معرفی فستیوال هولی هند

فستیوال هولی هند



فستیوال هولی هند


فستیوال Holi یکی از بزرگترین جشنهای سنتی هند است که همه ساله در آغاز فصل بهار براساس تقویم هندی برگزار میشود و نشان دهنده زنده شدن دوباره طبیعت و فرا رسیدن فصل بهار است. این مراسم رنگ پاشی نشانه شادی مردم هند به ادامه زندگی و در واقع خرسندی از پیروزی نیکی ها بر بدیهاست. پاشیدن پودرهای رنگی، سطل ها و بادکنک های پر از آب رنگی بر روی یکدیگر از نشانه های این جشن سنتی در هند است.

فستیوال هولی هند در پایان زمستان جشن گرفته می‌شود در آخرین شبی که ماه کامل است در ماه قمری فلاگونا، (فلاگون یا پورنیما) که معمولاً مطابق بااسفند ماه ایرانی می‌باشد. در بسیاری از مناطق، هولی در حدود دو روز طول می‌کشد. یکی از بزرگترین آداب و رسوم هولی سست شدن ساختارهای تشریفاتی است، که به طور معمول شامل سن، جنس، وضعیت، و طبقه‌است. هولی شکاف گسترده بین طبقات اجتماعی را می‌بندد و هندوها را به هم نزدیک می‌کند. با هم، غنی و فقیر، زنان و مردان، از حضور یکدیگر در این روز شاد لذت می‌برند. علاوه بر این، هولی سختی‌های هنجارهای اجتماعی را کاهش می‌دهد. هیچ کس انتظار رفتار مودبانه ندارد... و در نتیجه، فضا پراز هیجان و شادی است.

هر سال، هزاران نفر از هندوها در جشنواره هولی شرکت می‌کنند. در انتظار روز بعد از ماه کامل در ماه فالگونا، یا اوایل ماه مارس، این مردان و زنان آماده هستند برای گسترش شادی. هولی اهداف بسیاری دارد. اول و مهمتر از همه، جشن آغاز فصل بهار است. همچنین دارای هدف‌های مذهبی ست، بزرگداشت برنامه‌های زیادی که در اسطوره شناسی هندو است.

این فستیوال به نامهای جشن هولی، جشن رنگ و جشن بهاره نیز معروف است و یکی از قدیمی ترین فستیوالهای هندی است که داستانها و افسانه های مختلف و بسیار جالبی درباره ریشه این فستیوال مطرح شده است. در جشن هولی که ریشه در باورهای اساطیری هندوها دارد مردم هند از کوچک و بزرگ در آن شرکت و شهروندان غیر هندو نیز به نشانه ابراز دوستی در مراسم جشن رنگ شرکت می کنند. امروزه عده کمی از نسل جوان هند از فلسفه جشن هولی آگاهی دارند و تنها آنرا بهانه ای برای برگزاری جشن و شادی می دانند. در ایام این جشن که به مدت دو روز برگزار می شود، سراسر هند تعطیل رسمی است.

از صبح هولی مردم به رقص و شادی و آوازخوانی مشغولند و هرچه به سمت ظهر پیش می رود، مردم به سمت رودخانه ها و برکه ها و اماکن تفریحی رفته ٬ دور هم جمع می شوند و عصر آن روز غذاها و شیرینی های مخصوص را که از قبل آماده کرده اند، می خورند و هرچه به شب نزدیک می شود،سکوت همه جا را فرا می گیرد. جشن هولی در شهرهای "ماتورا" و "ورینداوان ناندگایون" و "برستار" به صورت مذهبی تری برگزار می شود، چرا که این شهرها منزلگاه کریشنا بوده اند.

معنی کلمه ی هولی در زبان هندی، "سوختن" است و در اصل جشن هولی دلالت بر پیروزی خوبی بر بدی دارد و در اکثر مناطق هند، در دو روز و با نام های "هولی" و "دولتی" یا به زبانی ساده تر، "هولی کوچک" و "هولی بزرگ" برگزار می شود که معمولا پس از انجام عبادت و گذاشتن نشان بر مجسمه ی کریشنا و رادا، مردم با پودرهای رنگی یا بالن های پر از مایعات رنگی که به "گولال" و "آبیر" معروفند، به هم رنگ می پاشند. در حقیقت این جشنواره را می توان جشنواره ی تابناک و درخشان نامید، چرا که رنگهای روشن و متنوعی در آن استفاده می شود٬ هندی ها معتقدند رنگهای روشن زندگی بخش، نیروزا و نشاط آوراست.

بنابر برخی از روایات این جشن در ابتدا به خاطر حاصلخیزی زمین برگزار می شده است، از طرف دیگر این جشن به یمن عشق فناناپذیر کریشنا و رادا هم برپا می شده علاوه برپاشیدن رنگ و آب به همدیگر، جشن هولی شامل رقص و آواز نیز می باشد و آتش بازی های بزرگ در هر کوچه و خیابانی برگزار می شود با این باور که آتش فضا را از وجود روح های شیطانی پاک می کند و نشانی بر سوزاندن "هولیکا"ی شریر و نابکار(دشمن کریشنا و رادا) بوده است و نام هولی برگرفته از این رسم است.

پودرهای رنگی که در این جشن از آن استفاده می شود از گیاهانی مانند گیاه نیم، کومکوم، هالدی و غیره تهیه شده اند. همچنین بعضی از این رنگها از گیاهانی که در فصل بهار شکوفه می دهند مانند گلهای درخت شعله جنگل تهیه شده اند، از اینرو هندی ها اعتقاد دارند، این پودرها به دلیل خاصیت درمانی و طبیعی بودن از بروز بیماریهای شایع ناشی از تغییرات آب و هوا در فصل بهار مانند سرما خوردگی جلوگیری می نمایند و بعضا این بیماریها را درمان می کنند.

رنگ، سروصدا٬ رقص٬ آواز و پذیرایی هولی یک معنا را می رسانند: همراهی، اتحاد، برابری و شادی! در باور هندوها هیچ جشن دیگری را نمی توان یافت که درس دینی و مذهبی را همراه هماهنگی اجتماعی چنین ساده بیاموزد.

۰ ۰

معرفی جشن ها و فستیوال های اسپانیا

جشن ها و فستیوال های اسپانیا

فستیوال سنت فرمین اسپانیا

اسپانیا یکی از توسعه یافته ترین کشورهای دنیا است که در حین توسعه یافته بودن هنوز هم سنت ها و عقاید قدیمی در بین مردم این کشور رایج است و هر ساله بسیاری از این عقاید و سنت ها را با برپایی جشن و فستیوالی گرامی می دارند.

 از سنت های رایجی که در اغلب ایالت ها و منطق اسپانیا در خصوص آن می بینیم سنت های مرتبط با گاو می باشد، حیوانی که به شکلی عجیب با آداب و رسوم و عقاید این مردم اجین شده و چندین جشنواره و رویداد بزرگ در اسپانیا و یا بهتر است بگوییم در جهان معطوف به این حیوان شده است تا جایی که پرورش گاو مخصوص رویداد های مختلف هم به عنوان یک جشن بزرگ در اسپانیا می باشد.

اما بدون تردید وقتی سخن از گاو و گاو بازی می شود همه ما به یاد اسپانیا می افتیم. صرف نظر از میدان های گاو بازی بزرگ این کشور جشنواره دیگری هم به نام سن فرمین (fiestas of San Fermín) در اسپانیا وجود دارد که هر ساله هزاران هزار نفر گردشگر فقط برای حضور در این رویداد به اسپانیا می روند.  سن فرمسن یکی از معروف ترین فستیوال های گاو بازی در اسپانیا و اروپا است.

هر ساله بین روزهای 6 تا 14 جولای این مراسم برگزار می شود. مکان اصلی برگزاری این رویداد شهر پامپلونا (Pamplona) است.

