غذای خشک سگ Benefit و غذای کنسروی سگ

همه چیز درباره غذای کنسرو سگ

آیا سگ خانگی خود را تنها با استفاده از انواع غذای خشک تغذیه می‌کنید؟ آیا به تازگی متوجه کاهش اشتها سگ خود شدید و یا اینکه از خوردن غذای دوست داشتنی همیشگی خود ممانعت می‌کند؟ یا اینکه فکر می‌کنید غذای خشک ساده برای حیوان خانگی شما خسته کننده است؟ این تنها دغدغه فکری شما نیستید و خیلی از صاحبان سگ در این فکر هستند، با ایجاد تغییر در برنامه غذایی سگ خود مصرف غذای مرطوب و کنسروی را نیز در حیوان خانگی خود به حد تعادل برسانند.

در حالی که غذای خشک یک گزینه غذایی برای سگ یا گربه است، اگر به خوبی به رفتارهای حیوان خانگی خود دقت کنید، متوجه می‌شوید گاهی دوست دارد چیزی جز غذای همیشگی بخورد.


کنسرو سگ یک راه حل آسان

یکی از راحتترین و موثرترین راه حل‌ها برای افزایش اشتهای سگ این است که بی‌اشتهایی غذایی حیوان را برطرف کنید. کنسرو غذای سگ که نوعی غذای تر است می‌تواند در حل این مشکل به شما کمک کند. شما براحتی می‌توانید غذای کنسروی را به وعده‌های غذایی سگ خود اضافه کنید و در رژیم غذایی او شوک ایجاد کنید.

در این صورت حیوان اشتهایش برمی‌گردد و دوباره نسبت به غذاهای خشک تمایل پیدا می‌کند. اما چه مقدار کنسرو غذای سگ کافی است. باید به سگ خود چقدر کنسرو بدهیم؟ چگونه باید از غذاهای تر نگهداری کنیم؟ ترکیبات آنها چیست؟ در ادامه به تمام این سوالات شما پاسخ خواهیم داد.


مزایای تغذیه سگ با کنسرو سگ

همانطور که میدانید غذاهای کنسروی سگ از نوع مرطوب هستند و از درصد بالایی آب تشکیل می‌شوند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا غذای مرطوب برای بسیاری از سگ‌ها انتخاب خوبی است.

اول اینکه، غذای مرطوب یا کنسروی معمولاً برای بیشتر سگ‌ها بسیار اشتها آورتر از کیبل یا غذای خشک است. بیشتر غذاهای کنسروی شبیه به خوراک گوشت تازه‌ای هستند که اغلب سگ‌ها آن را دوست دارند. غذاهای کنسروی سگ یا غذای مرطوب برای نژادهایی که تند خور هستند و از غذاهای خشک خیلی خوششان نمی‌آید به عنوان جایگزین یا افزودنی غذای خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

غذای مرطوب ممکن است به دلایل زیر سالم‌تر از غذای خشک باشد و بهتر باشد که سگ را با آن تغذیه کنید:

  • پروتئین و چربی بیشتر دارند: برخلاف غذاهای خشک که حاوی مقدار زیاد کربوهیدرات هستند، غذای کنسروی مقدار بیشتری پروتئین و پربی دارد. غذاهای خشک به دلیل کربوهیدرات بالایی که دارند، سگ‌ها را در معرض اضافه وزن و چاقی قرار می‌دهند. بنابراین مقداری غذای کنسروی یا مرطوب می‌تواند از افزایش وزن حیوان جلوگیری کند و حتی باعث کاهش وزن او شود.
  • آب بدن حیوان را حفظ می‌کند: غذای کنسروی سگ حاوی مقدار زیادی آب است و می‌تواند به سگ‌ها در حفظ آب بدن کمک کند. این برای سگ‌هایی که آب زیادی نمی‌نوشند، به خصوص در دوره‌های گرمی هوا بسیار مفید خواهد بود.

غذای خشک سگ Benefit

همه انواع غذای مرطوب به لحاظ محتویات و رطوبت یکسان نیستند. هنگام خرید غذای سگ، حتماً اطلاعات تغذیه و مواد تشکیل دهنده روی بسته بندی را بررسی کنید. از دامپزشک خود در مورد رژیم‌های غذایی مختلف نظر بخواهید. در کنار غذای مرطوب غذای خشک نیز یک انتخای کاملا مناسب برای سگ است و از یمان انواع برندها ، غذای خشک سگ Benefit یک انتخای کاملا مناس بوده چون هم از نظر کیفیت و قیمت کاملا به صرفه و مفید است. 

مضرات تغذیه سگ با غذای کنسروی یا مرطوب

غذاهای خشک به دو دلیل عمده مورد استقبال و علاقه صاحبان سگ قرار می‌گیرند: هزینه و راحتی.

غذای کنسروی یا مرطوب معمولاً گرانتر از غذای خشک است، به خصوص اگر این همان چیزی باشد که شما دائماً برای تغذیه سگ استفاده می‌کنید. علاوه‌بر این تهیه آن زمان‌بر است و بسیاری از صاحبان سگ ترجیح می‌دهند فقط مقداری غذای خشک را در یک کاسه بریزند تا اینکه در قوطی یا بسته بندی را باز کرده و با قاشق مقداری از غذا را داخل ظرف خالی کنند.

یکی دیگر از دلایلی که سبب می‌شود صاحبان سگ تمایل داشته باشند، بیشتر سگ را با غذای خشک تغذیه کنند بوی آن است. سگ‌ها ممکن است جذب بوی غذای کنسرو سگ شوند و به طور کلی بوی غذاهای مرطوب را بیشتر می‌پسندند، اما این درباره صاحبان آن‌ها صدق نمی‌کند. صاحبان سگ بوی غذای خشک را ترجیح می‌دهند و به نظر آن‌ها بوی غذای کنسروی و مرطوب ناخوشایند است.

سومین دلیلی که باعث می‌شود برخی از صاحبان سگ به سمت خرید غذای تر نروند، ماندگاری پایین آن است. اگر غذای مرطوب یا کنسروی را برای مدت طولانی کنار بگذارید، به سرعت فاسد می‌شود. بنابراین برای سگ‌هایی که دوست دارند غذای خود را برای چند ساعت نگهدارند و کم کم از آن بخورند، گزینه خوبی نیست.

غذای مرطوب یا کنسروی باقی مانده را چکار کنیم؟

باید از غذای مرطوب یا کنسروی باقی مانده در یخچال نگهداری کنید. ضمن اینکه غذای کنسروی به نظر صاحبان سگ‌ها بد بو است، اگر درب قوطی آن را باز کنند باید مابقی  غذا را داخل یخچال نگهداری کنند تا خراب نشود. نگهداری از غذای مرطوب یا کنسروی خود دلیلی است برای اینکه افراد کمتر تمایل به خرید کنسرو سگ نشان دهند.

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.