) 12 ماهه گذشته بايستي به ۹ ماهه ۱۳۹۷ و ۳ ماهه چهارم(فصل زمستان) سال ۱۳۹۶ شركت مراجعه كرد. همان‌طور كه پيش از اين نيز رؤيت شد پتروشيمي زاگرس در دوره ۹ ماهه ۱۳۹۷ سود هر سهم ۱۳۹۳۴ ريالي را محقق كرده است. سرمايه گذاري . بر طبق محاسبات ذيل نيز سود هر سهم فصل زمستان ۱۳۹۶ شركت نيز معادل ۳۵۶۶ ريال بوده است.

سود هر سهم ۱۲ ماهه ۱۳۹۶ : ۸۱۲۴ ريال

سود هر سهم ۹ ماهه ۱۳۹۶: ۴۵۵۸ ريال

سود هر سهم ۳ ماهه چهارم سال ۱۳۹۶:

۸۱۲۴ – ۴۵۵۸ = ۳۵۶۶

سود هر سهم ۹ ماهه ۱۳۹۷ : ۱۳۹۳۴ ريال

سود هر سهم به روش TTM

۱۳۹۳۴ + ۳۵۶۶ = ۱۷۵۰۰

همان‌طور كه مشاهده مي‌فرماييد سود هر سهم گزارش‌شده در سايت بورس اوراق بهادار ۱۷۵۰۰ ريال گزارش شده است. اين رويه براي تمامي شركت‌ها انجام مي‌شود.

اين مطلب را حتما بخوانيد:  افزايش سرمايه به چه كساني تعلق مي گيرد؟

★ نسبت p/e هر سهم به روش TTM

حال كه شيوه برآورد سود هر سهم به روش TTM را فراگرفتيد، به توضيح نسبت قيمت به درآمد هر سهم در اين روش مي‌پردازيم. همان‌طور كه پيش از اين نيز مطرح شد نسبت P/E از تقسيم قيمت جاري سهم به سود هر سهم به دست مي‌آيد. تا قبل از اجرايي شدن مدل TTM از سود هر سهم پيش‌بيني‌شده كه شركت‌ها ارائه مي‌دادند استفاده مي‌شد. اما با اجرايي شدن مدل TTM از سود به‌دست‌آمده ناشي از روش مزبور, استفاده مي‌شود. در مثال ما, قيمت پتروشيمي زاگرس ۶۱۱۹۰ ريال بوده است. ازآنجايي‌كه سود هر سهم به روش جديد ۱۷۵۰۰ ريال به دست آمده است نسبت P/E در تاريخ ۵ فروردين ۱۳۹۸ براي پتروشيمي زاگرس برابر ۳٫۴۹ مي‌شود:

قيمت جاري سهم پتروشيمي زاگرس : ۶۱۱۹۰ ريال

سود هر سهم به روش TTM : ۱۷۵۰۰ ريال

نسبت قيمت به درآمد هر سهم پتروشيمي زاگرس:

۶۱۱۹۰ / ۱۷۵۰۰ = ۳٫۴۹

✖ نكات مهمي كه بايد در رابطه با مدل TTM بدانيد

يكي از مزيت‌هاي مدل TTM اين است كه به ما مقدار سود هر سهم را با فرض عدم‌تغيير شرايط در آينده نشان مي‌دهد. در نتيجه اگر شرايط بهتري رقم بخورد قطعاً سود هر سهم در روش TTM افزايش پيدا خواهد كرد و اين موضوع نمايانگر پتانسيل‌هاي صعود در آينده خواهد بود. همان‌طور كه گفتيم اين روش مجموع سودهاي هر سهم چهار دوره سه ماهه گذشته سهم را نشان مي‌دهد. بنابراين اگر در دوره سه ماهه اخير عملكرد شركت بهبود پيدا كند مقدار EPS گزارش‌شده افزايش پيدا خواهد كرد. 

اين روش براي شركت‌هايي كه روند سودسازي آن‌ها با نوسان زيادي همراه است كارا نيست. براي مثال شركتي مانند سايپا كه در برهه‌اي سود هر سهم محدود و در برهه‌اي ديگر زيان مي‌سازد قطعاً اين روش كارايي خود را از دست مي‌دهد.

اين روش براي شركت‌هايي كه با دگرگوني بزرگي در فعاليتشان روبه‌رو مي‌شوند، كارايي خود را از دست مي‌دهد. براي مثال شركت صنعتي دريايي ايران با نماد خصدرا تا سال‌هاي متمادي زيانده بوده است.  آموزش سرمايه گذاري   اما با تغييرات بنيادي كه در شركت رخ داد، اين شركت در سال ۱۳۹۵ سودآور شد. اگر اين روش در آن سال نيز حكم‌فرما بود نمي‌توانست اطلاعات تحليلي مناسبي را به سرمايه‌گذاران مخابره كند.

 

 

منبع

غذاي گربه ايراني

 

طرز تهيه غذاي گربه به چه صورت است؟

طرز تهيه غذاي گربه به چه صورت است؟

همان طور كه ما به شما پيشنهاد مي دهيم خودتان  غذاي گربه ايراني را درست كنيد اين كار علاوه بر اين كه شما را مغرور مي سازد فايده هاي ديگري هم نيز دارد و در قسمت پايين فايده هاي ديگر را به شما مي گوييم:

  1. اين غذا طبيعي تر است و گربه ها حيواناتي اند كه زود رشد مي كنند. رژيم غذايي كه شامل غذاهاي  تجاري باشد، نياز هاي غذايي او را برآورده مي كند اما به اندازه غذا هاي خانگي غريزه گوشت خوار بودن آن ها را برآورده نخواهد كرد
  2. هضم غذاي خانگي راحت تر است درحالي كه گربه تان غذايي كه پخته ايد را گاز مي زند و مي جود، در آن زمان، سيگنال هاي هضم به شكم او فرستاده مي شود
  3. غذاي خانگي سالم تر است گربه ها دندان هاي تيز و تيغه اي دارند كه براي برش و پاره كردن گوشت خام است غذاهاي آماده چنين مزايايي براي سلامت آن ها ندارند در عوض فوايد غذاي خانگي بي شمارند
  4. كنترل آن راحت تر است واقعيت اين است كه با تهيه مواد اوليه و فرآيند آماده كردن غذا، شما به رژيم غذايي گربه تان كنترل كامل خواهيد داشت
  5. اين كار جالب تر است گربه تان از دستوري كه برايتان آماده كرديم بسيار لذت مي برد و شما هم مي توانيد در اين حال او را تماشا كنيد و لذت ببريد
  6. اين ها تنها چند تا از هزاران دلايلي است كه نشان مي دهند بهتر است خودتان غذاي گربه تان را درست كنيد، اما اگر در دنياي غذاي گربه ها جست و جو كنيد، دلايل بيشتري پيدا خواهيد كرد

آماده كردن غذاي گربه با سويا

  • سويا : 1 ليوان
  • گوشت‭ ‬قرمز‭ ‬و‭ ‬يا‭ ‬مرغ‭ ‬و‭ ‬يا‭ ‬سنگدان‭ ‬مرغ و يا قلب مرغ : نيم كيلو

ابتدا‭ ‬سويا‭ ‬را‭ ‬در‭ ‬آب‭ ‬خيس‭ ‬مي ‌كنيد‭ ‬و‭ ‬بعد‭ ‬آن را‭ ‬آب كشي‭ ‬نماييد‭ ‬و‭ ‬بگذاريد‭ ‬آبش‭ ‬به‭ ‬طور‭ ‬كامل‭ ‬گرفته‭ ‬شود ‬مي‌توانيد‭ ‬براي‭ ‬اين‭ ‬منظور‭ ‬از‭ ‬آبكش‭ ‬استفاده‭ ‬نماييد و الان گوشت قرمز و يا مرغ و يا سنگدان و يا قلب مرغ‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬صورت‭ ‬خام‭ ‬با‭ ‬گوشت‭ ‬چرخ‭ ‬كن‭ ‬و‭ ‬يا‭ ‬ميكسر‭ ‬مخلوط‭ ‬كنيد‭.

  • هويج : 2 عدد
  • سويا : 1 فنجان
  • برنج پخته : 1 فنجان

سويا‭ ‬را‭ ‬به همراه آب و مقداري برنج پخته شده و هويج رنده شده مخلوط كرده و 40 دقيقه مي گذاريم كامل بپزد.

سيب‭ ‬زميني‭ ‬پخته‭ ‬رنده‭ ‬شده‭ ‬به‭ ‬همراه‭ ‬سويا‭ ‬و‭ ‬سبزيجات‭ ‬و‭  ‬كمي‭ ‬هويج‭ ‬مجددا‭ ‬به‭ ‬مدت ‭ ‬20 ‬دقيقه‭ ‬بپزيد‭ ‬از‭ ‬رشته‭ ‬اسپاگتي‭ ‬هم‭ ‬مي‌توانيد‭ ‬به‭ ‬جاي‭ ‬سيب‭ ‬زميني‭ ‬پخته‭ ‬استفاده‭ ‬كنيد ‬مي‌توانيد‭ ‬مقداري‭ ‬جوانه‭ ‬گندم‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬ابن‭ ‬مخلوط‭ ‬اضافه‭ ‬كنيد.

سنگدان‭ ‬مرغ‭ ‬را‭ ‬با‭ ‬سويا‭ ‬و‭ ‬آرد‭ ‬سفيد‭ ‬يا‭ ‬گندم‭ ‬به همراه‭ ‬اسفناج‭ ‬و‭ ‬جعفري‭ ‬و‭ ‬مقداري‭ ‬كاهو‭ ‬به‭ ‬همراه‭ ‬۳‭ ‬قاشق‭ ‬مربا‭ ‬خوري‭ ‬روغن‭ ‬مخلوط‭ ‬كنيد‭ ‬پس‭ ‬از‭ ‬اينكه‭ ‬حدود‭ ‬۴۰‭ ‬دقيقه‭ ‬پخت‭ ‬به‭ ‬گربتان‭ ‬بدهيد‭ .‬

طرز تهيه غذاي خشك گربه در خانه

در اين بخش درباره مزاياي غذاي خشك گربه به شما مطالبي درج كنيم پس با ما همراه باشيد:

  • اين غذا ها به صورت آماده براي مصرف در پت شاپ ها موجودن و لازم نيست براي تهيه و پختنشون زماني صرف كنيم به خصوص اگر قرار باشه اون ها رو از هپي پت سفارش بديم و درب منزل تحويل بگيريم و مي توانيد آن را به راحتي در خانه درست كنيد
  • غذاي خشك گربه از مخلوطي متعادل از مواد لازم براي همه چيز در مورد غذاي خشك گربه تهيه شده و شامل پروتئين، كربوهيدرات، چربي، ويتامين ها و املاح ضروري بدن گربه هاست و يك رژيم غذايي كامل به حساب مياد
  • غذاي خشك گربه در انواع مختلفي وجود داره و مي تونيم با توجه به سن و حساسيت هاي گربمون براش غذاي خشك مناسب رو انتخاب كنيم
  • غذاي خشك گربه رو مي شه طولاني مدت نگهداري كرد بدون اينكه خراب بشه
  • غذاي خشك به خاطر خشك بودنش  گربه  رو مجبور به جويدن دانه هاي غذا مي كند و اين جويدن دائم مانند مسواك عمل كرده و از ايجاد پلاك و تار تار دنداني در گربه ها پيشگيري مي كند.

جدول اطلاعات

طرز تهيه غذاي گربه را مي توانيد با مراجعه به جدول زير حرفه اي تر آموزش ببينيد :

موضوع طرز تهيه غذاي گربه
بهترين غذا حاوي مواد مغذي، فيبر و پروتئين و …
غذاهاي ممنوعه پياز، انگور، گوجه
غذاي خشك يا كنسرو غذاي خشك بهتر است
ويژگي هاي غذاي گربه

رطوبت كمتري دارد
پروتئين كمتري دارد
كربوهيدرات بيشتر دارد

طرز تهيه غذاي بچه گربه

 بچه ‌گربه‌ ها در حال رشد هستند، بنابراين نياز به كالري و ويتامين هاي بيشتري در هر كيلو وزنشان هستند؛ اما مواد اوليه تشكيل دهنده براي گربه ها در تمام سنين مناسب است از زماني كه شير خوردنشان به پايان مي رسد و شروع به خوردن غذا هاي جامد مي كنند.

  • شير خشك كم‌چرب ۱ قاشق غذا خوري
  • پنير ۲ قاشق غذا خوري
  •  سبزيجات خرد شده ۲ قاشق غذا خوري
  • تخم مرغ ۳ عدد

شير خشك ر ا با آب تركيب مي كنيم تخم مرغ را در يك ظرف جداگانه مي شكنيم و به شير خشك اضافه مي‌كنيم مواد به دست آمده در يك ماهيتابه تفلون مي ريزيم و با حرارت پايين مي پزيم مواد پخته شده را بر مي گردانيم پنير و سبزيجات را روي آن ها مي ريزيم غذا را لول مي كنيم و در يخچال قرار مي دهيم.

بچه گربه ها در اين سن بايد رشد بكنند پس بايد چيز هاي مقوي بخورند پس ما يك غذاي مقوي را به شما آموزش خواهيم داد كه شما در اين براي چهار پاي زيبايتان آماده كنيد:

  • گوشت مرغ نصف ليوان
  • كنسرو ماهي تن 1 عدد
  • هويج 1 عدد
  • برنج 2 عدد

گوشت مرغ و هويج و برنج را در يك قابلمه اي كه پر از آب است مي گذاريم بپزد تا زماني كه نرم بشوند سپس آب درون قابلمه را خالي مي‌كنيم و كنسرو ماهي را به مخلوط آن اضافه مي كنيم و با دستگاه مخلوط كن تركيب مي كنيم باقي مانده در يك نايلون فريزر ريخته و فريز مي كنيم.

  • مرغ كامل 1 عدد
  • كاهو 6 برگ
  • برنج 2 ليوان
  • هويج 8 عدد
  • گل كلم بروكلي 1 تكه
  • لوبيا سبز 1 مشت

مرغ را كامل بشوييد و سپس در يك قابلمه بزرگ و پر از آب بر روي گاز قرار مي دهيم سبزيجات را به صورت ريز خرد مي كنيم و برنج و تمامي وسايل را به قابلمه اضافه مي كنيم اجازه مي دهيم كامل مواد بپزد تا جايي كه بتوانيم استخوان‌ها را جدا بكنيم سپس استخوان ها را جدا مي كنيم و استخوان ها را به قطعات كوچكي در مي‌آوريم و به گربه خويش مي دهيم.

طرز تهيه غذاي گربه با مرغ

طرز تهيه غذاي گربه با مرغ

  • مرغ متوسط 1 عدد
  • نان سوخاري 1 دوم ليوان
  • تخم مرغ 1 عدد
  • پنير صبحانه 1 چهارم ليوان

مرغ ها را خرد كنيد و در درون يك قابلمه بريزيد و اجازه بدهيد بپزيد هويج ها را رنده كنيد و نان هاي سوخاري را هم خرد كنيد همه را باهم مخلوط كنيد و مي توانيد فريز بكنيد.

  • مرغ متوسط يك عدد
  • برنج دو ليوان
  • كاهو سبز پنج برگ
  • لوبيا سبز 150 گرم
  • هويج پنج عدد

مرغ را پس از اينكه كامل شستيد بايد در يك قابلمه بپزيد سپس براي اينكه بوي بد آن از بين برود مي توانيد سبزيجات را خرد كنيد و پس از مدتي برنج را به آن اضافه كنيد در قابلمه را بگذاريد تا مواد باهم مغز پخت بشوند سپس غذاي ما آماده است.

  • مرغ كامل 1 عدد
  •  پنير پارمسان يك‌چهارم ليوان
  • هويج 3 عدد
  • نان سوخاري نصف ليوان
  • شير خشك يك‌چهارم ليوان
  • تخم ‌مرغ 1 عدد
  •  نمك نصف قاشق چاي‌خوري

مرغ را كامل مي شوريم و آن را به خوبي مي پزيم البته بايد گفت قبل از پختن آن ها را تكه تكه خرد كنيد هويج ها را رنده كنيد و نان هاي سوخاري را خرد كنيد مواد را در يك كاسه بزرگ ريخته مخلوط مي كنيم سپس با دست هايمان كوفته هايي سايز توپ پينگ پنگ مي سازيم روشن مي كنيم و دماي آن را ۳۵۰ درجه تنظيم مي كنيم به مدت ۲۰ دقيقه مي پزند بر روي آن ها قهوه اي مي شود.

طرز تهيه غذاي ارزان براي گربه

طرز تهيه غذاي ارزان براي گربه

  •  كدو سبز 1 عدد
  •  جوانه گندم نصف ليوان
  •  آب مرغ يك‌چهارم ليوان 
  • سنبل‌ الطيب خرد شده نوك قاشق

كدو سبز ها را به صورت درشت خرد مي كنيم و با جوانه گندم مخلوط مي كنيم تركيب و در يك كاسه ريخته و روي آن آب مرغ را مي ريزيم براي جذب كردن گربه مقدار بسيار كمي سنبل الطيب اصالت مي ريزيم غذاي ما آماده است.

