amirhoseinjalali97

amirhoseinjalali97

راهنمای سفر با حیوانات و دانستی های مورد نیاز

سفر با حیوانات خانگی

سفر با حیوانات خانگی ، به ویژه سگ و گربه ، به طور فزاینده ای رواج می یابد و خطوط هوایی به طور فزاینده ای برای حیوانات همراه پذیرایی می کنند.

هزینه های معمولی:

  • حمل و نقل حیوان خانگی با هواپیما به طور معمول بسته به اندازه و مسافت طی شده حیوان خانگی از هر طریق 70 تا 1000 دلار هزینه دارد.
  • یک سگ یا گربه کوچک که در زیر صندلی نگه داشته می شود بسته به شرکت هواپیمایی 70 تا 175 دلار هزینه دارد.
  • سگ های متوسط تا بسیار بزرگ بسته به وزن حیوان ، پرواز از راه دور و هواپیمایی ، از پرواز 225 تا 1000 دلار هزینه دارند. برای مثال ، شرکت هواپیماییFrontier[] برای هر یک از وسایل 75 دلاری برای هر یک از حیوانات خانگی زیر صندلی و 150 دلار برای حیوانات خانگی که به عنوان باری پرواز می کنند ، هزینه دارد.
  • در انتهای اوج ، پت ایر سگ های بسیار بزرگ را با یک قورباغه بزرگ و 31 فوت مکعب با قیمت 1000 دلار پرواز می کند.
  • هزینه برای سفرهای خارج از 48 ایالت همگن می تواند 30 و 40 درصد افزایش یابد.

 

راهنمای سفر با حیوانات

سفر با حیوانات خانگی ، به ویژه سگ و گربه ، به طور فزاینده ای رواج می یابد و خطوط هوایی به طور فزاینده ای برای حیوانات همراه پذیرایی می کنند. از آنجایی که در جهان امروز مسافرت با حیوانات خانگی درحال گسترش و رواج یافتن است نیاز به راهنمای سفر با حیوانات می باشد تا سفری عالی و یه یاد ماندنی داشته باشیم.

 

هزینه های معمولی:

  • حمل و نقل حیوان خانگی با هواپیما به طور معمول بسته به اندازه و مسافت طی شده حیوان خانگی از هر طریق 70 تا 1000 دلار هزینه دارد.
  • یک سگ یا گربه کوچک که در زیر صندلی نگه داشته می شود بسته به شرکت هواپیمایی 70 تا 175 دلار هزینه دارد.
  • سگ های متوسط تا بسیار بزرگ بسته به وزن حیوان ، پرواز از راه دور و هواپیمایی ، از پرواز 225 تا 1000 دلار هزینه دارند. برای مثال ، شرکت هواپیماییFrontier[] برای هر یک از وسایل 75 دلاری برای هر یک از حیوانات خانگی زیر صندلی و 150 دلار برای حیوانات خانگی که به عنوان باری پرواز می کنند ، هزینه دارد.
  • در انتهای اوج ، پت ایر سگ های بسیار بزرگ را با یک قورباغه بزرگ و 31 فوت مکعب با قیمت 1000 دلار پرواز می کند.
  • هزینه برای سفرهای خارج از 48 ایالت همگن می تواند 30 و 40 درصد افزایش یابد.

 

بلیط هواپیمای پت شامل چه چیزهایی میشود:

  • بلیط هواپیما پت را باید بصورت آنلاین یا از طریق تلفن همراه با بلیط مسافر خریداری کنید.
  • آماده سازی برای سفر با حیوان خانگی شامل برچسب زدن حامل موردنظر در آن می باشد و باعث راحتی حمل و نقل میشودو تهیه کیسه ای از غذا توسط دستیاران برای آن تهیه می شود. انجمن حمل و نقل هوایی اطلاعاتی در مورد تهیه حیوان خانگی برای پرواز ارائه می دهد.
  • حیوانات اهلی داخل کابین نباید مزاحمت داشته باشند و یا در راه سایر مسافران باشند. اداره حمل و نقل هوایی فدرال لیستی از مقررات هواپیمایی بطور کلی پذیرفته شده برای حیوانات خانگی مسافرتی دارد.
  • Pet Airways یک شرکت هواپیمایی خانگی است که در شهرهای بزرگ موجود است. حیوانات خانگی در کابین اصلی پرواز می کنند و هر 15 دقیقه یکبار توسط حاضرین بررسی می شوند. بسته به اندازه حیوان خانگی و مسافت طی شده ، بلیط های پت ایرویز 100 تا 750 دلار قیمت دارند.

