آشنایی با تور سوئیس نوروز




تور سوئیس نوروز

تور سوئیس نوروز

 

 

 

سوئیس تنها5 میلیون نفر جمعیت، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان در اروپای غربی است. این کشور که یکی از بالاترین سطوح کیفیت زندگی در سراسر جهان را دارد از سال 1815 وارد هیچ جنگی نشده است. شکلات‌های مشهور سوئیس، شهر دوهزارساله زوریخ، دریاچه ژنو، دامنه‌های بی‌نظیر آلپ و پارک ملی سوئیس، همه و همه باعث می‌شوند که این کشور، تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا و رویای هر گردشگری شود.

سوئیس علی‌رغم مساحت کوچکش، دارای اقلیمی بسیار متنوع است که به مناطق آن بستگی دارد. به طور مثال، منطقه تیچینو در جنوب کشور، دارای آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای است، در حالی که دیگر شهرها با توجه به ارتفاعشان از سطح دریا، دارای اقلیم قاره‌ای هستند. افت دما در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بالاتر از 3000 متر، بسیار سریع رخ می‌دهد و برف‌ها هیچ وقت آب نمی‌شوند. شما در تمام مواقع سال می‌توانید از سفر به سوئیس لذت ببرید؛ برای اسکی در کوه‌های آلپ در ماه‌های نوامبر تا آوریل (10 آبان تا 10 اردیبهشت) و برای کوهنوردی در فصل تابستان به این کشور سفر کنید. بهترین زمان سفر به ژنو و دریاچه آن، فصل بهار و یهترین زمان بازدید از قلعه‌های منطقه برنیز اوبرلند، فصل پاییز است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سوئیس، تنوع فرهنگی آن است. چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش در این کشور به رسمیت شناخته می‌شود. ژنو و موقعیت استراتژیک آن، با لذت بی‌نظیر قدم‌زدن در کنار دریاچه و بازدید از شهر قدیمی و بناهای تاریخی چون کلیسای سنت ‌پیتر یا برج ساعت همراه است. اگر کمی به سمت شمال بروید، شهر جادویی لوسرن شما را متحیر خواهد کرد. دهکده‌های کوهستانی با چمنزارهای سرسبز و گاوهای فربه، مناظری آرامش‌بخش و چشم‌اندازهایی ایده‌آل برای گشت‌و‌گذار هستند.

 

برای کوهنوردان و اسکی‌سواران سفر به زرمات پیشنهاد می‌شود. جایی که به کوه کروین و قله‌های اطرافش دستری داشته و می‌توانند به ورزش مورد علاقه‌شان را بپردازند. ازکونا در جنوب رشته کوه آلپ، با عطر و رایحه ایتالیا، میزبان گالری‌های هنری و دریاچه ماجیوره است و ساحل آن به شما حس کنار دریا بودن را می‌دهد.

بهترین زمان سفر به سوئیس با تور سوئیس نوروز 

تابستان و زمستان فصل‌های اوج گردشگری در سوئیس با  تور سوئیس نوروز  هستند. دامنه‌های این کشور در ماه‌های سرد سال پر از اسکی‌باز، اسنوبرد سوار و دیگر طرفداران ورزش‌های برفی است. از طرفی دیگر درجه حرارت پایدار در فصل تابستان و میل گردشگران به برخی از بهترین و بزرگ‌ترین جشنواره‌ها در اروپا، جمعیت فراوانی را به سوئیس می‌کشاند.

قیمت تور سوئیس

 

برای مشاهده قیمت تور سوئیس و سفر به سوئیس و اقامت در این شهر گزینه های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. از آن جایی که امکان سفر از مبدا شما به سوئیس وهرآنچه نیاز دارید در تور وجود دارد یا خیر حتما با آژانس هواپیمایی مورد نظرتان مشورت کنید. روش سفر روی قیمت تور سوئیس بسیار اثر گذار است. همچنین هتلی که از میان هتل های سوئیس برای اقامت در آن انتخاب می کنید یکی از مهم ترین عوامل تعیین قیمت تور سوئیس محسوب می شود.

۰ ۰

آشنایی با تورهای لحظه آخری رز آبی

تورهای لحظه آخری رز آبی

تور های لحظه آخری رز آبی

 

مجموعه رز آبی با توجه به دریافت مجوزهای قانونی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه اجرای تورهای داخلی و خارجی و از سازمان هواپیمائی کشوری در خصوص ارائه خدمات مسافرت و هوائی و فروش بلیط و عضویت در انجمن بین المللی حمل و نقل هوائی (IATA) از سال 1384 به منظور خلق ایده های نوین جهت سرویس دهی بهتر و بیشتر به مسافرین ، تاسیس گردید. این شرکت دارای مجوز رسمی 23086-126/912 از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مجوز شماره 1091 از سازمان هواپیمایی کشوری، دارای لوح تقدیر از هواپیمایی آلیتالیا، ایران ایر و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می باشد. همواره اهداف مدیران متعهد و همکاران متخصص ما بر شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات بهینه مبتنی بر پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در این خصوص می باشد. بالا بردن کیفیت خدمات در چهارچوب استانداردهای حاکم در جهان ، امری نیست که به طور اتفاقی حاصل گردد. دیدگاه بلند مدت در تحقیق ، تولید محصول ، نظارت بر کیفیت اجرا و همچنین پشتیبانی از جمله نگرش های راهبردی ما در صنعت گردشگری می باشد، نگرشی که به شهادت آنچه در این یازده سال انجام گرفته است برای مجموعه رز آبی تخصص ، و برای مشتریان ما ، رضایت را به همراه داشته است. مجوزها: دارای مجوز بند ب از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عضویت در انجمن بین المللی حمل و نقل هوائی (IATA) عضویت در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران. عضویت در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران تقدیر شده از هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران هما تقدیر شده از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارای لوح تقدیر از هواپیمائی آلیتالیا بابت بهترین فروش بلیط در سال های 2014 و 2015 در ایران دارای گواهی کیفیت در خدمات از ICS آلمان دارای لوح تقدیر از انجمن ملی حمایت از مصرف کنندگان ایران در سال 1394 دارای لوح تقدیر از اجلاس سران و مدیران برتر ایران دارای نمایندگی انحصاری فروش هتل رنسانس پاریس در ایران در سال 1388 خدمات: مشاوره ، رزرو و صدور بلیط های هواپیما در مسیرهای داخلی و بین المللی به دو روش آنلاین و حضوری مشاوره ، طراحی و اجرای تورهای داخل و خارج از ایران مشاوره در زمینه اخذ روادید و برنامه ریزی سفر به کشورهای مختلف مشاوره ، طراحی و اجرای سمینارها و کنفرانس های تخصصی در داخل و خارج از ایران با ارائه مدرک معتبر از ارگانها و سازمان های مربوطه مشاوره ، طراحی و اجرا تورهای تخصصی و توریستی و   تور های لحظه آخری رز آبی  به صورت هفتگی در مسیرهای اروپائی ، آسیائی و ... مشاوره ، طراحی و اجرای تورهای داخل ایران جهت میهمانان خارجی محصولات ویژه: اجرای تورهای هفتگی پاریس به مدت 6 سال متمادی طراح و مالک سایت رزرواسیون هتل و پرواز و ترانسفر در اقصی نقاط جهان و پرداخت با کارت شتاب با نام تجاری BOOK BAAN اجرای تورهای اختصاصی جهت مدیران با خدمات VIP در اقصی نقاط جهان پشتیبانی: دارای تیم پشتیبانی در شرکت به صورت 24 ساعت در هفت روز هفته