طرز تهيه غذاي گربه ها با نژاد هاي مختلف

طرز تهيه غذاي گربه پرشين

براي گربه پرشين يك نوع غذا را سايت هپي پت به شما توصيه مي كند آن هم شامل:

  • پوست مرغ
  • آب
  • نان

پوست مرغ را تكه تكه خرد مي كنيم و آب را در يك قابلمه مي ريزيم تا به جوش بيايد پوست ها را در آن ريخته تا بپزد نان ها را خرد كنيد سپس به آن ها اضافه كنيد مخلوط كنيد و بگذاريد سرد بشود.

طرز تهيه غذاي گربه اسكاتيش

  • نان سفيد
  • شير 
  • مرغ يا آب مرغ

شير و آب مرغ را در يك كاسه مخلوط كنيد و نان را به تكه هاى كوچك خورد كنيد و به داخل كاسه اضافه كنيد اجازه دهيد نان داخل كاسه در مايعات خيس بخورد و بعد در مايكروفر (مايكروويو) براي يك دقيقه بگذاريدسپس صبر كنيد تا خنك شود و با خيال راحت به بچه گربه اسكاتيش خود دهيد.

سوالات متداول

طرز تهيه غذاي گربه خياباني

  • اونس ژلاتين
  • اونس آب جوش
  • اونس شير بز
  • زرده تخم مرغ
  • مايونز با كالري بالا
  • شربت ذرت

ژلاتين را در آب داغ حل كنيد و صبر كنيد تا خنك شود و مواد باقى مانده را به ژلاتين سرد شده اضافه كنيد مخلوط مواد را در فريزر براى تثبيت بگذاريد و بعد از سفت شدن آن مانند ژلاتين قابل استفاده است توجه داشته باشيد كه پودينگ نبايد حرارت ببيند آن را اسكوپ كرده و مدت نگهدارى آن در يخچال ماكسيمم ٧روز است و براى نگهدارى بيشتر در فريزر مي توانيد بگذاريد.

آماده سازي غذاي گربه دال فيس

  • مرغ پخته شده آب پز و يا در مايكروويو بدون چربي طبخ شود
  • كلم بروكلي تازه بخار پز
  • هويج تازه
  • آب مرغ

تمام مواد را با هم مخلوط كنيد و بپزيد و مي توانيد در اين غذا از ماهى پخته شده ويا سبزيجات ديگر و يا انوع برنج ها استفاده كنيد.

سوالات متداول

بايد از چه نوع مواد غذايي منظور خام يا پخته استفاده كنيم؟

بسياري از متخصصان غذاي گربه ها يكي را به ديگري ترجيح مي دهند. صاحبان گربه ها معمولا از انتخاب خود دفاع مي كنند در حقيقت اين است كه هر دو نوع غذا ‒ خام يا پخته ‒ فوايدي دارند كه باعث مي شوند مطمئن شويد گربه تان از يك رژيم غذايي مناسب استفاده مي كند، كه مواد معدني مورد نياز او را فراهم مي كند مهم ترين عامل در حفظ سلامتي او است.

چطور غذاي بيروني را با غذاي خانگي گربه تعويض كنيم؟

مي توانيد يك يا دو بار در هفته غذاي خانگي خود را به گربه تان پيشنهاد دهيد و به عكس العمل او توجه كنيد. ايده ديگر اين است كه غذاي خانگي را با غذاي هميشگي او مخلوط كنيد و سپس به تدريج كه او به رژيم غذايي جديدش عادت مي كند، غذاي خانگي را جايگزين غذاي هميشگي كنيد.

گربه شما تا چه اندازه نياز به خوردن دارد؟

به عنوان يك قاعده كلي، بيشتر گربه‌ ها به 30 كالري در هر روز نياز دارد.  نوتري پت . حساب و كتاب در اينجا بسيار ساده است، اگر گربه شما 4.5 كيلوگرم باشد، نياز به 300 كالري دارد كه در شرايط غذايي خشك، حدود يك فنجان است البته قرار نيست كه غذاي خشك به او بدهيم اما اين راه خوبي است تا بتوانيم اندازه ها را براي خودتان حساب كنيد، چون ممكن است در گذشته به آن غذاي خشك داده باشيد در همين راستا حدود 180 گرم از غذاي گربه مي شود.

چرا گربه من آب كمتري مي خورد؟

در نهايت، ممكن است متوجه شويد كه بعد از تعويض رژيم غذايي به خام يا پخته، گربه شما آب كمتري مصرف مي ‌كند. اين طبيعي است و چيز خوبي هم هست غذاي خانگي گربه حاوي آب بسيار بيشتري نسبت به غذاي آماده آن ها است. اكثر پستانداران بيشتر نيازمندي‌هاي مايع خود را در طريق غذا به دست مي‌آورند.  منبع

كدام غذا براي سگ خياباني خوب است؟ + تفاوت آن با نژادهاي ديگر

به نقل از وبلاگ دكتر هاپو، تبليغات زيادي از طرف گروه هاي حامي سگ ميشود تا افراد را به سرپرستي سگ هاي بومي به جاي خريد سگ هاي نژاد دار تشويق كنند، اينجا ميخواهيم اين موضوع رو يكم بررسي كنيم.
سگ هاي بومي و ولگرد در همه جاي دنيا وجود دارند ولي در كشورهاي جهان سوم و درحال توسعه خيلي بيشتر هستند. بخصوص در كشورهايي كه از لحاظ ديني و فرهنگي نگهداري سگ عرف غالب جامعه نيست، مثل ايران. نكته جالب اين است كه سگ هاي بومي در همه جهان تا حد زيادي از نظر ظاهري به هم شبيه هستند و در هر منطقه اي اسم خاصي هم دارند، مثلا در هند اين سگ ها به نام نژاد "پريا" شناخته مي شوند.
از نظر جانورشناسي نژاد بومي هر منطقه قوي ترين نژاد سگ آن ناحيه است كه به مرور طوري تكامل پيدا كرده كه شرايط آب و هوايي، خطرات، كمبود غذا و ساير شرايط اون ناحيه رو بهتر از هر نژاد ديگه اي تحمل بكنه، به قول معروف سگ هاي بومي سخت جان ترين نژادهاي سگ هستند. اين سگ ها بهترين ژن هاي سگ هاي اهلي و وحشي و گرگ ها رو به مرور زمان حفظ كردند و تا به امروز تونستند در تقريبا همه جاي جهان دوام بيارند. يكي از خطراتي كه اين سگ ها رو تهديد ميكنه جفت گيري با سگ هاي خانگيه، چون باعث ميشه نژادشون ضعيف بشه و نتونند در شرايط بيرون از خانه دوام بيارند.

تفاوت غذاي سگ هاي نژادهاي مختلف

اين سگ ها اگر از كودكي خوب تربيت بشن ميتونند سگ هاي نگهبان خيلي خوبي بشن، ولي به هيچ وجه مناسب نگهداري داخل آپارتمان نيستند چون آموزش پذيري پاييني دارند و به اندازه سگ هاي نژاد دار اهلي نيستند. من شخصا موارد متعددي ديده ام كه بخاطر تبليغات بعضي گروه هاي حمايتي افراد توله سگ هاي بومي و ولگرد را براي نگهداري داخل خانه برده اند اما به مرور و با بزرگ شدن سگ متوجه ميشن كه نميشه اين سگ ها رو داخل خونه نگه داشت، در نتيجه حيوان بيچاره كه حالا هم دستي شده و توانايي مراقبت از خودش در بيرون از خونه را نداره آواره ميشه و با زجر زياد نهايتا از بيماري و بي غذايي و كمبود محبت و كتك خوردن از آدم ها و سگ هاي ديگه ميميره.
پس يادمون باشه، با دلسوزي بي مورد جوگير نشيم و يه توله بومي رو براي نگهداري داخل آپارتمان بياريم. اينكه اكثرا سگ هاي نژاددار را ترجيح ميدن لزوما بخاطر اصطلاحا نژادپرستي و كلاس و اين چيزا نيست. سگ هاي نژاددار در طي صدها و گاهي هزاران سال توسط انسان پرورش پيدا كردند و نسل به نسل طوري انتخاب شدند تا به مرور ويژگي هاي خاصي در اونها بوجود بياد و يك سري ويژگي ها هم در اونها از بين بره

غذا براي سگ خياباني

مثلا شيتزو مخصوص اينكه سگ داخل خونه باشه در طي هزاران سال توسط انسان پرورش پيدا كرده و با انتخاب ژنتيكي نسل به نسل عادت هاي بدش كم شده و عادت هاي خوبش زياد شده تا مناسب نگهداري داخل منزل باشه، ولي سگ هاي بومي و ولگرد به طور طبيعي ويژگي هايي رو در خودشون نگه داشتن كه به دوام آوردنشون در شرايط سخت و خشن كمك كنه نه براي اينكه يك سگ گوگولي باشند كه داخل خونه آروم بمونند و خودشون رو لوس كنند و قوانين سفت و سخت دستشويي كردن و... را ياد بگيرند
نكته ديگه اينكه وقتي كسي يك سگ از نژاد خاصي انتخاب ميكنه تا حد زيادي ميدونه كه انتظار چه چيزهايي رو داشته باشه، به طور تقريبي ميدونه كه اون نژاد چه اخلاق ها و ويژگي ها و نيازهايي داره و آيا با شرايط زندگي و روحيه صاحبش هماهنگي نسبي داره يا نه، ولي سگ بومي مثل يك هندوانه در بسته است! يعني كه معلوم نيست چه ويژگي هايي داشته باشه و چطور سگي از آب در بياد.

غذاي براي سگ خياباني چه تفاوتي با ديگر نژادها دارد؟

 از لحاظ خوبي و زيبايي و مهر و محبت و اينجور چيزها همه سگ ها را بايد يك جور نگاه كرد و واقعا هم هيچ فرقي ندارند. اما ذكر اين نكته نيز مهم است كه غذا براي سگ خياباني متفاوت از ديگر نژادها ميتواند باشد. چراكه نوع تربيت و رشد سگ خياباني با ديگر نژادها متفاوت است. پس زماني كه خواستيد غذاي براي سگ خياباني محل خود تهيه كنيد، اين نكته را حتما درنظر داشته باشيد.
تبليغات در مورد اينكه به جاي سگ نژاددار سگ بومي به خانه ببريد، كار بسيار اشتباه و با نتايج بد و معكوس براي اون سگ خواهد بود. سگ هاي ولگرد بي سرپرست و بي سرپناه نيستند، اگر اينطوره پس همه حيوانات بي سرپرست و بي سرپناه هستند! بايد بريم هرچي شير و پلنگ و خرس و پرنده و... هست را بياريم داخل خونه نگه داريم تا سرپناه داشته باشند! اين يك تفكر كاملا اشتباه است، سگ بومي هزاران سال است كه در حاشيه شهرها و روستاها و در كنار انسان ولي با حفظ فاصله، زندگي ميكند، هيچ مشكلي هم نداشته و تا الان هم دوام آورده و اگر يك عده اي با محبت بيخود اين سگ ها را وابسته به انسان و دست آموز نكنند و با دخالت بيجا ژن سگ هاي ولگرد را به مرور تضعيف نكنند تا آخر الزمان هم دوام مي آورند! البته قطعا غذا دادن به سگ هاي ولگرد بخصوص در فصل زمستان كار بسيار پسنديده و خوبي است، يا نگهداري از سگ هاي مريض و آسيب ديده در پناهگاه (به شرط عقيم كردن) و نيز مبارزه با افراد بيرحمي كه سگ ها را معدوم ميكنند، اينها همه خوب است و وظيفه ماست، تاكيد ميكنم كه منظور من دستي كردن سگهاي ولگرد است. در آخر هم اگر دوست داشتيد براي سگ هاي خودتون غذاي مناسب تهيه كنيد ميتونيد به اين پت شاپ هم يه سري بزنيد.

فاركس دلفين وست

اولين سوالي كه به عنوان يك فرد تازه كار ممكن است در ذهن شما به وجود آيد اين مي باشد كه چگونه مي توان در فاركس ثبت نام كرد و يا نحوه ورود به فاركس چگونه است؟ پس با ما همراه باشيد تا صفر تا صد ورود به فاركس را به شما آموزش دهيم.

Foreign Exchange يا به عبارت مختصر Forex در واقع به معناي مبادله ي ارزهاي خارجي مي‌ باشد. فاركس نوعي بازار مالي به شمار مي رود و شما هم به عنوان يك معامله گر قادر خواهيد بود در اين بازار به داد و ستد انواع ارزهاي خارجي بپردازيد به گونه اي كه ارزي كه در اختيار داريد را در مقابل ارزي كه قيمت آن در آينده افزايش پيدا خواهد كرد پرداخت مي كنيد و ارزي را خريداري مي كنيد كه توسط آن بتوان به سود بيشتري دست يافت در اين بازار ارز ها با يكديگر معامله شده و از تغييرات قيمت ارزها معامله گران سود و يا زيان خواهند كرد براي ورود به فاركس در مرحله ي نخست بايد يك كارگزار و يا بروكر فاركس قابل اعتماد و مطمئني را براي انجام معاملات خود شناسايي كنيد. ما در اين مقاله نحوه ورود به فاركس و مراحل آن را بررسي خواهيم كرد.

ورود به فاركس تايم

ورود به فاركس چگونه است؟

اين سوال ممكن است در ذهن بسياري از افراد تازه كار ايجاد شود كه نحوه ورود به forex چگونه است و يا آن كه چگونه مي توان در آن ثبت نام كرد. در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم كه شناسايي يك بروكر يا كارگزاري مطمئن براي انجام معاملات اولين قدمي است كه براي ورود به فاركس و يا ثبت نام در آن بايد انجام دهيد.

فعاليت بروكرها در ايران

بهتر است بدانيد كه بروكرهايي كه در ايران مشغول به فعاليت مي باشند به صورت غير رسمي به فعاليت خود ادامه داده و هيچ گونه نظارتي بر روي آن ها صورت نمي گيرد اما با اين حال وجود دارند بروكر  هايي كه به صورت مطمئن در اين كشور مشغول به فعاليت مي باشند و براي انتخاب آن ها بايد نسبت به درجه اعتبار و اطمينان آن ها تحقيق كرده و مطمئن بود.

اما در رابطه با نحوه ورود به آن بهتر است بدانيد كه نياز به تخصص خاصي نبوده و بسيار ساده مي باشد و تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين مي باشد كه پس از آن كه بروكر مورد نظر خود را پيدا كرديد، با آن قرارداد بسته سپس حساب خود را شارژ مي كنيد و پس از تكميل كردن موجودي حساب كارگزاري خود آنگاه به دنياي تبادل ارزها نيز وارد خواهيد شد البته بايد توجه داشته باشيد كه تنها ثبت نام در فاركس كافي نيست و پيش از آن بايد با ساز و كار آن آشنا بود.

ورود به فاركس تايم

ورود به فاركس تايم

فاركس در واقع نماينده فاركس تايم محسوب مي‌شود كه در آن امور مختلف در رابطه با خدمات كارگزاري فاركس كه شامل برداشت واريز به افتتاح حساب مي باشد در كمترين زمان ممكن براي شما انجام مي‌شود فاركس دلفين وست  از بروكرها مختلفي تشكيل شده است كه همواره محصولات و خدمات متنوعي را ارائه مي‌دهند و شما توسط اين بروكرها مي‌توانيد در بازارهاي مالي فعاليت مناسب و مطمئني را داشته باشيد ورود به فاركس تايم به افتتاح حساب در بروكر آن بسيار ساده و سريع صورت مي‌گيرد و به مدارك ترجمه شده اي نياز ندارد و از زبان فارسي نيز به خوبي پشتيباني مي كند و به ارائه خدمات مي پردازد و براي افتتاح حساب در آن ابتدا از پاسپورت و يا كارت ملي خود اسكن گرفته و همراهان قبض و يا دفترچه حساب بانكي در جهت اثبات آدرس تهيه كرده پس به صورت اينترنتي در جهت ثبت نام در فاركس اقدام مي كنيد.

ورود به فاركس ايران

ورود به فاركس دمو

حساب دمو فاركس يكي از بهترين راه ها براي آن كه با چگونگي خريد و فروش ارزهاي مختلف توسط معامله گران در سراسر جهان آشنا شويد و يا آن كه بهترين راه هاي شناخت عملكرد بازار فاركس را بشناسيد است. فاركس دمو در واقع محيطي آزمايشي است كه با استفاده از پول مجازي و بدون ريسك قادر خواهيد بود در اين بازار به معامله بپردازيد و علاوه بر آن با گزينه ها و عملكرد هاي پلتفرم معاملاتي خود بيشتر آشنا خواهيد شد.

مزاياي استفاده از اين روش

به طور معمول اكثر افراد موفقي كه با پول واقعي در اين بازار به انجام معامله مي پردازند پيش از آن استراتژي ها و تنظيمات مختلف را با استفاده از حساب هاي دمو امتحان كرده اند بنابراين حساب دمو پس از ورود به دنياي واقعي تجارت هم مي تواند بسيار مفيد و كاربردي واقع شود و منجرب رشد و توسعه معامله گران فاركس خواهد بود.