 

هزینه های اضافی:

  • به طور معمول ، شرکت های هواپیمایی به یک گواهی از دامپزشک که حیوان خانگی را سالم می داند ، نیاز دارند. متوسط ویزیت دامپزشکی حدود 100 دلار است.
  • حامل ها ، که به آن جعبه ها یا کرنل ها نیز گفته می شود ، بسته به اندازه و ویژگی های آنها از 50 تا 200 دلار هزینه دارند. حامل باید به اندازه کافی بزرگ باشد که حیوان خانگی بایستد و به داخل خود بپیچد.
  • بیمه درمانی حیوان خانگی برای مسافران مکرر توصیه می شود. این هزینه برای اغلب حیوانات خانگی 15 تا 30 دلار در ماه است.
  • اگر غالباً با حیوان خانگی سفر کنید ، راهنمای سفر به حیوانات خانگی AAA می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد. 18 دلار هزینه دارد.

خرید برای مسافرت هوایی حیوان خانگی:

  • نکاتی برای مسافرت با هواپیما با حیوان خانگی شامل رزرو پرواز مستقیم و در نظر گرفتن سفر هنگام آب و هوای معتدل هنگام حمل حیوان توسط محموله.
  • Petfinder.com JetBlue ، AirTran ، Frontier Airlines و Pet Airways را به عنوان دوستدارترین شرکت های هواپیمایی انتخاب کرد. JetBlue بهترین امکانات را دارد. AirTran بیشترین آگاهی را در بودجه کسب کرد. مرزی بهترین گزینه برای انواع حیوانات خانگی بود که از طریق آن اجازه می دادند.

 

 انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا و چندین سازمان حیوان خانگی دیگر توصیه می کنند که از آرامش حیوان خانگی برای سفرهای هوایی استفاده نکنند. یک حیوان خانگی آرام ممکن است با مشکلات تنفسی یا قلبی روبرو شود و بسیاری از شرکتهای هواپیمایی به بیانیه امضا شده ای احتیاج دارند که حیوان خانگی مسافر آرام نشده باشد.

 
۰ ۰

غذای گربه اوانتیس و خصوصیات غذای گربه

خصوصیات غذای گربه

غذای مناسب برای گربه ها غذاییست که بیشترین میزان شباهت را با غذای آن ها در طبیعت داشته باشد. سازمان کنترل غذا و داروی آمریکا (AAFCO) استانداردهایی را برای غذای مناسب گربه ها تعیین کرده است. این سازمان طبق معیارهایی که بسیار دقیق تعریف شده است، تعیین می کند که کدام غذا یا دارو برای استفاده ی کوتاه مدت و یا بلند مدت حیوانات خانگی مناسب است.

در جدول زیر یک حالت کلی برای گربه های بالغ، بچه گربه و گربه شیرده تعریف شده است. همان طور که مشاهده می کنید این میزان برای گربه های بالغ، گربه های شیرده و بچه گربه ها متفاوت است.

غذا دادن به بچه گربه

در هنگام تولد نوزادهای گربه تنها قادر به استفاده از شیر مادرشان هستند. بدن بچه گربه ها در ابتدای تولد تنها می تواند شیرگربه را هضم کند. اگر قصد غذا دادن به بچه گربه ای را داشتید که مادر ندارد، می توانید از شیر خشک گربه استفاده کنید. این محصول در پت شاپ ها برای خرید وجود دارد.

شیر گاو یا شیرهای پاستوریزه برای بچه گربه هایی که تازه متولد شده اهند به هیچ وجه مناسب نیست. تنها غذایی که تا یک ماهگی برای آن ها مناسب است، شیر گربه و یا شیر خشک بچه گربه است. بعد از یک ماه کم کم می توانید غذاهای کمکی او را شروع کنید.