 اصل این رویداد برای گرامی داشت یاد یک فرد مذهبی به همین نام یعنی سن فرمین بر پا می شود. سن فرمین را رومیان سرش را از تنش جدا کردند و بدن او را به گاوی بستند که او را با خود به شهر بیاورد.

زنی شجاع برای نجات بدن او به سراغ گاو می رود که این زن روپوشی سفید بر تن داشته است. از آن روز به یاد سن فرمین و زن شجاعی مکه بدن او را از دست گاو نجات داد جشنی به همراه انواع مسابقات و رویداد های دیگر رد شهر پامپلونا برگزار می شود که با طبل زنی، رقص و شادی و دور هم جمع شدن و نهایتا رها کردن گاو هایی در بین جمعیت همراه است.

در این روزها رسم بر آن است که مردم لباس سفید و قرمز می پوشند و هر روز صبح 12 گاو در بین جمعیت رها می شوند. گاو های بیچاره با دیدن این همه جمعیت عصبانی می شوند و به آنها حمله ور می شوند و جمعیت باید از دست آنها فرار کنند. مردم گاو ها را به سمت استادیوم های گاو بازی می کشانند و در آنجا است که ادامه کار به دست گاوبازهای حرفه ای داده می شود.

در ادامه به نوع برگزاری این جشن بیشتر آشنا می شویم.

جشن ها و فستیوال های اسپانیا :

 

برگزاری جشن سن فرمین یا سنت فرمین

جشنواره سنت فرمین سالانه به غیر از شهر پامپلونا در برخی دیگر از شهر های اسپانیا نیز برگزار می شود. شروع این جشن با حضور کم کم گردشگران در شهر جدیت بیشتری پیدا می کند.

 از چند روز مانده به شروع این فستیوال از سایر شهر های اسپانیا و همچنین کشورهای دیگر اروپایی و غیر اروپایی گردشگرانی برای حضور در این رویداد جالب و دوست داشتنی وارد شهر می شوند.

جشن ظهر روز ششم ژوئیه شروع می شود جایی که یک توپ آتش بازی در هوا به نشانه شروع مراسم رها می شود. این مراسم تا نیمه شب روز چهاردهم ماه ژوئیه یا جولای با آوازی به نام (Pobre de Mí) ادامه خواهد داشت.

سن فرمین به عنوان یک جشنواره 24 ساعته مشهور است و ستاره اصلی این رویداد گاو ها هستند. شب و روز در این مدت در پامپلونا شور است و هیجان، روحیه ها بالا و مراسم سرگرم کننده زیادی در جریان است.

با شلیک توپ آتشین در مقابل تالار شهر پامپلونا مراسم شروع می شود. هزاران نفر در این جشنواره با لباس سفید و قرمز و با در دست داشتن شامپاین ها و دستمال های قرمز و تکان دادن آنها در هوا منتظر شروع جشن هستند.

این مراسم در 40 مایل برگزار می شود و هر روز صبح 12 گاو راس ساعت 8 صبح در جمعیت رها می شوند که این گاو ها از نژاد خاص و وحشی هستند.

 

سنت فرمین (Saint Fermín)

گفته می شود که سن فرمین پسر سناتور رومی قرن سوم میلادی در شهر پامپلونا بوده است که توسط سنت هوستوس (Saint Honestus) شاگر سنت سنتنینوس (Saint Saturninus) به دین مسیحیت دعوت شد و مسیحی شد. مطابق با عقاید سنتی او ابتدا یک باپتیس بوده است و در منطقه ای که امروزه به Small Well of Saint Cernin شناخته می شود زندگی می کرده است.

سنت فرمین به عنوان کشیشی روحانی در تولوز (Toulouse) دست پیدا کرد و به پامپلونا بازگشت و به عنوان اولین اسقف روحانی شهر انتخاب شد.

بعد ها برای یک موعظه به یک ماموریت به شهر Amiens در فرانسه عظیمت می کند به همین دلیل او هم اکنون به عنوان شهیدی در کلیسای کاتولیک نیز شناخته می شود. اعتقاد بر این است که او در سال 303 میلادی و در 25 دسامبر کشته شده است. هیچ سندی از بزرگداشت سنت فرمین در پامپلونا تا قرن دوازدهم یافت نمی شود.

سنت فرمین درست مانند Saint Francis Xavier، هر دو به عنوان دو نگهدارنده و یا مورد احترام در ناوار شناخته می شوند.

هم اکنون برخی از مردم پامپلونا می گویند که سنت فرمین وقتی از خیابان های شهر در حال عبور بوده است توسط گاوی وحشی مورد حمله قرار می گیرد و به همین دلیل در تاریخ نام او ماندگار شده است و در واقع توسط رومی ها کشته نشده است.

این جشنواره در واقع ترکیبی از دو رویداد قرون وسطی ای است. بازار خیابانی تجاری سکولار که در ابتدای تابستان برگزار می شود، زمانی که بازرگانان و تجار حیوانات خود را مانند گاو گوسفند به خیابان ها برای خرید و فروش می آوردند و سر انجام گاو نر به عنوان بخشی از این سنت ماندگار شد. این رویداد به شکل خاص در قرن چهاردهم برای اولین بار ثبت شد.

مراسم دوم مراسمی مذعبی برای احترام به سنت در در روز 10 اکتبر است. با این حال در سال 1591 مراسم تجلیل و بزرگداشت سنت به 7 جولای انتقال داده شد تا هم زمان این دو رویداد در یک جشنواره گرامی داشته شود چرا که در این زمان آب و هوای پامپلونا بهتر بود.

این زمان به عنوان آغاز جشنواره سن فرمین شناخته می شود. در ابتدا و در همان زمان قرون وسطی بزرگداشت سن فرمین و یا برگزاری جشنواره با اعمالی مانند سخنرانی افتتاحیه، نوازندگی، مسابقه، برگزاری تئاتر خیابانی، گاو بازی و حتی آتش بازی همراه بود.

اما در قرن هفدهم با حضور افراد خارجی و توریست ها به این مراسم نگرانی هایی در این مراسم پدیدار شد که اغلب به دلیل افراط خارجی ها در نوشیدن و ابراز رفتارهایی نامانوس بود. در قرن نوزدهم اولین بار راهپیمایی بزرگی برای این موضوع بر پا شد. در سال 1844 اولین دفتر رسمی برگزاری مسابقات گاو دوانی و گاو بازی افتتاح شد.

 

دوران مدرن جشنواره سنت فرمین

شهرت جانی جشنواره سنت فرمین در سال های اخیر و تعداد بسیاری زیاد توریست ها و بازدیدکنندگان خارجی که به این شهر هر ساله برای حضور در این فستیوال می آیند به خوبی توسط ارنست همینگوی در کتاب The Sun Also Rises یا خورشید نیز طلوع می کند توصیف شده است و همچنین در گزارش هایی که در روزنامه ها و مجلات و سایر جراید می آیند، به خوبی قابل مشاهده هستند.

ارنست همینگوی برای اولین بار در سال 1923 این رویداد را از نزدیک دید و بسیار جذب این رویداد شد و چندین بار تا سال 1959 در این مراسم حضور پیدا کرد. همینگوی به شدن در مراسم گاو بازی و مبارزه گاوها شرکت می کرد و به آنها علاقمند بود ولی هیچگاه در مراسم دویدن در جلو گاو شرکت نکرد.

برخی از مکان های شهر پامپولنا به دلیل حضور ارنست همینگوی شهرت بسیار زیادی پیدا کرده اند مانند  هتل La Perla و یا کافه Iruña Café .

نویسنده مشهور دیگری که به این رویداد واکنش نشان داده جیمز میچنر (James Michener) از نویسندگان به نام و مشهور آمریکایی است.