آشنایی با آژانس هواپیمایی رز آبی: . . انسان همواره در طول تاریخ میل به شناختن را در خود احساس می‌نموده است. دانستن نادانسته‌ها و لذت دستیابی به آنچه که دور از دسترس است ، بهانه‌ای شد تا بشر گام در راه سفر بنهد. . ایرانیان نیز از دیرباز سفر را وسیله‌ای برای رسیدن به رشد و کمال می‌دانستند و از این روست که گردشگری به جزئی از فرهنگ این سرزمین بدل گردیده است. با عبور از گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی ، فرهنگ سفر نیز تغییر یافته و ما افتخار می‌کنیم که در عصر حاضر با آخرین روش‌های روز گردشگری دنیا در خدمت مردم عزیز کشورمان هستیم. . آژاتس رز آبی با برخورداری از کارشناسان باسابقه و خوشنام این صنعت ، همواره در پی خلق ایده‌های نوین برای برپایی تورهای مختلف بوده است. انتخاب مسیرهای پر رونق و جذاب به مقاصد اروپا ، آسیا و خاور دور ، همچنین کیفیت بالای ارائه خدمات باعث شده تا همه ساله به مشتریان دائمی این آژانس اضافه گردد ، از جمله این مسیر ها می توان به کشور کرواسی اشاره کرد که این شرکت به عنوان اولین آژانس در ایران اقدام به برگزاری تورهای هفتگی کشور کرواسی نمود. . آژاتس رز آبی دارای مجوز بند الف (فروش بلیط کلیه خطوط هوایی داخلی و خارجی) از سازمان هواپیمایی کشوری, بند ب (اجرای تورهای داخلی و خارجی) از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی میباشد ضمنا" این آژانس آمادگی خود را جهت عقد قرارداد با کلیه ادارات, شرکتها و سازمانها و همچنین آژانسهای بند ب جهت تامین کلیه بلیطها و انجام کلیه امور مسافرتی اعلام میدارد . . آژانس رز آبی که همیشه رضایت کامل مسافر را مهمترین هدف خود می‌داند این بار نیز قصد دارد با ارائه خدماتی متفاوت در بین تور اپراتورهای کشورمان ، مبتکر ایده‌های نوین این صنعت باشد. . برخی از خدمات این شرکت عبارتند از: . . 1- پاسخگویی مناسب و سریع به درخواست شما . . رزرو آنلاین بلیط هواپیمایی ، انجام تورهای ورودی ، تور خروجی ، تورهای طبیعت گردی (اکوتریسم) ، تهیه و رزرو بلیط هواپیمایی شامل: . . قیمت و نرخ بلیط هواپیما ، فروش بلیط هواپیما و نمایندگی فروش بلیط کلیه شرکت های هواپیمائی از جمله ایران ایر ، ماهان ، کاسپین ، کیش ایر ، و بلیط های چارتری و نیز بلیط ایرلاین های خارجی از جمله امارات ، بریتیش ، لوفت هانزا و کی ال ام ، ایر فلوت ، ایرعربیا ، الاتحاد ، قطر ایر لاینز ، گلف ، رزرو آنلاین هتل در ایران و سراسر جهان ، تهیه ویزا ایران و خدمات فرودگاهی و خودرو و تشریفات و تورهای تجاری و نمایشگاهی در اقصی نقاط دنیا . . پاسخگویی سریع به هر نوع پیشنهاد و انتقاد مسافرین یا همکاران محترم با شماره تماس 88471856 . . . . . . . . . . . . نام: زاوش شادمهر . . ایمیل:zawash@bluerose.ir . . تلفن: 02188471020 . . موقعیت: . . آدرس: تهران - خیابان شریعتی - بالاتر از خیابان مطهری - نبش کوچه شکرآبی - شماره 2

۰ ۰

معرفی غذای گربه جوسرا، نحوه خرید غذای گربه جوسرا

برند جوسرا تولید‌کننده بین‌المللی و توزیع‌کننده غذای حیوانات خانگی بوده که در سال 1995 تاسیس شده است. هدف از این شرکت ایجاد یک برند معتبر مواد غذایی حیوانات خانگی بر پایه آخرین دستاوردهای علمی جهان است. برند جوسرا با محصولات روزانه، مینی، طبیعی و ویژه توانسته است نیازهای بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی در سراسر جهان را برآورده سازد و پاسخگوی نیازهای طبیعی حیوانات خانگی باشد. علاوه بر تولید مواد غذایی برای سگ و گربه این برند در زمینه تولید مواد غذایی اسب‌ها نیز فعالیت دارد.

معرفی غذای گربه جوسرا

غذای گربه جوسرا حاوی مقادیر فراوان آنتی اکسیدان است که برای گربه با سن بالا و دارای مشکل کلیوی مناسب میباشد و همچنین دارای مقادیر کم فسفر جهت سلامت کلیه ها، دارای آنتی اکسیدان طبیعی، ویتامین C ،E و تائورین جهت ممانعت از پیری سلول ها و حاوی ترکیباتی با قابلیت هضم بالا میباشد.

