تور فرانسه در رز آبی آژانس گردشگری

رز آبی آژانس گردشگری

جمهوری فرانسه ، کشوری در شمال غربی اروپا از لحاظ تاریخی و فرهنگی در بین مهمترین کشورهای جهان غرب قرار دارد، همچنین با مستعمرات قبلی در هر گوشه ای از جهان نقش بسیار مهمی در امور بین الملل ایفا کرده است. فرانسه توسط اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه،کوه های آلپ  و پیرنه احاطه شده و مانند یک پل از نظر جغرافیایی، اقتصادی و زبانی شمال و جنوب اروپا را به هم متصل کرده است. فرانسه ، مهمترین تولیدکننده کشاورزی اروپا و یکی از بزرگترین قدرتهای صنعتی جهان به شمار میرود. فرهنگ فرانسوی به طور جهانی و ویژه به سرعت گسترش یافته و تا حد زیادی توسعه هنر و علم، انسان شناسی، فلسفه و جامعه شناسی را تحت تاثیر قرار داد.

براساس داده های جمع آوری شده توسط سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، فرانسه در مقام اول رتبه بندی گردشگری جهان است و هر ساله حدود 81 میلیون بازدید کننده خارجی جذب این کشور میشوند. مهمترین شهر فرانسه و پایتخت آن پاریس است که سهم بزرگی در جذب گردشگران تور فرانسه دارد و یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی و تجاری جهان است. از دیگر شهرهای بزرگ فرانسه، لیون، بندر مارسی، کن، نیس و بوردو میباشند که شهرهای تجاری و صنعتی هستند.

رز آبی آژانس
آب و هوای فرانسه
در مجموع آب و هوای فرانسه معتدل است و در هر زمان از سال این کشور پذیرای گردشگران تور اروپا است، اما بطور دقیق تر سه نوع شرایط آب و هوایی در داخل فرانسه وجود دارد: اقیانوسی، قاره ای و مدیترانه ای. آب و هوای اقیانوسی که در قسمت غربی کشور غالب است، باعث بارندگی های متوسط، تابستان های خنک و زمستان های سرد(به ندرت خیلی سرد) میشود و در کل این مناطق تغییرات دمایی زیادی ندارند.

آب و هوای قاره ای (transition) که در بسیاری از قسمتهای شرقی و مرکزی فرانسه یافت می شود و در مرزهای طولانی آن با اروپای غربی و مرکزی وجود دارد، تابستان هایی گرم تر و زمستان هایی سردتر از مناطق غرب دارد؛ در این مناطق بارش باران زیاد است و زمستان به خصوص در مناطق مرتفع، پوشیده از برف میشود. آب و هوای مدیترانه ای، در جنوب شرقی و مرکزی فرانسه، باعث وجود زمستان های سرد، تابستان های گرم و بارندگی های محدود در این مناطق است.

دمای متوسط در پاریس(شمال فرانسه) در حدود 11 درجه سانتیگراد و در نیس(جنوب شرقی فرانسه) 15 درجه سانتیگراد است. در مرکز و جنوب فرانسه، بارندگی سالانه کم تا متوسط و از حدود 68 سانتیمتر (در پاریس) تا 100 سانتی متر (در بوردو) متفاوت می باشد. بارش باران در مناطق ساحلی شمالی و مناطق کوهستانی بسیار زیاد است. (بیش از 112سانتیمتر)


بهترین زمان سفر با تور فرانسه
·         تور بهار فرانسه : بهار (March-May) یکی از بهترین فصل ها برای بازدید از فرانسه است، دما در این زمان شروع به زیاد شدن میکند (حدود 7 تا 16 درجه) و بازارها مجددا باز شده و رونق پیدا میکنند. در این فصل قیمت هتل ها کمی ارزانتر و جمعیت گردشگران به نسبت تابستان کمتر است. جشنواره فیلم کن در ماه می برگزار میشود.

·         تور تابستان فرانسه : در تابستان (June-August) همه قسمتهای فرانسه گرم و آفتابی است اما مناطق غربی ساحلی هوای معتدلی دارند. این فصل اوج شلوغی و گردشگری فرانسه محسوب میشود و به همین دلیل قیمت هتل ها، تفریحات و پروازها افزایش پیدا میکند. در 21 ژوئن در تمامی شهر ها جشنواره موسیقی رایگان Fête de la Musique، در ماه جولای مسابقات دوچرخه سواری Tour de France و در 14 جولای جشن روز Bastille در تمام فرانسه برگزار میشود.

·         تور پاییز فرانسه : پاییز(سپتامبر-نوامبر) مانند بهار، بهترین فصل مناسب گردشگری فرانسه است، درجه دمای هوا هنوز گرم و جمعیت مسافران کمتر شده است. هفته مد پاریس در این فصل انجام میشود و به همین دلیل اکثر هتل ها مملو از جمعیت هستند. فستیوال Nuit Blanche یا شب سفید در اولین شنبه از ماه اکتبر برگزار میشود که اکثر موزه ها و گالری ها درهای خود را به صورت رایگان باز میکنند.

·         تور زمستان فرانسه : اگرچه آب و هوای فرانسه در زمستان(دسامبر-فوریه) سردتر است اما دسامبر ماه خوبی برای سفر با تور پاریس است زیرا مکان های دیدنی خلوت ترند و هزینه ها پایین تر. در این ماه تمامی فروشگاهها و مغازه ها به استقبال کریسمس میروند و تمامی شهرها پر از هیاهو و شادی میشود.


برای سفر با تور فرانسه همراه با رز آبی آژانس  گردشگری ، آب و هوا عنصر خیلی مهمی نیست؛ و در تمام طول سال میتوان از گشت و گذار در شهرهای این کشور لذت برد. اما فصل بهار زمان ایده آل برای سفر به فرانسه است، و پس از آن پاییز دومین زمان مناسب از نظر آب و هوا است. در فصل پاییز پروازها ارزان تر و مکان های توریستی خلوت تر هستند، همچنین هتل ها اتاق های خود را با قیمت پایین تری عرضه میکنند.


جاذبه های گردشگری فرانسه
از بلوارهای پاریس تا استراحتگاه های مدرن ساحلی کوت دزور، زیباترین مناظر دنیا در فرانسه قرار گرفته اند، این کشور عاشقانه های خود را با قلعه های افسانه ای، کاخ های بلند و روستاهای زیبا نشان میدهد، با این حال هنوز با روند مترقی و معاصر خود، واقع گرایان را تحت تاثیر قرار می دهد. بازدیدکنندگان تور فرانسه به شهرهای تاریخی، حومه شهرهای زیبا، قلعه های دره Loir جذب می شوند. علاوه بر اینها آب و هوای مطلوب فرانسه، سواحل عالی در رومانی، ساحل های اقیانوس اطلس و جزیره کورسیا، امکانات فراوان برای ورزش های زمستانی، مخصوصا در آلپ و پیرنه و فرهنگ غنی و غذاهای عالی نیز عوامل جذب گردشگران تور فرانسه است. به طور میانگین سالانه 82 میلیون نفر از فرانسه دیدن میکنند که بیشتر آنها از کشورهای اروپایی دیگر مثل آلمان، انگلیس و بلژیک هستند.


1.      Eiffel Tower : برج ایفل نماد پاریس و یکی از جاذبه های توریستی برتر در فرانسه است که توسط Gustave Eiffel در سال 1889 ساخته شد. ارتفاع برج 324 متر است و برای جلوگیری از زنگ زدگی هرهفت سال مجددا رنگ میشود. تنها دو طبقه اول برج برای بازدید عموم آزاد است.

2.      Louvre Museum : موزه لوور یکی از بزرگترین موزه های دنیا در پاریس قرار گرفته و شامل مجموعه های بی نظیر هنری است. 35000 اثر پیش از تاریخ در آن وجود دارد، شامل عتیقه های مصری، جواهرات تاج سلطنتی، نقاشی های قدیمی و مجسمه های باستانی؛ که آن را به پربازدیدترین موزه دنیا تبدیل کرده است.

3.       Palace of Versailles: کاخ ورسای در سال 1624 به عنوان یک خانه برای شکارساخته شد و در طول سال ها گسترده و مجلل شد. این کاخ در حومه پاریس قرار دارد و برای تالار آینه ها و باغ های زیبایش معروف است.

4.      Gorge du Verdon : تنگه جورج با 25کیلومتر طول در جنوب شرقی فرانسه (در استان آلپ د هوت) قرار گرفته و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری طبیعی فرانسه است. این تنگه به دلیل آب فیروزه ای رودخانه هایش مشهور است و انواع تفریحات آبی را برای گردشگران تور فرانسه فراهم کرده است، مانند: قایقرانی، پاراگلایدر، رافتینگ و کوهنوردی.