ورود به فاركس ايران

ورود به فاركس در ايران به صورت غير قانوني بوده و توسط مراجع مختلف قضايي، مذهبي و اقتصادي در كشور ما ممنوع اعلام شده است زيرا از نظر ايران كه بر مبناي شرع و قانون مي باشد به علت نبودن قواعد مشخص و نظارت در آن و معاملات انجام شده در آن شبهه ربوي دارد و انجام هر گونه فعاليت و ترويج اين بازار پيگرد قانوني خواهد داشت. براي ثبت نام و يا ورود به فاركس در مرحله نخست بايد كارگزار يا بروكر قابل اعتمادي را شناسايي كرد. در ايران كارگزارهاي مختلفي هستند كه به ارائه ي خدمات مي پردازند و داراي اعتبار نيز مي باشند اما به صورت غير قانوني بوده و هيچ گونه نظارتي بر فعاليت آن ها وجود ندارد پس قبل از ثبت نام حتما در مورد بروكرها اطمينان حاصل كنيد.

ورود به سايت فاركس

ورود به فاركس الپاري

الپاري يكي از با سابقه ترين بروكرهاي جهان محسوب مي شود كه در بازارهاي فاركس از 22 سال سابقه برخوردار مي باشد و مدت زمان پنج سال است كه به خدمات خود باينري آپشن را افزوده است. آلپاري در سال 2014 توانست به عنوان بهترين بروكر روسي انتخاب شده و به همين منظور جايزه ققنوس طلايي را دريافت كند و مي توان آن را دليلي بر همه گير شدن فاركس در ايران ناميد زيرا اين بروكر حدود چهارده سال پيش خدمات خود را به ايراني ها ارائه داد و باعث شد مردم ايران هم فاركس دلفين وست را در اين كشور تجربه كنند. الپاري براي تريدرهاي ايراني تبار ارزش بسيار زيادي را قائل شده و مي توان به جرات گفت به مردم اين كشور اهميت بسياري مي دهد به گونه اي كه زبان سايت خود را به زبان فارسي تغيير داده و پشتباني فارسي را هم راه اندازي نموده است و باعث شده است تا بهترين رابط كاربري براي مردم ايران فراهم شود.

ورود به سايت فاركس

امروزه سايت هاي مختلف بسياري در جهت ارائه خدمات فاركس راه اندازي شده اند كه با شناسايي و مراجعه به آن ها مي توانيد براي شروع فعاليت در آن اقدام كنيد. خوشبختانه امروزه هر كسي مي تواند به تنهايي و با استفاده از منابع مختلفي چون مطالعه ي كتاب، دنياي اينترنت و … نسبت به آن آگاهي يافته و اطلاعات لازم را دريافت كنيد تا دچار ضرر و زيان نشويد.

نحوه ورود به فاركس

نحوه ورود به فاركس

حال اين سوال ايجاد مي شود كه طريقه ورود به فاركس چيست؟ و يا شرايط ورود به فاركس چه مي باشد؟ براي ورود به سايت فاركس نياز به تخصص خاصي نمي باشد و انجام آن بسيار ساده است. براي ورود به بازار فاركس ابتدا بايد بروكر يا كارگزار مطمئن و قابل اعتمادي را شناسايي كرده سپس با آن قرارداد ببنديد و پس از شارژ حساب و تكميل موجودي خود در بروكر به دنياي فاركس و تبادل ارز در آن بپردازيد. ثبت نام و ورود به دنياي فاركس تنها شرط كافي و همه ي ماجرا نيست زيرا براي تبادل ارز در فاركس بايد در ابتدا با ساز و كار آن و مراحل ورود به فاركس آشنايي كامل داشته باشيد.

آموزش ورود به فاركس

آموزش ورود به فاركس

فاركس هم همچون بورس يكي از بزرگ ترين بازارهاي مالي دنيا به شمار مي رود، در فارس روزانه مبلغي در حدود چهار تريليون دلار مورد معامله و تراكنش مال قرار مي گيرد. فاركس بازاري بين المللي بوده كه در هر كجاي دنيا و در طول هر زمان از شبانه روز مي توان در آن به تبادل ارز پرداخت اما قبل از ورود به دنياي فاركس بايد آموزش هاي لازم را در اين زمينه را فرا گرفت تا با ياد گيري اصول آن علاوه بر جلوگيري از ضرر و زيان به توان به سود خوبي دست يافت.

راه ورود به فاركس

حداقل سرمايه براي ورود به فاركس

 بازار فاركس را مي توان به عنوان يكي از دست نيافتني ترين بازارهاي مالي به شمار آورد و براي آن كه بتوانيد يك حساب فاركس را باز كنيد به سرمايه كمي نياز خواهيد داشت و اگر چه سپرده اوليه كمي را كارگزاران فاركس از شما درخواست خواهنند كرد اما اين دليلي نمي شود كه مبلغ سپرده شما كم باشد و بايد به حداقل سرمايه ممكن رسيده باشد.

ميزان سرمايه گذاري

در بازار فاركس برخلاف بازار سهام حداقل قانوني براي شروع آن مشخص نشده است بنابراين قادر خواهيد بود با مبلغ بسيار كم تري نسبت به حداقل مبلغ ورودي بازار سهام آمريكار كه حدود 25 هزار دلار مي باشد كه حداقل سرمايه لازم براي ورود به فاركس مي باشد معاملات فاركس خود را آغاز نماييد. قطعا مقدار اوليه اي كه براي سرمايه گذاري در نظر مي گيريد بر روي درآمد شما تاثير گذار خواهد بود پس اگر قصد داريد از طريق بازار فاركس به كسب درآمد بپردازيد بهتر است پول بيشتري را جمع آوري كرده و مبلغ سرمايه گذاري خود را افزايش دهيد زيرا در صورت ايجاد سرمايه گذاري با سرمايه كم علاوه بر اين كه باعث اتلاف وقت و انرژي شما مي شود نا اميدي شما را هم در پي خواهد داشت.

راه ورود به فاركس

راه ورود به فاركس

براي سرمايه گذاري در بازار فاركس بر خلاف بازارهاي ديگر همچون سهام حداقل قانوني و مشخصي براي آن تعيين نشده است و با حداقل مبلغ مي توان در آن سرمايه گذاري كرد. شما مي توانيد با حداقل مبلغ 500 دلار معامله در فاركس را شروع كنيد و به اين نكته توجه داشته باشيد كه اولين مبلغي كه به عنوان سرمايه قرار مي دهيد بر روي درآمد شما تاثيرگذار خواهد بود و اين را بدانيد هرچه سرمايه كم تر باشد در واقع باعث اتلاف وقت و انرژي مي شود و نا اميد كننده خواهد بود.

راه ورود به فاركس

راه ورود به فاركس

معاملات ارز در زمان هاي گذشته تنها از طريق بانك ها صورت مي گرفت و تنها از اين طريق امكان خريد و فروش داشت و بعدها اين اولويت به مشتريان داده شد اما امروزه با پيشرفت در تكنولوژي و اينترنت هر شخصي مي تواند با شركت هاي سرمايه گذاري و … با جمع آوري نرخ ارزها به انجام معامله در اين بازار بپردازد. در حال حاضر بروكرهايي ايجاد شده اند كه نرخ ارزها را به صورت لحظه اي نمايش مي دهند و مشتريان مختلف با ثبت نام در اين كارگزارها مي توانند به انجام معامله بپردازند و سفارشات موردنظر خود را به آن ها انتقال دهند.

چگونگي خريد و فروش در بازار فاركس

براي انجام معامله در اين بازار بهتر است يك حساب آزمايشي را براي خود باز كرده تا در مرحله ي نخست با نحوه انجام كار و معامله در آن آشنا شويد و براي آن نيازي به پرداخت پول نيست و با نصب نرم افزار به راحتي مي توان به انجام اين كار پرداخت.

ميزان معاملات انجام شده در بازار فاركس

فاركس يكي از بزرگ ترين بازارهاي مالي دنيا محسوب مي شود كه روزانه مبلغي در حدود پنج تريليون دلار در آن مورد معامله قرار مي گيرد.

سوالات متداول

ورود به بازار فاركس

بسياري از افرادي كه قصد سرمايه گذاري در فاركس را دارند ممكن است در مرحله نخست به دليل اين كه سرمايه گذاري آن به دلار انجام مي شود و سرمايه گذاران آن از سراسر دنيا مي باشند در نظرشان ورود به آن سخت و كار دشواري به نظر برسد  اما خوب است بدانيد كه اين بازار يكي از آرزوهاي معامله گران حرفه اي بوده و قابل دسترس مي باشد.

براي ورود به فاركس تنها كافيست كارگزاري معتبري را كه در زبان انگليسي به آن بروكر گفته مي شود را بيابيد و پس از ثبت نام كردن در آن، سرمايه خود را در حساب بروكر قرار داده و به انجام معامله در اين بازار بپردازيد.

ورود به لايت فاركس

ورود به لايت فاركس

دفتر سرمايه گذاري بروكر لايت فاركس در واقع به عنوان يكي از بهترين بروكرهاي فاركس به شمار مي رود كه در جزاير مارشال با مسئوليتي محدود تحت اين نام در فاركس ثبت شده است و فعاليت خود را از سال 2005 آغاز كرده است اين دفتر سرمايه گذاري توانست پس از گذشت مدتي گواهي رگولاتوري خود را از سازمان نظارتي RAFMIN دريافت نمايد. معامله گران براي ورود به لايت فاركس مي توانند از ميان انواع حساب كه هر يك از آن ها مطابق با هدف و كاركردشان نام گذاري شده اند انتخاب و به سرمايه گذاري و انجام معامله در آن مشغول شوند.

ورود به هات فاركس

كارگزاري هايت فاركس يكي از بزرگ ترين بروكرها در سراسر دنيا به شمار مي رود كه در سال 2010 ميلادي در ايالت موريس تاسيس شد و در زمينه هاي مختلفي چون كالا و فاركس به تريدرها خدمات معاملاتي را ارائه مي دهد. اين كارگزاري هيچ گونه دخالتي را در معاملات مشتريان خود ندارد و مشتريان را به صورت مستقيم و خودكار به بازار جهاني متصل خواهد كرد و در طول شش سال فعاليت خود توانست به خوبي اعتماد معامله گران را نسبت به خود جلب كند. در صورت هر گونه سوال در رابطه با نحوه ورود به هات فاركس مي توانيد در اينترنت جست و جو كنيد و اطلاعات لازم را دريافت نماييد.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. نحوه ورود به فاركس تايم چگونه است؟

    براي ورود به فاركس تايم ابتدا بايد در يكي از كارگزارها ثبت نام نموده سپس در آن به انجام معاملات بپردازيد.

  2. آيا ورود به فاركس در ايران مجاز است؟

    ورود به فاركس و انجام هر گونه معامله در آن از نظر كشور ايران غير قانوني محسوب مي شود.

  3. چرا ورود به فاركس در ايران غير قانوني مي باشد؟

    چون در فاركس هيچ نظارت مشخصي بر معاملات آن وجود ندارد و از نظر ايران شبهه ربوي دارد به همين علت غيرقانوني محسوب مي شود. منبع

غذاي گربه قيمت

به غير از اينكه اين كار باعث مي شود از درست كردن غذاهاي خوشمزه احساس غرور كنيد، اين كار فايده هاي ديگري نيز دارد.

  • اين غذا طبيعي تر است. گربه ها حيواناتي اند كه زود رشد مي كنند. رژيم غذايي كه شامل غذاهاي  تجاري باشد،نيازهاي غذايي او را برآورده مي كند اما به اندازه غذاهاي خانگي غريزه گوشتخوار بودن آنها را برآورده نخواهد كرد.
  • سالم تر است. گربه ها دندانهاي تيز و تيغه اي دارند كه براي برش و پاره كردن گوشت خام است. غذاهاي آماده چنين مزايايي براي سلامت آنها ندارند. در عوض فوايد غذاي خانگي بي شمارند.
  • هضم آن راحت تر است. درحالي كه گربه تان غذايي كه پخته ايد را گاز مي زند و مي جود، در آن زمان، سيگنال هاي هضم به شكم او فرستاده مي شود.
  • اين كار جالب تر است. گربه تان از دستوري كه برايتان آماده كرديم بسيار لذت مي برد، و شما هم ميتوانيد در اين حال او را تماشا كنيد و لذت ببريد!
  • كنترل آن راحت تر است. واقعيت اين است كه با تهيه مواد اوليه و فرآيند آماده كردن غذا، شما به رژيم غذايي گربه تان كنترل كامل خواهيد داشت.
  • اينها تنها چند تا از هزاران دلايلي است كه نشان مي دهند بهتر است خودتان غذاي گربه تان را درست كنيد، اما اگر در دنياي غذاي گربه ها جستجو كنيد، دلايل بيشتري پيدا خواهيد كرد.

اما، قبل از شروع بايد به يك سوال مهم پاسخ دهيد!

بايد از غذاي خام استفاده كرد يا پخته؟

بچه گربه

اين سوال پيچيده تر از آن است كه به نظر مي رسد. بسياري از متخصصان غذاي گربه ها يكي را به ديگري ترجيح مي دهند.صاحبان گربه ها معمولا از انتخاب خود دفاع مي كنند. حقيقت اين است كه هر دو نوع غذا ‒ خام يا پخته ‒ فوايدي دارند. كه باعث مي شوند مطمئن شويد گربه تان از يك رژيم غذايي مناسب استفاده مي كند، كه مواد معدني مورد نياز او را فراهم مي كند، مهم ترين عامل در حفظ سلامتي او است.

اگر گربه تان از رژيم غذايي خام استفاده كند در نتيجه نيرومندتر مي شود. پختن غذا بسياري از مواد معدني موجود در آن را از بين مي برد. با اين حال علاوه بر اين باكتري ها و ديگر ميكرو اورگانيزم هاي موجود در غذا را نيز از بين مي برد كه ميتوانند خطري براي سلامتي گربه باشند. از زماني كه بچه بوديم همه به ما درباره خطرات ناشي از خوردن غذاي خام مي گفتند. فكر كردن به عواقب منفي هميشه كار ساده اي است.

بيولوژي گربه شما تماما از حيوانات كوچكي ساخته شده كه در طبيعت وجود دارند. چيزي كه براي شما خطرناك است براي گربه تان كاملا ايمن است. در حقيقت مي توانيد رژيمي از مواد خام آماده كنيد كه مناسب نيازهاي گربه تان باشد. فقط بايد در انتخاب مواد اوليه خود به سالم بودن آنها دقت كنيد.

تا زماني كه گوشتي كه تهيه مي كنيد از حيوان سالمي باشد، از بيماري زا ها خبري نيست. باكتري فقط روي سطح وجود دارد كه ميتواند كاملا تميز شود. بافت هاي ماهيچه اي داخلي در حيوانات خالي از هرگونه ميكروبات خطرناك است. آنها هم مانند شما يك سيستم ايمني قوي دارند.

به همين دليل است كه گوشت خام اوليه براي گربه توصيه نمي شود. فرآيند چرخ كردن گوشت،  باكتري هاي سطحي آن را به بافت ماهيچه وارد مي كند كه پاك كردن آن را غيرممكن مي كند. بخاطر داشته باشيد كه چرخ كردن گوشت در خانه عالي است، چون هيچ زماني باقي نمي ماند كه باكتري ها فرم بگيرند.

مجبور نيستيد تنها يكي از آنها را انتخاب كنيد. فرآيندي كنترل شده از پختن با فراهم كردن گرماي كافي براي حذف باكتريهاي سطحي بدون تجزيه مواد مغذي، راه حلي مناسب است.

غذاي خام اگر از مواد اوليه با كيفيت تهيه شود كاملا خوب است، به علاوه بايد همه چيز تميز باشد، و نبايد گوشت را زياد بيرون نگه داريد. اگر در اين نوع كارها كوشا هستيد پس ميتوانيد به راحتي شروعش كنيد! اگر ميخواهيد مطمئن تر شويد، يا هنوز 100 درصد در آشپزخانه راحت نيستيد، شايد بهتر باشد اول براي خودتان آشپزي كنيد.

به ياد داشته باشيد: رفيق شما يعني گربه تان، براي تمام نيازهايش به شما تكيه مي كند. سعي كنيد قبل از هر تصميم گيري ابتدا او را در نظر بگيريد.

چطور غذاي بيروني را با غذاي خانگي گربه تعويض كنيم؟

بچه گربه

حيوانات خانگي معمولا مانند كودكان هستند، و هر كدام از آنها شخصيت هاي خاص خودشان را دارند. برخي از آنها دمدمي مزاج و وسواسي هستند- آنها هر بار يك چيز را ميخواهند و دوست دارند زندگي پر از هيجان و تغييرات داشته باشند. ممكن است اين حيوانات ماجراجو رژيم غذايي جديد خود را جوردي دوست داشته باشند كه انگار تمام عمرشان را منتظرش بودند.بعضي ديگر از آنها ترجيح مي دهند روتين هميشگي خود را داشته باشند- و ياد ميگيرند چطور زندگي تان را مختل كنند تا به هدف خود برسند. براي اين نوع از حيوانات بايد صبورتر باشيد. تغييري در روند غذايي گربه هم براي شما هم براي خود گربه مناسب است. ارزان .به جاي اينكه يك دفعه اينكار را انجام دهيد و گربه تان را با يك تغيير بزرگ روبرو كنيد، ميتوانيد اين كار را به تدريج در روزهاي متمادي انجام دهيد.

مي توانيد يك يا دو بار در هفته غذاي خانگي خود را به گربه تان پيشنهاد دهيد و به عكس العمل او توجه كنيد. ايده ديگر اين است كه غذاي خانگي را با غذاي هميشگي او مخلوط كنيد و سپس به تدريج كه او به رژيم غذايي جديدش عادت مي كند، غذاي خانگي را جايگزين غذاي هميشگي كنيد.