ویژگی های غذای گربه جوسرا

  • حاوی مقادیر فراوان آنتی اکسیدان برای گربه با سن بالا و دارای مشکل کلیوی
  • حاوی مقادیر کم فسفر جهت سلامت کلیه ها،با قابلیت هضم بالا
  • دارای آنتی اکسیدان طبیعی و سرشار از ویتامین جهت ممانعت از پیری سلول ها
  • با کالری کم با میزان فیبربالا، مناسب برای گربه کم تحرک، چاق و عقیم
  • حاوی فیبر بالا جهت افزایش زمان سیری و کاهش میل به غذا
  • دارای مقادیر بالا ال کارنیتین به عنوان چربی سوز
نحوه خرید غذای گربه جوسرا
برای خرید غذای گربه جوسرا با قیمت مناسب می توانید به فروشگاه دیجی پت مراجعه کرده و این محصول را به صورت آنلاین و بسیار آسان خریداری کنید.
خرید غذای گربه جوسرا
۰ ۰

آشنایی با قیمت تور اسپانیا

قیمت تور اسپانیا

قیمت تور اسپانیا

کشور اسپانیا واقع در جنوب غربی اروپا یکی از زیباترین مقصد های گردشگری است. این کشور با تنوع آب و هوایی از کوههای پوشیده از برف پیرنه تا سواحل آفتابی اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، بناهای تاریخی، شهرهای رویایی و فرهنگی غنی از آداب و رسوم سنتی، جشن های پر شور و غذاهای دلچسب و خوشمزه، مقصدی رویایی برای گردشگران و برای مهاجرت تبدیل است. شهر تولیدو (Toledo) با معماری قرون وسطایی، کلیساهای خیره کننده، کافه های جذاب با شیرینی و غذاهای خوشمزه، شهر ساحلی والنسیا مملو از موزه ها ساختمانهای تاریخی، شهر زیبا و جذاب سویل با ویرانه های رومی، کلیساهای سبک گوتیک، موسیقی و رقص پرشور فلامنکو، موزه پیکاسو در مالاگا تنها بخشی از زیبایی های این کشور گرم و مهربان است.

قیمت تور اسپانیا : 

میانگین هزینه های یک توریست در کشور اسپانیا

اسپانیا کشوری با مردمانی صمیمی و خونگرم که در ادب و نزاکت در دنیا تک هستند! در این بخش میانگین هزینه های مربوط به اقامت، غذا، حمل و نقل و تفریح در در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

حداقل و حداکثر هزینه اقامت به ازای هر شب به یورو
حداقل هزینه برای اقامت در بارسلون از شبی 35 یورو در اقامتگاه های مشترک آغاز شده و حداکثر به هتل های لوکس با شبی 250 یورو نیز دیده می شود.

هتل vincci maritimo در حدود 4.1 کیلومتر از مرکز شهر بارسلون فاصله دارد و از شبی 56 یورو آغاز می شود. این هتل 4 ستاره است.

هتل H10 Cubic 4 sup 330 متر از مرکز بارسلون فاصله دارد و هزینه هر شب اقامت از 119 یورو آغاز می شود.

هتل آپارتمان apkeys barcino balmes در حدود 3.9 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و هزینه آن از شبی 173 یورو آغاز می شود.

هتل suizo در حدود 470 متر از مرکز شهر بارسلون فاصله داشته و از شبی 44 یورو هزینه برای آن در نظر گرفته می شود و یکی از پیشنهادات ارزان و مناسب است.

حداقل و حداکثر هزینه هر وعده غذا به یورو
اگر یک رستوران ارزان قیمت انتخاب کنید هزینه هر وعده غذا 10 یورو ارزیابی می شود. در صورتی که یک رستوران میان رده را انتخاب کنید که هزینه 40.00 یورو ارزیابی می شود اما برای دو نفر کافی است.

مثلاً شما برای خرید یک عدد مک دونالد باید 7.50 یورو هزینه در نظر بگیرید. در بارسلونا قیمت غذا معمولاً بین 7 الی 20 یورو ارزیابی می شود و ناهارها از شام ها ارزانتر هستند. شما برای سه وعده غذا در روز در وضعیت متوسط باید 27 یورو هزینه کنید اما مثلاً هزینه صبحانه بسیار ارزانتر است.

مثلاً شما برای خرید یک عدد قرص نام به میزان 500 گرم باید یک یورو پرداخت نمایید.

فیله مرغ به میزان یک کیلوگرم نیز 6 یورو هزینه دارد.

حداقل و حداکثر هزینه حمل و نقل به یورو
قیمت بلیط یک طرفه در اسپانیا برای حمل و نقل عمومی از 1.45 یورو آغاز می شود و بلیط های ماهانه 40 یورو است.

می توانید از تاکسی استفاده کنید که هزینه برای هر یک کیلومتر 1.10 یورو ارزیابی می شود. در این کشور بیشتر از تاکسی برای تردد استفاده می شود. تراموا نیز هزینه 1.20 یورو در نظر گرفته می شود. هزینه مترو از 1 الی 3 یورو آغاز می شود ون های مسافربری نیز وجود دارند که بین 4 الی 9 یورو هستند.

حداقل و حداکثر هزینه تفریح و گردش
باغ وحش بیوپارک والنسیا یکی از بهترین تفریحات اسپانیا است و بلیط ها از 1 یورو الی 8 یورو برای بخش های مختلف تعیین شده است.

ورودی پارک سیتادل شهر بارسلون رایگان است اما دارای یک موزه است که برای ورود به آن باید 2 یورو هزینه کنید.

فستیوال های برج انسانی در کشور اسپانیا از دسته تفریحات رایگان و بی نظیر محسوب می شود.



۰ ۰

معرفی و آموزش سرمایه گذاری طلا با دلفین وست

آموزش سرمایه گذاری طلا با دلفین وست

آموزش سرمایه گذاری طلا با دلفین وست

با توجه به اینکه یکی از بزرگترین ویژگی های سرمایه­ گذاری در طلا نقد شوندگی بالای آن است، به 4 مورد آن به ترتیب اولویت؛ پرداخته می شود.

مورد اول: طلای آب شده

خرید و فروش طلای آب شده برای مشتریان معمولی توسط اتحادیه طلا و جواهر کشور ممنوع اعلام شده است. این ممنوعیت دو دلیل دارد:

دلیل اول: طلای آب شده، مواد اولیه تولید است و باید در چرخه تولید قرار بگیرد و دلیل دوم این است که ساز و کار مشخصی برای تعیین اصالت این کالا توسط مشتریان معمولی وجود ندارد.

مورد دوم: سکه

دسته بندی سکه به دو صورت است:

سکه سال پایین: سکه ای که پیش از سال 86 ضرب شده را سکه سال پایین می گویند.

سکه سال 1386:

سکه سال 86 آخرین سال ضرب سکه است و بعد از آن بانک مرکزی دیگر سکه ضرب نکرد. نکته اینجاست که قیمت سکه سال پایین، ارزان تر از سکه سال 86 است.