5.      Notre Dame Cathedral : یکی از جاذبه های برتر پاریس، کلیسای نوتردام، درÎle de la Cité قرار گرفته و قدمت آن به 2000سال میرسد. کلیسای جامع نوتردام نمونه خوبی از معماری گوتیک فرانسوی به شمار میرود که در اوایل قرن 19 بازسازی شده است.

6.      Vieux Nice : شهر قدیمی نیس دارای خیابان های پرپیچ و خم از قلوه سنگ های بزرگ است و هنوز سبک قرن 17 خود را حفظ کرده است. در این شهر کاخ Rossetti و کلیسای Saint Reparata نیز قرار دارد.

7.      Mont Saint-Michel : جزیره کوچک مون سن میشل در شهر نورماندی Normandy قرار گرفته و عمارت عظیم St Michel با معماری پیچیده قرون وسطایی در آن قرار دارد. در قسمت بالایی عمارت کلیسا و صومعه و در قسمت پایینی سالن ها، فروشگاهها و خانه های بسیاری قرار دارند.

8.      Rocamadour : روستا(commune) روکانادور یک مکان مقدس در یک صخره سنگی در استان Quercy قرار دارد. در این روستا مکان های مقدس بسیاری وجود دارد که شامل کلیسای Basilique Saint-Sauveur از قرن 12 نیز میشود.

9.      Centre Pompidou : مرکز پمپیدو یک مرکز بزرگ چند فرهنگی واقع در پاریس ، در نزدیکی منطقه تاریخی Le Marais است. بین سالهای 1971 و 1977 ساخته شده و با سبک معماری تکنولوژی پیشرفته طراحی شده و شامل کتابخانه اطلاعات عمومی، موزه هنر ملی و بزرگترین مجموعه هنر مدرن در اروپا است.

10. ساحل های فرانسه : کشور فرانسه از سه جهت دارای خط ساحلی است(حدود 3427 کیلومتر) سواحل این منطقه طیف فوق العاده ای از زیبایی را به دوستداران طبیعت، خانواده ها و غواصان نشان می دهند.


بهترین سواحل فرانسه:
·         Plage de Saleccia, Corse-du-Nord

·         Plage du Sillon, Saint-Malo (Ille-et-Vilaine)

·         Porquerolles, Var

·         Plage de Palombaggia, Porto Vecchio (Corse)

·         La Paloma, Alpes-Maritimes

۰ ۰

تور فرانسه عید 1402

تور فرانسه عید



تور فرانسه عید

فرانسه یکی از مهم‌ترین کشورهای اروپایی است که از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیا نیز به شمار می‌رود. طبق آمار یونسکو، فرانسه چهارمین کشور ازلحاظ برخورداری از میراث فرهنگی در دنیا می‌باشد و شاید به همین دلیل است که هرسال میلیون‌ها گردشگر از این کشور فوق‌العاده بازدید می‌کنند. ورود این حجم بالای گردشگر به فرانسه باعث شده است که فرانسه گردشگر پذیرترین کشور دنیا باشد و یکی از پر تقاضاترین تورها در سراسر دنیا، تور فرانسه باشد. در این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با  کشور فرانسه  و همچنین تور فرانسه و موارد مربوط به آن نظیر قیمت تور فرانسه و تور ارزان فرانسه صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

 

فرانسه بزرگ‌ترین کشور (ازلحاظ مساحت) در اروپای غربی و همچنین در میان کشورهای اتحادیه  اروپا است و جمعیتی در حدود 65 میلیون نفر را در خود جای‌داده است و پاریس، این شهر فوق‌العاده دیدنی پایتخت فرانسه می‌باشد. واحد پول رسمی فرانسه همانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، یورو می‌باشد؛ در هنگام سفر به فرانسه می‌بایست حتماً مقداری یورو نزد خود داشته باشید.
فرانسه از فرهنگ و تاریخ بسیار غنی‌ برخوردار است و میراث به‌جامانده از این تاریخ و فرهنگ، از عوامل اصلی گردشگر پذیر بودن این کشور است. به گفته مورخان قدمت زندگی در کشور فرانسه امروزی به حدود 1.8 میلیون سال پیش بازمی‌گردد

جاذبه ‌های گردشگری فرانسه

 

همان‌طور که گفته شد فرانسه از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است؛ به‌طور مثال خیابان دیدنی شانزلیزه در پاریس و همچنین  برج ایفل از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری در فرانسه محسوب می شوند. علاوه بر این دو، جاذبه‌های گردشگری فراوان دیگری همچون قلعه چنانسی، تالاب گامارک، جاذبه‌های شهر قدیمی لیون، پل میلائو،  موزه لوور پاریس  و ... در فرانسه وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به فرانسه، حتماً از این جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده بازدید نمایید.

جغرافیا و آب‌ و هوای فرانسه

فرانسه علاوه بر دارا بودن جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی، از جاذبه‌های طبیعی فراوانی نیز برخوردار است. موقعیت جغرافیایی فرانسه و وجود رشته‌کوه‌های مشهور آلپ در این کشور باعث شده است که هرسال علاقه‌مندان زیادی در فصول مختلف سال، فرانسه را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نمایند. آب‌وهوای فرانسه نیز با توجه به جغرافیای آن معمولاً معتدل است، البته در برخی مناطق تفاوت‌هایی وجود دارید. پیشنهاد می‌کنیم درصورتی‌که قصد سفر به فرانسه را دارید حتماً آب‌وهوای شهر مقصد موردنظر خود را با توجه به نکات گفته‌شده مورد بررسی قرار دهید.

شرایط  تور فرانسه عید 1402

همان‌طور که گفته شد تور فرانسه عید  یکی از تورهای پرفروش آژانس‌های گردشگری در سراسر دنیا می‌باشد؛ این تور به طور معمول به‌صورت تک‌نفری و گروهی برگزار می‌گردد. برای استفاده از تور فرانسه لازم است که حتماً ویزای فرانسه را داشته باشید. ویزای فرانسه معمولاً مهم‌ترین دغدغه برای مسافران ایرانی است.
برای دریافت ویزای فرانسه باید ابتدا وقت سفارت بگیرید. با توجه به این‌که ویزای توریستی فرانسه نیاز به مصاحبه ندارد، شما فقط برای تحویل مدارک و انگشت‌نگاری به دفتر کارگزاری VFS GLOBAL خواهید رفت. این کارگزاری دپارتمانی است که برخی از امور مسافران، توسط سفارت فرانسه به این کارگزاری سپرده ‌شده است. درصورتی‌که قصد دارید از تور فرانسه استفاده کنید، لازم است که از 1 تا 3 ماه قبل برای ویزای آن اقدام نمایید. معمولاً پاسخ این ویزا از سمت فرانسه 21 روز بعد اعلام می‌شود.
ویزای توریستی فقط مخصوص استفاده‌کنندگان از تور فرانسه می‌باشد و به همین دلیل، شخصی که ویزای توریستی در اختیار دارد، از انجام کار و پرداختن به شغل در فرانسه محروم خواهد بود. به‌طورکلی این ویزا مخصوص افرادی است که در نظر دارند برای مدت کم‌تر از سه ماه از کشور فرانسه بازدید نمایند. لازم به ذکر است که دارندگان این ویزا، علاوه بر استفاده از خدمات گردشگری، امکان استفاده از خدمات درمانی و بیمارستانی را نیز دارا هستند.

 

۰ ۰

آموزش پیپ و هج با دلفین وست


آموزش های دلفین وست 

بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس یا همان Foreign Exchange مکانی است برای تبدیل ارزهای خارجی به یکدیگر. در دنیا امروز که اقتصاد کشورها به یکدیگر گره خورده و در هر لحظه قراردادهای بزرگی بین کشورهای دنیا بسته می‌شود، قطعا باید جایی وجود داشته باشد تا بتوان ارزش ارز کشورهای مختلف نسبت به یکدیگر را بررسی کرد. در غیر این صورت، دو شرکت در آمریکا (با دلار آمریکا) و آلمان (با یورو) که قرار است با یکدیگر همکاری داشته باشند، از کجا بدانند که هر کدام از آن‌ها چقدر سرمایه برای پیشبرد پروژه‌ها به میان آورده است؟! بازار فارکس یک بازار فیزیکی نبوده، بلکه بیشتر مفهومی است که از دل انبوه معاملات و تراکنش‌های مالی بین‌المللی بیرون کشیده می‌شود. از آنجاییکه همواره ارزهای دلار و یورو در حال تبدیل شدن به یکدیگر هستند، پس هر لحظه میزان عرضه و تقاضا درحال تغییر کردن است. ثبت همین تغییرات، نموداری را در بازار فارکس ایجاد می‌کند که نام این نمودار، نمودار جفت ارز دلار به یورو یا همان USD/EUR است.