اگر گربه تان به شاهكارتان علاقه اي ندارد نااميد نشويد! فقط خود او ميداند كه چقدر از آن خوشش آمده اما فقط او مانند يك كودك نوپا كله شق است. اينكه او را عادت دهيد چيز جديد را هم امتحان كند، كمي زمان بر است. همينطور سن گربه تان را هم در نظر بگيريد. اگر ياد دادن حقه هاي جديد به سگ ها كار سختي است، تصور كنيد چقدر ميتواند سخت باشد كه به يك گربه ياد دهيد عادت هايش را عوض كند!

باز هم تكرار ميكنم، براي مراقبت از حيوان خانگي عزيزتان بايد صبور باشيد و توانايي اين كار را داشته باشيد. با آرامش و اعتماد به نفس راه را به او نشان دهيد و او در آخر او هم به راه مي افتد. حتي كله شق ترين گربه ها را هم ميتوان متقاعد كرد. ساختار مهم است. ديگر هر نوع دسترسي به غذاهاي خشك در ظروف غذاي مخصوص گربه را دود كنيد. خريد تشويقي گربه  . شما نقش مهمي در رژيم غذايي گربه تان داريد. نگران نباشيد انتخاب هاي زيادي از غذاهاي گوناگون داريد. بياييد به چند دستور غذاي معروف كه روي گربه هاي مختلف در سنين متفاوت تست شده هستند، نگاهي بيندازيم.

دستور غذاهاي محبوب خانگي براي گربه ها

بچه گربه

پس بياييد به لوازم مورد نياز نگاهي بيندازيم. دقيقا بايد با چه چيزي به گربه ها غذا بدهيد؟

  • به ياد داشته باشيد: مزاياي استفاده از غذاي خانگي اين است كه شما ميتوانيد غذاهايي درست كنيد كه رژيمي سالم تر و طبيعي تر براي گربه تان فراهم مي كند و به او اجازه مي دهد تا سالهاي سال رشد و نمو كند و به سرحالي امروزش باقي بماند.

اين يعني غذاهايي كه درست مي كنيد بايد از سه مواد اوليه اصلي : گوشت، استخوان و ديگر اعضا تشكيل شود.

گوشت

گوشت پايه هر نوع رژيم مخصوص گربه ها است. تمام گربه ها با هر سن و گونه اي گوشت سالم و طبيعي نياز دارند. رژيم يك گربه بايد 60-80% گوشت دارا باشد  تا پروتئين و آمينو اسيد مورد نياز بدنش را تامين كند. تورين، ليزين، آرگنين و سيتوزين مهم ترين آمينو اسيد هاي مورد نياز او هستند.

استخوان

استخوان ها هم مواد معدني مناسب و مورد نياز گربه تان را دارا هستند. با اينكه گوشت سالم منبع خوبي براي فسفر است، اما استخوان غني از كلسيم و مواد معدني ديگر است.

ديگر اعضا

ديگر اعضا، آمينو اسيد ها و مواد مغذي را تامين مي كنند كه در استخوان و گوشت وجود ندارد. براي بازسازي شكار معمول گربه تان (مانند موش) بايد چربي هاي خوب موجود در ديگر اعضا را برايش فراهم كنيد. اعضاي ديگر همينطور سرشار از آب هستند كه براي گربه تان مفيد است. (گربه ها در نوشيدن بسيار تنبل اند!)

ما همه جا را براي پيدا كردن دستور غذايي گشتيم، با اينكه بسياري از وبسايت ها و حتي صاحبان گربه ها اطلاعات زيادي در اين باره به شما مي دهند اما تنها تعداد كمي از آنها بسته به نياز گربه شما، برايش مناسب اند.

به جاي تهيه ليستي بلند بالا از دستورالعمل ها ما تنها دو دستور برايتان آماده كرده ايم . هر دو اين دستورات غذايي شامل مقدار زيادي پروتئين، مقدار كم (يا اصلا) كربوهيدرات است كه مورد تاييد بسياري از متخصصان غذاي خام است. درواقع، دستور غذاي مرغ خام تقريبا در تمام صفحات مربوط به غذاهاي خانگي پيدا مي شود و اخيرا بسيار محبوب شده است.

من دستور جديدي نساختم. همان دستور مرغ را در پايين قرار دادم، اما ميدانم بسياري دوست دارند اين غذا را با خرگوش يا به صورت پخته نيز امتحان كنند، به همين دليل دستور پختن آن را هم گذاشتم.

آيا ميدانيد خرگوش غذاي معمول گربه هاي وحشي است؟

بچه گربه

بهترين غذاي پختني براي گربه ها: تاس كباب خرگوش

مواد لازم:

  • 500 گرم گوشت خرگوش- تكه تكه شده
  • 1 قاشق چايخوري روغن زيتون
  • جعفري، آويشن، رزماري و مرزنجوش به مقدار كم
  • سبزيجات نمك زده نشده
  • سيب زميني شيرين، هويچ، كرفس و نخود فرهنگي 20 گرم(بيشتر نشود)

طرز تهيه:

  1. خرگوش را در روغن زيتون تفت دهيد.
  2. سبزيجات معطر و سبزي نمك زده نشده را به آن اضافه كنيد و اجازه دهيد بجوشد
  3. شعله را كم كني و بگذاريد مواد خوب بپزد.
  4. سيب زميني شيرين و ديگر مواد را به آن اضافه كنيد و اجازه دهيد به مدت 45 دقيقه در فر بماند.
  5. بگذاريد به اندازه دماي اتاق سرد شود.
  6. ممكن است بخواهيد آن را ميكس كنيد كه اين كار به هضم غذاي گربه تان كمك مي كند، و همچنين كمك مي كند سبزيجات جذب بدن او شوند.
  7. بقيه غذا را در ظرفي در بسته بريزيد، ميتوانيد تا 3 روز آن را در يخچال يا فريزر نگه داريد.

بهترين دستور غذاهاي خام: مرغ خام براي گربه (استاندارد طلايي)

بچه گربه

  • 2 كيلوگرم مرغ (به همراه استخوان و پوست!)
  • 420 گرم قلب مرغ (يا گوشت يا استخوان اضافه)
  • 21 گرم كبد مرغ
  • 2 فنجان آب
  • 4 عدد زرده، يا تخم مرغ كامل (دلخواه)
  • 200 ميلي گرم مكمل ويتامين بي
  • 200 آي يو ويتامين ايي
  • 1.5 قاشق چايخوري نمك يددار (از نمك كم استفاده كنيد! مقدار زياد آن براي گربه تان خطرناك است)
  • 2000 ميلي گرم تورين

طرز تهيه:

  1. تقريبا نصف پوست و 20% از استخوان بايد جدا شود.
  2. ران را به اندازه هاي كوچك تقسيم كنيد.
  3. بقيه ران، گوشت، استخوان، كبد و قلب را در خانه آسياب كنيد.
  4. تمام مكمل هاي ويتامين، نمك و تخم مرغ را در يك كاسه بزرگ مخلوط كنيد و 2 فنجان اب به آن اضافه كنيد. تخم مرغ ها را خوب هم بزنيد.
  5. حال بايد سه مخلوط داشته باشيد – مرغ قطعه قطعه شده، استخوان و گوشت آسياب شده، و كاسه مكمل ها. حال تمام اينها را با هم قاطي كرده و ميكس كنيد.
  6. غذا را در يك ظرف در بسته كه براي فريز شدن كمي جاي اضافه داشته باشد بگذاريد و آ را فريز كنيد. به اندازه يك تا دو روز ميتوانيد در يخچال معمولي از آن استفاده كنيد.

با اين دستور ميتوانيد حدود 3000 گرم غذا درست كنيد و هر گربه در روز به اندازه 120 تا 150 گرم را در روز ميخورد. براي گرم كردن غذاي فريز شده ابتدا  را در آب گرم قرار دهيد تا با دماي اتاق يكي شود. هيچوقت غذاي گربه ها را در ماكروويو گرم نكنيد! ماكروويو غذا را از روشي نامساعد گرم مي كند و باعث مي شود پروتئين هاي مهمي كه گربه تان به آنها نياز دارد در هم بشكنند.

همانطور كه مشاهده مي كنيد، آماده كردن غذاي گربه زياد متفاوت از آماده كردن غذاي خودتان نيست. دستورهاي مختلفي وجود دارند كه برخي نياز به پختن دارند و برخي خام مصرف مي شوند.

هر كدام از روش ها را كه انتخاب كنيد، نياز به ابزاري داريد تا بتوانيد از غذاي خانگي گربه تان لذت ببريد.

بهترن غذاي گربه

گوشت سفيد (خصوصا گوشت مرغ) پايه بيشتر غذاهاي گربه ها است. يك مرغ كامل (به همراه پوست) منبع پروتئين گربه شما است؛ فقط مطمئن شويد كه از گوشت سفيد تميز و سالم استفاده مي كنيد. بوقلمون، بلدرچين، مرغ كورنوالي و ديگر پرنده هاي كوچك براي غذاي گربه مناسب اند چون استخوان هاي كوچكي دارند و چربي آنها كم است.

حيوانات كوچك مثل خرگوش براي سيستم هضم بدن گربه بسيار مناسب اند. ميتوانيد خرگوش را از يك سايت آنلاين خريداري كنيد و يا اگر آنقدر خوش شانس باشيد كه در يك مزرعه زندگي كنيد، ميتوانيد خودتان آنها را پرورش دهيد! همينطور سايتهايي وجود دارند كه حيوانات شكاري كوچك را به صورت فريز شده به فروش مي رسانند، اگر ميخواهيد گربه تان يك تجربه واقعي داشته باشد، حتما آن را امتحان كنيد.

غير ايده آل ترين غذا براي گربه ها

بچه گربه

معمولا از گوشت گاو در رژيم غذايي گربه ها استفاده نمي شود. گوشت چرخ كرده بيشتر براي مصارف انساني به كار مي رود، و ماهيچه هم چربي كل زيادي دارد. گربه ها طرفدار مقدار زياد چربي نيستند؛ رژيم روزانه انها هم شامل مقدار كمي چربي است. همچنين، بيشتر گوشت هايي كه امروزه مصرف مي كنيد شامل مقدار زيادي آنتي بيوتيك و هورمون ها است. هيچكس نميخواهد حيوان خانگي اش را با اين مواد شيميايي دوا خور كند.ماهي هم به عنوان يك قانون طبيعي براي گربه ها مناسب نيست، البته بيشتر بخاطر اينكه پيدا كردن ماهي خام كار آساني نيست. برخي گونه ها مثل ماهي تن مقداري ماده شيميايي مركوري درونشان وجود دارد كه براي گربه ها مضر است، به علاوه گربه ها معمولا به طعم و عطر ماهي عادت مي كنند. غذاي گربه قيمت به عبارت ديگر اگر ماهي بخورند، ديگر دوست ندارند چيز غير از آن بخورند. ماهي آنزيمي به نام تيمين دارد كه اگر مقدار زيادي از آن مصرف شود، ميتواند ويتامين بي را بي اثر كند.

از گوشت خوك نبايد به هيچ وجه استفاده كرد. گوشت خوك خام انگلي كمياب اما خطرناك به نام تركينوسيس دارد كه ميتواند مشكلات جدي در حيوانات خانگي (و انسانها) به وجود بياورد. چيزي كه اين ارگانيسم را خطرناكتر مي كند اين است كه آن درون بافت ماهيچه زندگي مي كند، كه يعني به هيچ عنوان نميتوان آن را با استفاده از روشهاي ايمني از بين برد. به علاوه گوشت خوك بسيار چرب است – پس نه متشكر!

ايده كلي استفاده از گوشت در غذاي گربه ها اين است كه غذاي او بايد از حيواناتي باشد كه او در حيات وحش شكار مي كند.

گربه شما نبايد مقدار زيادي كربوهيدرات مصرف كند، در حيات وحش آنها معمولا حدود 2% كالري از كربوهيدرات به دست مياورند.

اما به ياد داشته باشيد... گربه ها اغلب اول شكم شكار خود را ميخورند (كه شامل سبزيجاتي كه شكار خورده است نيز مي شود) پس براي فراهم كردن اين كربوهيدرات ميتوانيد از مقداري سبزيجات استفاده كند.

مكمل هاي غذايي براي گربه ها

بچه گربه

در شرايط عالي گربه بايد همه نوع ويتامين، مواد معدني، آنزيم و آمينو اسيد را از منابع طبيعي رژيم خود به دست آورد. اما در شرايط واقعي، اطمينان حاصل كردن از اينكه همه نوع مواد مغذي را از مواد اوليه غذايش بدست آورد، كار سختي است. به همين دليل است كه بايد از مكمل ها براي جبران آن استفاده كنيم.

كلسيم يك ضميمه حياتي براي رژيم غذايي گربه تا است، اما در صورتي كه تصميم داريد به غذايش استخوان اضافه كنيد. در غير اينصورت، لازم نيست كلسيم به غذاي او اضافه كنيد. نمك يد دار يك مكمل ضروري براي گربه شما است، البته در صورتي كه در غذايش اعضاي تيروئيدي وجود نداشته باشد. گربه به نمك بسيار حساس است، پس توصيه مي شود به مقدار كمتر از نرمال از سديم استفاده كنيد.

تورين، مهم ‌ترين پروتئين براي نيازهاي گربه شما است. مقداري از آن را تهيه كنيد تا مطمئن شويد مقدار كافي از آن را به گربه تان مي رسانيد. روغن ماهي منبعي از اسيد‌هاي چرب است كه به طور طبيعي در چشم‌ ها و مغز طعمه وحشي او يافت مي‌شوند. مكمل ويتامين ايي و بي بايد به شكل قرص باشند تا بتوانيد آن‌ ها را آسياب كنيد. اين ويتامين ها ضروري اند و بايد بخشي از غذاي گربه خانگي باشند.

زماني كه مكمل ‌ها را اضافه مي‌ كنيد، مراقب باشيد كه زياده ‌روي نكنيد. مي‌توانيد كپسول را به طور مستقيم به فرآيند آسياب كردن اضافه كنيد، اما من ترجيح مي‌ دهم كه درپوش كپسول ها را باز كنم و آنها را مستقيما در غذا بريزم. معمولا توصيه مي شود مكمل ها را زماني كه در حال مخلوط كردن همه مواد هستيد، بريزيد.

ذخيره غذاي گربه

بچه گربه

بله، غذا هميشه زماني كه تازه باشد خوشمزه تر است. سالم تر است و پر از آنزيم هاي مفيد و پروتئين ها است كه طي گذشت زمان از بين مي روند. با اين حال، با اين شيوه زندگي مدرن سخت است كه هر روز غذا درست كنيد.

غذاي خانگي گربه زماني خوب است كه به طور مداوم و در مدت زمان طولاني انجام شود. هر چه در درست كردن اين غذا سخت بگيريد، به احتمال زياد زمان كمتري به اين رژيم سالم پايبند مي مانيد. به همين دليل است كه بايد حتما مقداري از غذا را ذخيره كنيد. اينجاست كه ظروف در بسته احتياج پيدا مي كنيد.

غذا را مي‌ توان به مدت بيش از 3 روز در يخچال ذخيره كرد، من شخصا بعد از 2 روز غذا را دور ميريزم. محيط سرد يخچال، نميتواند رشد ارگانيسم را متوقف كند يا آنها را بكشد؛ بلكه فقط سرعت آن را كاهش مي دهد. شما كه نميخواهيد فريزر تان بسوزد، پس وقتي غذاي اضافه را ذخيره مي كنيد، ظرف آن را تلا جاي ممكن و كاملا محكم كنيد.

گربه شما تا چه اندازه نياز به خوردن دارد؟

بچه گربه

توجه داشته باشيد كه گفتم چقدر نياز دارد، نه اينكه چقدر ميخواهد؟ اين موضوع به وزن گربه شما، سبك زندگي و ميزان جنب و جوش او بستگي دارد.

به عنوان يك قاعده كلي، بيشتر گربه‌ ها به 30 كالري در هر روز نياز دارد. حساب و كتاب در اينجا بسيار ساده است. اگر گربه شما 4.5 كيلوگرم باشد، نياز به 300 كالري دارد كه در شرايط غذايي خشك، حدود يك فنجان است. البته قار نيست كه غذاي خشك به او بدهيم، اما اين راه خوبي است تا بتوانيم اندازه ها را براي خودتان حساب كنيد، چون ممكن است در گذشته به آن غذاي خشك داده باشيد. در همين راستا، حدود 180 گرم از غذاي گربه مي شود.

دقت داشته باشيد تمام كالري و ريز مغذي هايي را در غذا وجود دارد حساب كنيد و طبق وزن و سلامتي گربه تان غذاي خانگي را آماده كنيد. بيشتر از دوبار در روز به گربه تان غذا ندهيد و فقط به اندازه نياز برايش غذا بگذاريد. هر مقداري را كه نخورد دور بريزيد و وسوسه نشويد كه دوباره آن را ذخيره كنيد – اين كار از نظر ايمني ايده بسيار بدي است.

توصيه مي‌كنيم كه حتما با دامپزشك درباره نيازهاي غذايي دقيق گربه خود صحبت كنيد.