اما سوالی که پیش می آید این است که چرا قیمت این دو مدل سکه با وزن و عیار مشخص با هم متفاوت است؟ در این بخش به اصطلاح حباب سکه اشاره می شود.

به میزان پولی که به هر چیزی به غیر از ارزش واقعی طلا و یا سکه پرداخت شود، حباب سکه می گویند.

مورد سوم: طلای بدون اجرت

فروش طلای بدون اجرت یا همان طلای دست دوم ممنوع اعلام شده است زیرا اگر خرید و فروش طلای دست دوم رواج پیدا کند به صنعت تولید طلا ضربه وارد می شود. بنابراین به جای خرید طلای دست دوم، خرید طلای کم اجرت است.

مورد چهارم: طلای ساخته شده

اگر قصد دارید که هم سرمایه گذاری کنید و هم از طلا به عنوان زینت استفاده کنید این بهترین گزینه است.



آموزش سرمایه گذاری طلا با دلفین وست :

روش های سرمایه گذاری در طلا با سود بالا


اگر روش های سرمایه گذاری در طلا را بلد باشید، در زمان های مختلف می توانید بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری و همین طور بهترین روش انجام آن را اتخاذ نمایید تا بیشترین سود را به دست آورید و کم ترین ریسک را متحمل شوید. پس اگر این موضوع برای شما هم مثل من جذاب است و دوست دارید روش های سرمایه گذاری در طلا را یاد بگیرید تا دستتان در زمان سرمایه گذاری کردن روی این فلز گرانبها باز تر شود، این مطلب به صورت رایگان نکات طلایی سرمایه گذاری در طلا و سکه را آموزش داده است و کمک می کند تا به بهترین شکل و زبانی ساده با روش های سرمایه گذاری در طلا آشنا شوید، پس اگر آینده مالی تان برایتان اهمیت دارد، به هیچ عنوان این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

روش های سرمایه گذاری در طلا

سکه و طلا همیشه جزو گزینه‌ های جذاب سرمایه گذاری در طول تاریخ بوده و همچنان هم هست. حتی در حال حضار با این که ابزارهای جدید سرمایه گذاری مثل بورس و دارایی‌ های گوناگون که در آن ها مورد معامله قرار می گیرند در دسترس هستند، اما باز هم از جذابیت سرمایه گذاری در طلا کم نشده است. نوسانات نرخ طلا همیشه یکی از اصلی ترین شاخص‌ های اقتصادی جهان در واکنش به شرایط و رویدادهای اقتصادی و سیاسی به حساب می اید و در شرایط بحران و ریسک‌ های جهانی، همواره به عنوان یک مکان امن برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود. البته طلا بیش از آن که یک فرصت سرمایه گذاری برای کسب بازدهی‌ های بالاتر از تورم یا بازارهای موازی خود باشد، به عنوان یک فرصت به منظور حفظ قدرت خرید پول به شمار می آید.

 


توصیه تمامی فعالان بازارهای مالی بر این است که طلا را به عنوان بخشی از سبد سرمایه گذاری خود انتخاب نماییم، این دسته از دارایی، به صورت معمول قدرت خرید شما را حفظ می کند، همزمان از نوسانات دلار و انس جهانی شما را بهره مند می کند و هرچند انتظار بازدهی‌ های بالاتر از بازارهای موازی را از آن نداریم، اما این انتظار می رود که قدرت خرید سرمایه گذار را تحت یک سرمایه گذاری با ریسک نسبتا پایین حفظ نماید و مجموع ریسک سبد سرمایه گذاری شما را تعدیل کند. نکته حائز اهمیتی که باید در نظر داشته باشیم این است که اصولا سرمایه گذاری به ویژه در ابعاد بزرگ تر در بلندمدت معنا پیدا می کند، هرچند در ایران نوسانات قیمتی کم نیست و با تورم دو رقمی مواجه هستیم.

زمانی که از بازدهی بالاتر و یا پایین تر یک بازار نسبت به دیگر بازارها حرف می زنیم، منظور دوره‌ های سرمایه گذاری بلندمدت می باشد و نه کوتاه مدت و در کوتاه مدت و داشتن رویکرد نوسانی و جریان دادن سرمایه در بازارهای گوناگون و کسب سود آن بازارهای در آن مقاطع خاص زمانی، شاید بتواند به بازدهی بسیار بالایی منتهی شود، اما کار ریسکی و سختی است که هر شخصی توانایی آن را ندارد، بنابراین تشکیل یک سبد متشکل از دارایی‌ های گوناگون می تواند کارایی، سود و ریسک سرمایه گذاری شما را مدیریت کند ولی چیزی که تا اینجای کار مشخص است این است که مطمئنا طلا نیز یکی از گزینه‌ های پیش روی شما برای تشکیل این سبد است.

۱) خرید طلا و سکه بصورت سنتی

خرید سکه و طلا به صورت فیزیکی و سنتی از قدیم یکی از روش های سرمایه گذاری روی طلا و سکه بوده و همچنان نیز هست، در ایران انواع گوناگون سکه اعم از سکه‌ های گرمی، ربع، نیم، تمام و … وجود دارند و مرسوم ترین عیار طلا نیز، طلای ۱۸ عیار است. در زمان ورود به این سرمایه گذاری توجه کنید که سکه در ایران امکان دارد حباب قیمتی داشته باشد.

وقتی دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که بحث کارمزد ها اهمیت زیادی دارد و در خرید طلا شما چند راه حل پیش رو دارید: خرید طلای نو، خرید طلای بدون اجرت یا دست دوم و خرید طلای آب شده که در ادامه به یک یک آن ها اشاره خواهید داشت ولی چیزی که در حال حاضر مشخص است این است که شما در خرید طلای نو، اجرت و مالیات پرداخت می کنید و در خرید طلای دست دوم در بهترین حالت اجرت را پرداخت نخواهید کرد و یا اجرت کمتری می پردازید که با ریسک تقلبی بودن نیز همراه است، ولی خرید سکه همواره اجرت ساخت بسیار پایینی دارد و برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت و یا میان مدت نیز حتی می توانید روی آن حساب کنید، چرا که به زودی می توانید بعد از خرید سکه، با افزایش قیمت آن در ایران، وارد فاز سوددهی بشید و این موضوع برای خرید طلای نو و جدید صدق نمی کند.