تا اینجا با مفهوم کلی اما اولیه‌ی بازار آشنا شده‌اید و فهمیدید که در این بازار غیر فیزیکی، دارایی‌های مختلف به یکدیگر تبدیل شده و ارزش هر کدام در مقایسه با دارایی دیگر، مشخص می‌شود. جفت ارز دلار به یورو، تنها یکی از بیش از 400 جفت دارایی است که در این بازار معامله می‌شود. آیتم‌های دیگر این بازار شامل فلزات گران‌بها (همانند طلا، نقره، مس، پلاتین و ...)، انرژی (نفت خام و گاز طبیعی و ...)، رمزارزها (بیتکوین، اتریوم، لایت کوین و ...)، سهام شرکت‌های معتبر و بین‌المللی (از جمله تسلا، آمازون، فیسبوک، گوگل، پورشه، مایکروسافت و ...)، شاخص سهام بورس‌های بزرگ دنیا (داوجونز، اس اند پی 500، نیویورک، لندن، آلمان، هنگ کنگ و ...) و کالاهای اساسی (شامل گندم، قهوه، کاکائو، سویا، شکر و ...) است. برای آشنایی عمیق‌تر با این بازار، مقاله فارکس را مطالعه نمایید.

آموزش های دلفین وست :

هجینگ یا هج کردن Hedge مفهوم وسیعی است که در معنای کلی به پوشش ریسک اشاره دارد. اما در بازار فارکس و بین تریدرهای معمولی، به معنای معامله در دو جهت عکس بر روی نماد یا یک جفت ارز است.

معمولا هج کردن یا هجینگ برای محافظت حساب یا معامله از نوسانات شدید و مقطعی بازار انجام می شود.

مثلا شما یک معامله یا پوزیشن روی جفت ارز یورو به دلار دارید (مثلا پوزیشن فروش) و قرار است خبر مهمی روی این جفت ارز تاثیر بگذارد. در این هنگام برخی افراد یک معامله عکس با همان حجم (در این مثال پوزیشن خرید) انجام می دهند که نوسانات شدید بازار در سود و زیان آنها تاثیری نگذارد. بعد از گذشتن بازار از نوسانات شدید معامله معکوس را می بندند. این مثال یکی از کاربردهای هجینگ Hedging (به معنای مصطلح در بین تریدرها) است.hedge چیست

اگر معاملات شما در خلاف جهت یکدیگر باشند، متاتریدر دستوری دارد به نام multiple close by که با آن می توانید معاملات هج شده (معاملات در خلاف جهت) را در یک لحظه ببندید. روی شماره تیکت معامله در لیست Trade متاتریدر دابل کلیک کنید، پنجره مربوط به ویرایش یا بستن معامله باز می شود. از قسمت Type می توانید دستور multiple close by را انتخاب کنید. پس از آن لیستی از پوزیشن های جهت مخالف پوزیشنی که انتخاب کرده اید باز می شود تا پوزیشن های هج شده ای که مایلید همزمان با این پوزیشن بسته شود را انتخاب نمایید.

 

پیپ (Pip) در فارکس چیست؟

پیپ کلمه‌ای است که از مخفف انگلیسی, pip گرفته شده است و از حروف اول کلمات (price of interest) تشکیل شده است. پیپ در واقع نشان دهنده کوچک ترین تغییر قیمت در ارزها خواهد بود و برای همین از مفاهیم اولیه بسیار مهمی است که هر تریدر در فارکس باید با آن آشنا باشد.

جفت ارزها در فارکس با چهار رقم اعشار مظنه می‌شوند و پیپ در واقع نشان دهنده تغییر در رقم چهارم اعشار هر جفت ارز خواهد بود. یک پیپ برابر است با ۰.۰۰۰۱.  البته برای دقت بیشتر تعدادی از کارگزاران فارکس از رقم پنجم اعشار برای بیان تغییر در قیمت جفت ارزها استفاده می‌کنند که با نام پیپت (Pipette) شناخته میشود.
دلفین وست

۰ ۰

معرفی برج خلیفه رز آبی

معرفی برج خلیفه

برج خلیفه دبی

این آسمان خراش عظیم الجثه دارای تعداد 1000 آپارتمان مسکونی، چهار عدد استخر با امکانات بی نظیر، یک کتاب خانه ی بسیار بزرگ و پر محتوا مخصوص ساکنان و افراد مقیم در این برج و تعداد چهل و نه ( 49 ) طبقه ی برج خلیفه از واحد های اداری و تجاری تشکیل شده است.
معرفی برج خلیفه :

هتل برج خلیفه

همچنین نکته ی جالب در مورد این برج اینه که یک هتل با تعداد 160 اتاق با تجهیزات مدرن و روز دنیا به اسم هتل آرمانی، با طراحی مهندس آرمانی، مشهورترین و نامی ترین طراح دنیا که ایتالیایی تبار می باشد و با طراحی های خود در زمینه صنعت پوشاک معروف است، می باشد.

معمار برج خلیفه

معماری کلی این برج با الهام و نقش گرفته از طراحی های اسلامی می باشد که به دست شرکت ساختمانی بزرگ امریکایی اسکید مور پیاده سازی شده، که در نقش و نگارهای کلی آن از صحرا، گل و طبیعت استفاده شده است.

تاریخچه برج خلیفه

برج خلیفه دبی در شهر دبی و کشور امارات، ابتدا قرار بود که در 73 طبقه کاملا مسکونی طراحی شود که به مرور زمان با تغییرات و ایده های زیادی روبرو شد و شیوخ اماراتی تصمیم بر ساخت بلندترین برج دنیا در دبی را گرفتند، این مکان با مناره های مارپیچ بسیار زیبا و همچنین برگرفته از مینیاتور های اسلامی و فرهنگی کشور امارات شکل گرفته است، طرح کلی این برج به شکل حرف Y در زبان انگلیسی می باشد که باعث شده از داخل به تمام زاویه ها و منظره های خارجی دید داشته باشد و همچنین بیشترین میزان نور کاملا طبیعی وارد این آسمان خراش شود.

ابعاد برج خلیفه

مساحت و زیربنای برج خلیفه 120 هزار متر مربع است و در نمای بیرونی این برج از تعداد شیشه های باورنکردنی یعنی 24.348 پازل شیشه ای بسیار مستحکم و نوین استفاده شده است، خیلی جالبه که در جریان باشید، برای نظافت شیشه های بیرونی این برج، یک شرکت به صورت دائمی در آن فعالیت می کند، و تمیز کردن شیشه های برج از ابتدا تا انتهای هر دوره سه ماه وقت می برد.

رکوردهای برج خلیفه دبی

شماره 1 : فواره های 218 میلیون دلاری!

در فضای بیرونی برج خلیفه توسط شرکت معتبر وت از کشور امریکا فواره های آبی ساخته و پیاده سازی شده که با میزان متراژ 275 متر در طول می تواند آب را 150 متر به آسمان پرتاب کند، همچنین برای ایجاد رقص نور و اتصال آن به دستگاه های موزیک تعداد 6600 لامپ در 250 رنگ مختلف تعبیه شده که هزینه ی کلی ساخت این پارک 218 میلیون دلار( 850 میلیارد تومان ) صورت گرفته و به جرات می توان گفت زیباترین رقص نورهای آبی دنیا را این منطقه می توان دید.

شماره 2 : پارک مدرن برج خلیفه دبی

در منطقه بیرونی برج خلیفه، توسط یک شرکت مهندسی معتبر دیگر به اسم swa پارکی پهناور با مساحت یازده هکتار ساخته شده که از بالا این پارک به شکل یک گل صحرایی معروف به اسم زنبور می باشد،  نکته جالب در مورد این پارک اینه که به علت کمبود آب و حفظ محیط زیست، برای آبیاری این پارک زیبا از آب هایی که در سیستم سرمایشی داخل برج استفاده می شود که این باعث می شود این پارک بدون هیچ هزینه ی ثانویه ای آبیاری شود.
معرفی برج خلیفه

۰ ۰

هزینه سفر به سوئیس و تور سوئیس

هزینه سفر به سوئیس
هزینه سفر به سوئیس

به این 5 دلیل توریست‌ها به سوئیس سفر کردند:
  1. موزه‌ها و گالری‌های هنری از دلایلیست که گردشگران را به سوئیس می‌کشاند. شهر زوریخ مدت‌هاست به عنوان یکی از مراکز هنری اروپا شناخته می‌شود. در اوایل قرن بیستم، این شهر محل تولد مکتب دادائیسم بوده است و در سفر به سوئیس می‌توانید از محل شروع این حرکت دیدن کنید.
  2. دسترسی راحت به شیب‌های اسکی کلاس جهانی، دلیل خوبی برای سفر به سوئیس است. جاذبه‌های گردشگری شهری سوئیس زیادند اما زمانی که برف می‌بارد و شیب‌ها باز می‌شوند، مقاومت در برابر وسوسه‌ی رفتن به اسکی، کار راحتی نیست. این کشور مقصد بسیاری از کوهنوردان علاقه‌مند به کوه‌های آلپ هم هست.
  3. دریاچه‌های سوئیس از جاذبه‌هایی هستند که در تابستان‌ها بسیار پرطرفدارند. دریاچه زوریخ و دریاچه ژنو ازجمله جاهایی هستند که در تابستان می‌توانید انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی را در آن‌ها تجربه کنید.
  4. بسیاری از شهرهای سوئیس مثل زوریخ، به خاطر محصولات لوکس‌شان معروفند و عاشقان خرید، بدون شک این کشور را دوست خواهند داشت. در سفر به سوئیس می‌توانید از شکلات‌های خوشمزه تا ساعت‌های معروف مثل سواچ و رولکس را بخرید.
  5. در بعضی شهرهای سوئیس جاذبه‌های تاریخی زیادی وجود دارد که در هر دو جنگ جهانی سالم مانده‌اند. دیدن این جاذبه‌ها برای بسیاری از گردشگران جذاب است.