هیچ گاه برای شیر دادن به بچه گربه از سرنگ استفاده نکنید. شیشه شیر مناسب ترین گزینه برای شیر دادن به آن هاست. استفاده از سرنگ در اکثر مواقع منجر به مرگ بچه گربه می شود چرا که شیر به ریه آن ها وارد می شود. لطفا هیچ گاه از سرنگ برای این کار استفاده نکنید.

قطره چکان نیز تا حدودی مانند سرنگ خطر وارد شدن شیر به ریه ی گربه ها را دارد. شیشه شیر به دلیل شباهتی که به سینه ی مادر دارد بهترین گزینه است.

اگر به شیر خشک گربه دسترسی ندارد برای حداکثر یک روز می توانید با فرمولی که گفته می شود برای او غذایش را آماده کنید. توجه داشته باشید که این غذای بچه گربه فقط برای یک روز قابل استفاده است و در استفاده ی طولانی مدت ممکن است برای آن ها مشکل ایجاد کند.

  • 230 گرم پودر شیر
  • یک عدد زرده ی تخم مرغی که به خوبی هم زده شده باشد
  • یک قاشق غذاخوری عسل

این مواد را به خوبی میکس کنید و برای نهایتا یک روز به بچه گربه خود بدهید. در روز به فاصله ی 4 الی 5 ساعت به آن ها غذا بدهید.


غذای گربه اوانتیس

امروزهای کارخانه های معتبری وجود دارند که در زمینه تولید غذای گربه و دیگر حیوانات خانگی فعالیت می کنند. در این میان شرکت هایی نیز به تولید غذاهای درجه پایین و بی کیفیت می پردازند که با تحقیق و پرس و جو می توان آن ها را از یک دیگر شناسایی کرد.

از جمله غذاهایی که توسط کارخانه ها تولید می شود، غذای خشک را می توان نام برد که بسیار پر کاربرد است. غذای گربه آوانتیس و غذاهای خشک با کیفیت برای گربه های نژادهای مختلف، گربه های با سنین مختلف و یا حتی غذاهای مخصوصی برای گربه های بد اشتها تولید می کنند.

غذای خشک به تنهایی برای گربه ها کافی نیست. بدن حیوانات نیز به مایعات نیاز دارد و باید در رژیم غذایی آن ها به میزان کافی در نظر گرفته شود. پوچ گربه غذایی ژله ایست که برای تامین آب مورد نیاز بدن آن ها تا حدی موثر است.

غذاهای کنسروی نیز از دیگر مواردی است که توسط شرکت ها تولید می شود و معمولا حاوی مقادیر بسیار بالایی از پروتئین بوده و انرژی بسیار زیادی دارد.

غذای خانگی گربه

یکی از گرینه هایی که برای تغذیه گربه های خود می توانید استفاده کنید، درست کردن غذای خانگی است. غذاهای خانگی مخصوص گربه علاوه بر این که مقرون به صرفه بودن، بسیار سالم هستند.

برای تهیه غذای خانگی گربه لازم نیست یک سر آشپز ماهر باشید. آماده سازی آن ها بسیار راحت است و زمان زیادی نیاز ندارد. ابتدا بهتر است بدانید خوراکی هایی از جمله شکلات، سیر، پیاز، انگور، کشمش، گوجه فرنگی و سفیده تخم مرغ خام برای گربه مضر است.

در نظر داشته باشید که گربه ها گوشت خوار هستند و برای آماده کردن غذای آن ها به میزان بالایی از پروتئین نیاز دارید. غذای آن ها باید به گونه ای باشد که آمینو اسیدهای لازم برای بدنشان را تامین کند.

 

۰ ۰

قیمت خانه سگ دیجی پت و مزایای آن

خانه سگ

خانه سگ
 یا همان لانه سگ محلی است که سگ ها می توانند مدت زمانی را با اطمینان خاطر در آن به استراحت بپردازند. در عصری زندگی می کنیم که حیوانات خانگی به خصوص سگ ها جایگاه ویژه ای در زندگی انسان پیدا کرده اند. در کشورهای مختلف از جمله ایران سگ ها به عنوان یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی شناخته می شوند. زمانی که سگ ها به عنوان حیوان خانگی شناخته می شوند، تمهیداتی نیز برای راحتی آنها در خانه ها باید لحاظ شود. لانه را می توان یکی از این تمهیدات دانست، زیرا لانه نقش بسیار موثری بر روی راحتی و آسایش سگ ها دارد.