 


در نظر بگیرید که اگر همین امروز طلا را خریداری کنید و با فرض ثبات نرخ طلا همین امروز بخواهید برای فروش آن اقدام کنید، عملا با توجه به کارمزد مربوط به مالیات و اجرتی که پرداخت کرده اید، ضرر می کنید، بنابراین هزینه معاملاتی که در خرید طلا پرداخت می کنید بسیار حائز اهمیت است، بنابراین در نظر داشته باشید که بین خرید طلای نو و خرید سکه، سکه می تواند گزینه بهتری برای سرمایه گذاری باشد، مگر این که قصد شما از خرید طلا، استفاده زینتی و زیورآلاتی آن باشد که دیگر آن موضوع با موضوع سرمایه گذاری متفاوت خواهد بود ولی به صورت کلی خرید سکه برای سرمایه گذاری سود به مراتب بیشتری را در طول زمان نصیب شما خواهد کرد.

۲) صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری با پشتوانه طلا

نوع دیگر سرمایه‌ گذاری در بازار سکه و طلا، سرمایه‌ گذاری در صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری طلا می باشد. جالب است بدانید که این صندوق‌ ها به این خاطر تشکیل شده اند که افراد بتوانند بدون درگیر شدن با موارد تخصصی و بدون احتیاج به داشتن دانش تخصصی در حوزه‌ های سرمایه‌ گذاری به سوددهی دست پیدا کنند.

۰ ۰

معرفی قیمت تور فرانسه نوروز 1401

قیمت تور فرانسه نوروز 1401


قیمت تور فرانسه نوروز 1401


  • فرانسه پربازدیدترین کشور دنیا در سال‌های اخیر بوده است!
  • به شهر پاریس مهد مد و فشن و سینما سفر کنید!
  • از قدم زدن در خیابان شانزه¬لیزه لذت ببرید!
  • در عظمت و زیبایی برج ایفل پاریس محصور شوید!
  • هیجان و شادی را دیزنی لند پاریس تجربه کنید!
  • با کشتی‌های تفریحی رود سن از مناظر زیبا لذت ببرید!
  • از بازمانده‌های تمدن باشکوه ایران و تخت جمشید در موزه لوور پاریس بازدید کنید!
  • و مانند میلیون¬ها توریست از سراسر دنیا مجذوب جاذبه‌های پایتخت فرهنگی اروپا شوید!

 

معرفی فرانسه

فرانسه کشوری شش‌ضلعی در غرب اروپا و در همسایگی اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان است!
فرانسه مقصدهای گردشگری دیدنی بسیاری مانند پاریس، نیس، مارسی، لیون و... دارد و به عنوان بزرگ¬ترین کشور اروپایی سالانه بیش از ۸۵ میلیون توریست را به سمت خود جذب می‌کند!
با خرید تور فرانسه از جاذبه‌های شگرف و زیبای پاریس تا لذت آفتاب گرفتن در سواحل جنوب فرانسه را تجربه خواهید کرد!

جاذبه های گردشگری تور فرانسه

  • برج ایفل (Eiffel Tower)
  • موزه لوور (Louvre Museum)
  • کلیسای نوتردام پاریس (Notre Dame Cathedral)
  • قلب مقدس در پاریس (Sacré-Coeur)
  • شانز¬لیزه پارس (Champs-Elysées)
  • کاخ ورسای (Palace of Versailles)
  • میدان کنکورد پاریس (Place de la Concorde)
  • خانه اپرای پالایس گارنیر (Palais Garnier)
  • دیزنی لند پاریس (Disneyland Paris)
  • محله هنرمندان و کافه‌های معروف پاریس، مونتمارتره (Montmartre)

بهترین زمان سفر به فرانسه

آب و هوای فرانسه از شهری به شهر دیگر متفاوت است. برای مثال پاریس آب و هوایی معتدل و جنوب فرانسه آب و هوای مدیترانه‌ای دارد. بهترین زمان سفر به فرانسه از ماه‌های آوریل تا ژوئن (فروردین¬ماه تا تیرماه) و ماه-های سپتامبر تا نوامبر (شهریورماه تا اوایل آبان ماه) است.
اگر به فکر سفر ارزان به فرانسه هستید ماه¬های سرد سال یعنی نوامبر تا ژانویه (اواسط آبان ماه تا بهمن‌ماه) برای خرید تور ارزان قیمت تور فرانسه نوروز 1401 مناسب هستند.
زبان مردم فرانسه
زبان فرانسوی و همچنین تمام زبان‌های محلی که مردم جنوب فرانسه به آن تکلم می‌کنند جزو زبان‌های رسمی کشور فرانسه هستند. زبان انگلیسی نیز در کلیه مراکز آموزشی به‌عنوان زبان دوم تدریس می‌شود.

مراکز خرید فرانسه

قصد دارید خرید ارزان در فرانسه را تجربه کنید، در دنیای مد و فشن مراکز خرید پاریس غوطه‌ور شوید و بهترین سوغاتی‌های پاریس را بخرید؟! پس با بهترین مراکز خرید فرانسه آشنا شوید:

  • مرکز خرید لا پار دیو لیون
  • محله‌ مون‌پارناس پاریس
  • محله‌ لا‌دفانس پاریس
  • خیابان شانزه¬لیزه
  • گالری لافلایت

حمل و نقل در فرانسه

هزینه استفاده از تاکسی در فرانسه گران است ولی با استفاده از خطوط حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس به راحتی خواهید توانست به تمام مناطق دیدنی فرانسه دسترسی داشته باشید. همچنین قطارهای مجهز بین‌شهری نیز برای جابجایی به سهولت قابل دسترسی هستند که در ساعات مختلف روز قیمت بلیتشان متفاوت است.

بایدها و نبایدها در تور فرانسه

دانستن این نکات خاص در تور فرانسه باعث خواهد شد با آرامش به این کشور سفر کنید و خاطرات سفر به فرانسه برای همیشه در ذهن شما باقی بماند!
اگر در مورد سیاست اطلاعات کافی ندارید وارد بحث نشوید!
کلمات روزمره فرانسوی را یاد بگیرید!
در سفر به فرانسه لباس‌های مرتب به تن داشته باشید!
در اماکن توریستی فرانسه مراقب پول و وسایل قیمتی خود باشید!
زمانی را برای بازدید از زیباترین روستاهای فرانسه اختصاص دهید!

۱- نژاد و فرهنگ مردم فرانسه
نژاد مردم فرانسه از ترکیب چند قومیت مختلف مانند سلت¬ها، ایبری¬ها و... تشکیل شده است. به همین علت رنگ مو و رنگ پوست مردم فرانسه از تیره تا روشن بسیار متنوع است.
۲- میهمان‌نوازی مردم و فرهنگ فرانسه
مردمان فرانسه به خوش‌گذرانی و خونگرمی مشهور هستند. آن‌ها بسیار سرزنده و شاد هستند. به حفظ آزادی‌های فردی اهمیت زیادی می‌دهند و اگر از رفتاری ناراحت و عصبانی شوند به‌راحتی واکنش نشان می‌دهند. همچنین به آشپزی، فرهنگ و هنر و تاریخ فرانسه افتخار می‌کنند.