ویزا بگیرم؟
سوئیس از کشورهای عضو پیمان شینگن است و برای سفر به سوئیس باید ویزای شینگن توریستی بگیرید. در ایران شرکت vfsglobal کارگزار رسمی ویزای سوئیس است و برای اخذ ویزا توریستی سوئیس ، باید از طریق این شرکت اقدام کنید. این شرکت برای هر درخواست ویزای سوئیس، 60 یورو برای خود ویزا و 26.5 یورو برای خدمات دریافت می‌کند؛ بنابراین هزینه‌ی کلی درخواست ویزای توریستی سوئیس، 86.5 یورو است.
هزینه‌ی روزانه‌ام چقدر است؟
هزینه سفر به سوئیس
سفر کم هزینه تا 200 فرانک
♦ تخت در خوابگاه 30 تا 60 فرانک یا اتاق دابل در هتل ارزان از 100 فرانک
♦ هزینه غذا 25 فرانک
سفر متوسط 200 تا 300 فرانک
♦ اتاق دابل در هتل 2 یا 3 ستاره از 200 فرانک
♦ غذای روز یا منوی 2 کورسه از 40 تا 70 فرانک
سفر لوکس بیش از 300 فرانک
♦ اتاق دابل در هتل 4 یا 5 ستاره از 350 فرانک
♦ شام 3 کورسه در رستوران از 100 فرانک
انعام می‌خواهد؟
با توجه به این که هتل‌ها، رستوران‌ها و بعضی از تاکسی‌ها، 15 درصد به مبلغ صورتحساب به عنوان خدمات اضافه می‌کنند، نیازی به پرداخت انعام در سوئیس نیست.
هتل‌ها: افرادی که کیف شما را در هتل حمل می‌کنند، انتظار دارند برای هر چمدان یا ساک، 1 یا 2 فرانک انعام بگیرند.
رستوران‌ها: در رستوران‌های سوئیس می‌توانید در صورت راضی بودن از غذا، مبلغ صورتحساب را رند کنید؛ کاری که سوئیسی‌ها انجام می‌دهند.
چه ارزی با خودم ببرم؟
واحد پول سوئیس فرانک است و برای سفر به سوئیس بهتر است ارز رسمی این کشور را همراه داشته باشید. بسیاری از هتل‌ها و فروشگاه‌های بزرگ سوئیس، امکان پرداخت با یورو هم دارند اما هتل‌ها و فروشگاه‌های کوچک‌تر، ممکن است یورو قبول نکنند. جاهایی که یورو قبول می‌کنند معمولا ترخ تبدیل خوبی ندارند، پس بهتر است در سفر به سوئیس فرانک با خود ببرید.
با چی برم؟
هواپیما: برای خرید بلیط هواپیما سوئیس باید به این نکته توجه داشته باشید که بین تهران و هیچ کدام از شهرهای سوئیس، پرواز مستقیم وجود ندارد و با خرید بلیط سوئیس، حداقل یک توقف در بین راه خواهید داشت؛ علاوه بر آن، پروازی از تهران به برن، پایتخت سوئیس موجود نیست و برای سفر به سوئیس باید به دیگر شهرهای این کشور مثل زوریخ بروید. به عنوان مثال، پرواز تهران زوریخ ایرلاین پگاسوس که یک توقف در استانبول دارد، حدود 8 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. از دیگر شهرهای ایران مثل مشهد هم برای سوئیس پرواز موجود است.
چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟
♦ اجاره خودرو
برای گشت و گذار در سوئیس می‌توانید خودرو اجاره کنید. با اجاره خودرو، در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌کنید و بدون نگرانی درباره‌ی حمل و نقل، می‌توانید همه‌ی جاهایی را که دوست دارید با خیال راحت ببینید. اگر تعدادتان زیاد است، اجاره خودرو قابل توجیه‌تر است چراکه هزینه‌ی آن بین افراد تقسیم می‌شود. اجاره خودرو در سفر به سوئیس برای کسانی که با کودک سفر می‌کنند هم گزینه‌ی ایده‌آلی است چراکه استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی در زمان همراه بودن کودکان، سختی‌های خاص خود را دارد. برای اجاره خودرو در سوئیس، می‌توانید از بخش اجاره خودرو اسمارتیز اقدام کنید.
برای رانندگی در سوئیس، باید این قوانین را رعایت کنید:
  • چراغ‌های جلو باید روزها و شب‌ها روشن باشند. روشن نبودن چراغ‌ها باعث می‌شود 40 فرانک جریمه شوید.
  • حداقل سن رانندگی در سوئیس، 18 سال است.
  • در سوئیس هم مثل ایران، باید از سمت راست جاده حرکت کنید.
  • حداکثر سرعت مجاز در شهرهای سوئیس، 50 کیلومتر بر ساعت، در جاده‌های اصلی خارج از شهرها، 80 کیلومتر بر ساعت، در آزادراه‌های تک‌لاین، 100 کیلومتر بر ساعت و در آزادراه‌های دولاین، 120 کیلومتر بر ساعت است.
  • برای رانندگی در سوئیس، اگر گواهینامه‌ی شما به یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا ایتالیایی نیست، باید گواهینامه‌ی بین‌المللی داشته باشید.
♦ اتوبوس
در شهرهای سوئیس نباید نگران حمل و نقل باشید چراکه هر 300 متر، یک ایستگاه اتوبوس یا تراموا وجود دارد. در ایستگاه‌ها، نقشه‌ی مناطق و دستگاه‌های فروش بلیط وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها، بلیط یک‌ساعته برای هر منطقه، کارت روزانه یا کارت چندروزه بخرید. یادتان باشد بعد از خریدن بلیط، آن را نگه دارید چون بلیط‌ها مرتب کنترل می‌شوند. شهر زوریخ، در منطقه 110 قرار دارد.  با خرید زوریخ کارت می‌توانید برای مدت 24 یا 72 ساعت در مناطق مختلف زوریخ، از وسائل حمل و نقل شهری استفاده کنید.
♦ تراموا
برای حمل و نقل در زوریخ می‌توانید از تراموای زوریخ استفاده کنید که از سال 1880 شروع به کار کرده است. سیستم تراموای این شهر 14 خط دارد که در بخش‌های مختلف شهر گسترده شده است. مثلا برای رفتن به دریاچه‌ی زوریخ از برج CS، باید تراموا خط 11 را سوار شوید. قیمت بلیط تکی تراموا در مناطق مختلف متفاوت است و می‌توانید آن را از دستگاه‌های خودکار فروش بلیط بخرید.
♦ Zürich S-Bahn
Zürich S-Bahn شبکه‌ای از خطوط ریلی است که بخشی از شبکه حمل و نقل زوریخ را تشکیل داده است. Zürich S-Bahn کل کانتون زوریخ و بخش‌هایی از کانتون‌های همسایه را پوشش می‌دهد. این شبکه به شبکه S-Bahn جنوب آلمان متصل می‌شود. برای استفاده از این شبکه هم می‌توانید از ماشین‌های فروش بلیط، بلیط بخرید.
♦ تاکسی
هزینه‌ استفاده از تاکسی‌های سوئیس بالاست. هزینه اولیه تاکسی به طور متوسط 6.5 فرانک است و برای هر کیلومتر، 3.5 فرانک به مبلغ اولیه اضافه می‌شود. مبلغ کرایه تاکسی در سوئیس به موارد دیگری هم بستگی دارد؛ ساعت گرفتن تاکسی، روزی که تاکسی گرفته‌اید و منطقه‌ای که در آن سوار تاکسی می‌شوید، ازجمله‌ی این موراد است. تاکسی‌های سوئیس در ایستگاه‌های تاکسی در دسترس‌اند اما گرفتن تاکسی از کنار خیابان کمی مشکل است و ممکن است کمی معطل شوید.
♦ دوچرخه
سوئیس با داشتن مسیرهای زیاد و تماشایی مخصوص دوچرخه، کشور محبوب عاشقان دوچرخه است. تعدادی از مسیرهای دوچرخه‌سواری این کشور در کنار رودخانه‌ها و دریاچه‌ها قرار دارد که دیدی عالی دارند. شرکت SBB Rent-a-Bike، از شرکت‌های کرایه دوچرخه در سوئیس است که توسط راه آهن سوئیس اداره می‌شود. برای کرایه دوچرخه‌های این شرکت باید 10 فرانک سوئیس بپردازید.
کی برم؟
از ماه اکتبر تا مارس، سفرها به سوئیس کم می‌شود. هتل‌ها و ریزورت‌های کوهستانی از اواسط اکتبر تا اوایل دسامبر خلوت است و قیمت‌ها در این مدت تا 50 درصد نسبت به فصول شلوغ، کاهش می‌یابد. جاهای تفریحی و رستوران‌ها در این مدت، روزها و ساعات کمتری باز هستند.
از ماه آوریل تا ژوئن و همچنین در ماه سپتامبر، ریزورت‌های نزدیک پیست‌های اسکی و جاهای دیدنی شلوغ می‌شود. در فصل بهار و با گرم‌تر شدن هوا و افزایش دما، آمار سفر به سوئیس بالا می‌رود. برای دیدن مراسم انگورچینی هم باید سفر به سوئیس را برای فصل پاییز تنظیم کنید.
در ماه‌های جولای، آگست و دسامبر تا آوریل، سفرها به سوئیس در اوج است. در جولای و آگست، علاقه‌مندان به کوهپیمایی و دوچرخه‌سواری، به مسیرهای مرتفع‌تر می‌روند. در زمان کریسمس و سال نو میلادی، ورزش‌های زمستانی در ارتفاعات افزایش می‌یابد. اواخر دسامبر تا اوایل آوریل، فصل شلوغ ریزورت‌های اسکی است.
زبان رسمی سوئیس چیست؟
در سفر به سوئیس باید به این نکته توجه داشته باشید که این کشور 4 زبان رسمی دارد؛ آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رمانش، 4 زبان رسمی سوئیس هستند. با توجه به اینکه حدود 63 درصد از مردم سوئیس به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، در ادامه چند اصطلاح کاربردی به زبان آلمانی را می‌آوریم. بسیاری از سوئیسی‌ها علاوه بر زبان اول، به زبان انگلیسی هم صحبت می‌کنند و در سفر به سوئیس مشکلی در این زمینه نخواهید داشت. چند اصطلاح کاربردی:
  • سلام: hallo (هالّو)
  • خداحافظ: Tschüss (چوس)
  • این چنده: Wie geht es (وی گیتس)
  • حالت چطوره؟: Wie viel *******tet das (وی فیئل کاستتد دس)
  • ممنون: danke (دانکه)
وضعیت بهداشتی و درمانی در سوئیس چطور است؟
♦ بیمارستان و کلینیک
کیفیت خدمات درمانی در سوئیس بالا اما قیمت خدمات گران است و در این کشور خدمات درمانی رایگان دولتی وجود ندارد. سفارت یا هتل محل اقامت‌تان در صورت نیازتان می‌تواند یک پزشک محلی یا کلینیک به شما معرفی کند. در صورت نداشتن بیمه مسافرتی، یک ویزیت پزشک می‌تواند تا 150 فرانک هزینه داشته باشد. در این کشور، تعدادی از داروها، بدون نیاز به نسخه در داروخانه‌ها فروخته می‌شوند.
♦ وضعیت آب
آب شیر در سوئیس تمیز و قابل آشامیدن است. آب لوله‌کشی سوئیس غنی از مواد معدنی و به همان کیفیت آب معدنی است.
♦ واکسن بزنم؟
برای سفر به سوئیس لازم نیست واکسن خاصی بزنید؛ البته سازمان بهداشت جهانی به همه‌ی مسافران توصیه می‌کند صرفنظر از کشوری که قصد سفر به آن را دارند، واکسن دیفتری، کزاز، سرخک، اوریون، سرخچه، فلج اطفال و هپاتیت B، بزنند.
♦ سرویس بهداشتی
تعداد سرویس‌های بهداشتی سوئیس قابل قبول است و معمولا تمیزند. اکثر سرویس‌های بهداشتی رایگان‌اند اما برای استفاده از برخی از سرویس‌ها، باید 0.5 فرانک پرداخت کرد. سرویس‌های بهداشتی که در ایستگاه‌های قطار بزرگ وجود دارند، گران‌ترند و برای استفاده از آن‌ها باید 2 فرانک بپردازید.
♦ بیمه
برای سفر به سوئیس می‌توانید بیمه جامع مسافرتی تهیه کنید. اگر قصد اسکی، اسنوبرد یا کوهپیمایی دارید، مطمئن شوید بیمه‌تان هزینه‌های امداد و نجات با هلیکوپتر را پوشش می‌دهد. بسیاری از بیمه‌های معمول، این هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهند و برای پوشش این هزینه‌ها توسط بیمه، باید مبلغ بالاتری بپردازید.
سوئیس امن است؟
امنیت آخرین چیزی است که در سفر به سوئیس باید نگران آن باشید. سوئیس کشوری امن و نرخ جرائم خیابانی در آن پایین است. البته طبیعی است که در محیط‌های شهری بهتر است مراقب وسائل‌تان باشید. جیب‌بری در جاهای شلوغ بیشتر است.
تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟
دغدغه‌ی بسیاری از مسافرانی که از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، اطلاع از ساعت حرکت این وسائل است. برای اطلاع از برنامه‌ی زمانی حرکت اتوبوس‌های داخل شهری، ترامواها و سایر وسائل حمل و نقل سوئیس، می‌توانید از اپ ZVV timetable استفاده کنید.
پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش‌های زمستانی ازجمله، تفریحات در سفر به سوئیس‌ هستند. برای پیدا کردن مسیرهای مخصوص این تفریحات در سوئیس، می‌توانید اپ SwitzerlandMobility را نصب کنید. در این اپ حدود 32هزار کیلومتر مسیر مشخص شده است.
چه سیم کارتی بگیرم؟
سوئیس‌کام (Swisscom)، سان‌رایس (Sunrise) و سالت موبایل (Salt Mobile)، سه اپراتور موبایل سوئیس هستند. سوئیس‌کام با 6.6 میلیون مشترک، بزرگ‌ترین اپراتور این کشور است، سان‌رایس حدود 2.5 میلیون مشترک دارد و سالت موبایل 2.2 میلیون مشترک.
سیم کارت اعتباری سوئیس‌کام که inOne نام دارد، 19.9 فرانک قیمت دارد که 20 فرانک اعتبار و 100 مگابایت اینترنت اولیه دارد. فروشگاه‌های این اپراتور در بسیاری از مراکز خرید، سوپرمارکت‌ها و … دیده می‌شوند و برای خرید سیم کارت، باید پاسپورت همراهتان باشد. با پرداخت 2 فرانک در هر روز، می‌توانید بسته‌ی نامحدود این سیم کارت را فعال کنید و ماهانه تا 10 گیگ اینترنت داشته باشید. علاوه بر پکیج نامحدود، می‌توانید بسته‌های روزانه و ماهانه را روی این سیم کارت فعال کنید. بسته‌ی 1.5 گیگابایت 30 روزه‌ی این اپراتور، 19.9 فرانک قیمت دارد.
۰ ۰