لانه ای که برای سگ ها در نظر گرفته می شود از هر نظر باید استانداردهای لازم را داشته باشد. برای مثال اگر لانه ای که انتخاب می شود، متناسب با ابعاد سگ نباشد، نه تنها زمینه برای راحتی او فراهم نمی شود، بلکه تا حدودی آزار هم می بیند. بدین ترتیب هر لانه ای برای هر سگی مناسب نیست. لانه مخصوص سگ با توجه به نژاد سگ می تواند در داخل خانه یا داخل حیاط قرار بگیرد. برای هر مورد می توان از جنس های مختلفی استفاده کرد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

تا زمانی که سگ خود را به طور کامل نشناخته اید، اقدام به خرید لانه نکنید. سگ ها ممکن است بعضا خجالتی باشند، در این صورت لانه ای که کاملا پوشیده باشد، گزینه مناسب تری برای آنها به شمار می رود. در این صورت می توانند مدت زمان بیشتری را با خیال راحت و به دور از هر گونه اضطراب و استرس در لانه سپری کنند. توجه به چنین نکات ریزی در انتخاب لانه می تواند کمک بسیار بزرگی به سگ ها بکند.

جنس های مختلفی که برای لانه سگ استفاده می شوند، کدامند؟

شرکت های سازنده معمولا برای ساخت خانه سگ از جنس های مختلفی استفاده می کنند. این موضوع به خاطر تنوع مکان های استفاده از این لانه ها می باشد. اولین موردی که قصد داریم به آن اشاره کنیم، لانه های پلاستیکی هستند. استفاده از پلاستیک دارای مزایای بسیار زیادی است. پلاستیک از ارزان ترین متریال های مورد استفاده در صنعت لانه سازی به شمار می رود. پلاستیک بسیار سبک بوده و دارای قابلیت شستشو است. معمولا از لانه های پلاستیکی در مواردی استفاده می شود که قرار است لانه در داخل خانه یا آپارتمان قرار بگیرد.

متریال بعدی که از آن برای ساخت لانه مخصوص سگ استفاده می شود، چوب است. چوب به خاطر اینکه متریالی طبیعی است و بوی خاصی دارد، می تواند به آرامش سگ ها نیز کمک کند. لانه های چوبی در ابعاد مختلف ساخته می شوند تا هم برای سگ های کوچک و هم برای سگ های بزرگ بتوان از این لانه ها استفاده کرد. لانه های چوبی مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط مختلف جوی دارند، به همین خاطر در مواردی که نیاز است لانه در حیاط قرار بگیرد، از این لانه ها استفاده می شود.


قیمت خانه سگ دیجی پت

متریال بعدی که می توانیم در این بخش به آن اشاره ای داشته باشیم، چوب پلاست می باشد. چوب پلاست در برابر رطوبت دارای مقاومت بسیار مطلوبی است. این موضوع باعث می شود هم در برابر باران مقاوم باشد و هم مشکلی بابت شست و شوی آنها وجود نداشته باشد. چوب پلاست نیازی به رنگ کردن نداشته و دارای رنگ ثابت است. این موضوع باعث می شود تا حالت رنگ رفتگی و کهنگی پیدا نکنند. معایبی که متریالی مثل چوب دارد را چوب پلاست برطرف کرده است. برای مثال چوب پلاست هرگز دچار ترک خوردگی نمی شود. همه این موارد که به ان اشاره شد در  قیمت خانه سگ دیجی پت تاثیر گذا بوده و کیفیت و قیمت قیمت آن کاملا مناسب و مقرون به صرفه می باشد

مزایای تهیه لانه استاندارد برای سگ

لانه سگ محصولی است که همه افراد مایل به نگهداری سگ در خانه به آن نیاز دارند. البته در هنگام خرید لانه باید به موارد مختلفی توجه شود تا از این طریق بتوان بهترین انتخاب ممکن را داشت. برای مثال لانه باید با توجه به ابعاد سگ خریداری شود. دقت داشته باشید که سگ ها در حالت خوابیده معمولا طول بیشتری دارند. از این رو باید ابعاد لانه به نحوی انتخاب شوند تا سگ بتواند به راحتی در حالت های مختلف قرار بگیرد.