وی در کتاب داستانی خود به نام ایبریا (Iberia) به این مراسم پرداخته است و به طور گسترده در خصوص این جشنواره و گاو نر توضیح داده است. او به تفسیر گاو بازی به عنوان هنر و بیزینس پرداخته و ان را هنری فوق العاده توصیف کرده است.

 

دوران قدیم جشنواره سنت فرمین

جشنواره سنت فرمین در گذشته مانند امروز نبوده است. این جشنواره در طول زمان در هر دو سمت بهبود و بدتر شدن پیش رفته است. هزینه های برگزاری مسابقه به شدت بالا رفته است و جوانان باید برای حضور در این رویداد از سال قبل اقدام به پس انداز بکنند و صرفه جویی زیادی در هزینه های خود داشته باشند، تا بتوانند، حداقل های لازم را برای تماشای این رویداد، خوردن چند وعده غذای ساده، داشتن مکانی برای اقامت و کمی گشت و گذار در شهر را فراهم نمایند.

در زمان قدیم بعد از انجام مراسم مذهبی گروهی در مقام دولتی ها و محلی ها به مکانی به نام خانه شهر (Home of the town) در زمان حدود 90 دقیقه باز می گشتند تا گاو هایی را که آماده رها شدن و حمله کردن هستن را رها کنند.

 این گاو ها در بیشه هایی مشخص در حال چرا خواهند بود و بعد از رها شدن در خیابان ها شروع به دویدن می کنند و مراسم خیلی ساده تر برگزار می شد.

 

Chupinazo

شروع مراسم سنت فرمین با شلیک توپی اتشین به نام Chupinazo اعلام می شود. البته در زبان باسک به این توپ txupinazo گفته می شود. این توپ در ساعت 12 بعد از ظهر و از تالار اصلی گفتگوی شهر پرتاب می شود و به محض پرتاب این توپ هزاران نفر از مردن جشن خو را در میدان شهر و بسیاری دیگر از مکان های شهر شروع می کنند.

شلیک این توپ از سال 1941 رسما به عنوان آغاز جشن مرسوم شده است. معمولا شهردار شهر فردی که قرار است توپ را شلیک کند از قبل مشخص و اعلام می کند.

با این حال از سال 1979 و بعد از مراسم انتخاباتی که در شهر برگزار می شود معمولا شهردار منطقه ای را که قرار است فردی را معرفی کند که توپ را شلیک می کند مشخص می کند و این شورای شهر آن منطقه هستند که فرد مورد نظر را انتخاب می کند تا توپ را شلیک کند.

در هر منطقه استثنائات و شرایط برگزاری و انتخاب این فرد متفاوت است. برخی سیاسیون خود را انتخاب می کنند، برخی ورزشکاران و برخی افراد مشهورتر و صاحب نام تر خود را برای شروع این مراسم معرفی می کنند.
جشن ها و فستیوال های اسپانیا

۰ ۰

آشنایی با آموزش نصب مفید تریدر

آموزش نصب مفید تریدر

آموزش مفید تریدر نسخه موبایل با کمک متاتریدر را در این مقاله به صورت کامل بیان می‌کنیم. امروزه ابزارهای مختلفی برای موبایل و کامپیوتر وجود دارد که می‌توانید به کمک آن به صورت اینترنتی بر روند قیمت و چارت تکنیکال آنها دید داشته باشید. یکی از این برنامه‌ها، مفیدتریدر از کارگزاری آگاه‌ است که نسخه بومی ‌شده متاتریدر فارکس بوده و برای نمایش سهام‌های بورس ایران در موبایل در نسخه‌های اندروید و iOS و ویندوز استفاده می‌شود. 

کارگزاری مفید

بورس، یکی از بازارهای مالی در ایران است که زمینه‌ای را برای افراد حقوقی و حقیقی فراهم کرده است تا به صورت قانونی، در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌ها سهیم شوند. اگر شما هم قصد دارید به این بازار مالی با جمعیتی بالغ بر 9 میلیون سرمایه‌گذار بپیوندید، بایستی ابتدا در یک کارگزاری ثبت نام کنید.

کارگزاری‌ها، مجموعه‌های واسطی هستند که از طریق آنها بایستی برای شرکت در معاملات بازار بورس اقدام کنید. این سازمان‌ها بستری را برای شما فراهم کرده‌اند که می‌توانید بدون مراجعه به ساختمان مرکزی بورس در خیابان حافظ، از طریق پلتفرم‌ها و امکاناتی که به صورت خاص خود کارگزاری ارائه شده است، برای ترید و فعالیت در بازار بورس ایران اقدام کنید. شما می‌توانید به راحتی سهم موردنظر خود از یک شرکت را انتخاب کرده، قیمت و تعداد آن را ثبت نموده و در انتها اقدام به خرید و فروش به صورت آنلاین یا حضوری نمایید.

در این مقاله می‌خواهیم به آموزش مفید تریدر نسخه موبایل به عنوان یکی از پلتفرم‌هایی که از طریق آن قادر خواهید بود در بازار مالی بورس ایران شرکت کنید، بپردازیم.

 

پلتفرم‌های آنلاین ترید کارگزاری مفید

امروزه هر کارگزاری، برای دسترسی راحت‌تر کاربران خود به بازارهای مالی، از پلتفرم‌های آنلاین و مختلفی استفاده می‌کنند. از همین رو، کارگزاری مفید به عنوان معروف‌ترین کارگزاری بورسی در ایران که فعالیت خود را از سال 1373 شروع کرده است، به صورت آنلاین 6 سامانه یا پلتفرم را برای معاملات بورسی آنلاین ایجاد کرده است. سامانه خرید و فروش آنلاین سهام که در سال 1386 راه‌اندازی شده و در زمینه‌های مختلف اوراق بهادار، معاملات آتی سکه، معاملات بورس انرژی و … فعالیت می‌کند. این سامانه‌ها و پلتفرم‌های کارگزاری مفید عبارتند از:

  • ایزی‌تریدر: ایزی‌تریدر مهم‌ترین سامانه معاملاتی کارگزاری مفید است که در آن می‌توانید به راحتی اقدام به خرید و فروش سهام‌های شرکت‌های بورسی و فرابورسی نموده و همچنین قابلیت فیلترنویسی و تحلیل تکنیکال را دارید.
  • همراه‌تریدر: همراه‌تریدر که در ادامه به آموزش مفید تریدر نسخه موبایل در رابطه با این پلتفرم خواهیم پرداخت، یکی از جدیدترین ابزارهای معاملاتی در بورس ایران است که می‌تواند برای خرید و فروش سهام و دارایی‌ها، از طریق موبایل و تبلت قابل انجام باشد. شما می‌توانید این برنامه را در دو نسخه اندروید و iOS دریافت کنید.
  • آنلاین‌پلاس: از جمله جدیدترین سامانه‌های معاملاتی برخط در کارگزاری مفید، بایستی به آنلاین‌پلاس اشاره کرد که امکاناتی همچون شارژ حساب آنی، انجام معاملات بر روی تمامی اوراق قابل معامله از جمله اوراق سپرده کالایی و سهام و حق تقدم‌ها، ایجاد پرتفوی دلخواه و محاسبه سود و زیان و … اشاره نمود.
  • مفیدتریدر: یک نرم‌افزار مبتنی بر متاتریدر برای سیستم ویندوز است که برای تحلیل تکنیکال سهام استفاده می‌شود. این برنامه در سال 1389 راه‌اندازی شده و همچنین در نسخه اندروید و iOS نیز در دسترس کاربران قرار دارد.
  • مفیدآنلاین: یک سامانه برخط از طرف کارگزاری مفید است که با یک پروتکل امن برای رصد و تحلیل تغییرات قیمت سهام استفاده می‌شود.