آموزش تحلیل تکنیکال و بورس از صفر توسط تیم حرفه‌ای دلفین وست

آموزش های دلفین وست 
dolfinvest

بسیاری از افراد، بازار بورس را به یک بازار شانسی تشبیه کرده و سود و زیان آن را نیز بر حسب تصادف در نظر می‌گیرند. این افراد همان‌هایی هستند که بدون فراگیری هیچ دانش خاصی، وارد بورس شده و اقدام به خرید سهام می‌کنند. شما اگر از یک تریدر حرفه‌ای بپرسید که بازار بورس چگونه بازاری است، یقیناً به شما خواهد گفت که در صورت داشتن دانش مالی کافی، بورس، ایده‌آل‌ترین مکان ممکن برای سرمایه‌گذاری و چند برابر شدن سرمایه افراد است. بنابراین هرکسی که می‌خواهد در بورس فعالیت کند، باید آموزش بورس از صفر را گذرانده و تحلیل تکنیکال را نیز بیاموزد. شاید در ابتدا، این آموزش‌ها سخت و زمانبر به نظر برسند، اما کارشناسان «دلفین وست» راه را برای شما هموار خواهند کرد.

آموزش بورس از صفر چگونه است؟

آموزش بورس در قدم اول به شما کمک می‌کند احساسات خود را مدیریت و کنترل کنید. چراکه معمولاً دلیل زیان‌های پی‌در‌پی معامله‌گران مبتدی در بورس، رفتارهای هیجانی آن‌هاست. سپس با آموزش 0 تا 100 بورس، یاد خواهید گرفت که چگونه سهام با پتانسیل رشد بالا را از دیگر سهام موجود در بازار سرمایه، تشخیص داده و سرمایه خود را صرف خرید همان سهام کنید.