اما به ياد داشته باشيد كه ميتوانيد انعطاف پذير باشيد. اگر گربه تان تمام شب را ميو ميو ميكند مشخصا يعني گرسنه است، سعي كنيد مقدار غذاي او را افزايش دهيد. اگر مقدار غذا را افزايش داديد اما متوجه شديد كه گربه تان در حال وزن اضافه كردن است، پس او دارد بيش از اندازه غذا مي خورد، بنابراين مقدارش را كم كنيد.

مي توان مقداري سبزيجات به غذاي گربه ها اضافه كرد؟

پاسخ كوتاه نه است، و پاسخ طولاني‌تر نه، نه واقعا، اما اگر دوست داريد ميتوانيد در مقادير بسيار كم از آن استفاده كنيد. غذاي خانگي شما بايد كمتر از 10% كربوهيدرات داشته باشد. سيستم گوارش گربه براي هضم مواد گياهي مناسب نيست. كمي جعفري، ذرت، برنج و ... براي بهتر كردن غذا كافي است، اما لازم نيست.

آيا گونه هاي مختلف گربه و بچه گربه دستورالعمل متفاوتي براي تغذيه نياز دارند؟

نه، دستور العمل‌ها و مواد تشكيل‌ دهنده مورد بحث در اينجا براي همه نژاد ‌هاي حيوانات خانگي مناسب هستند. با اين حال، اگر در اين مورد نگران هستيد با دامپزشك خود مشورت كنيد.

بچه گربه ها چطور؟

بچه گربه

اين دستورالعمل ها همان اندازه كه براي گربه هاي بالغ خوب هستند، براي بچه گربه ها هم مناسب اند. بچه ‌گربه‌ ها در حال رشد هستند، بنابراين نياز به كالري و ويتامين هاي بيشتري در هر كيلو وزنشان هستند؛ اما مواد اوليه تشكيل دهنده براي گربه ها در تمام سنين مناسب است، از زماني كه شير خوردنشان به پايان مي رسد و شروع به خوردن غذاهاي جامد مي كنند.

چرا گربه من آب كمتري ميخورد؟

در نهايت، ممكن است متوجه شويد كه بعد از تعويض رژيم غذايي به خام يا پخته، گربه شما آب كمتري مصرف مي‌كند. اين طبيعي است و چيز خوبي هم هست! غذاي خانگي گربه حاوي آب بسيار بيشتري نسبت به غذاي آماده آنها است. اكثر پستانداران بيشتر نيازمندي‌هاي مايع خود را در طريق غذا به دست مي‌آورند.

به ياد داشته باشيد: در هنگام آماده كردن غذا براي گربه خود، اولين كاري كه بايد انجام دهيد، حفظ ايمني است! مواد اوليه خام در صورتي ايمن هستند كه استانداردهاي سختگيرانه را حفظ كنيد! نگران نباشيد، آنطور كه فكر ميكنيد كار سختي نيست و در دراز مدت برايتان بسيار سودمند است.

غروري كه احساس مي كنيد آن هم در زماني كه مشتاق و هيجان زده براي خوردن غذايي كه شما آماده كرده ايد در حال دويدن است، احساس فوق العاده اي است! پس منتظر چه هستيد؟ امروز شروع كنيد و به زودي حتي بيشتر از قبل به گربه تان صميمي مي شويد!   منبع

سرمايه گذاري در ملك

سرمايه گذاري در ملك يكي از متداول‌ترين نوع سرمايه‌گذاري از سال‌هاي قبل بوده و هست. اغلب افراد اولين فكري كه درباره سرمايه‌هاي مازاد خود بعد از تامين نيازهاي ضروري اوليه‌شان مي‌كنند، استفاده از اين سرمايه‌ها براي خريد خانه دوم، زمين يا ويلا است تا از اين طريق بتوانند با حفظ ارزش سرمايه‌شان، با پيشرفت قيمت‌ها و پا به پاي   تورم   از ارزش افزوده قابل توجهي برخوردار شوند.

هرچند سرمايه‌گذاري در بازار ملك به خصوص بازار مسكن هميشه به دلايلي مهم و پررونق بوده است؛ به اين معنا كه در مقاطع زماني مختلف و به رغم تحولات سياسي و اقتصادي متنوعي كه در سياست هاي پولي يا بازارهاي موازي اتفاق مي افتد، حوزه مسكن همواره به عنوان يكي از كم ريسك ترين بخش ها در برگشت سرمايه باقي مانده است. اما، در اين رابطه مانند ساير بازارها قواعدي وجود دارد كه در صورت رعايت آنها هم استرس‌هاي ناشي از سرمايه‌گذاري كاهش پيدا مي‌كند و هم مي‌توان به سرمايه‌گذاري پرسودتر و ايمن‌تري انديشيد.

هرچند بازار مسكن بازاري است كه هميشه حداقل پا به پاي تورم پيشرفت قيمتي داشته و براي مالكان اين املاك ارزش افزوده‌اي حداقل به نسبت افزايش حجم نقدينگي، ايجاد كرده است، اما فاكتورهاي خاصي در رابطه با سرمايه‌گذاري بهتر در بازار املاك و مستغلات وجود دارد كه به خصوص توجه به آنها براي كساني كه به تازگي مي‌خواهند اين نوع سرمايه‌گذاري را انجام دهند توصيه مي‌شود.
در واقع بسياري از افرادي كه براي بار اول يا دوم تصميم گرفته اند سرمايه مازاد خود را در بازار املاك پس انداز كنند و از اين طريق ارزش افزوده سرمايه خود را هم در طول زمان تضمين كنند، اغلب نمي‌دانند كه چه زماني بايد اين كار را انجام دهند. عمده سوالي كه ممكن است اغلب متقاضيان سرمايه‌گذاري در بازار مسكن در حال حاضر با آن مواجه باشند، اين است كه آيا زمان مناسبي را براي ورود به اين بازار انتخاب كرده‌اند يا خير؟ قبل از آنكه به اين پرسش پاسخ داده شود، بايد بدانيد كه چند عامل مهم را بايد قبل از ورود به بازار سرمايه‌اي مد نظر قرار دهيد و با تكيه بر تحليل‌هاي موجود بتوانيد بهترين انتخاب را در اين بازار انجام دهيد.

اصل اول: اصل تقاضا

فرض كنيد سرمايه‌اي مشخص در اختيار داريد كه مي‌خواهيد آن را در بازار ملك سرمايه‌گذاري كنيد. براي اين سرمايه‌گذاري گزينه‌هاي مختلفي را پيش روي خود مي‌بينيد، مثلا اينكه آپارتمان بخريد يا زمين يا ويلا؟ در اين زمينه بهترين گزينه پيشنهادي شما خريد آپارتمان و بعد زمين است. البته زمين را در صورتي خريداري كنيد كه قصد داريد آن را بسازيد و بودجه كافي هم براي اين امر در اختيار داريد يا اصول بازي در ساخت و سازهاي مشاركتي را به خوبي مي‌دانيد! آپارتمان به اين علت نسبت به ساير گزينه‌هاي ملكي انتخاب بهتري محسوب مي‌شود كه تقاضا همواره براي آن وجود دارد و از طرفي بازار آن نسبت به بازار زمين يا ويلا و ساير مستغلات، بازار پرطرفدارتري است. از طرف ديگر در حال حاضر تقاضا در بازار مسكن بيشتر از عرضه واقعي آن است و اگر شما حتي بخواهيد آپارتمانتان را اجاره بدهيد، مي‌توانيد ارزش افزوده قابل توجهي در سرمايه خود شاهد باشيد. عده اي هم سرمايه گذاري روي زمين را بيشتر توصيه مي كنند دليل آنها اين است كه زمين، هميشه گران ترين كالا در بازار مسكن بوده و هست و سرمايه گذاران خبره اين را خوب مي دانند و بيشترين دارايي غيرنقدي آنها زمين هايي است كه در زمان مناسب خريده اند.

اصل دوم: اصل آرامش

زمان مناسب براي خريد ملك، فاكتور مهم ديگري است كه در   سرمايه گذاري در ملك  اثرگذار است. بر اين اساس بهترين زمان سرمايه‌گذاري در بازار ملك زماني است كه بازار در آرامش به سر مي‌برد و يا هنوز به رونق كامل يا سقف قيمتي نرسيده است. البته تشخيص اين امر با توجه به اينكه بازار مسكن از الگوي ثابتي براي ركود و رونق پيروي نمي‌كند و اساسا پيش‌بيني بازار مسكن چندان ممكن نيست، نياز به مطالعه و بررسي و نتيجه‌گيري دقيق و صحيح دارد.
البته افزايش ميزان تقاضا در بازار خريد ملك مي‌تواند نشانه خوبي براي مناسب بودن زمان خريد باشد هر چند بايد دقت كنيد كه زماني وارد اين بازار نشويد كه تقاضا براي خريد به حدي زياد شده باشد كه به علت پيشي گرفتن تقاضا نسبت به عرضه، قيمت ملك سير افزايشي به خود بگيرد.

اصل سوم: اصل موقعيت

سنجش موقعيت ملكي كه قصد خريد آن را داريد يكي ديگر از ضرورت‌هاي يك  سرمايه گذاري در طلا چگونه است   در اين زمينه است. سعي كنيد سرمايه خود را براي خريد ملكي هزينه كنيد كه به اصطلاح عموم، جاي پيشرفت دارند. به عبارت ديگر، كيفيت منطقه اي كه شما در آن ملك يا زميني را خريداري مي كنيد، در موفقيت يا عدم موفقيت سرمايه گذاري و پيش بيني استقبال افراد و شركت ها نسبت به اجاره يا خريد ملك شما تاثير مستقيم مي گذارد.
به عنوان مثال، اگر شما در يك محله در نزديكي يكي از دانشگاه هاي كشور سرمايه گذاري كنيد، اين شانس را خواهيد داشت كه پس از ساخت، واحدهاي خالي تان پر از دانشجويان و استادهايي شود كه محلي زندگي شان از دانشگاه فاصله دارد. اگر زميني در جوار اين دانشگاه خريده ايد حتي مي توانيد آن را پانسيون (خوابگاه دانشجويي) كنيد يا يك زمين ورزشي براي آخر هفته هاي دانشجويان تدارك ببينيد. يا خريد ملك در مكان هايي مانند مركز شهر هم كه هميشه متقاضي براي آن وجود دارد پيشنهاد مناسبي  در اين زمينه به نظر مي‌رسد. موقعيت انفرادي ملك در كنار موقعيت محله‌اي آن نيز امر مهم ديگري است كه بايد در زمان خريد به آن توجه كنيد، واقع شدن ملك در مسيرهاي اصلي رفت و آمد مانند كنار خيابان يا دو نبش بودن ملك و ساير ويژگي‌هاي اين چنين باعث مي‌شود ارزش افزوده ملكتان نسبت به ساير املاك اطراف كه اين ويژگي‌ها را ندارند بيشتر شود.

اصل چهارم: اصل قيمت

براي سرمايه‌گذاري در بازار ملك صبر و حوصله به خرج دهيد و از طرف ديگر خوب بگرديد و تحقيق كنيد. اگر وقت مناسبي را به اين امر اختصاص دهيد و عجولانه خريد نكنيد، مي‌توانيد املاك قيمت مناسب يا زير قيمتي را پيدا كنيد كه به دلايلي مانند نياز مالي فروشنده، مي‌توانيد آن را به صورت يك فايل اكازيون خريداري كنيد. البته اين امر به اين معنا نيست كه در انتخاب ملك وسواس بيش از حد به خرج دهيد.

اصل پنجم: اصل بي طرفي

گرچه ممكن است كه بخواهيد يك آژانس معاملات ملكي به شما در خريد يا چگونگي سرمايه گذاري كمك كند اما شما بايد به هر حال براي سرمايه گذاري پولتان با كمي تحقيق و آگاهي قبلي وارد اين بازار شويد. بديهي است كه مراجعه به آژانس معاملات ملكي براي يافتن زمين مناسب، فشار غير ضروري براي خريد آن به شما وارد مي كند؛ پس مهمترين نكته اين است كه بي طرفانه به آمار املاك و محله ها در چارچوب ميزان سرمايه خود نظر انداخته و بررسي هاي لازم را انجام دهيد.

اصل ششم: اصل امتياز

بايد امتيازات محله را بررسي كنيد. مثلا اينكه محله داراي چه امكاناتي است و مهمتر اينكه چه امكاناتي را نياز دارد. اگر زمين يا ملك شما در مكاني واقع شده باشد كه از نظر سطح دسترسي به اماكن تفريحي – ورزشي يا فرهنگي رتبه خوبي دريافت كند ارزش زمين يا ملك شما هم بي شك بالا خواهد رفت. حتي اگر بخواهيد دست به كار ساخت و ساز در زمين شويد شناخت امكانات در تعيين هدف ساخت و ساز به شما كمك خواهد كرد. يعني كمبودها راهي پيش روي شما براي انتخاب بهترين بهره برداري از زمين تان باز مي كند. يا محله هايي كه با فرصت هاي شغلي رو به رشد مواجه شده اند، توانايي جذب افراد بيشتري براي اجاره مسكوني و اداري دارند. اگر شما متوجه شده ايد كه يك شركت بزرگ در حال ساخت يا نقل مكان به اين منطقه است، مي توانيد مطمئن باشيد كه تعداد زيادي كارگر يا كارمند هم به منطقه اضافه مي شوند و همين ممكن است باعث تغيير قيمت مسكن يا زمين شما شود.

اصل هفتم: اصل به روز بودن

با قيمت هاي روز آشنا باشيد. علاوه بر تمام اصول گفته شده و انتخاب مكان مناسب زمين، اگر دنبال ساخت و ساز روي زمين تان هستيد مهمترين عامل تاثيرگذار در قيمت تمام شده مسكن، مصالح ساختماني و سهم آنها در قيمت است. هر سرمايه گذاري بايد آگاه باشد كه در نهايت كار، چقدر بابت مصالح بپردازد و چه مقدار از ساخت و ساز روي زمينش سود خواهد كرد.  منبع

غذاي ارزان براي گربه

غذاي گربه در حفظ سلامت عمومي بدن و افزايش طول عمر آن ها تاثير چشمگيري دارد. در ادامه اين مطلب هر چيزي كه در مورد غذاي گربه مي خواهيد بدانيد ذكر شده است.

اگر شما از گربه نگهداري مي كنيد، بايد بدانيد كه غذاي مصرفي آن ها، بيش از آن چيزي كه فكر مي كنيد بر زندگيشان تاثير مي گذارد. گربه هاي نژادهاي مختلف و يا حتي گربه هاي يك نژاد در سنين مختلف، نيازهاي غذايي متفاوتي دارند كه اگر به صورت مناسب برطرف نشوند، سبب بروز مشكلات بسياري براي آن ها خواهد شد.

باقي مانده غذاي شما، شيري كه داخل يخچال به مدت چند روز مانده و يا حتي كنسرو ماهي غذاي كافي و مناسبي براي گربه نيستند. آن ها نيازهايي غذايي خاصي دارند كه بايد توسط انواع مختلف غذا كه متناسب با نيازهاي بدن گربه باشد، رفع شود.

همان طور كه مي دانيد گربه ها در طبيعت از گوشت براي تغذيه استفاده مي كنند. آن ها حيوانات كوچك تر از خودشان مانند موش، خرگوش، سنجاب و پرندگان را شكار مي كنند و از گوشت آن ها تغذيه مي كنند.

گربه ها ذاتا گوشت خوار هستند. آن ها براي زندگي به ميزان بالايي از پروتئين نياز دارند. به طور كلي غذاي گربه بايد حاوي مقادير بالايي از پروتئين باشد تا بتواند نيازهاي اين موجودات را رفع كند.

خصوصيات غذاي گربه

غذاي مناسب براي گربه ها غذاييست كه بيشترين ميزان شباهت را با غذاي آن ها در طبيعت داشته باشد. سازمان كنترل غذا و داروي آمريكا (AAFCO) استانداردهايي را براي غذاي مناسب گربه ها تعيين كرده است. اين سازمان طبق معيارهايي كه بسيار دقيق تعريف شده است، تعيين مي كند كه كدام غذا يا دارو براي استفاده ي كوتاه مدت و يا بلند مدت حيوانات خانگي مناسب است.

در جدول زير يك حالت كلي براي گربه هاي بالغ، بچه گربه و گربه شيرده تعريف شده است. همان طور كه مشاهده مي كنيد اين ميزان براي گربه هاي بالغ، گربه هاي شيرده و بچه گربه ها متفاوت است.

جدول نيازهاي غذايي گربه كه توسط AAFCO تعيين شده است.

جدول نيازهاي غذايي گربه كه توسط AAFCO تعيين شده است.

غذا دادن به بچه گربه

در هنگام تولد نوزادهاي گربه تنها قادر به استفاده از شير مادرشان هستند. بدن بچه گربه ها در ابتداي تولد تنها مي تواند شيرگربه را هضم كند. اگر قصد غذا دادن به بچه گربه اي را داشتيد كه مادر ندارد، مي توانيد از شير خشك گربه استفاده كنيد. اين محصول در پت شاپ ها براي خريد وجود دارد.شير گاو يا شيرهاي پاستوريزه براي بچه گربه هايي كه تازه متولد شده اهند به هيچ وجه مناسب نيست. تنها غذايي كه تا يك ماهگي براي آن ها مناسب است، شير گربه و يا شير خشك بچه گربه است. بعد از يك ماه كم كم مي توانيد غذاهاي كمكي او را شروع كنيد.