۰ ۰

معرفی تور برزیل

تور برزیل


تور برزیل



کشور توریستی برزیل

بزرگ ترین و پرجمعیت ترین کشور در آمریکای جنوبی، برزیل است. پایتخت این کشور برازیلیا است. این کشور به عنوان قدرتمند ترین اقتصاد آمریکای جنوبی، دارای جنگل های استوایی وسیع، زمین های کشاورزی، نیروی کار گسترده و منابع طبیعی مختلف می باشد. 

برزیل کشوری توریستی به شمار می رود که با فرهنگی غنی ، مقصد مناسبی برای گردشگری به حساب می آید. این کشور با نام رسمی جمهوری فدراتیو برزیل شناخته می شود.

 

ملیت های مختلفی اعم از سرخ پوستان آمریکایی، آسیایی، آفریقایی و اروپایی در برزیل تجمع یافته اند. یکی از ارکان اصلی و فرهنگی برزیل موسیقی است. مشهور ترین موسیقی برزیل سامبا نام دارد. علاوه بر این، قهوه ی برزیل نیز با افتخاری جهانی، در میان اقصی نقاط جهان شهرت دارد. به عبارتی دیگر، بزرگ ترین صادر کننده و تولید کننده ی قهوه در جهان برزیل است. 

 

یکی دیگر از عوامل دخیل در شهرت برزیل میان گردشگران، قهرمانی در فوتبال است. این کشور با شرکت در پنج دوره جام جهانی، مفتخر به قهرمانی است. 

 زبان رسمی برزیل، پرتغالی است. زبان پرتغالی زبان اصلی برزیل به شمار می رود که در تمام ارگان های اداری، تجاری، مدارس، برنامه های تلویزیونی، رادیو و روزنامه مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

در واقع زبان پرتغالی مهم ترین بخش در هویت ملی برزیل است. این کشور با جای دادن 74 درصد از کاتولیک ها، دارای بیشترین شمار کاتولیک در جهان است.

لازم به ذکر است اغلب اهالی برزیل پیرو مذهب کاتولیک کلیسای رم می باشند. با این وجود، مذهب اصلی برزیل، آزادی است. لذا هر انسانی می تواند با انتخاب مذهب مورد علاقه به زندگی در برزیل بپردازد. 

مدارک مورد نیاز در خصوص سفر با تور برزیل

تور برزیل نیازمند نوعی ضمانت نامه می باشد که از جانب آژانس های مسافرتی تهیه می گردد. در واقع ضمانت نامه نوعی برگه ی اطمینان دهنده از بازگشت مسافر به کشور است. آژانس مسافرتی با گرو گذاشتن اعتبار نزد سفارت خانه، ضامن مسافر می شود و در صورت عدم بازگشت مسافر، اعتبار آژانس به مخاطره می افتد. 

 

وجه معمول ضمانت نامه، به صورت چک یا ضمانت نامه بانکی در اختیار آژانس قرار می گیرد. سپس بعد از 48 ساعت از تاریخ بازگشت مسافر به کشور، به صاحب چک باز می گردد. 

برای سفر به برزیل، اخذ ویزا ضرورت دارد. علاوه بر این می بایست تمام مدارک تور به یکی از زبان های انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی ترجمه شده باشند. 

 

ویزای برزیل با اعتباری 3 ماهه، عاری از نیاز به مصاحبه می باشد که تنها در خصوص تحویل مدارک و انگشت نگاری دعوت به سفارت صورت می گیرد. 

در اکثر مواقع پس از هفت روز از ثبت نام می توانید با مراجعه به سفارت خانه برای دریافت ویزا اقدام کنید. 

 

از سری مدارک مورد نیاز برای تور برزیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• رزرو بلیط رفت و برگشت

• یک قطعه عکس

• ترجمه ی مدارک شغلی و صفحات شناسنامه

• گردش شش ماهه در حساب بانکی و فرم تمکن مالی به زبان انگلیسی از بانک مربوطه 

• اصل پاسپورت دارای حداقل 6 ماه اعتبار

• در صورت تضعیف در مدارک نیاز به ترجمه ی مدارک ملکی

۰ ۰

پاسخ به سوال اسپرد چیست؟

اسپرد چیست؟

اسپرد چیست





چگونه اسپرد و هزینه معاملات را در بازار فارکس محاسبه کنیم؟

پیش از این‌که اسپرد معاملات را محاسبه کنیم، باید به این نکته توجه کنید که اگر قیمت فروش EURUSD برابر ۱٫۱۳۳۹۸ و قیمت خرید ۱٫۱۳۴۰۴ باشد، اسپرد معامله ۰٫۶ پیپ است. یعنی اگر جفت ارز EURUSD را در قیمت ۱٫۱۳۴۰۴ خریداری کنید و همان لحظه بخواهید جفت ارز را بفروشید، قیمت فروش آن ۱٫۱۳۳۹۸ خواهد بود.
برای این‌که هزینه اسپرد را بر اساس دلار محاسبه کنیم، کافی است ۰٫۶ پیپ یا همان اسپرد را به دلار تبدیل کنیم. اگر می‌خواهیم ۱۰ هزار یورو را در برابر دلار (EURUSD) معامله کنیم، یا همان ۰٫۱ لات، کافی است ارزش هر پیپ برای ۱۰ هزار را به ۰٫۶ ضرب کنیم. ارزش هر پیپ در ۱۰ هزار واحد معامله برابر ۱ دلار است. یعنی هزینه یا اسپرد معامله ۰٫۶ دلار خواهد بود. در اینجا فرض شده که موجودی حساب بر اساس دلار است. حال اگر بر اساس ارز دیگری باشد، باید ۰٫۶ دلار را به سایر ارزها تبدیل کنیم.