همچنین آموزش بورس از صفر به شما یاد می‌دهد تا زمان صحیح ورود و خروج به سهام را پیش‌بینی‌ کرده و دقیقاً در بهترین زمان‌های ممکن اقدام به خرید سهام کرده و همچنین در مناسب‌ترین زمان نیز، اقدام به فروش آن کنید؛ به طوری که در فاصله این خرید و فروش‌ها، سرمایه شما رشد کرده و هربار بیشتر از مقدار قبل شود.

آیا فراگیری تحلیل تکنیکال برای فعالیت در بورس، ضروری است؟

تحلیل تکنیکال یا «Technical Analysis» از روی نمودارها و اطلاعات گذشته سهام انجام می‌شود. به همین خاطر فراگیری این نوع تحلیل، از تحلیل بنیادی یا فاندامنتال، آسان‌تر است. درنتیجه بیشتر معامله‌گران مبتدی برای فراگیری آموزش بورس از صفر، برای پیش‌بینی صحیح زمان‌های ورود و خروج و همچنین استفاده مفید از شارپ‌ها (نوسانات ناگهانی)، تحلیل تکنیکال را فرا می‌گیرند.

در واقع،  آموزش تحلیل تکنیکال  معامله‌گران را به بررسی روزانه وضعیت بازار، سهام و نمودارها ترغیب کرده و توانایی تشخیص فرصت از روی این گزینه‌ها را ایجاد می‌کند. یعنی کسی که آموزش تحلیل تکنیکال را گذرانده باشد، به راحتی می‌تواند سهام قابل خرید را از بین گزینه‌های موجود، انتخاب کند.

 

چگونه آموزش بورس از صفر و تحلیل تکنیکال را فرا بگیریم؟

برای آموزش بورس از صفر، راه‌های بسیاری وجود دارد. اگر شما در بستر وب به جستجوی انواع دوره آموزش بورس از صفر بپردازید، هزاران دوره آموزشی را می‌توانید پیدا کنید. اما اکثر این دوره‌ها، خالی از مطالب کاربردی و مفید هستند. بخاطر همین، باید با بررسی‌های متعدد، انواع دوره آموزش بورس از صفر کاربردی را پیدا کرده و از همان دوره‌ها برای آموزش خود استفاده کنید.

حالا ممکن است بپرسید که چگونه دوره‌های کاربردی و مفید را از دوره‌های غیرکاربردی تشخیص دهیم؟! پاسخ این سؤال را در همین جا می‌توانید پیدا کنید. سابقه کاری و موفقیت فردی که آموزش بورس از صفر خود را از او می‌گیرید، نشان می‌دهد که دوره وی به درد شما می‌خورد یا خیر!

آموزش‌های بورس سایت dolfinvest  توسط «محمد مهدی سامانی» که به «مستر تریدر» مشهور است، طراحی می‌شود. مستر تریدر، همراه با تیم متخصص و جوان خود، حداقل 10 سال سابقه فعال در معاملات بورس دارند و می‌توانند دانشجویان خود را به بهترین شیوه ممکن با زوایای متعدد این بازار آشنا کنند.

دلفین وست، چه آموزش‌هایی برای ارائه دارد؟

معمولاً شیوه معامله در بازارهای مالی متعدد، به همدیگر شبیه هستند. به همین خاطر وقتی شما آموزش بورس از صفر و آموزش تحلیل تکنیکال را بگذرانید، در هنگام ورود به سایر بازارهای مالی مانند بازار طلا، فارکس، کریپتو و …. نیز، عملکرد مناسبی را از خود نشان خواهید داد. دلفین وست، علاوه بر دوره‌ آموزش بورس از صفر و آموزش‌های تحلیلی بورس، آموزش‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال، مسکن، طلا و فارکس را نیز توسط کارشناسان خود به دانشجویان ارائه می‌کند. اما آموزش‌های مختص به بازار بورس دلفین وست، شامل موارد زیر هستند:

  • دوره «آموزش بورس به زبان ساده»

آموزش بورس به زبان ساده، یک دوره جامع و رایگان است که دلفین وست برای معامله‌گران و تحلیل‌گران مبتدی در نظر گرفته است. این دوره شامل 9 جلسه است که سرفصل‌های آن شامل «تشخیص سهام صعودی»، «خط روند، حمایت و مقاومت»، «فیلترنویسی»، «استراتژی ایچیموکو»، «حد سود و ضرر» و «تحلیل فاندامنتال» است. شما با شرکت در این دوره می‌توانید ضمن فراگیری تمام اصول اولیه معامله در بورس و اصول ضروری تحلیل نموداری و فیلتری، برخی از شگردهای تحلیل جامع فاندامنتال که دقیق‌تر و کابردی‌تر از تحلیل تکنیکال است را نیز فرا بگیرید.

  • دوره تخصصی «کوسه شو»

دوره تخصصی تابلوخوانی کوسه شو، یک دوره پیشرفته در زمینه بورس است که در 12 جلسه، مفاهیمی چون «تابلو خوانی»، «معرفی الگوهای کندلی»، «تحلیل تکنیکال از پایه» و «فیلترنویسی فوق حرفه‌ای» را آموزش می‌دهد. اگرچه این دوره تخصصی است، اما حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند در آن شرکت کرده و به سطح بالاتری از دانش مالی دست پیدا کنند. افراد حرفه‌ای نیز با شرکت در دوره کوسه شو، می‌توانند عملکرد بهتری در تریدهای خود داشته باشند و از فرصت‌های بورسی، نهایت استفاده را ببرند.

۰ ۰

NFT چیست؟ و معرفی آن

NFT چیست؟

nft چیست

فرض کنید یک اثر را در نرم افزار فتوشاپ طراحی کرده اید و قصد دارید که آن را به فروش برسانید. پس از فروش اثر هر فردی می تواند اثر شما را از طریق کپی کردن در اختیار دیگران قرار دهد و با انتشار این اثر و دانلود آن توسط دیگران شما به عنوان طراح اثر هیچ گونه حق مالکیتی دریافت نخواهید کرد.

در یک مثال دیگر فرض می کنیم اگر شما یک نقاش باشید و روی بوم نقاشی خود اثری را خلق کنید و سپس قصد فروش آن اثر را داشته باشید، طبیعتا امکان کپی شدن نقاشی شما وجود ندارد و مثل یک فایل عکس  امکان کپی کردن و دانلود کردن آن وجود ندارد. حتی اگر نقاشی شما کپی نیز بشود باز هم مشخص است که این نقاشی به نوعی دزدیده شده است.

در مثال اول و دوم شما می توانید هر دو اثر را به یک NFT تبدیل کنید و با این تبدیل، حتی با از بین رفتن کالای فیزیکی (تابلو نقاشی)، خود اثر در قالب یک NFT از بین نمی‌رود و حق مالکیت آن در اختیار صاحب اصلی NFT حفظ می‌شود. اگر بخواهیم ساده‌تر از این توضیح دهیم باید گفت در صورتیکه تابلو نقاشی به یک عکس تبدیل و آن عکس در قالب یک NFT فروخته شود، این عکس دارای شناسانامه منحصر به فردی خواهد بود که حتی کپی‌های آن نیز برابر با اثر اصلی نخواهند بود. به این ترتیب، حتی یک عکس با فرمت JPEG نیز می‌تواند به یک NFT تبدیل و فروخته شود.

nft چیست

NFT یک دارایی دیجیتال است که اشیای دنیای واقعی مانند یک اثر هنری، فایل موسیقی، موارد درون یک بازی  و فیلم ها را نشان می دهد. آنها بصورت آنلاین و غالباً با رمز ارز ها خریداری و فروخته می شوند و به طور کلی با NFT ها با همان شیوه ارزهای دیجیتال رمزگذاری می شوند.

اگرچه NFT از سال 2014 وجود داشته است اما NFT اکنون شهرت زیادی پیدا کرده است زیرا به یک روش محبوب و روزافزون برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال تبدیل شده است. از ماه نوامبر سال 2017، 174 میلیون دلار برای NFT هزینه شده است.

NFT  ها نیز به طور کلی کدهای شناسایی منحصر به فردی دارند. آری یو ، رئیس انجمن صنعت فناوری واشنگتن می گوید: “اساساً NFT کمبود دیجیتال ایجاد می کند.”

این کاملاً در تضاد با اکثر خلاقیت های دیجیتالی است که تقریباً همیشه از نظر بی نهایت تولید می شوند. به طور فرضی کاهش عرضه محصول با این فرض که تقاضا برای آن محصول وجود داشته باشد باید ارزش یک دارایی آن را افزایش دهد.

به عنوان مثال: هنرمند مشهور دیجیتال مایک وینکلمن معروف به “Beeple” با ساخت 5000 نقاشی روزانه تلفیقی ساخت که می توان گفت معروف ترین NFT تا این لحظه ، “EVERYDAYS: The First 5000 Days” را ایجاد کند که در حراج کریستی با قیمت بیش از ۶۹ میلیون دلار به فروش رفت و به نوعی رکوردشکنی کرد. وینکلمن این ۵۰۰۰ نقاشی را در قالب یک فایل JPEG و بصورت NFT به فروش رساند.

