غذای گربه اوانتیس و خصوصیات غذای گربه

خصوصیات غذای گربه

غذای مناسب برای گربه ها غذاییست که بیشترین میزان شباهت را با غذای آن ها در طبیعت داشته باشد. سازمان کنترل غذا و داروی آمریکا (AAFCO) استانداردهایی را برای غذای مناسب گربه ها تعیین کرده است. این سازمان طبق معیارهایی که بسیار دقیق تعریف شده است، تعیین می کند که کدام غذا یا دارو برای استفاده ی کوتاه مدت و یا بلند مدت حیوانات خانگی مناسب است.

در جدول زیر یک حالت کلی برای گربه های بالغ، بچه گربه و گربه شیرده تعریف شده است. همان طور که مشاهده می کنید این میزان برای گربه های بالغ، گربه های شیرده و بچه گربه ها متفاوت است.

غذا دادن به بچه گربه

در هنگام تولد نوزادهای گربه تنها قادر به استفاده از شیر مادرشان هستند. بدن بچه گربه ها در ابتدای تولد تنها می تواند شیرگربه را هضم کند. اگر قصد غذا دادن به بچه گربه ای را داشتید که مادر ندارد، می توانید از شیر خشک گربه استفاده کنید. این محصول در پت شاپ ها برای خرید وجود دارد.

شیر گاو یا شیرهای پاستوریزه برای بچه گربه هایی که تازه متولد شده اهند به هیچ وجه مناسب نیست. تنها غذایی که تا یک ماهگی برای آن ها مناسب است، شیر گربه و یا شیر خشک بچه گربه است. بعد از یک ماه کم کم می توانید غذاهای کمکی او را شروع کنید.

هیچ گاه برای شیر دادن به بچه گربه از سرنگ استفاده نکنید. شیشه شیر مناسب ترین گزینه برای شیر دادن به آن هاست. استفاده از سرنگ در اکثر مواقع منجر به مرگ بچه گربه می شود چرا که شیر به ریه آن ها وارد می شود. لطفا هیچ گاه از سرنگ برای این کار استفاده نکنید.

قطره چکان نیز تا حدودی مانند سرنگ خطر وارد شدن شیر به ریه ی گربه ها را دارد. شیشه شیر به دلیل شباهتی که به سینه ی مادر دارد بهترین گزینه است.

اگر به شیر خشک گربه دسترسی ندارد برای حداکثر یک روز می توانید با فرمولی که گفته می شود برای او غذایش را آماده کنید. توجه داشته باشید که این غذای بچه گربه فقط برای یک روز قابل استفاده است و در استفاده ی طولانی مدت ممکن است برای آن ها مشکل ایجاد کند.

  • 230 گرم پودر شیر
  • یک عدد زرده ی تخم مرغی که به خوبی هم زده شده باشد
  • یک قاشق غذاخوری عسل

این مواد را به خوبی میکس کنید و برای نهایتا یک روز به بچه گربه خود بدهید. در روز به فاصله ی 4 الی 5 ساعت به آن ها غذا بدهید.


غذای گربه اوانتیس

امروزهای کارخانه های معتبری وجود دارند که در زمینه تولید غذای گربه و دیگر حیوانات خانگی فعالیت می کنند. در این میان شرکت هایی نیز به تولید غذاهای درجه پایین و بی کیفیت می پردازند که با تحقیق و پرس و جو می توان آن ها را از یک دیگر شناسایی کرد.

از جمله غذاهایی که توسط کارخانه ها تولید می شود، غذای خشک را می توان نام برد که بسیار پر کاربرد است. غذای گربه آوانتیس و غذاهای خشک با کیفیت برای گربه های نژادهای مختلف، گربه های با سنین مختلف و یا حتی غذاهای مخصوصی برای گربه های بد اشتها تولید می کنند.

غذای خشک به تنهایی برای گربه ها کافی نیست. بدن حیوانات نیز به مایعات نیاز دارد و باید در رژیم غذایی آن ها به میزان کافی در نظر گرفته شود. پوچ گربه غذایی ژله ایست که برای تامین آب مورد نیاز بدن آن ها تا حدی موثر است.

غذاهای کنسروی نیز از دیگر مواردی است که توسط شرکت ها تولید می شود و معمولا حاوی مقادیر بسیار بالایی از پروتئین بوده و انرژی بسیار زیادی دارد.

غذای خانگی گربه

یکی از گرینه هایی که برای تغذیه گربه های خود می توانید استفاده کنید، درست کردن غذای خانگی است. غذاهای خانگی مخصوص گربه علاوه بر این که مقرون به صرفه بودن، بسیار سالم هستند.

برای تهیه غذای خانگی گربه لازم نیست یک سر آشپز ماهر باشید. آماده سازی آن ها بسیار راحت است و زمان زیادی نیاز ندارد. ابتدا بهتر است بدانید خوراکی هایی از جمله شکلات، سیر، پیاز، انگور، کشمش، گوجه فرنگی و سفیده تخم مرغ خام برای گربه مضر است.

در نظر داشته باشید که گربه ها گوشت خوار هستند و برای آماده کردن غذای آن ها به میزان بالایی از پروتئین نیاز دارید. غذای آن ها باید به گونه ای باشد که آمینو اسیدهای لازم برای بدنشان را تامین کند.

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.