آموزش مفید تریدر نسخه موبایل و آموزش نصب مفید تریدر 

حال بایستی به آموزش مفید تریدر نسخه موبایل بپردازیم که برای موبایل در دو نسخه اندروید و iOS ارائه شده است. در ادامه مراحل زیر را برای نصب و راه‌اندازی این برنامه با ما دنبال کنید:

  • ابتدا بایستی برای استفاده از این برنامه، یک اکانت بسازید. از طریق وب‌سایت کارگزاری مفید، اقدام به ایجاد حساب تحلیل‌گری کنید.
  • رمز عبوری را وارد کرده (حداقل 8 کاراکتر را شامل شود و بایستی شامل حروف انگلیسی بزرگ و کوچک باشد)
  • سپس یک نام‌ کاربری با رمز عبوری که ایجاد کردید، برای شما ایجاد می‌گردد که از طریق آن می‌توانید برای استفاده از خدمات مفید تریدر اقدام کنید.
  • حال بایستی مراحل نصب مفید تریدر را در آموزش مفید تریدر نسخه موبایل دنبال کنید.
  • ابتدا باید نرم‌افزار مفید تریدر را از صفحه این برنامه در سایت کارگزاری مفید دانلود کنید. (توجه کنید که نسخه اندروید یا iOS آن را انتخاب کنید.) همچنین شما می‌توانید برنامه Metatrader 5 را از گوگل پلی برای سیستم عامل گوشی خود دانلود نمایید.
  • زمانی که این برنامه را دانلود کردید، کافیست آن را بر روی دستگاه موبایل خود نصب کند.
  • زمانی که نصب تمام شد، وارد یک حساب دمو پیشفرض می‌شوید که نمایش دهنده بازار فارکس بوده و ربطی به بازار داخلی بورس ایران ندارد. بایستی برای آموزش مفید تریدر نسخه موبایل، حسابی را که ایجاد کرده‌اید را به نسخه موبایل متاتریدر یا مفید تریدر متصل کنید.
  • گزینه سه خط تیره در سمت چپ بالا انتخاب کنید.
  • بر روی عبارت “Manage account” کلیک کنید.
  • بر روی گزینه “+” در نوار بالا کلیک کنید.
  • حال بایستی به سروری که دیتای بورس ایران در آن بارگذاری می‌شود را پیدا کرده و به آن متصل شوید.
  • بنابراین بایستی تنها از طریق سرورهای کارگزاری مفید اقدام کنید که حساب آن را در قسمت ابتدایی آموزش مفید تریدر نسخه موبایل بیان کردیم.
  • عبارت “mofid” را در قسمت “Find Broker” وارد کنید.
  • بر روی مفید تریدر کلیک کنید.
  • حال نام کاربری، رمز عبور و سرور مورد نظر را وارد نمایید.
  • توجه داشته باشید، اگر شما مشتری کارگزاری مفید نیستید، می‌توانید بلافاصله با زدن دکمه open a demo account یک حساب دمو بسازید. در هنگام ساخت اکانت دمو، مقادیر Account type, Leverage, Deposit نیازی به تغییر ندارند. دکمه Register را زده و نام کاربری و رمز عبور و خود را دریافت کنید.
    • حساب تست: Username = 2658993, Password = gookk5qw
  • حال بایستی تا لود شدن سرور کمی صبر کنید.
  • سپس وارد اکانت مفید تریدر خود شده‌اید.

آموزش نصب مفید تریدر
۰ ۰

آشنایی با بهترین ساختمان‌های سوئیس و بهترین هتل های سوئیس

بهترین ساختمان‌های سوئیس

بهترین ساختمان‌های سوئیس


هتل های سوئیس

بهترین هتل های سوئیس در بهترین شهرهای دیدنی آن گسترده شده اند.
در شهرهای آپنزل، زوریخ، داووس، اینترلاکن، برن، آپنزل، لوسرن و …، هتل هایی لوکس و با امکانات عالی خواهید یافت.
این هتل ها می توانند سختگیرترین مسافران و توریست ها را به خود جلب کرده و در به دست آوردن دل مسافران عالی عمل کنند.
در ادامه به برترین هتل در هر یک از شهرهای مشهور و توریستی سوئیس می پردازیم.

بهترین ساختمان‌های سوئیس

بهترین هتل برن در تور سوئیس

هتل بلوو: این هتل را باید یکی از بهترین و مشهورترین هتل های برن بدانیم.
هتل پنج ستاره بلوو در قلب شهر قرار گرفته است و واحدهای اقامتی آن به سمت رودخانه آره هستند.
با این حساب شما می توانید حین اقامت در این هتل منظره ای چشم نواز را پیش چشمان خود داشته باشید.
در اینجا تمامی امکانات تفریحی، رفاهی و خدماتی در اختیار مسافران هتل قرار می گیرند.

بهترین هتل آپنزل

بهترین هتل آپنزل که توانسته بالاترین حد رضایت را در میان مسافران به دست بیاورد، هتل فردنبرگ است.
این هتل در مرز منطقه ای جنگلی واقع شده است و آب و هوای بی نظیری را حین اقامت در آن تجربه خواهید کرد.
تمامی واحدهای اقامتی این هتل دارای چشم انداز جنگل یا کوهستان هستند.

شاید این هتل دارای امکانات تفریحی فوق العاده ای نباشد، اما شرایط زیست محیطی و جغرافیایی آن عالی به نظر می رسد.
در اینجا رستورانی فوق العاده می یابید که غذاهای محلی آن طعمی بی نظیر دارند و حتما باید تک تک آن ها را بچشید.
از سرویس های تفریحی این هتل می توان به دوچرخه سواری، زمین بازی کودکان، تورهای جنگل گردی و غیره اشاره کرد.

بهترین هتل زوریخ در تور سوئیس

هتل زوریخ ماریوت بهترین هتل این شهر است.
هتل ماریوت در سال 1972 میلادی ساخته شده، اما با توجه به بازسازی های صورت گرفته شده، عمارتی دیدنی و مجلل دارد.
این هتل دارای فضایی لاکچری بوده و در نزدیکی دیدنی های مهم شهر واقع شده است.
به ویژه نزدیکی این هتل به رودخانه لیمات، یکی از دلایل محبوب شدن آن به شمار می رود.

بهترین هتل داووس

بهترین هتل داووس در واقع یکی از بهترین هتل های کوهستانی جهان است.
هتل اینترکنتیننتال داووس، در منطقه ای کوهستانی واقع شده و ساختمان عجیب آن، در وهله اول مجذوبتان می سازد.
هتل اینترکنتیننتال داووس سوئیس، دارای سه رستوران مجزا است
که هریک منویی عالی از غذاهای سوئیسی، دریایی و بین المللی ارائه می دهند.
در این هتل می توانید خود را میان آغوش کوهستان یافته و از طبیعت بکر و آب و هوای خنک و مطبوع آن لذت ببرید.

بهترین هتل اینترلاکن

هتل پنج ستاره ویکتوریا یونگ، یکی از بهترین هتل های شهر دیدنی اینترلاکن سوئیس است.
این هتل ساختمانی بزرگ داشته و دارای 212 اقامتگاه است.
در اینجا به امکاناتی کامل و تجهیزات رفاهی و خدمات تفریحی دسترسی خواهید داشت
و می توانید اقامتی عالی و بی دغدغه را تجربه کنید.
به علاوه برای ساعت هایی که در هتل به سر می برید، سرگرمی هایی برای کودکان نیز وجود دارد.