کریستی اعلام کرد برای نخستین بار است که یک خانه حراج بزرگ یک اثر هنری کاملا دیجیتال را با رمز غیر قابل معاوضه (NFT) به‌عنوان ضمانت اصالت آن ارائه می‌دهد و همچنین برای نخستین بار است که ارزهای رمزنگاری شده برای پرداخت هزینه یک اثر هنری در حراج استفاده می‌شود.

۰ ۰

آشنایی با تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال


دو روش اصلی برای تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری وجود دارد:

  • تحلیل فاندامنتال شامل تجزیه و تحلیل مالی یک شرکت برای تعیین ارزش منصفانه بازار
  • تحلیل تکنیکال که تلاش می‌کند با جست‌وجوی الگوها و روندهای لازم برای تعیین حرکات قیمت، واکنش بازار را نسبت به روند قیمت‌ها درک کند.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال چیست؟

پیش از نگاه به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بهتر است که با خود مفهوم تحلیل تکنیکال آشنا شویم. تحلیل تکنیکال مطالعه روندهای آماری است که از داده‌های قیمت و زمان جمع‌آوری شده است تا فرصت‌های تجاری را مشخص کند. تحلیلگران تکنیکال برای ارزیابی قدرت و ضعف در قیمت یک دارایی از الگوهای حرکات قیمت، سیگنال معاملاتی و سایر ابزارهای تحلیلی استفاده می‌کنند. تحلیل تکنیکال را می‌توان در مورد هر گونه داده مانند رمزارز، فارکس، قیمت کالاها و سهام‌ها استفاده کرد.

تحلیل تکنیکال به چه دردی می‌خورد؟

نمودار قیمت‌ها و حجم معاملات در واقع تصمیمات گذشته اتخاذشده توسط فعالان بازار (خرید و فروش) است. این اطلاعات در مورد تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیز همین طور است. این اطلاعات به نوبه خود بر تصمیمات آینده در این بازار از دو طریق تأثیر می‌گذارد:

  • روانشناختی: آنچه در گذشته انجام شده و بر نحوه نزدیک شدن به موقعیت‌های آینده تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، بسیاری از تریدرها تمایل دارند که روی قیمتی که قبلاً یک دارایی را خریداری کرده‌اند، تمرکز کنند و اگر این قیمت کاهش یابد، می‌خواهند آن دارایی را حتی بفروشند.
  • بازتاب: برخی از تریدرها که به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال مسلط هستند، روندها و الگوهای نمودارهای معمول را تشخیص می‌دهند و طبق آن عمل می‌کنند (خرید یا فروش). اگر تعداد کافی از شرکت‌کنندگان از همین استراتژی پیروی کنند، انتظار می‌رود که این الگوهای نمودار نتیجه مورد انتظار را دنبال کند و احتمالاً این روند با حضور بیشتر و بیشتر شرکت‌کنندگان در روند ادامه خواهد یافت.

روندها چه هستند؟

حال اگر بخواهیم به طور دقیق‌تری با تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال آشنا شویم، باید با مفهوم ترند یا روند آشنا شویم. سه‌ روند ممکن وجود دارد:

  1. روند صعودی: در روند صعودی، ارزش دارایی در حال افزایش است؛ سقف‌های بالاتر (Higher Highs) و کف‌های بالاتر (Highers Lows).
  2. روند نزولی: در روند نزولی، ارزش دارایی در حال پایین آمدن است؛ سقف‌های پایین‌تر (Lower Highs) و کف‌های پایین‌تر (Lower Lows).
  3. روند افقی: در یک روند افقی، دارایی در یک کانال افقی معامله می‌شود.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال



سطوح مقاومت و حمایت چیست؟

حال در قدم بعدی تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال باید به سراغ مفاهیمی مانند مقاومت و حمایت برویم. وقتی حرکت در نمودار خطی نیست، قیمت با بالا رفتن با مقاومت مواجه می‌شود و با پایین آمدن با حمایت روبه‌رو می‌گردد.

  • مقاومت: سطحی که انتظار می‌رود روند صعودی متوقف شود یا به خاطر فعالیت فروشندگان دوباره به جلو حرکت کند.
  • حمایت: سطحی که انتظار می‌رود روند نزولی به دلیل فعالیت خریداران متوقف شود.


وقتی سطح مقاومت شکسته شود‌، معمولاً به یک سطح حمایت تبدیل می‌شود و بالعکس. در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، حمایت اغلب به عنوان نقطه ورود و مقاومت به عنوان نقطه خروجی استفاده می‌شود. در صورت گرایش شدید خریداران به بازار، قیمت بدون توقف ممکن است از حمایت / مقاومت عبور کند.

تحلیل تکنیکال پیشرفته

اگر مایل هستید یک قدم بیشتر به سمت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال پیش بروید، نقاط زیر نقاطی هستند که اغلب تحلیل‌گران به آن نگاه می‌کنند تا از آن اطلاعاتی را بیرون بکشند:

نمودارهای (Open High Low Close) OHLC

این نمودارها نوارهایی را نشان می‌دهند که به عنوان شمعی شناخته می‌شوند. شکل شمع بستگی به رابطه بین قیمت‌های آغاز دوره (Open)، بالاترین قیمت دوره (High)، پایین‌ترین قیمت دوره (Low) و قیمت پایان یا بسته شدن دوره (Close) دارد. منظور از دوره هم، دوره زمانی است که در واقع واحد زمانی نمودار مربوطه است.

  • شمع گاوی یا صعودی (می‌تواند به رنگ سبز یا سفید باشد): قیمت بسته شدن (Close) بالاتر از قیمت باز شدن (Open) است.
  • شمع خرس (می‌تواند قرمز یا سیاه باشد): برعکس شمع صعودی، قیمت باز شدن (Open) بالاتر از قیمت بسته شدن (Close) است.
۰ ۰

بهترین غذا ها و غذاهای سنتی اسپانیا

غذاهای سنتی اسپانیا



بهترین غذاهای اسپانیایی (Spanish Foods)

 

بحث غذا که به میان می‌آید نام بلندآوازه اسپانیا بر زبان‌ها جاری می‌شود!

به‌راستی‌که غذا در اسپانیا به‌تنهایی یک گردشگری جداگانه است. شهری با جذابیت‌های توریستی بسیار بالا و غذاهای لذیذ، یاد یک سفر را در ذهن مسافر همواره زنده نگه می‌دارد. سفر به اسپانیا و تست غذاهای خاص اروپایی از آن دسته سفرهایی می‌شود که تا عمر دارید فراموش نمی‌کنید. گشت‌وگذار در خیابان‌های بارسلونا، مادرید و شهر توریستی والنسیا را در برنامه تور اسپانیا خود بگنجانید.

 

غذاهای سنتی اسپانیا

 

 غذاهای سنتی اسپانیا

آنچه باید درباره غذا در اسپانیا بدانید!

 

  • حدود 44 درصد از روغن‌زیتون دنیا در مزارع زیتون کشاورزان اسپانیا تولید می‌شود.
  • نزدیک به 34  زعفران، گران‌قیمت‌ترین چاشنی دنیا در اسپانیا کشت می‌شود.
  • نسخه اصلیPaella  به‌عنوان غذای اصیل اسپانیایی بیشتر با مرغ و گوشت سرو می‌شود تا با ماهی.
  • تاپاس Tapas  در اسپانیا غذا نیست بلکه یک سبک غذا خوردن است، تاپاس در اسپانیا به معنی اینکه با افراد صمیمی و دوستان خود به‌به طور گروهی به رستوران و کافه‌ای بروید و چند ظرف غذا را به‌صورت اشتراکی باهم میل کنید.
  • تاپاس در قصه‌های قدیم و اسپانیایی وعده غذایی بوده که با پنیر و ژامبون با نوشیدنی سرو می‌شد.
  • ماهی سوخاری برای اولین بار در شهر Cadiz اسپانیا سرو شد که گفته‌شده غذای بریتانیایی Fish & Chips از این تاریخچه ریشه گرفته است.
  • گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، آواکادو، تنباکو و کاکائو از طریق اسپانیا به اروپا وارد ش

حالا وقت خرید بلیط خارجی اسپانیا است.

 

 

غذاها در بارسلونا چه می‌گویند؟ (Foods in Barcelona)

 

بهترین پیشنهاد برای تست غذاهای محلی در اسپانیا، همراه شدن با تورهای غذا گردی است

مثل یک اسپانیایی در بارسلونا غذا بخورید. در برنامه تور اسپانیا و بازدید از بارسلونا غذاگردی و رستوران گردی را به عنوان عضوی جدانشدنی از سفر خود قرار دهید.