هيچ گاه براي شير دادن به بچه گربه از سرنگ استفاده نكنيد.  ديجي پت  شيشه شير مناسب ترين گزينه براي شير دادن به آن هاست. استفاده از سرنگ در اكثر مواقع منجر به مرگ بچه گربه مي شود چرا كه شير به ريه آن ها وارد مي شود. لطفا هيچ گاه از سرنگ براي اين كار استفاده نكنيد.

شير دادن به بچه گربه با استفاده از شيشه شير

شير دادن به بچه گربه با استفاده از شيشه شير

قطره چكان نيز تا حدودي مانند سرنگ خطر وارد شدن شير به ريه ي گربه ها را دارد. شيشه شير به دليل شباهتي كه به سينه ي مادر دارد بهترين گزينه است.

اگر به شير خشك گربه دسترسي ندارد براي حداكثر يك روز مي توانيد با فرمولي كه گفته مي شود براي او غذايش را آماده كنيد. توجه داشته باشيد كه اين غذاي بچه گربه فقط براي يك روز قابل استفاده است و در استفاده ي طولاني مدت ممكن است براي آن ها مشكل ايجاد كند.

  • 230 گرم پودر شير
  • يك عدد زرده ي تخم مرغي كه به خوبي هم زده شده باشد
  • يك قاشق غذاخوري عسل

اين مواد را به خوبي ميكس كنيد و براي نهايتا يك روز به بچه گربه خود بدهيد. در روز به فاصله ي 4 الي 5 ساعت به آن ها غذا بدهيد.

انواع غذاي گربه

به طور كلي غذايي كه براي گربه استفاده مي شود را مي توان به دسته تقسيم كرد :

  1. غذاي كارخانه اي
  2. غذاي خانگي
  3. غذاي زنده

غذاي كارخانه اي گربه

امروزهاي كارخانه هاي معتبري وجود دارند كه در زمينه توليد غذاي گربه و ديگر حيوانات خانگي فعاليت مي كنند. در اين ميان شركت هايي نيز به توليد غذاهاي درجه پايين و بي كيفيت مي پردازند كه با تحقيق و پرس و جو مي توان آن ها را از يك ديگر شناسايي كرد.

از جمله غذاهايي كه توسط كارخانه ها توليد مي شود، غذاي خشك را مي توان نام برد كه بسيار پر كاربرد است. شركت هايي مانند رويال كنين غذاهاي خشك با كيفيت براي گربه هاي نژادهاي مختلف، گربه هاي با سنين مختلف و يا حتي غذاهاي مخصوصي براي گربه هاي بد اشتها توليد مي كنند.

غذاي خشك گربه

غذاي خشك گربه

به طور مثال اگزيجنت ساور از جمله غذاهاي پر فروش اين كمپانيست كه براي گربه هاي بد اشتهايي كه به طعم غذا حساسيت بسيار زيادي دارند، توليد شده است.

غذاي خشك به تنهايي براي گربه ها كافي نيست. بدن حيوانات نيز به مايعات نياز دارد و بايد در رژيم غذايي آن ها به ميزان كافي در نظر گرفته شود. پوچ گربه غذايي ژله ايست كه براي تامين آب مورد نياز بدن آن ها تا حدي موثر است.

اينتنس بيوتي يكي از محصولات پوچ شركت رويال كنين است كه تاثير بالايي بر زيبايي پوست و موي آن ها نيز دارد. بهتر است بدانيد گربه ها قطعه هاي ژله مانند را در غذاي خود بسيار دوست دارند و از خوردن آن ها استقبال مي كنند.

غذاهاي كنسروي نيز از ديگر مواردي است كه توسط شركت ها توليد مي شود و معمولا حاوي مقادير بسيار بالايي از پروتئين بوده و انرژي بسيار زيادي دارد.

غذاي خانگي گربه

يكي از گرينه هايي كه براي تغذيه گربه هاي خود مي توانيد استفاده كنيد، درست كردن غذاي خانگي است. غذاهاي خانگي مخصوص گربه علاوه بر اين كه مقرون به صرفه بودن، بسيار سالم هستند.

براي تهيه غذاي خانگي گربه لازم نيست يك سر آشپز ماهر باشيد. آماده سازي آن ها بسيار راحت است و زمان زيادي نياز ندارد. ابتدا بهتر است بدانيد خوراكي هايي از جمله شكلات، سير، پياز، انگور، كشمش، گوجه فرنگي و سفيده تخم مرغ خام براي گربه مضر است.

در نظر داشته باشيد كه گربه ها گوشت خوار هستند و براي آماده كردن غذاي آن ها به ميزان بالايي از پروتئين نياز داريد. غذاي آن ها بايد به گونه اي باشد كه آمينو اسيدهاي لازم براي بدنشان را تامين كند.

گربه ها ذاتا گوشت خوارند.

گربه ها ذاتا گوشت خوارند.

در اين قسمت با آماده نمودن يك غذاي كامل براي گربه ها آشنا مي شويد. مواد لازم براي تهيه اين غذا بدين صورت است :

  • يك عدد مرغ
  • 2 ليوان برنج
  • 5 برگ كاهو
  • مقداري لوبيا سبز
  • يك تكه كلم بروكلي
  • 5 عدد هويج

ابتدا مرغ را بشوييد و آن را بپزيد. سپس برنج را به مخلوط مرغ پخته شده اضافه نماييد. پس از آن سبزيجات را اضافه كرده و اجازه دهيد كاملا پخته شود. مخلوط حاصل بايد كاملا نرم باشد. استخوان هاي مرغ را جدا نماييد و كل غذا را به خوبي ميكس كنيد. اكنون مي توانيد آن را به قسمت هاي مشخصي تقسيم كرده و فريز كنيد.

توجه داشته باشيد كه نبايد در پخت غذاي گربه از ادويه جات و افزودني ها استفاده نماييد. اين مواد مي تواند حساسيت زا باشد. ذائقه ي حيوانات با انسان ها متفاوت است. آن ها غذاهاي ساده را دوست دارند.

استفاده از غذاي خانگي براي گربه

استفاده از غذاي خانگي براي گربه

غذاي زنده گربه

همان طور كه مي دانيد گربه ها ذاتا شكارچي هستند و علاقه ي بسيار زيادي به شكار كردن حيوانات كوچك تر دارند. در طبيعت آن ها از موش ها و ديگر حيوانات براي تغذيه استفاده مي كنند.

استفاده از غذاي ارزان براي گربه  هاي خانگي شدني نيست مگر اين كه هر روز تعدادي حيوان كوچك بي گناه را براي تغذيه گربه خود قرباني كنيد كه كار درستي به نظر نمي رسد.

با توجه به اين كه غذاهاي كارخانه اي و غذاهاي خانگي به طور كامل قادر به رفع نيازهاي غذايي گربه ها هستند ديگر نيازي به شكار حيوانات ديگر وجود ندارد.

علاقه گربه شكار موش

علاقه گربه شكار موش

تاثير ميزان رطوبت غذا بر ويژگي هاي ظاهري و سلامت گربه

تغذيه يكي از مهم ترين عواملي است كه در نگهداري حيوانات خانگي از جمله گربه ها موثر است. مهم ترين نكاتي كه در مورد غذاي گربه ها بايد به آن توجه نمود ميزان آب، ميزان پروتئين، درصد كربوهيدرات، ويتامين ها و كيفيت مواد تشكيل دهنده ي غذاست.

رطوبت موجود در غذا تاثير چشمگيري بر زيبايي گربه و همچنين سلامت او دارد. گربه هايي كه در رژيم غذايي آن ها از انواع خوراكي كه ميزان رطوبت بيشتري دارد استفاده شود، پوست و موي زيباتري دارند. همچنين شادابي ظاهري اين گربه به مراتب بيشتر است.

غذاهايي مانند پوچ گربه، سوپ، كنسرو، شير و سالاد رطوبت لازم براي گربه ها را تامين مي كنند. همان طور كه مي دانيد معمولا گربه ها علاقه ي زيادي به آب خوردن ندارند. در اين صورت بهتر است براي رفع نياز آن ها به آب، غذايشان را مرطوب كرد.

بيماري هاي مجاري ادرار در گربه ها در اكثر مواقع به دليل كمبود آب در رژيم غذايي آن ها به وجود مي آيد. غذاهايي كه درصد رطوبت بالايي دارند از بروز اين بيماري ها پيشگيري مي كنند.

گربه هايي كه به صورت دائم از غذاي خشك استفاده كنند، بيشتر از ساير گربه ها به بيماري هاي مجاري ادرار مبتلا خواهند شد. اين كه گربه به چه ميزان به آب نياز دارد به عوامل مختلفي بستگي دارد از جمله :

  • اندازه جثه گربه
  • فصل هاي مختلف سال (گرم يا سرد بودن هوا)
  • مرطوب يا خشك بودن غذاي مصرفي گربه

به طور مثال اگر فقط از غذاي خشك گربه استفاده مي كنيد و در فصول گرم سال هستيد، گربه ي شما به ميزان آب بيشتري نياز دارد. اما اگر در فصل سرد هستيد و از غذاهاي مرطوب استفاده مي كنيد، ميزان آب لازم بسيار كم تر خواهد شد.

گربه ها به آب نياز دارند.

گربه ها به آب نياز دارند.

به طور ميانگين تنها 10 درصد از غذاهاي خشك را آب تشكيل مي دهد كه اين ميزان در غذاهاي كنسروي و مرطوب به 80 درصد مي رسد. به همين دليل نوع غذايي كه گربه مصرف مي كند بر ميزان آب مورد نياز بدن او بسيار موثر است.

چند راهكار ساده براي تشويق گربه به آب خوردن

  • مي توانيد مقداري آب بر روي غذاهاي كنسروي آن ها بريزيد و يا سوپ گربه را رقيق تر درست كنيد تا آب بيشتري مصرف كنند. بر روي غذاي خشك نبايد آب بريزيد چرا كه زودتر فاسد مي شود.
  • از ظرف پلاستيكي براي آب استفاده نكنيد. ظروف شيشه اي و فلزي مناسب تر است.
  • ظرف آب را هر روز عوض كنيد.
  • آبي كه در ظرف مي ريزيد بايد تميز و تصفيه شده باشد. آب شير مقداري كلر دارد كه براي گربه ها مناسب نيست.
  • اگر براي تغذيه گربه خود از سالاد استفاده مي كنيد مي توانيد كمي سبزيجات موجود در آن را مرطوب كنيد.
  • مواقعي كه هوا گرم است چند بار در روز ظرف آب گربه را تميز كنيد چرا كه در هواي گرم تكثير باكتري با سرعت بيشتري صورت مي گيرد.  منبع

آموزش فاركس از صفر تا صد

فاركس ( Forex ) كه مخفف بازار تبادل ارز هاي خارجي ( Foreign Exchange Market ) مي باشد از سال 1971 فعاليت خود را به صورت رسمي آغاز كرده است و امروزه يكي از مهمترين بازار هاي مالي محسوب شده كه سود هاي عظيمي را براي فعالين خود رقم مي زند .سرمايه گذاران اصلي بازار فاركس شامل شركت هاي بيمه ، شركت هاي صادرات و واردات ، بانك هاي مركزي ، موسسات مالي بزرگ و ... مي باشند كه به مبادله جفت ارز ها و ساير دارايي هاي مالي ( مانند طلا ، نفت ، ارز ديجيتال و ... ) با هدف كسب سود در اين بازار مي پردازند .

وجود سود هاي چشمگيري كه در بازار فاركس وجود دارد سبب گشته تا بسياري از افراد ترغيب به فعاليت و سرمايه گذاري در اين بازار گردند اما از آنجايي كه فاركس يك بازار بين المللي مي باشد فعاليت در آن همراه با ريسك بالا مي باشد به ويژه اگر افراد قبل از ورود به اين بازار آموزش لازم درباره نحوه فعاليت در آن را نديد باشند .از اين رو لازم است تا قبل از وارد شدن به اين بازار به خوبي در مورد اصطلاحات ، ويژگي ها و نحوه معامله در آن مطالعه و با آگاهي كامل فعاليت خود را آغاز كرده ، به همين دليل در ادامه به ارائه مطالبي در رابطه با آموزش فاركس از صفر تا صد پرداخته شده است .

تعريف بازار فاركس قبل از آموزش آن

قبل از شروع آموزش نحوه خريد و فروش و فعاليت در بازار فاركس لازم است تا به تعريف اين بازار و چگونگي عملكرد آن بپردازيم . بازار فاركس يا همان بازار تبادل ارز هاي خارجي بوده و در واقع يك بازار بين المللي است كه در آن به مبادله ارز هاي كشور هاي مختلف و يا ساير دارايي هاي مالي مانند طلا ، نفت ، انواع ارز ديجيتال ( مانند بيت كوين ، اتريوم و ... ) ، سهام بورس هاي مختلف و ... پرداخته مي شود .

با توجه به روند توسعه اين بازار كه از سال 1998 آغاز شد و سود هاي چشمگيري كه در آن حاصل مي گردد سبب شده تا افراد و موسسات بسياري ترغيب به فعاليت در اين بازار گردند ، از جمله اين موسسات مي توان به بانك هاي مركزي كشور ها ، شركت هاي صادرات و واردات ، شركت هاي بيمه و ... اشاره كرد .

همانند ساير بازار هاي مالي بازار فاركس نيز از سه بخش اصلي تشكيل شده كه به ترتيب شامل بازار جهاني ، سرمايه گذاران شخصي ( Traders ) و واسطه ها يا همان بروكر فاركس است كه در آن سرمايه گزاران شخصي با استفاده از كارگزاري ها ( بروكر ها ) به بازار جهاني وصل شده و به انجام معاملات در آن مي پردازند .

روش كار در بازار فاركس بر اساس تبديل ارز هاي مختلف به يكديگر بر طبق يك نرخ مشخص كه به آن ضريب تبادل گفته مي شود در بستر يك شبكه الكترونيكي بين بانكي مي باشد . لازم به ذكر است كه اين ضريب تبادل از برابري عرضه و تقاضاي ارز هاي مختلف در بين سرمايه گذاران اين بازار در سراسر جهان به دست مي آيد . 

آموزش نحوه ورود به بازار فاركس

ورود به بازار فاركس بسيار راحت بوده به طوري كه تمامي افراد امكان ورود به اين بازار را دارند ، اما تمامي سرمايه گذاراني كه تمايل به ورود و فعاليت در بازار فاركس را دارند لازم است تا مراحل زير را به خوبي آموزش ديده و تمامي آن را به طور كامل طي كنند :

 مطالعه در مورد فاركس :

از آنجايي كه فاركس يك بازار بين المللي بوده ريسك انجام معامله در آن به مراتب بالاتر از ساير بازار هاي مالي مي باشد از اين رو لازم است تا مانند هر بازار مالي ديگري سرمايه گذاران قبل از ورود به بازار فاركس به طور كامل با مفاهيم و اصطلاحات اوليه اين بازار آشنايي پيدا كرده و در رابطه با روش هاي معامله در اين بازار به طور كامل مطالعه انجام داده و آموزش هاي لازم را ببينند تا با آگاهي فعاليت خود را در اين بازار مالي آغاز كنند .

 انتخاب يك كارگزاري ( Broker ) مناسب :

تمامي سرمايه گذاران براي شروع فعاليت خود در اين بازار ملزم هستند تا قبل از هر كاري اقدام به باز كردن يك حساب در بازار فاركس كنند كه براي اين كار ابتدا بايد كارگزاري را به عنوان واسطه خود با اين بازار انتخاب كنند .

در واقع يكي از مهمترين تصميم هاي هر سرمايه گذار بازار فاركس انتخاب بروكر مناسب براي انجام فعاليت در اين بازار مي باشد . بروكر ها انواع مختلف دارند كه هر كدام داراي ويژگي هاي متفاوتي بوده و خدمات ويژه خود را ارائه مي دهند . از آنجايي كه اين كارگزاري ها به عنوان واسطه بين سرمايه گذاران و بازار فاركس عمل مي كنند لازم است تا در انتخاب خود بسيار دقت نموده و مناسب ترين آن ها را انتخاب كنند .

از جمله ويژگي هايي كه در هنگام انتخاب بروكر فاركس بايد به آن ها دقت شود مي توان به مقدار حق كميسيون و اسپرد دريافتي ، امنيت و اعتبار ، نحوه واريز و برداشت آسان ، نوع پلتفرم مورد استفاده آن ، تنوع دارايي هاي مورد معامله در آن ، كيفيت و ميزان خدمات پشتيباني و .... اشاره كرد . همچنين از آنجايي كه كشور ايران تحت تحريم هاي بين المللي قرار داشته و بسياري از كارگزاري ها از ارائه خدمات به آن خودداري مي كنند در نتيجه لازم است تا قبل از انتخاب يك بروكر از خدمات دهي آن به ايران مطمئن شد ، در غير اين صورت امكان بلوكه شدن سرمايه و از دست دادن آن وجود دارد .

با توجه به ويژگي هايي كه تعريف شد از جمله پر استفاده ترين و محبوب ترين كارگزاري هاي موجود در بين كاربران ايراني فاركس مي توان به  آلپاري ( alpari ) ، فاركس تايم ( forex time ) و هات فاركس ( hotforex ) اشاره كرد كه علاوه بر خدمات دهي بسيار مناسب بدون در نظر گرفتن تحريم ها اكثريت كشور هاي جهان را پشتيباني مي كنند .