بهترین هتل ژنو در تور سوئیس

هتل دی انگلتره از بهترین هتل های شهر ژنو به حساب می آید.
این هتل در کناره لمن قرار گرفته است و تمامی امکانات رفاهی و خدماتی لوکس را در خود جای داده است.
این هتل اقامتگاهی دنج بوده و برای آن دسته از توریست هایی که به دنبال محل اقامتی خلوت و لاکچری می گردند، بسیار عالی خواهد بود.
در این هتل می توانید از استخری بزرگ، اسپا، سالن بدنسازی، امکانات وی آی پی و غیره برخوردار باشید.
رستوران های دی انگلتره نیز منویی استثنائی دارند و حتما توصیه می کنیم که غذاهای سوئیسی را در اینجا امتحان کنید.

بهترین هتل لوسرن

هتل شتو گاتچ لوسرن، ساختمانی شبیه به قصر دارد و عجیب نیست که موهای بافته شده راپانزل را از بالاترین واحد اقامتی آن، آویخته شده به پایین ببینید.
این هتل ساختمانی قدیمی و بسیار باشکوه دارد و در ارتفاعات تپه ای بسیار زیبا ساخته شده است.
شما از محل اقامت خود در این هتل، می توانید چشم اندازی بی پایان از تپه های دوردست و سرسبزی آن ها داشته باشید.
به علاوه فضای لوکس و مجلل این هتل، مجذوبتان می سازد و از امکانات کامل آن برخوردار خواهید بود.

بهترین هتل لوگانو در تور سوئیس

یکی از هتل های خوب و با قیمت مناسب در شهر زیبای لوگانوی سوئیس، هتل ادمیرال است.
این هتل ساختمانی بزرگ و اتاق های وسیع و با امکانات خوب دارد.
در اینجا می توانید با پرداخت مبلغی مقرون به صرفه، از شرایط اقامتی ایده آلی برخوردار باشید.
فضای هتل شیک و کارکنان آن کارآزموده و مجرب هستند.
رستوران هتل نیز به صورت بیست و چهار ساعته خدمات سرو غذا را ارائه می دهد.

۰ ۰

معرفی دوره ارزدیجیتال

دوره ارز دیجیتال 

دوره ارز دیجیتال

نوپایی و ماهیت بازار ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین باعث شده تا همواره نیاز به یک راهنمای کامل برای کاربرانی که قصد کسب سود از این بازار را دارند، حس شود؛ راهنمایی کامل برای علاقمندان و تازه کارانی که شاید تا به حال اسم بیت‌ کوین را هم نشنیده باشند و یا افرادی که قصد ورود قدرتمند به این بازار جذاب و نامحدود را دارند.

image-20220227111708-1.jpeg

بارها دیده شده که افراد به صورت احساسی و صرفا با توصیه دوستانشان وارد حوزه ماینینگ یا تریدینگ شده‌اند و متاسفانه دچار ضررهای زیادی شده‌اند اما از زمان راه اندازی سایت مدرسان پیشتاز، تلاش ما بر این بوده است که با انتشار مطالب کاربردی و اطلاع‌ رسانی‌های سریع، برگذاری دوره ارز دیجیتال و معرفی کتاب ارز دیجیتال، اطلاعات مخاطبانمان را بروز نگه داریم و از ضررهای شان جلوگیری نماییم. اما همواره خلاء یک دوره آموزشی که استراتژی­های زیادی به شما آموزش دهد تا به وسیله آن، روزانه ۱% سود کنید، احساس می­شد. از این رو ما دوره ارز دیجیتال را برای شما تولید کردیم تا ماهانه ۳۰% سود از بازار رمزارزها و ارزهای دیجیتال کسب کنید.

از سوی دیگر، کامل بودن این دوره آموزشی، دلیلی بر بی­نیازی شما از هر آموزش دیگر است؛ چرا که پس از گذراندن آن و دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه­ای از آکادمی مدرسان پیشتاز، شما خواهید توانست که حتی به عنوان یک مشاور در این زمینه مشغول به کار شوید و یا از طریق ترید کردن، درآمدهای خوبی را کسب کنید.

 

سرفصل­ های دوره ارز دیجیتال عبارتند از:

  • بلاکچین چیست؟
  • آشنایی با قرارداهای هوشمند
  • بیتکوین چیست و چگونه ایجاد شد؟
  • تحلیل تکنیکال
  • تحلیل فاندامنتال
  • پرایس اکشن
  • آموزش تمام سایت‌های معتبر و مهم
  • روش چک کردن قیمت‌های ارزها
  • آموزش استخراج ارزهای دیجیتال
  • آموزش انواع کیف پول‌ها و موارد امنیتی
  • پیش گیری از کلاه برداری‌های انجام شده
  • باید و نباید های ارز دیجیتال
  • آموزش خرید از صرافی‌ها و نکات کلیدی برای سود بیشتر
  • روش جلوگیری از ضرر و پیشبینی در سود
  • بررسی قیمت و هویت ارزهای دیجیتال
  • و...

این دوره برای چه کسانی توصیه می شود؟

  • افرادی که می خواهند در بازار ارزهای دیجیتال به سبک های مختلف درآمد داشته باشند.
  • افرادی که می خواهند در حوزه تریدینگ و تحلیل تکنیکال متخصص شوند.
  • افرادی که می خواهند در حوزه ماینینگ متخصص شوند.
  • افرادی که می خواهند با هر سرمایه ای حتی کم، درآمد دلاری داشته باشند.
  • افرادی که می خواهند در منزل خود (با یک گوشی و اینترنت) کسب درآمد کنند.
  • افراد علاقه مندی که مطالعات پراکنده ای داشته­اند و قصد دارند بصورت کامل و جامع در این حوزه متخصص شوند.
  • افرادی که می خواهند با یادگیری ترید کردن حرفه ای و تحلیل تکنیکال حتی در زمانی که بازار نزولی است درآمد روزانه داشته باشند.

 

پیش نیاز های این دوره آموزشی

از آنجایی که این دوره آموزشی از سطح مبتدی تا حرفه ای را تحت پوشش قرار می دهد، هر شخصی با هر سطحی از دانش می تواند از این دوره فوق العاده استفاده کند و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال را شروع کند. علاقه تنها پیش نیاز پیوستن به این دوره آموزشی می باشد.

 

امروزه با همه‌گیری شبکه‌های اجتماعی، نیاز افراد به فضاهای آنلاین و مجازی بیش از همیشه است، بنابر تحقیقات انجام‌شده در ماه ژانویه ۲۰۲۱، ۴.۶۶ میلیارد نفر در سراسر دنیا اینترنت فعال دارند. این موضوع به این معنی است که حدود نیمی از مردم جهان نیاز مبرم به استفاده از اینترنت برای ارتباطات و انجام فعالیت‌های اقتصادی خود دارند. همین موضوع نیاز به محیطی جدید در فضای مجازی را زیاد کرده است.

امروزه بسیاری از افراد از متاورس جهت کسب درآمد و تعامل با سایر کاربران صحبت می‌کنند، بدیهی است اگر شرایط به همین منوال و با همین سرعت پیش برود، بسیار سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنیم متاورس به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل خواهد شد. به همین دلیل است که لزوم آموزش از بخش‌های مختلف متاورس و کاربردهای آن برای تمامی مردم به خصوص فعالین حوزه ارزهای دیجیتال بسیار ضروری هستش که تمامی این مطالب داخل  آموزش متورس  مدرسان پیشتاز، قرار داره و می­توانید با تهیه­­ی این دوره، از آموزش کامل متاورس برخوردار بشید.

۰ ۰

معرفی تور اروپا تابستان

تور اروپا تابستان


تور اروپا از محبوب‌ترین گزینه‌های سفر برای گردشگران علاقه‌مند به گشت و گذار در دیگر کشورهای جهان است. شهرهای مختلف این قاره مرزهای زمینی کوتاهی با یکدیگر دارند و به همین دلیل بسیاری از آژانس‌های معتبر برنامه بازدید از چند کشور اروپایی را در قالب یک تور واجد ارائه می‌دهند. با انتخاب مناسب تور اروپا شما در واقع امکان سفر به چند کشور مختلف در قاره سبز را خواهید داشت. تفاوت فرهنگی، زبان متفاوت و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در شهرهای مختلف اروپا علاقه‌مندان به سفر در سراسر جهان را به این شهرها جذب می‌کنند. برای آگاهی از چگونگی انتخاب بهترین تور اروپا  تابستان با ما همراه باشید.