اسپرد زیاد، اسپرد کم

در زمان افتتاح حساب باید دقت داشته باشید که چه نوع حسابی را انتخاب می‌کنید. برخی از حساب‌ها اسپرد ثابت دارند. یعنی اسپرد معاملات تغییری نخواهد کرد. اما اگر اسپرد حساب متغیر باشد، در طول روز و بسته به نوسانات بازار، اسپرد هم تغییر خواهد کرد. اما چرا اسپرد تغییر می‌کند؟
اسپرد تحت تأثیر عواملی مثل شدت نوسانات بازار تغییر می‌کند. همچنین اسپرد جفت ارزهای مربوط به اقتصادهای نوظهور معمولاً بیشتر از اسپرد جفت ارزهای اصلی است. جفت ارزهای اصلی با حجم‌های نسبتاً بزرگی معامله می‌شوند و اصطلاحاً عمق بازار در جفت ارزهای اصلی بیشتر است. اما در جفت ارزهای مربوط به اقتصادهای نوظهور مثل جفت ارزهای مربوط به لیر ترکیه، اسپرد معاملات نسبتاً بیشتر می‌شود. چون‌که در این گروه از جفت ارزها، حجم معاملات نسبتاً کمتر است. همچنین قدرت نقد شوندگی جفت ارز هم اهمیت دارد. هر چه قدرت نقد شوندگی جفت ارز بیشتر باشد، اسپرد آن هم کمتر خواهد بود. زمانی که بازار شوکه می‌شود و حجم معاملات به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و یا سرعت نوسانات قیمتی به‌یک‌باره افزایش می‌یابد، اسپرد هم بیشتر می‌شود.

اسپرد زیاد

اگر اسپرد جفت ارزی زیاد باشد، به این معنی است که تفاوت قیمت خرید و فروش جفت ارز بیشتر شده است. اگر مقدار اسپرد بیشتر از حد معمول باشد، دو معنی دارد: یا سرعت نوسانات بازار زیاد است و یا نقد شوندگی جفت ارز به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

اسپرد کم

اسپرد کم به این معنی است که تفاوت میان قیمت خرید و فروش کاهش یافته است. این یعنی حجم معاملات بیشتر از حد معمول است و قدرت نقد شوندگی بازار هم بیشتر شده است.

اسپرد (Spread) چیست؟

   اسپرد چیست  : تمامی بازارهای مالی دنیا اسپرد دارند. فارکس هم از این قضیه مستثنا نیست. به طور ساده، اسپرد تفاوت قیمت خرید و فروش دارایی است. معامله‌گرانی که در بازار سهام فعالیت دارند، اسپرد را تفاوت قیمت Bid و Ask می‌دانند، که همان تفاوت قیمت خرید و فروش است. محاسبه اسپرد کار آسان و ساده‌ای است. کافی است قیمت خرید جفت ارز را از قیمت فروش آن کم کنید. تفاوت این دو نرخ همان اسپرد است. معمولاً اسپرد را با پیپ نشان می‌دهند. به طور مثال اگر قیمت فروش EURUSD برابر ۱٫۱۳۳۹۸ و قیمت خرید آن ۱٫۱۳۴۰۴ است، تفاوت آن‌ها برابر ۰٫۰۰۰۶ یا ۰٫۶ پیپ خواهد بود.


۰ ۰

آشنایی و آموزش کندل دلفین وست

آموزش کندل دلفین وست

کندل با دلفین وست

نمودار های شمعی یا کندل استیک (Candlestick) برای اولین بار در قرن هفدهم میلادی توسط معامله گران برنج در ژاپن ابداع شد. این روش نموداری بعدا توسط استیو نیسون (Steve Nison) گردآوری و بازنگری شد و در دهه نود میلادی در قالب کتابی منتشر شد.

آموزش کندل دلفین وست

آموزش نمودار و آموزش کندل دلفین وست :

کندل های ژاپنی نشانگر چهار داده قیمتی هستند: بالاترین قیمت کندل، پایین ترین قیمت، قیمت باز شدن و قیمت بسته شدن. کندل های قیمتی یا صعودی هستند، یا نزولی و یا خنثی. اگر قیمت باز شدن کندل در زیر قیمت بسته شدن قرار داشته باشد، کندل قیمتی صعودی است. اگر قیمت باز شدن در بالای قیمت بسته شدن قرار داشته باشد، کندل قیمتی نزولی است. اگر قیمت باز شدن و بسته شدن یکسان باشد (یا فاصله ناچیزی از یکدیگر داشته باشند)، کندل قیمتی خنثی است، که نشانگر برابری قدرت خریداران و فروشندگان است.

نمودار های شمعی در بازار ارز خارجی کاربرد بسیار فراوانی دارند. به کمک کندل های قیمتی، به راحتی می توان فشار های خرید و فروش بازار را تشخیص داد. یک نگاه گذرا به کندل های قیمتی می تواند اطلاعات بسیار مفیدی از قدرت خریداران و فروشندگان نشان دهد و به آسانی تعیین کند که بازار دست فروشندگان است یا خریداران. ویژگی های خاص این نوع نمودار به معامله گران کمک می کند تا از بازگشت روند و یا ادامه آن اطلاع یابند.

علاوه بر این، قیمت های باز و بسته شدن کندل ها در نمودار های بلند مدت (مثل روزانه یا هفتگی) معمولا به عنوان حمایت و مقاومت برای معاملات بین روزی استفاده می شود. قیمت باز و بسته شدن کندل های ژاپنی و اوج و کف های ایجاد شده توسط این کندل ها، برای ارزیابی شکست های بازار کاربرد دارند. طول کندل ها هم نشان گر رفتار بازار است. کندل های صعودی بلند، حکایت از اشتیاق بالای خریداران دارد. کندل های نزولی بلند هم نشان می دهد که فروشندگان دلیلی پیدا کرده اند تا ارز را به فروش برسانند. کندل های کوتاه هم نشانگر شک و تردید در بازار هستند. یعنی سرمایه گذاران در رابطه با روند بازار شک و تردید دارند. این عامل می تواند اولین نشانه ای از بازگشت بازار باشد.

دنباله های پایینی و بالایی کندل های ژاپنی نشانگر کف و اوج قیمتی هستند، که برای بررسی و مطالعه رفتار بازار استفاده می شوند. اگر دنباله بالایی کندلی بلند باشد، به این معنی است که خریداران قیمت را بالا برده اند، اما این فروشندگان بودند که در نهایت بازار را در دست گرفته اند و قیمت را پایین آورده اند. در مقابل، اگر دنباله پایینی کندل بلند باشد، به این معنی است که فروشندگان در پایین آوردن قیمت تمام سعی خود را کرده اند، اما سرانجام این خریداران بودند که بازار را در دست گرفته اند.

کندل های ژاپنی، الگو های بسیار متنوعی دارند: الگو های تک کندلی ، دو کندلی و چند کندلی.