انتخاب نوع حساب :

سرمايه گذاران پس از انتخاب بروكر مورد نظر خود لازم است تا با توجه به نوع فعاليت ، هدف سرمايه گذاري و هچنين نوع دارايي كه قصد انجام معامله بر رو آن را دارند اقدام به انتخاب يكي از انواع حساب هاي موجود در بازار فاركس كنند . انواع حساب در اين بازار عبارتند از حساب استاندارد ، حساب سهام ، حساب ارز هاي ديجيتال و حساب PRO كه هر كدام دارايي ويژگي خاص خود مي باشند .

شارژ كردن حساب كاربري :

پس از انتخاب كارگزاري مناسب و ثبت نام در آن بايد مبلغ مورد نظر خود را براي سرمايه گزاري در حساب سپرده سرمايه گذاري موجود در كارگزاري واريز و نام كاربري و رمز عبور خود را از كارگزاري مربوطه دريافت كنند . با استفاده از اين نام كاربري و رمز عبور  سرمايه گذار به اطلاعات موجود در پلتفرم مخصوص كارگزاري دسترسي پيدا كرده و قادر به رصد بازار و انجام معاملات در آن مي شود .

لازم به ذكر است كه در بازار فاركس هر كارگزاري نرم افزار يا پلتفرم مخصوص به خود را دارد و لزوما همه از يك نرم افزار استفاده نمي كنند . معروف ترين نرم افزار در بين كارگزاران متاتريدر ( Metatrader ) مي باشد .

با استفاده از اين پلتفرم ها امكان انجام فعاليت هايي مانند ثبت سفارش خريد ، پيش فروش ، باز يا بسته كردن معاملات و فعاليت هايي مانند اين براي سرمايه گزاران فراهم مي شود . همچنين اطلاعات قيمتي بازار نيز از طريق اين نرم افزار ها در اختيار افراد قرار مي يگرد .

پس از آموزش و طي كردن مراحل ذكر شده سرمايه گذار عملا صاحب يك حساب كاربري در بازار فاركس بوده كه با استفاده از آن مي تواند اقدام به خريد و فروش انواع دارايي ها و انجام ساير معاملات انجام پذير در اين بازار كند .

بيشتر بخوانيد: صفر تا صد بازار فاركس

آموزش خريد و فروش در بازار فاركس

پس از گذراندن مراحل عضويت در بازار فاركس و ايجاد حساب كاربري در آن سرمايه گذاران مجاز به خريد و فروش و انجام انواع معاملات تعريف شده در اين بازار با هدف كسب سود هستند . اما از آنجايي كه معاملات در اين بازار به انواع مختلف دسته بندي شده و همچنين با توجه به لزوم استفاده به موقع و مناسب از هر يك از اين روش هاي معامله به منظور حاصل شدن سود حداكثري از آن ها ، قبل از هر چيزي سرمايه گذاران بايد به مطالعه و انواع معاملات موجود در بازار فاركس و آموزش بورس دلفين وست و نحوه استفاده از آن ها بپردازند .به طور كلي سفارش هاي خريد و فروش ( Order ) در دو دسته اصلي تقسيم مي شوند كه به ترتيب عبارتند از :

 ورود در لحظه ( Market Order ) :

در اين حالت سرمايه گذار با ورود به حساب كاربري خود اقدام به ثبت سفارش فروش و يا خريد يك جفت ارز با قيمت روز آن ها مي كند . براي اين كار كافي است وارد حساب كاربري خود در پلتفرم بروكر مورد نظر شده و روي گزينه هاي BUY يا SELL  كليك كرده تا در همان لحظه معامله آن ها انجام شود .

اين حالت وقتي رخ مي دهد كه سرمايه گذار در مورد روند آينده بازار پيش بيني را انجام داده و تقريبا از آن مطمئن است ، بنابراين اقدام به ثبت سفارش خريد يا فروش خود كرده و پس از شروع روند بازار درست يا غلط بودن اين پيش بيني مشخص خواهد شد . معمولا سرمايه گذاران تازه وارد و يا افرادي كه به دنبال نوسان گيري و سود كم اما با درجه ريسك پايين هستند از اين نوع معاملات استفاده مي كنند . 

 معاملات شرطي ( Pending Order ) :

 اين نوع معاملات مختص سرمايه گذاران حرفه اي و با تجربه در بازار فاركس مي باشد كه توانايي پيش بيني روند آينده اين بازار را دارند ، اين افراد معمولا به دنبال سود هاي بزرگ و بلند مدت از اين بازار هستند و همچنين از ميزان ريسك پذيري بالايي برخوردار هستند .  معاملات شرطي خود به دو دسته اصلي تقسيم مي شوند كه عبارتند از :

 ورود با محدوديت ( Limit Order ) :

در اين نوع معاملات سرمايه گذار يك روند را براي آينده پيش بيني كرده است بنابر اين دستور خريد و يا فروش در آينده را بر روي يك قيمت مشخص ثبت مي كند ، به محض اينكه قيمت به مقدار مشخص شده توسط وي برسد معامله بسته مي شود .

به طور مثال سرمايه گذار پيش بيني مي كند كه بازار پس از يك ريزش روند رو به رشد در پيش مي گيرد بنابر اين با مشخص كردن قيمت حدودي كه پيش بيني كرده است سفارش خريدي را ثبت مي كند كه بر اساس آن وقتي قيمت به اندازه كافي پايين آمد و به حد مورد نظر وي رسيد به صورت خودكار سفارش خريد او ثبت شده و مي تواند پس از شروع روند صعودي در هر لحظه سفارش فروش ثبت كند .

 Stop-Loss Order :

اين نوع معاملات براي جلوگيري از تحميل زيان بيش از حد به سرمايه گذاران طراحي شده و نحوه عملكرد آن به اين صورت است كه سرمايه گزار روند صعودي يا نزولي بازار را بيشتر از حد فعلي پيش بيني مي كند و براي جلوگيري از زيان بيشتر و يا به دست آوردن سود حداكثري با تعيين كردن يك قيمت حدودي به بروكر دستور مي دهد كه به محض رسيدن به قيمت تعيين شده معامله خريد يا فروش بسته شود .براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد آموزش صفر تا صد بازار فاركس در كانال تلگرام سرمايه گذاري عضو شويد ، همچنين كارشناسان مركز مشاوره سرمايه گذاري دينا نيز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمايه گذاري تلفني دينا به سوالات شما عزيزان پيرامون آموزش صفر تا صد بازار فاركس پاسخ دهند . منبع

پت شاپ آنلاين

در اين سري از مقالات  قصد داريم به معرفي بهترين پت شاپ آنلاين بپردازيم. اما قبل از هر چيزي ممكن است اين سوال براي شما به وجود آمده باشد كه پت شاپ چيست و در آن چه محصولاتي به فروش مي رسد پت شاپ (Pet Shop) در واقع كلمه اي انگليسي مي باشد كه مفهوم آن فروشگاه لوازم حيوانات خانگي است و در واقع به فروشگاهي گفته مي‌ شود كه در آن به فروش محصولات مختلف و مرتبط با حيوانات خانگي همچون انواع اسباب بازي ها، قفس، خاك، غذا و غيره نيز مي پردازد.

امروزه به علت تمايل بسيار زياد افراد مختلف به نگهداري و پرورش حيوانات خانگي پت شاپ هاي بسيار زيادي در جهان به خصوص در كشور ايران به وجود آمده اند كه در آن ها به راحتي مي توان وسايل مورد نياز حيوان خانگي خود را پيدا كرد در ادامه اين مقاله بهترين پت شاپ آنلاين را به شما معرفي كرده و نحوه ي روال خريد از اين فروشگاه ها را به شما خواهيم گفت. اما قبل از اين مطالعه مقاله مي تواند شما را آمده تر كند پس به ان نگاهي دقيق تر داشته باشيد.

1سوالات متداول

روي كار آمدن فروشگاه آنلاين براي حيوانات خانگي

امروزه فروشگاه هاي آنلاين بسياري براي حيوانات خانگي راه اندازي شده اند كه تقريباً فروش خوبي هم دارند اما چرا اين سايت ها راه اندازي شده اند؟ افراد بسياري هستند كه تمايل به نگهداري و پرورش حيوانات خانگي را در كنار خود دارند اما آن چيزي كه حائز اهميت است رسيدگي و مراقبت از اين حيوانات است زيرا آنان هم به عنوان يك موجود زنده نياز به غذا و لوازم به خصوصي نيز دارند.

در زمان هاي گذشته فروشگاه لوازم حيوانات خانگي يا همان پت شاپ هاي بسيار كمي وجود داشت و در برخي مناطق به سختي مي شد آن ها را يافت اما امروزه به علت تمايل بسيار زياد افراد مختلف در نگهداري از حيوانات خانگي به تدريج فروش لوازم حيوانات خانگي رونق گرفته و به همين ترتيب اين فروشگاه ها هم همانند بسياري از وسايل ديگر از سطح مغازه ها به سمت فروشگاه هاي آنلاين و اينترنتي كشيده شدند.

حيوانات خانگي هم براي نگهداري نياز به لوازم مخصوصي دارند و شخصي كه آن ها را به سرپرستي قبول مي كند بايد آن ها را تهيه كند و اين افراد معمولاً لوازم مورد نياز حيوان خانگي خود را از پت شاپ هاي اطراف خود تهيه مي كنند اما در شهر هاي كوچك و بسياري از شهر هاي ديگر پيدا كردن يك پت شاپ ممكن است يك مشكل محسوب شود و در صورت پيدا شدن هم ممكن است تمامي لوازم مورد نياز در آن موجود نباشد به همين علت با وجود فروشگاه هاي آنلاين حيوانات خانگي به راحتي مي‌ توان از هر كجاي دنيا لوازم مورد نياز حيوان خانگي خود را سفارش داده و تامين نمود.

افرادي كه در شهر هاي بزرگ همچون تهران زندگي مي كنند به علت داشتن مشغله هاي فراوان و يا وجود ترافيك بسيار ترجيح مي دهند به صورت اينترنتي اين لوازم را تهيه نمايند، حيوانات خانگي در دسته بندي هاي مختلفي از جمله پستانداران همچون گربه و سگ، جوندگان همچون خرگوش، همستر و موش، خزندگان همچون لاك‌ پشت، مار ها و قورباغه، پرندگان زينتي همچون مرغ عشق، كبوتر، طوطي، قناري، ماهيان آكواريومي آب شور و آب شيرين دريا تقسيم ‌بندي مي‌ شوند و افراد به پرورش آن ها در منازل خود مي پردازند.

پت شاپ آنلاين سگ

پت شاپ آنلاين سگ

امروزه پت شاپ هاي آنلاين سگ بسياري وجود دارند كه در آن ها طيف گسترده اي از لوازم جانبي و غذاي سگ موجود مي باشد و شما به راحتي مي توانيد لوازم مورد نياز سگ خود از جمله باكس حمل و نقل، قلاده، ظروف آب و غذاي مخصوص، انواع اسباب بازي ها، لوازم آموزشي و غذاي دلخواه سگ خود را به راحتي از اين فروشگاه ها خريداري نماييد.در اين مورد فرقي نميكند شما  داشته باشيد يا سگ نگهبان چرا كه خدمات پت شاپ آنلاين سگ شامل همه سگ ها مي شود.

يكي از مهم ترين نكاتي كه در نگهداري از حيوانات خانگي حائز اهميت است تغذيه آن ها مي باشد و پت شاپ ها هم نقش بسيار مهمي را در تغذيه ي حيوان ايفا خواهند كرد و به عنوان يكي از پر طرفدار ترين گزينه ها براي خريد بهترين غذاي سگ به شمار مي روند.

سگ ها براي آن كه به وضعيت مطلوبي برسند نيازمند يك رژيم غذايي منظم و ايده آل هستند، غذاي سگ بايد به گونه اي باشد تا نياز هاي دروني بدن سگ را رفع كند و زمينه ساز شادابي، نشاط و سلامتي سگ باشد علاوه بر اين بايد تركيبات رژيم غذايي سگ در  سوپ سگ  حفظ شود به عبارتي چربي، كربوهيدرات، پروتئين، مواد معدني و انواع ويتامين ها در آن به تناسب رعايت شده باشد پس با يك سهل انگاري و انتخاب اشتباه در خريد غذا در يك پت شاپ ممكن است زندگي سگ دلبند خود را به خطر بيندازيد پس بهتر است مواد غذايي مورد نياز سگ خود را از يك پت شاپ آنلاين معتبر خريداري كنيد تا در زمينه ي تغذيه ي آن اطمينان خاطر داشته باشيد.

امروزه پت شاپ هاي آنلاين و غير آنلاين بسياري به وجود آمده اند كه همواره مشغول به فعاليت مي باشند پس براي آن كه بتوانيد فرا تر از خريد بهترين نژاد سگ مواردي از قبيل غذا و لوازم مورد نياز سگ خانگي خود را از يك پت شاپ ايده‌آل خريداري نماييد بهتر است به مواردي چون تضمين اصالت كالا، رعايت اصول و نكات بهداشتي، تضمين سلامت و كيفيت غذا، تنوع در غذا هاي ايراني و خارجي و ساير موارد ديگر به خوبي توجه كنيد.

پت شاپ آنلاين پرندگان

پت شاپ آنلاين پرندگان

برخي از انسان ها براي آن كه خودشان را سرگرم كنند تصميم به نگهداري از حيوانات خانگي در منزل خود مي گيرند يكي از اين حيوانات خانگي انواع پرندگان زينتي است اما اين پرندگان زيبا براي پرورش يافتن در كنار شما نياز به لوازمي دارند تا بتوانند راحت زندگي كنند اين لوازم مورد نياز پرندگان را به راحتي مي‌ توان از پت شاپ هاي آنلاين پرندگان سفارش و خريداري كرد.

از جمله وسايلي كه براي نگهداري از پرندگان بايد تهيه كرد مي توان به مواردي چون قفس پرنده براي نگهداري از آن، استند بازي كه وسيله اي است كه در خارج قفس نصب مي كنند و براي بازي پرندگان مورد استفاده قرار مي گيرد، قفس مسافرت پرنده براي حمل آسان در دوران سفر، تميز كننده قفس‌ پرنده، غذا و خوراكي هاي مورد نياز پرنده نيز اشاره كرد، البته اين لوازم را هم مي‌ توان از فروشگاه‌ ها و به صورت حضوري تهيه كرد اما ممكن است در شهري كه زندگي مي كنيد فاقد مغازه هاي فروش و لوازم حيوانات خانگي باشد و يا آن كه از تنوع محصول لازم برخوردار نباشد اما با استفاده از  پت شاپ آنلاين زندگي را مشاهده كرده و محصول مورد نظر خود را خريداري كنيد.

پت شاپ آنلاين گربه

پت شاپ آنلاين گربه

گربه ها حيواناتي هستند كه بسيار باهوش و دوست داشتني مي باشند و امروزه بسياري از افراد به پرورش اين دست از حيوانات پرداخته اند زيرا آن ها مي توانند با صاحب خود رابطه اي خاص برقرار كرده و پرورش آن ها در كنار خود باعث تجربه اي شيرين مي شود اما گربه ها هم همانند هر موجود زنده ي ديگري براي نگهداري به يك سري وسايل و لوازم نيازمند است كه مي توان با مراجعه به پت شاپ هاي آنلاين گربه آن ها را به راحتي تهيه كرد.

يكي از مهم‌ ترين اين وسايل باكس گربه مي باشد كه براي حمل و نقل و نگهداري اين حيوان ملوس ضروري مي باشد از ديگر وسايل مورد نياز ظرف آب و غذاي مخصوص گربه مي باشد كه هم يك وسيله ي شخصي براي گربه مي باشد و هم از لحاظ بهداشتي بهتر است كه با ساير ظروف جدا باشد.

يكي از مهم ترين نكاتي كه براي پرورش و نگهداري حيوانات خانگي و همچنين گربه ها بايد به آن توجه شود تهيه غذا و بهترين برنامه رژيم غذايي براي آن است زيرا در سلامت و طول عمر گربه بسيار تاثير گذار است و براي تهيه آن بايد به موارد مختلف چون نوع گربه، نژاد، سن و ميزان فعاليت آن توجه شود تا بتوان بهترين غذا را براي آن تهيه كرد كه در اين رابطه پيشنهاد مي كنيم با كارشناسان موجود در سايت هپي پت مشورت نماييد و راهنمايي آن ها را در اين زمينه دريافت نماييد البته به گفته ي دامپزشكان براي اين دسته از حيوانات غذاي تر و غذاي خشك بهترين رژيم غذايي محسوب مي شود.