قاره اروپا از زیباترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای جهانگردان در تمام کشورها به شمار می‌رود. بر اساس اطلاعات موجود در معتبرترین آژانس‌های گردشگری جهان و آمار سازمان جهانگردی، کشورهای فرانسه، اسپانیا و ایتالیا سه کشور از ۱۰ کشور پرتردد جهان در طول سال‌های اخیر بوده‌اند. نام برخی دیگر از کشورهای اروپایی در طول ۱۰ سال گذشته در این فهرست دیده می‌شد.

در حال حاضر کشورهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا را به‌عنوان معروف‌ترین مقاصد تورهای اروپاگردی در این قاره می‌شناسند و بیشترین تور اروپا در کشورهای مختلف به هدف بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این کشورها برگزار می‌شوند. در این میان شهرهای پاریس، رم، ونیز، فلورانس و بارسلونا بیشترین طرفدار را دارند. این شهرها از تاریخی‌ترین نقاط اروپا هستند و بناهای قدیمی با معماری‌های قابل‌توجهی در آن‌ها به چشم می‌خورد. جاذبه‌های طبیعی سرسبز و تماشایی نیز در حوالی این شهرها و بخش‌های دیگر کشورهای اروپایی از مقاصد گردشگری پرطرفدار اروپا در طول سال به شمار می‌روند که از میان آن‌ها می‌توان به جزایر قناری در اسپانیا اشاره کرد.
پاریس بدون شک یکی از معروف‌ترین شهرهای گردشگری اروپا در فرانسه است. رویدادهای متنوع فرهنگی و هنری به‌همراه جاذبه‌های منحصربه‌فرد تاریخی در این شهر گردشگران زیادی از سراسر جهان را به این پایتخت درخشان جذب می‌کنند و موزه لوور، برج ایفل، قصر لوکزامبورک و کلیسای نوتردام از معروف‌ترین جاهای دیدنی پاریس به شمار می‌روند.
رم در ایتالیا نیز از تاریخی‌ترین شهرهای اروپا است که قدمت چند هزار ساله دارد. این شهر در نواحی مرکزی و به‌سمت غرب ایتالیا قرار گرفته است و آثار برجسته‌ای از هنرمندان بزرگ ایتالیایی مانند میکل آنژ و لئوناردو داوینچی در موزه‌ها و میادین اصلی این شهر نظر گردشگران را به سوی خود جلب می‌کنند. علاقه‌مندان به گردشگری تاریخی در سفر با تور اروپا شهر رم را برای بازدید از کلیساها، عمارت‌های تاریخی و شهر واتیکان انتخاب می‌کنند.

تور اروپا تابستان


بارسلونا از پرترددترین شهرهای اسپانیا میان گردشگران خارجی است و میراث فرهنگی و تاریخی غنی در این شهر سبب جلب مسافران می‌شود. این شهر محیطی بسیار زنده و شاد دارد و موسیقی خیابانی، معماری‌های باشکوه و سواحل پرجنب‌وجوش از مهم‌ترین نمادهای بارسلونا هستند. آثاری از هنرمندان برجسته معمار مانند آنتونیو گائودی و لوییز دومانچه‌ای مونتانر در بارسلونا به چشم می خورند که نام آن‌ها را در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت کرده‌اند.

از دیگر کشورهای مشهور اروپایی میان جهانگردان می‌توان به کشورهای اتریش، سوئیس، هلند، جمهوری چک، اسلوونی و پرتغال اشاره کرد. شهر وین در اتریش با ساختمان‌های قدیمی و عمارت‌های سلطنتی جاذبه‌های تاریخی فراوانی دارد. برن سوئیس دیگر شهر گردشگری اروپا است که اطراف آن را رودها و دره‌های سرسبز پوشانده‌اند. رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی متنوعی در این شهر در طول سال برگزار می‌شوند که مورد توجه گردشگران قرار دارند.

۰ ۰

تغذیه و غذای سگ شیتزو مالتیز

چهره سگ مالتیز عروسکی با چشم‌های درشت و تیره و بینی مشکی شکلاتیش همون چیزیه که می‌تونه دل بی‌احساس‌ترین آدم‌ها رو هم نرم کنه!

این نژاد یک سگ عروسکی ظریفه و در سال‌های اخیر نژاد بسیار محبوبی بین ایرانی‌ها بوده. دلیل محبوبیت این نژاد، ظاهر زیبا و پوشش موی سفید براق و اشرافی اونه.

یکی از جالترین ویژگی سگ مالتیز عروسکی اینه که می‌تونین موهای صاف و بلند اون‌ها رو به شکل‌های مختلف و جذاب اصلاح کنین تا ظاهر متفاوت و منحصربفردی داشته‌باشن.

ویژگی‌های مثبت سگ

  • به طور ذاتی سگ‌های مطیع و رامی هستن.
  • سگ نژاد مالتیز خیلی سریع همه چیزو یاد می‌گیره.
  • ریزش موی کمی دارن.
  • هایپوآلرژیک هستن و برای افرادی که به سگ‌ها حساسیت دارن انتخاب ایده‌آلی به شمار میان.
  • برای درمان بیماری‌ها مفیدن.
  • به راحتی می‌شه از اون‌ها در آپارتمان نگهداری کرد.
  • سگ خوبی برای افراد تازه‌کاره که برای اولین بار می‌خوان از یک سگ نگهداری کنن.
  • با انواع حیوانات سازگارند.
  • با آدم‌ها رابطه خوبی دارند.
  • نگهبان خوبی هستند.

ویژگی‌های منفی سگ

  • سگ‌های حساسی هستن.
  •  به توجه زیاد نیاز دارن.
  • نباید مدت زیادی در خونه تنها بمونن.
  • نمی‌شه از اون‌ها در کنار بچه‌های کوچک نگهداری کرد.
  • حسودن و دوست ندارن رقیب داشته باشن.
  • سیستم گوارشی حساسی دارن.
  • مستعد ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان هستن.
  • نسبت به سرما، گرما و رطوبت زیاد حساسن.
  • بعضی از اون‌ها دارای اضطراب جدایی هستن.

خصوصیات سگ مالتیز

به آسونی آموزش می‌بینه و می‌شه با انواع روش های تاییده مثبت مثل تشویقی های مخصوص سگ، بازی کردن، نوازش کلامی و … اون ها رو تربیت کرد.

انرژی بسیار زیادی داره و در خونه فعاله اما ترجیح می‌ده در فضاهای محصور یا حیاط‌های کوچک زندگی کنه و به همین دلیل سگ خوبی برای شهرنشین‌هاست.

این سگ علی رغم جثه کوچکی که داره نگهبان خوبیه و اگه غریبه‌ای بخواد وارد خونتون بشه جلوش می‌ایسته و واق میزنه.

سگ مالتیز مینیاتوری و عروسکی مناسب کودکان کم سن و سال نیست؛ چون از اونجا که سگ مالتیز جثه ریز و ظریفی داره ممکنه بچه‌ها اون رو اذیت کنن یا بهشون آسیب برسونن. بچه‌ها ممکنه هنگام بغل کردنش اون رو روی زمین بندازن یا اتفاقی روی اون بیفتند یا اونو توی بغلشون زیاد فشار بدن که باعث آسیب دیدن سگ و یا شکستن دست و پای سگ می‌شه.

اگه کسی بچه داشته باشه و بخواد این سگ رو داخل خونش نگه داره بهتره که جای مشخصی رو برای سگش درنظر بگیره و در اون قسمت خونه ازش نگهداری کنه.