این الگو های کندلی برای معاملات بلند مدت و بین روزی بسیار مفید هستند. منظور از الگو های تک کندلی، الگوهایی هستند که تنها شامل یک کندل ژاپنی می شوند. این الگو ها می توانند نشانگر ادامه روند و یا برگشت روند باشند. الگو های دو کندلی هم برای تشخیص بازگشت یا ادامه روند مناسب هستند. تنها تفاوت الگوهای دوتایی در این است، که کندل اول برای تعیین بازگشت یا ادامه روند به کار می رود و کندل دوم، این سیگنال بازگشتی یا ادامه روند را تایید یا نقض می کند. یعنی با استفاده از کندل دوم تشخیص می دهیم که بازگشت یا ادامه روندی که کندل اول نشان داده، صحت دارد یا خیر. الگوهای چند کندلی کمی پیچیده تر هستند. الگو های چند کندلی معمولا شامل سه کندل قیمتی می شوند. از این الگو بیشتر در معاملات بلند مدت استفاده می شود. الگو های چند کندلی نسبت به سایر الگو ها کمتر در بازار مشاهده می شوند، اما از قطعیت بالایی برخوردارند.

بایستی گفت که نباید تنها بر اساس الگو های کندلی اقدام به معامله کرد. بلکه بایستی از این الگو ها به عنوان ابزاری موثر در جهت درک رفتار بازار و افزایش احتمال موفقیت معاملات استفاده شود.

۰ ۰

معرفی و آموزش بورس دلفین وست

آموزش بورس دلفین وست

آموزش بورس دلفین وست



 دنبال می‌کنند و بسیاری از آن‌ها در این بازار پرهیجان یا سرمایه‌گذاری کرده‌اند و یا قصد سرمایه‌گذاری دارند.

برای فعالیت در بورس باید بدانیم که بورس چه نوع بازاری است، معامله‌گران در آن چگونه فعالیت می‌کنند و نکات مهمی که برای معامله‌گر شدن حرفه‌ای به آن نیاز داریم چه نکاتی است؟ به‌تمامی این پرسش‌ها در این مقاله پاسخ‌خواهیم داد. اگر مبتدی هستید امیدواریم که در پایان مقاله چشم‌اندازی درست از این بازار به دست آورده و نسبت به آموزش بورس دلفین وست  آشنایی کامل پیداکرده باشید.

بورس بازاری متفاوت

بورس نوع متفاوتی از بازار است. بازار محلی است که در آن خرید و فروش اقلام و کالا به‌صورت مستقیم یا واسطه‌ای انجام می‌پذیرد. از روزهای خیلی دور و با مازاد تولیدی که بشر با آن روبه‌رو شد کم‌کم فرصت برای دادوستد فراهم شد و رفع نیاز انگیزه اصلی برای شکل گرفتن بازار در شکل و معنای ابتدایی آن بود. همه ما شاید از سنین کم‌تجربه انجام معامله را داشته‌ایم.

همه ما به‌نوعی یکی از فعالین بازار هستیم که بارها در نقش‌های متفاوت خریدار یا فروشنده ظاهرشده‌ایم. با شکل‌گیری بازار دو واژه جدید قدم به ادبیات اقتصاد انسان گذاشت. سود و زیان. بشر به‌طور غریزی و یا آگاهانه به دنبال کسب سود و دوری از ضرر است؛ بنابراین انگیزه تمام افراد از فعالیت در بازار کسب سود است.بورس هم یکی از انواع بازار است که تعداد زیادی از افراد در سرتاسر جهان در این بازار فعالیت می‌کنند.

افراد با سرمایه‌گذاری در بازار بورس به‌نوعی در شکوفایی و رونق اقتصادی تأثیر می‌گذارند؛ زیرا سرمایه‌های مردم تبدیل به پشتوانه‌های مالی شرکت‌های مختلف می‌شود و این روند موجب پویایی بازار می‌شود.

 

در اقتصاد دارایی به دو دسته تقسیم می‌شود دارایی واقعی و دارایی مالی. دارایی واقعی یا فیزیکی به اموالی گفته می‌شود که قابل‌رؤیت و عینی هستند و به‌خودی‌خود دارای ارزش‌اند. برای مثال، خودرو، طلا، زمین و … اما دارایی مالی یا کاغذی به پشتوانه دارایی و مالی دیگر ارزششان تعیین می‌شود؛ مانند اوراق مشارکت یا سهام.

در بورس دارایی‌های متفاوتی معامله می‌شوند که می‌تواند شامل کالا، ارز و یا سهام باشد. برای مثال در بورس کالا کالاهای فیزیکی مورد معامله قرار می‌گیرد که معمولاً هر بازار نام خود را از کالایی که خرید و فروش می‌شود می‌گیرد. در بورس ارز، ارزهای مختلف و در بورس انرژی، اوراق بهادار انرژی‌های مختلفی چون نفت، گاز، برق و … معامله می‌شود.

یکی از پرطرفدارترین بازارهای بورس که اکثر مردم علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن هستند. بازار بورس اوراق بهادار است. در این بازار همان‌گونه که از اسمش پیداست اوراق بهادار و سهام خریدوفروش می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها و یا سازمان‌ها جهت تأمین بودجه و ادامه فعالیت خود بخشی از سهام شرکت را به افراد دیگر منتقل می‌کنند.

هر فرد با توجه به توانایی و سرمایه‌ای که دارد بخشی از این سهام را خریداری کرده و در سود و زیان شرکت شریک می‌شود. ممکن است فردی توانایی خرید ۱۰۰ سهم و شخص دیگری قادر به خرید ۱۰۰۰ سهم از شرکت باشند. هرکدام از این افراد به نسبت میزان سهمی که دارد در سود و زیان شرکت شریک می‌شود.

این‌گونه نیست که هر شرکتی هرگاه اراده کند وارد بازار بورس شده و سهام خود را به فروش بگذارد. یکی از مهم‌ترین معیارهایی که شرکت‌ها باید داشته باشند میزان سرمایه و سوددهی آن‌ها در دو سال گذشته است. این بدین معناست که شرکت‌های ضرر ده برای جبران ضرر نمی‌توانند وارد بورس بشوند. ازآنجایی‌که قرار است شرکت با بخشی از سرمایه مردم ادامه کار بدهد باید حتماً شرکت سود ده باشد که مردم با خیالی آسوده پول خود را سرمایه‌گذاری کنند.

ویژگی‌های مختلفی در بازار بورس وجود دارد که باعث جذب افراد شده است. این ویژگی‌ها شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

    1. نقد شوندگی بالا
    2. شفافیت اطلاعات
    3. بازار قانونی و دارای مجوز
    4. حفظ سرمایه در مقابل تورم
    5. بازدهی بالا
۰ ۰