 

 

Carrel del Parlament

 

محال است در خیابان Parlamant باشید و گرسنه بمانید، در هر وعده‌ای از روز غذاهای باکیفیت و اصیل بارسلونایی جهت خوردن در این خیابان هستند. قبل از جستجوی بلیط خارجی خود حتماً در مورد رزرو هتل، خورد و خوراک و رفت و آمد خود در اسپانیا مطالعه کنید.

 

 

Els Sortidors del Parlament

 

یک رستوران محلی با نوشیدنی‌ها و غذاهای خاص خود، تاپاس های دوست‌داشتنی در فضای پر همهمه یک کافه محلی را زنده‌تر نگه می‌دارد.

کمی پایین‌تر، کافه Calders قرار دارد، اگر زرنگ باشید و بتوانید یک میز خالی پیدا کنید و از پیش‌غذاهای خوشمزه این کافه تست کنید، مقام اول شکم گردی در دنیا را کسب خواهید کرد.

 اگر سر ظهر از خواب بیدار شدید و به یک میان وعده brunch نیاز دارید، یک راست به Federal café در همان خیابان Parlament پلاک 39 بروید.

برای کشف دونات های دوست‌داشتنی به پلاک 20 در La Donuteria هم سری بزنید.

خرید بلیط خارجی به مقصد اسپانیا می‌تواند برای شمایی که دنبال شکم‌گردی و رستوران‌گردی هستید، مناسب باشد.

 

 

La Boqueria

 

هم ماهی بخرید هم بخورید.

یکی از بازارهای اصیل و محبوب برای خرید ماهی‌های تازه و در صورت علاقه‌مندی خوردن ماهی‌های تازه سرخ‌شده است. در برنامه تور اسپانیا یکی از بهترین خورد و خوراک، غذاهای دریایی است.

 

 

Gracia

 

شاید کمی از شلوغی شهر و رستوران‌های پر همهمه خسته شده باشید!

برنامه تور اسپانیا شما با سام سیر است، به محله Village of Gracia با تم بوهمی بروید و نشستن در رستوران و کافه‌های خانوادگی لذت ببرید!

 

۰ ۰

"تور فرانسه عید 1402 " چگونه است؟





معرفی تور فرانسه عید 1402





تجربه سفر با تور فرانسه به معنای تجربه کیفیتی متفاوت از زندگی است. کیفیتی که گاه واژه در وصف آن قاصر خواهد ماند. روز یا شب فرقی نخواهد کرد، هر لحظه از این سفر  فرانسه حسی جاودانه را به همراه خواهد داشت. جهانی بودن تنها صفت کوچکی برای وصف آن چیزی است که در فرانسه  انتظار گردشگران را می‌کشد. در هر خم شهرهای فرانسه ، حسی متفاوت آرمیده است که با اولین نگاه به تصویری فراموش ناشدنی بدل خواهد شد. از سختی و شکوه کلیساها و قلعه‌های تاریخی فرانسه تا نرمی لحظات آرام و پر احساسی که در پرسه‌های شبانه خواهند گذشت، همه و همه فرانسه  را به عنوان محبوب‌ترین و انکار ناشندنی‌ترین مقصد گردشگری دنیا شاخص نموده‌اند.

چرا تور فرانسه

فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اروپا، در شمال غرب این قاره واقع شده است و با شش کشور آلمان، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا هم مرز است. هیچ فهرست قطعی برای ذکر دلایل پر جاذبه بودن فرانسه زیبا وجود ندارد. با این وجود بعد از هر بار سفر به فرانسه ، نیرویی جادویی شما را به بازگشت متقاعد خواهد کرد. بسیاری فرانسه را با پاریس فرانسه ، پایتخت پر جاذبه آن می‌شناسند و در برنامه‌ریزی برای سفر فرانسه ، این شهر را مقصد اول و آخر خود در فرانسه قرار می‌دهند. اما در واقعیت این آشکارترین راه برای محروم کردن خود از دیگر زیبایی‌های فرانسه است. از برج رقصان ایفل (Eiffel Tower، واقع در پاریس) تا بندر آبی مارسی فرانسه (Vieux Port)، فرانسه سراسر زیبایی و جاذبه است. در ادامه هفت دلیل منحصربفرد که   تور فرانسه عید 1402 را از سایر تورهای اروپا متمایز می‌کند ارائه خواهیم داد.

وقتی صبحت از موزه‌های فرانسه به میان می‌آید، این پاریس فرانسه است که گوی سبقت را از تمامی شهرها ربوده و زیباترین موزه‌ها را چه به لحاظ معماری و چه به لحاظ آثار هنری در معرض دید گردشگران تور فرانسه قرار می‌دهد. در این میان موزه لوور فرانسه (Louvre Museum) با قلب شیشه‌ای سر از زمین برآورده‌اش، هزاران اثر هنری شاخص دنیا را در خود جای داده و مونالیزا نیمه خندان همچون نگینی در میانشان خودنمایی می‌کند. موزه اورسی فرانسه (Musee d'Orsay) نیز که زمانی محل ایستگاه قدیمی پاریس به شمار می‌آمد و پذیرای مسافران بود امروزه به ویترینی شیشه‌ای برای نمایش آثار شاخص امپرسیونیستی فرانسه تبدیل شده است و پذیرای بازدیدکنندگان فرانسه هنردوست و روشنفکر است.

پیشینه تاریخی فرانسه به مثابه جریانی در کاخ‌های با شکوه و آذین شده، قلعه‌های تاریخی فرانسه و دیگر سازه‌های نمادین فرانسه  و شاخص خودنمایی می‌کند. کاخ ورسای فرانسه  (Palace of Versailles، واقع در پاریس) به عنوان بزرگترین قلمرو پادشاهی جهان، با تالار آینه بندی شده‌اش و مجسمه‌های طلایی رنگش یکی از برجسته‌ترین کاخ‌های فرانسه به شمار می‌رود. این مجموعه همانند مرواریدی در دل باغات ورسای که هندسه را در عالی‌ترین حد خود به نمایش می‌گذارند قرار گرفته است. کاخ لوکزامبورگ فرانسه (Luxembourg Palace، واقع در پاریس) نیز که نقش و نگارهای معماری کلاسیک بر پیکرش نقش بسته است در مرکز پاریس فرانسه و در میان بزرگترین پارک آن (Luxembourg Garden) واقع شده است.

قلعه‌ها و استحکامات نظامی فرانسه که سالانه هزاران گردشگر تور فرانسه را مجذوب خود می‌سازند از دیگر جاذبه‌های فرانسه هستند. در این میان قلعه‌های جنوبی شامل کارکاسون فرانسه (Cite de Carcassonne) که بیشتر به شهری حفاظت شده شباهت دارد، همچون نگینی در میان دیوارها و برج‌های دیدبانی حفاظت شده است و با آجرها و سفال‌های سرخ رنگش خودنمایی می‌کند و کاخ پاپ فرانسه (Palais des Popes) به عنوان بزرگترین سازه سبک گوتیک اروپا، میراث جهانی ثبت شده توسط یونسکو و یکی از ده جاذبه برتر فرانسه از شاخص‌ترین‌ها به شمار می‌روند.

از دیگر جاذبه‌های متمایز فرانسه که عمدتاً در پاریس واقع شده‌اند، می‌توان به طاق پیروزی فرانسه (Arc de Triumph) به عنوان دومین طاق بزرگ پیروزی جهان با مشعل جاودانه‌اش که در کنار آرامگاه سربازی گمنام می‌سوزد و خیابان شانزه لیزه فرانسه به عنوان یکی از زیباترین و لوکس‌ترین خیابان‌های جهان اشاره کرد.

برجسته‌ترین جاذبه طبیعی فرانسه ، سن (Sein)، این رود با وقار و دل انگیز است. از محل این رودخانه فرانسه دسترسی به عمده جاذبه‌های شهر پاریس امکان پذیر است و در این میان برج ایفل فرانسه از محبوب‌ترین‌ها در میان گردشگران تور فرانسه است. پیاده روی در طول ساحل این رودخانه، عبور از فراز قدیمی‌ترین پل پاریس Pont Neuf و قایق سواری در طول کانال سنت مارتین فرانسه (Saint Martin Canal)، همه و همه سن را به عنوان تجربه‌ای بی بدیل از سایر جاذبه‌های پاریس متمایز نموده است.

از خوراکی‌های محبوب فرانسوی می‌توان به نان‌ باگت و نان کروسان، پنیرهای لذیذی که از ناحیه‌ای به ناحیه دیگر ترکیبی متفاوت دارند، کرپ که به عنوان وعده‌ای دلپذیر برای صبحانه سرو می‌شود و شیرینی ماکارون که عصرانه‌ای شیرین را رغم خواهد زد اشاره کرد. البته نباید خوراک اردک و استیک با سیب زمینی فرانسوی را از قلم انداخت.

۰ ۰