همچنین مالتیزها ممکنه دچار مشکلات مربوط به دندان از قبیل پوسیدگی و … بشن.

تغذیه و غذای سگ شیتزو مالتیز

اگر تصمیم گرفته اید یک توله سگ را از یک پرورش دهنده خریداری کنید، می توانید برنامه غذایی مناسب با آن را از پرورش دهنده دریافت کنید. مهم است که برای چند هفته اول پس از آوردن توله سگ به خانه از همان غذای سگ شیتزو مالتیز برای تغذیه استفاده کنید. شما می توانید رژیم غذایی سگتان را در زمان مناسب تغییر دهید، اما این کار باید به تدریج و طی چند هفته انجام شود تا مطمئن شوید توله سگ ها دچار هیچ مشکل جسمی نخواهند شد. توله سگها طی دو سال اول زندگی خود رشد زیادی می کنند که به طور خلاصه، به این معنی است که برای آنها بسیار مهم است که در زمان جوانی از یک رژیم غذایی با کیفیت بالا برای تغذیه استفاده کنند.
سگ‌های مسن تر سگ های بد بو و نامناسبی نیستند و جنب و جوش کمتری دارند، اما این بدان معنی نیست که شما می توانید رژیم غذایی با کیفیت پایین تری به آنها بدهید. بهتر است دو بار در روز، یک بار در صبح و یک بار در عصر، یک سگ بالغ مالتیز را تغذیه کنید، مطمئن شوید که این ماده غذایی با کیفیت مناسب است که تمام نیازهای غذایی آنها را برآورده می کند. همچنین مهم است که سگ ها مقدار مناسبی از ورزش را انجام دهند تا کالری اضافی را که بسیار مهم است بسوزانند در غیر این صورت ممکن است اضافه وزن پیدا کنند.
غذای سگ شیتزو مالتیز

۰ ۰

معرفی تور اسپانیا عید1402

تور اسپانیا عید1402


تور اسپانیا عید1402
تور اسپانیا (Spain tour) یکی از جذاب ترین تورهای جهان در بین گردشگران است. کشوری مدرن که در اروپای غربی واقع شده و معماری بسیاری از سازه های آن به سبک گوتیک و بیزانس است. همین امر موجب شده سالانه گردشگرانه زیادی با  تور اسپانیا  به این کشور سفر کنند. پایتخت کشور اسپانیا شهر مادرید است؛ راحت ترین راه سفر به این کشور اروپایی خرید تور اسپانیا است.

بهترین زمان سفر با تور اسپانیا

بسیاری از گردشگران برای سفر فصل تابستان را انتخاب می کنند، اما در این کشور فصل بهار و پائیز بهترین زمان سفر است. در فصل تابستان دمای شهرهایی مانند مادرید که در جنوب کشور قرار دارد افزایش می یابد. اگر تمایل به سفر داشتید در بهار از اوایل اردیبهشت تا اوایل خرداد و در پاییز از اوایل مهر تا اواخر آبان اقدام به رزرو تور کنید البته ناگفته نماند هر چه دمای هوا کاهش می یابد نرخ تور اسپانیا عید1402 ارزان تر می شود.

تور هوایی اسپانیا

به دلیل بعد مسافت از ایران، تقریباً تنها راه سفر به اسپانیا فقط از طریق هوایی امکانپذیر است.  ایرلاین های زیادی مانند ماهان، لوفت هانزا، امارات و اتریشی مسیر اسپانیا را دارند و از این نظر دست شما باز خواهد بود. البته دقت کنید از ایران فقط ایرلاین ماهان و ایران ایر به صورت مستقیم به این کشور پرواز دارند. با رزرو "تور اسپانیا" از خدمات تهیه ویزای توریستی، ترانسفر فرودگاهی، اقامت در مجلل ترین هتل ها ، وعده های غذایی رایگان و راهنمای تور بهره‌مند خواهید شد. 

قلعه سگوبیا (Alcazar de Segovia)

از بنای های بازمانده از دوره رومیان قلعه سگوبیا است. این سازه به دست یکی از پادشاه های قرون وسطی به نام کاستیل در سال 1120 بر روی تپه ای سرسبز بنیان گذاری شد. طی گذشت سال ها ساختمان های دیگری در کنار سگوبیا به وجود آمد و قلعه را تبدیل به قصر کرد؛ پادشاه دستور داد که از این مجموعه به عنوان زندان دولتی استفاده کنند. در سال 1762 هنگامی که چارلز سوم بر تخت پادشاهی نشست دستور داد که زندان را به مدرسه توپخانه سلطنتی تبدیل کنند اما در سال 1862 بر اثر آتش سوزی نیمی از آن تخریب شد و سال 1839 توسط معماری به نام  خوزه ماریا آوریل مرمت شد. در انیمیشن های دیزنی مانند سیندرلا و سفیدبرفی از این ساختمان الگوبرداری کرده اند و اکنون از قلعه ذکر شده به عنوان موزه تاریخی بازدید می شود. در صورت تمایل به بازدید از این مجموعه می توانید در تور اسپانیا با لیدر خود هماهنگ کرده و از این قلعه دیدن کنید.

ساگرادا فامیلیا (La Sagrada Familia)

از باشکوه ترین مکان های مقدس اسپانیا که طراحی بسیار نوآورانه و متفاوتی دارد ساگرادا فامیلیا می باشد. نیمی از کلیسا در سال 1882 توسط معماری به نام آنتونی گائودی طراحی شد، آنتونی در زمان ساخت چشم از جهان فرو بست و آرامگاه ایشان را در همین ساختمان قرار دادند؛ این کلیسا به خیریه وقف شد و به گفته آن ها تا سال 2026 کلیسا تکمیل می شود. اگرچه هنوز در تکمیل آن وقفه افتاده اما ساگرادا فامیلیا در سال 1984 توسط میراث جهانی یونسکو ثبت شد و پس از تکمیل شدن آن بلندترین ساختمان شهر بارسلونا در جهان خواهد بود. در صورت سفر با تور اسپانیا توصیه می کنیم از این ساختمان بلند قامت و بی نظیر دیدن کنید.

موزه هنری دل پرادو (Museo Nacional del Prado)

موزه دل پرادو با معاری خاص به سبک نئوکلاسیک و وسعتی که دارد یکی از شاخص ترین موزه های هنری در اروپا محسوب می شود که در سال 1785 به دست معمار اسپانیایی به نام خوان د وییانوئبا طراحی شد. در این مجموعه شاهد بیش از 8600 نقاشی و 700 مجسمه خواهید بود که به دست افراد برجسته و مشهوری پدید آمده اند. همچنین در اطراف این موزه فضایی برای مطالعه، نمایشگاه، رستوران و پارک نیز وجود دارد. مسافرانی که با تور اسپانیا به این مجموعه می آیند می توانند از نمایشگاه های اطراف سوغاتی های بیاد ماندنی تهیه کنند.

۰ ۰

قرارداد سوآپ و معرفی آن

قرارداد سوآپ

قرارداد سوآپ به نوعی قرارداد گفته می شود که برای معاوضه جریان نقدی در آینده از آن استفاده می شود. این نوع قرارداد، تاریخ پرداخت، چگونگی محاسبه جریان نقدی و … را مشخص می کند. این جریان نقدی در واقع همان ارزش آتی می باشد که در مورد معامله صورت می گیرد.

مفهوم سوآپ:

سوآپ در لغت به معنی معامله پایاپای (ارز)، معاوضه، مبادله، جانشینی و اخراج کردن می باشد و در اصطلاح، توافقی است بین دو شرکت که برای معاوضه جریان نقدی در آینده، با دو نوع پرداخت متفاوت از بدهی یا دارایی، صورت می گیرد.