از ديگر مواردي كه براي گربه ضروري مي باشد جاي خواب مناسب و راحت است كه مدل هاي متنوع آن را مي توان در بهترين پت شاپ آنلاين مشاهده كرد گربه ها موجوداتي هستند كه به دستشويي كردن در جاي خاص به خصوص خاك علاقه مندند پس تهيه توالت و خاك گربه هم از لوازم ضروري محسوب مي شود از ديگر لوازم ضروري و مهمي كه براي پرورش و نگهداري از گربه ها بايد آنها را تهيه كرد و به راحتي مي توان آن را از پت شاپ هاي آنلاين سفارش داد و تهيه كرد مي توان به خريد انواع اسباب بازي ها، لوازم بهداشتي مناسب، قلاده مخصوص گربه و غيره نيز اشاره كرد. منبع

ارز ديجيتال دلفين وست

ارز ديجيتال (Cryptocurrency) شكل خاصي از پول ديجيتال است كه بر پايه علم رمزنگاري ايجاد شده است. بيشتر ارزهاي ديجيتال براي بهره‌مند شدن از ويژگي‌هاي اساسي مانند غيرمتمركز بودن، شفافيت و تغييرناپذير بودن از بلاك چين استفاده مي‌كنند.

ماهيت غيرمتمركز ارزهاي ديجيتال به اين معني است كه هيچ نهاد، گروه يا سازماني آن‌ها را كنترل نمي‌كند.

كريپتوكارنسي‌ها را مي‌توان به صورت مستقيم و بدون دخالت هرگونه واسطه‌اي در اينترنت به شخص ديگري ارسال كرد. يعني براي ارسال ارزهاي ديجيتال به يكديگر نيازي به افتتاح حساب بانكي، استفاده از خدمات بانك‌ها يا هر سازمان واسطه‌ ديگري نخواهيد داشت.

رمزارزها همانند ريال و دلار پول‌هايي هستند كه با سازوكار مختلفي ايجاد و توزيع مي‌شوند. فرايند خلق برخي از اين پول‌ها مانند بيت كوين با ماينينگ انجام مي‌شود و براي تعدادي ديگر از آن‌ها، تمامي سكه‌ها از قبل به صورت استخراج شده در شبكه قرار مي‌گيرند.

ارزهاي ديجيتال بر روي فناوري‌ دفتركل توزيع شده ساخته‌ شده‌اند كه يكي از محصولات مهم آن، فناوري بلاك چين است. بلاك چين‌هاي عمومي كه اكثر ارزهاي ديجيتال از آن استفاده مي‌كنند، قابليت مشاهده تمامي تراكنش‌ها را چه براي افرادي كه در شبكه حضور دارند و چه براي افراد خارج از شبكه فراهم مي‌كند.

ارز ديجيتال چيست؟

از ديد بسياري بيت كوين اولين ارز ديجيتال حقيقي يا رمز ارزي است كه ايده آن سال ۲۰۰۸ در وايت‌پيپر بيت كوين منتشر و اولين سكه‌هاي آن در سال ۲۰۰۹ استخراج شد؛ هرچند پيش از بيت كوين نيز تلاش‌هاي زيادي براي ساخت يك ارز ديجيتال صورت گرفته بود.

ايده شكل‌گيري ارزهاي ديجيتال از دو مشكل بزرگ «اعتماد به شخص ثالث» و «دوبار خرج كردن» ريشه مي‌گيرد.

هنگامي كه شما از بانك‌ها براي انتقال پول و نگهداري آن استفاده مي‌كنيد، در واقع به آن بانك اعتماد كرده‌ايد. حتي اگر كلي‌تر به ماجرا نگاه كنيد، اعتماد براي پيش بردن بسياري از كارهايتان ضروري است.

ارز ديجيتال چيست - نمونه‌هايي از ارزهاي ديجيتال

مشكل دوبار خرج كردن در سيستم‌هاي مالي كه توسط سرورهاي مركزي با بررسي موجودي‌ها حل شده بود، جلوي افراد را از خرج كردن دوباره‌ي مقدار مشخصي پول مي‌گرفت. اين راهكار به صورت غيرمتمركز در بيت كوين ارائه شد و تمامي افراد با بررسي تاريخچه تراكنش‌ها مي‌توانستند از تقلب كردن سايرين جلوگيري كنند.

بيت كوين به عنوان اولين پول الكترونيكي عرضه شد كه توانسته بود مسئله اعتماد و دوبار خرج كردن را حل كند. ديگر نياز نبود افراد براي انتقال و نگهداري پول به شخص، سازمان، گروه و يا بانكي اعتماد كنند.

مسئله اعتماد نيز نه تنها در انتقالات پولي، بلكه در بسياري از امور ديگر براي انسان‌ها به يك دردسر بزرگ تبديل شده بود. براي همين سيستم عاري از اعتمادي كه بيت كوين ارائه داده بود، در ساير فعاليت‌هاي انساني نيز به كار گرفته شد.

رفته رفته ارزهاي ديجيتال براي حل دغدغه‌هاي متفاوتي به وجود آمدند. به عنوان نمونه اتريوم خود را بستري براي توسعه برنامه‌هاي مختلف و اجراي قراردادهاي هوشمند معرفي كرد و ريپل با نگاه خوشبينانه‌ نسبت به بانك‌ها، بر روي تجديد ساختار ارتباطات بين بانكي و ارائه سيستم پرداختي پرسرعت و كم‌هزينه متمركز شد.

امروزه توكن‌هاي بسياري بر روي بستر ارزهاي ديجيتالي مانند اتريوم، اياس و ترون ساخته شده‌اند كه از قدرت بلاك چين‌هاي اصلي براي اجراي تراكنش‌هايشان بهره مي‌گيرند.

رمزارزها چگونه كار مي‌كنند؟

رمز ارزها براي اجراي تراكنش‌هاي خود، مدل‌هاي مختلفي را به كار مي‌گيرند. به عنوان نمونه بيت كوين از مدل اثبات كار استفاده مي‌كند كه طي آن استخراج‌كنندگان يا ماينرها تراكنش‌ها را تاييد مي‌كنند.

اين مدل‌هاي مختلف در بلاك چين‌ها كه با نام «الگوريتم‌هاي اجماع» يا سازوكارهاي توافق جمعي شناخته مي‌شود، نحوه به اتفاق نظر رسيدن مشاركت‌كنندگان شبكه را در مورد تاييد كردن يا نكردن يك تراكنش در شبكه تعيين مي‌كنند.

تراكنش‌ ارزهاي ديجيتال به صورت همتا به همتا (P2P) عمل مي‌كند و براساس مدل استفاده شده، نياز به واسطه‌ها را از بين مي‌برند.

نحوه انجام تراكنش‌ در شبكه ارز ديجيتال بيت كوين

مسئوليت نظارت بر شبكه ارزهاي ديجيتال و تامين امنيت آن توسط نودها تامين مي‌شود. نودها در شبكه‌هاي مختلف به روش‌هاي مختلفي انتخاب مي‌شوند. براي مثال در بيت كوين، استخراج‌كنندگان يا ماينرها هستند كه اين مسئوليت را بر عهده دارند، در اياس و ترون درباره انتخاب اين نودها راي‌گيري مي‌شود و در شبكه‌هاي اثبات سهام، هر كسي كه بخشي از سكه‌هايش را در شبكه به صورت سهام قفل كرده باشد، مي‌تواند در مورد تراكنش‌ها تصميم‌گيري كند.

ارزهاي ديجيتال چه تفاوتي با پول‌هاي معمولي دارند؟

برخي ويژگي‌هاي منحصر به فرد سبب ايجاد تمايز بين ارزهاي ديجيتال و پول‌هاي معمولي شده است. البته تمام اين ويژگي‌ها در همه ارزهاي ديجيتال وجود ندارد و مي‌توان استثنائاتي را نيز مشاهده كرد.اولين ويژگي ارزهاي ديجيتال غيرقابل برگشت بودن تراكنش‌هاست. اگر انتقال ارز ديجيتالي را انجام دهيد و تراكنش شما تاييد شود، ديگر نمي‌توانيد آن را برگردانيد و اين كار تنها در صورتي امكان‌پذير خواهد بود كه گيرنده مايل به انجام اين كار باشد. اما اين شيوه در بانك‌ها متفاوت است.اگر شما به اشتباه پولي را به حساب شخصي ديگر انتقال داده باشيد، در نهايت با پيگيري قضايي مي‌توانيد آن را پس بگيريد. اما اگر بيت كوين يا ارز ديجيتال دلفين وست ديگري را اشتباها به آدرس ديگري بفرستيد، بايد بيخيال آن شويد!دومين ويژگي منحصربفرد ارزهاي ديجيتال ناشناس بودن يا نيمه ناشناس بودن آن‌هاست. آدرس كيف پول‌ها كه همان نقش شماره كارت يا شماره حساب را در حساب‌هاي بانكي دارند، شامل اطلاعات هويتي شما نمي‌شوند. اين آدرس‌ها كه از رشته عبارات حروف و اعداد تشكيل شده‌اند را تنها با بررسي تاريخچه تراكنش‌ها و تحليل‌هاي عميق مي‌توان به هويت افراد پيوند زد. البته برخي ارزهاي ديجيتال پيگيرگريز و حريم خصوصي محور مانند مونرو، زي‌كش و گرين طوري طراحي‌ شده‌اند كه شناسايي هويت را خيلي سخت و تقريبا غيرممكن مي‌كنند.

ارزهاي ديجيتال چه تفاوت‌هايي با پول‌هاي معمولي دارند؟ 5 ويژگي متمايز كننده ارزهاي ديجيتال

سومين ويژگي رمزارزها جهاني يا فرامرزي بودن آن‌هاست. ارسال پول به نقاط مختلف دنيا ممكن است با سيستم‌هاي فعلي تا چندين روز طول بكشد ولي ارزهاي ديجيتال اين كار را در عرض چند دقيقه مي‌توانند انجام دهند. ارزهاي ديجيتال محدوديت مرزي نمي‌شناسند و آن‌ها را مي‌توان از هر نقطه‌اي در دنيا به نقطه ديگر فرستاد. آموزش بورس دلفين وست چهارمين ويژگي امنيت ارزهاي ديجيتال است. اين امنيت در مبادلات درون شبكه‌اي توسط قدرت هش به اشتراك گذاشته شده توسط افراد (در سيستم‌هاي اثبات كار) تامين مي‌شود. از طرفي سيستم رمزنگاري كليد عمومي و كليد خصوصي اين امكان را به اشخاص مي‌دهد كه خودشان كنترل پول‌هاي ديجيتالشان را بر عهده بگيرند و شخص ديگري نتواند به آن‌ها دسترسي پيدا كند.پنجمين ويژگي كه رمزارزها را نسبت به پول‌‌هاي معمولي متمايز كرده، انحصاري نبودن آن‌هاست. افراد براي اينكه بتوانند از شبكه‌هاي ارز ديجيتال مختلفي مانند بيت كوين، اتريوم، لايت كوين و غيره استفاده كنند، نيازي نيست از شخص يا گروه و سازماني اجازه بگيرند. آن‌ها مي‌توانند كل تاريخچه تراكنش‌ها را دانلود كرده و خودشان بدون نياز به كسب اجازه اقدام به ارسال يا دريافت ارز ديجيتال كنند.

انواع ارز ديجيتال

ارزهاي ديجيتال به جز بيت كوين را مي‌توان به دو دسته آلت كوين‌ها و توكن‌ها تقسيم كرد. آلت كوين‌ها يا همان كوين‌ها هر كدام بلاك چين مخصوص خودشان را دارند. بخشي از كوين‌ها از كدهاي اوليه بيت كوين ساخته شده‌اند و يا به اصطلاح فوركي از بيت كوين هستند. اين‌ها با اعمال اصلاحات جزئي در متغيرهايي مانند تعداد سكه‌ها، الگوريتم استخراج، زمان ايجاد بلاك‌ها و غيره از بيت كوين به وجود آمده‌اند.

برخي كوين‌هاي ديگر مانند اتريوم، ريپل و ويوز شبكه خود را بدون استفاده از كدهاي بيت كوين ساخته‌اند. اين بلاك چين‌ها اغلب براي كاربردهاي بيشتري به جز پول ديجيتال ايجاد شده‌اند.

انواع ارزهاي ديجيتال - دسته بندي آلت كوين‌ها و توكن‌ها

توكن‌ها دسته ديگري از ارزهاي ديجيتال هستند كه بر بستر يك پلتفرم مانند اتريوم يا ويوز و اياس ساخته مي‌شوند. آن‌ها بلاك چين جداگانه‌اي ندارند و براي اجراي تراكنش‌هاي خود از قدرت بلاك چين اصلي كمك مي‌گيرند.

توكن‌ها طي عرضه اوليه سكه يا همان ICOها در ازاي تامين سرمايه جمعي به سرمايه‌گذاران اعطا مي‌شوند. توكن‌ها كاربردهاي مخصوص خودشان را دارند و نمي‌توان آن‌ها را به چشم يك ارز ديد. خود توكن‌ها نيز به دو دسته توكن‌هاي اوراق بهادار و توكن‌هاي كاربردي تقسيم مي‌شوند.

ارزهاي ديجيتال مشهور

در حال حاضر بيش از ۲,۲۰۰ ارز ديجيتال در بازار وجود دارد كه بيشتر آن‌ها پروژه‌هاي مرده يا رهاشده هستند. در طول تاريخ ۱۰ ساله ارزهاي ديجيتال، برخي از آن‌ها از همان ابتداي ورود به بازار جايگاه خود را در رده‌هاي بالاي جدول ارزشمندترين‌ها حفظ كرده‌اند.

بيت كوين

بيت كوين مشهورترين و قديمي‌ترين ارز ديجيتال است كه هميشه در كانون توجهات قرار داشته است. از زمان ساخت اين ارز ديجيتال توسط ساتوشي ناكاموتو بيش از ۱۰ سال مي‌گذرد و از آن زمان تاكنون جايگاه نخست را بين ارزهاي ديجيتال از دست نداده است.

اتريوم

ايده اتريوم در سال ۲۰۱۳ توسط ويتاليك بوترين مطرح شد. عرضه اوليه سكه آن در سال ۲۰۱۴ به وقوع پيوست و شبكه آن در جولاي ۲۰۱۵ راه‌اندازي شد. اتريوم از همان ابتدا با ايده‌هاي نوآورانه ظاهر شد. ارز ديجيتال اين پلتفرم اتر (ether) نام دارد و از اتريوم براي ساخت توكن‌ مي‌توان استفاده كرد.

ريپل

ريپل پلتفرم متن‌بازي است كه براي انجام تراكنش‌هاي ارزان و سريع طراحي شده است. اين سيستم پرداختي در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و از پول‌هاي رايج در شبكه خود پشتيباني مي‌كند. ريپل بر روي همكاري با بانك‌ها و توسعه سيستم پرداختي خود تمركز كرده و كوين آن اكس‌آرپي (XRP) نام دارد.

لايت كوين

لايت كوين با هدف پرداخت‌هاي سريعتر، با اعمال تغييراتي بر روي كدهاي بيت كوين توسط چارلي لي ساخته شد. اين ارز ديجيتال با نام نقره ديجيتال شناخته مي‌شود و يكي از قديمي‌ترين آلت كوين‌هاست.

بيت كوين كش

يكي از فورك‌هاي معروف بيت كوين كه با اعمال تغيير بر روي اندازه بلاك‌ها در سال ۲۰۱۷ به وجود آمد. بيت كوين كش در سال ۲۰۱۸ به دو زنجيره ABC و SV تقسيم شد، به طوريكه زنجيره ABC با نام بيت كوين كش به فعاليت خود ادامه داد.

دليل محبوبيت ارزهاي ديجيتال

ارزهاي ديجيتال به دليل بازار پرنوسان‌شان، فناوري كه در آن‌ها به كار رفته و همچنين ايده‌هاي آزادي‌خواهانه‌اي كه دارند، به سرعت بين مردم به محبوبيت بالايي دست يافتند.بازار ارزهاي ديجيتال به دليل نوپايي آن‌ها، نوسانات زيادي دارد و ممكن است در يك روز قيمت يكي از آن‌ها تا چندصد درصد رشد كرده و يا چند ده درصد ريزش كند.فناوري به كار رفته در ارزهاي ديجيتال با به كارگيري علم رمزنگاري كه پايه آن رياضيات است، امكان تقلب را از افراد مي‌گيرد و سيستم‌هاي پرداختي را در جهت راستگويي تشويق مي‌كند.علاوه‌ بر اين، جنبه آزادي‌خواهانه و كنار گذاشتن واسطه‌ها باعث شده تا افرادي كه نسبت به سيستم‌هاي مالي سنتي بدبين بودند نيز به سمت ارزهاي ديجيتال متمايل شوند.

سوالات متداول درباره ارزهاي ديجيتال

ارز ديجيتال چيست؟

ارزهاي ديجيتال شكل خاصي از پول هستند كه بر پايه علم رمزنگاري ساخته شده‌اند. ويژگي مهم آن‌ها غيرمتمركز بودن، شفافيت و تغييرناپذيري بلاك چين آن‌هاست كه در اغلب اين ارزها، چنين خصوصياتي مشاهده مي‌‌شوند.

ارزهاي ديجيتال چگونه كار مي‌كنند؟

تقريبا تمام ارزهاي ديجيتال بر بستر بلاك چين كار مي‌كنند. با اين حال هر يك از آن‌ها بلاك چين را به طريق متفاوتي پياده‌سازي كرده كه در سازوكارهاي اجماع اين مورد مشاهده مي‌شود.

چگونه ارزهاي ديجيتال را بخريم يا بفروشيم؟

ارزهاي ديجيتال را مي‌توان از طريق صرافي‌هاي آنلاين داخلي خريداري كرد و يا به فروش رساند. براي اين كار نياز به گذراندن عمليات احراز هويت داريد. منبع