اولین نوع از قرارداد های سوآپ در دهه ۱۹۸۰ م معامله شد و از آن زمان تا کنون، این بازار با رشد چشم گیری مواجه شده است.

نکته: در بازار های کنونی، اکثر قرارداد های مشتقه خارج از بورس، به صورت سوآپ معاله می شوند.

اجزای تشکیل دهنده سوآپ:

سوآپ ها دارای بخش ها و اجزای زیر هستند:

دارایی پایه:

دارایی پایه، موضوع قراردادی است که هدف آن، انتقال ریسک اعتباری موجود می باشد. معمولا دارایی های پایه یکی از اقلام زیر هستند:

  • اوراق قرضه دارای ریسک اعتباری
  • وام
  • پرتفوی (سبد دارایی ها در بورس) مرجع متشکل از اوراق قرضه و وام ها
  • شاخص های مربوط به بخشی از بازار اوراق قرضه
  • شاخص سهام

فروشنده سوآپ:

فروشنده سوآپ (Swap Seller)، به طرف قراردادی گفته می شود که نرخ شناور را دریافت و بازده کل را به طرف مقابل پرداخت می کند. به این فروشنده، خریدار حمایت نیز گفته می شود.

خریدار سوآپ:

خریدار سوآپ (Swap Buyer)، به طرف قراردادی می باشد که با پرداخت نرخ شناور و بازده کل را دریافت می کند، به این خریدار فروشنده حمایت یا سرمایه گذار نیز گفته می شود.

شخص مرجع یا تعهد مرجع:

شخص مرجع (تعهد مرجع)، صادر کننده ابزار بدهی است که می تواند شرکت، دولت و یا صادر کننده وام باشد.

صرف سوآپ:

صرف سوآپ (Swap Premium) به پرداخت هایی گفته می شود که به وسیله خریدار حمایت صورت می گیرد، و همچنین پرداخت های احتمالی که ممکن است فروشنده حمایت به پرداخت آنها مجبور شود به پایه حمایت موسوم است.

در تایرخ معامله خریدار و فروشنده بر روی این صرف به توافق می رسند و این صرف تا پایان مدت قرارداد ثابت می ماند.

انواع قرارداد های سوآپ:

دارایی پایه سوآپ می تواند یکی از موارد زیر باشد:

سوآپ نرخ بهره:

در سوآپ نرخ بهره (interest rate swap)، مبالغ نرخ بهره بر حسب ارز های مشابه توسط طرفین قرارداد، تعویض می شود.

در این نوع از سوآپ، مبلغ اسمی قرارداد برای دو طرف قرارداد یکسان می باشد و تسویه آن به صورت خالص انجام می گیرد که در این سوآپ، دو حالت زیر ممکن است:

حالت اول، دو طرف قرارداد مبالغ بهره را بر اساس بهره متغیر اقدام به پرداخت کنند.

حالت دوم، یکی از طرفین قرارداد بر اساس بهره ثابت و دیگری بر اساس بهره متغیر اقدام به پرداخت کنند.

سوآپ سهام:

در سوآپ سهام (equity swaps)، دو طرف قرارداد مبالغی، را که بر حسب بازده سهام یا شاخص سهام مشخص شده اند، تعویض می کنند.

این نوع سوآپ به شکلی طراحی شده است که علاوه بر بازده حاصل از سود نقدی، بازده ناشی از منفعت سرمایه ای(capital gain) را نیز شامل می شود.

سوآپ ارزی:

در سوآپ ارزی (currency swaps)، دو طرف قرارداد مبالغ بهره را به نسبت ارز های مختلف مورد تعویض قرار می دهند. این روش به معاله گران کمک می کند که در مقابل نوسان های ریسک نرخ ارز، مقاوم باشند.

سوآپ ارز ثابت – ثابت:

از سال ۱۹۹۰ م، معمول ترین شکل سوآپ، سوآپ ارز ثابت- ثابت (fixed-for-fixed) می باشد که به صورت سوآپ Plain Vanilla ( رایج ترین نوع سوآپ) شناخته شده است.

بر اساس این نوع سوآپ، گردش نقدینگی سوآپ طبق گردش نقدینگی آتی ارز ها متفاوت می باشد.
سواپ


۰ ۰

دوره بورس به زبان ساده

دوره بورس
دوره بورس



بازار بورس در کشورمان سابقه نسبتاً خوبی دارد و درصد زیادی از جمعیت کشورمان سرمایه‌های خود را وارد بازار بورس تهران کرده‌اند. سرمایه‌گذاری در بورس در برابر سرمایه‌گذاری در بانک از هر لحاظ برای افراد بهتر است، چراکه با وارد شدن سرمایه‌های عمومی به بورس، به‌صورت غیرمستقیم چرخ‌های تولید و صنعت کشور بیشتر به گردش درمی‌آید. اما متاسفانه مردم کشورمان معمولاً بدون آگاهی و آموزش لازم در زمینه سرمایه‌گذاری بورس، وارد این بازار می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود تا ضررهای بسیاری را متحمل شوند. در همین راستا می‌خواهیم آموزش بورس از صفر را در این مطلب برای مبتدیان مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم تا کسانی که قصد ورود به بازار بورس را دارند، اطلاعات اولیه کافی در این مورد داشته باشند. این اطلاعات از متضرر شدن بسیاری از افراد جلوگیری می‌کند. اگر دلتان نمی‌خواهد در این حوزه ضرر کنید چند دقیقه ای از وقت خود را صرف خواندن این مقاله (آموزش دوره بورس) کنید.

بورس چیست؟

بازار بورس یا «Bourse» به مکان، دستگاه یا سیستمی گفته می‌شود که به‌وسیله آن مردم می‌توانند به داد و ستد بپردازند. در واقع بازار بورس، یک بازار رسمی و مبتنی بر یک ساختار منظم است که خرید، فروش و قیمت‌گذاری انواع کالا، اوراق بهادار، قرار دادهای آتی  و …. در آن انجام می‌شود. برای آشنایی بهتر با این بازار بهتر است با آموزش بورس از صفر همراه باشید تا با آمادگی کافی معاملات بورسی خود را استارت بزنید. آموزش بورس برای مبتدیان به‌صورت مقاله، فیلم آموزشی، فایل‌های الکترونیکی و حتی فایل‌های صوتی هم وجود دارد. شما می‌توانید ابتدا با خواندن مقالات شروع کرده و سپس به دنبال سایر انواع آموزش بورس بروید.

تاریخچه بورس در ایران و جهان

اگر بخواهیم بدانیم پیدایش بازار بورس چگونه بوده است، باید به قرن پانزدهم میلادی برگردیم. در اوایل قرن پانزدهم شخصی به نام «واندر بورس» در شهر بروژ کشور بلژیک زندگی می‌کرد که روزانه مردم جلوی درب خانه این شخص جمع می‌شدند و به معامله می‌پرداختند. از آن پس در هر مکانی که مردم برای داد و ستد اجتماع می‌کردند، بورس گفته می‌شد. تا اینکه در سال ۱۴۶۰ میلادی اولین مرکز رسمی بورس جهان در همان کشور بلژیک تأسیس شد.

به دنبال آن در سایر کشورهای جهان نیز بازارهای بورس ایجاد شدند و سهم بزرگی از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص دادند. بورس تهران نیز در سال ۱۳۴۵ به تصویب مجلس رسیده و در سال ۱۳۴۶ به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. بورس ایران با سابقه بالای ۴۰ ساله‌ای که دارد، فراز و فرودهای زیادی را شاهد بوده است. اما در هیچ دوره‌ای به اندازه سال‌های ۹۷ تا ۹۹ شاهد اوج گرفتن این بازار در کشور نبوده‌ایم. در پی آشنایی بخش اعظم جامعه با بازار بورس، آموزش بورس اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

۰ ۰