لانه هایی که برای سگ نگهبان تهیه می شوند باید این قابلیت را داشته باشند که سگ نتواند اطراف خود را در طول روز ببیند. این موضوع به این خاطر حائز اهمیت است که سگ های نگهبان باید با دیدن فرد غریبه سر و صدای کافی ایجاد کنند. اگر در طول روز افراد زیادی را ببینند، این خاصیت آنها از بین می رود و عملا کارایی لازم را نخواهند داشت. به همین خاطر باید بر اساس نوع و نژاد سگ، لانه استاندارد و مناسب خریداری شود.

خرید لانه استاندارد می تواند استرس و اضطراب سگ را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. معمولا سگ ها نیز مانند هر موجود دیگری در طول روز نیاز به تنهایی و خلوت دارند. سگ هایی که لانه استاندارد ندارند، از این موضوع محروم می شوند. لانه استاندارد کمک می کند تا سگ ها بتوانند بدون مزاحمت انسان ها یا حتی سایر حیوانات در طول روز استراحت کافی داشته باشند. از این رو انتخاب لانه مناسب می تواند در سلامت جسمی و روحی سگ ها تاثیر بسزایی داشته باشد. البته نباید این برداشت را هم داشته باشیم که سگ ها اگر لانه استانداردی داشته باشند، با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند.

سفارش آنلاین خانه سگ چه مزایایی دارد؟

بسیاری از افرادی که می خواهند اقدام به خرید خانه سگ نمایند، به دنبال بهترین روش برای خرید محصول مورد نظر خود هستند. در سال های اخیر سایت های اینترنتی فعال در حوزه فروش لانه سگ بسیار زیاد شده اند. با پیدا کردن مراکز معتبر از بین آنها به صورت آنلاین می توان لانه مخصوص سگ را با استانداردهای لازم تهیه کرد. این روش کمک می کند تا بدون صرف هزینه و وقت اضافی بتوان لانه مد نظر خود را برای سگ تهیه کرد. تحویل فوری و قیمت مناسب از دیگر مزایای سفارش آنلاین لانه سگ به شمار می روند. در این روش می توان به راحتی از داخل خانه یا محل کار خود انواع لانه ها را با هم از نظر مزایا و معایب مقایسه کرد. نتیجه کار می تواند کاملا رضایت بخش و مقرون به صرفه باشد.

 

۰ ۰

غذای خشک سگ Benefit و غذای کنسروی سگ

همه چیز درباره غذای کنسرو سگ

آیا سگ خانگی خود را تنها با استفاده از انواع غذای خشک تغذیه می‌کنید؟ آیا به تازگی متوجه کاهش اشتها سگ خود شدید و یا اینکه از خوردن غذای دوست داشتنی همیشگی خود ممانعت می‌کند؟ یا اینکه فکر می‌کنید غذای خشک ساده برای حیوان خانگی شما خسته کننده است؟ این تنها دغدغه فکری شما نیستید و خیلی از صاحبان سگ در این فکر هستند، با ایجاد تغییر در برنامه غذایی سگ خود مصرف غذای مرطوب و کنسروی را نیز در حیوان خانگی خود به حد تعادل برسانند.

در حالی که غذای خشک یک گزینه غذایی برای سگ یا گربه است، اگر به خوبی به رفتارهای حیوان خانگی خود دقت کنید، متوجه می‌شوید گاهی دوست دارد چیزی جز غذای همیشگی بخورد.


کنسرو سگ یک راه حل آسان

یکی از راحتترین و موثرترین راه حل‌ها برای افزایش اشتهای سگ این است که بی‌اشتهایی غذایی حیوان را برطرف کنید. کنسرو غذای سگ که نوعی غذای تر است می‌تواند در حل این مشکل به شما کمک کند. شما براحتی می‌توانید غذای کنسروی را به وعده‌های غذایی سگ خود اضافه کنید و در رژیم غذایی او شوک ایجاد کنید.

در این صورت حیوان اشتهایش برمی‌گردد و دوباره نسبت به غذاهای خشک تمایل پیدا می‌کند. اما چه مقدار کنسرو غذای سگ کافی است. باید به سگ خود چقدر کنسرو بدهیم؟ چگونه باید از غذاهای تر نگهداری کنیم؟ ترکیبات آنها چیست؟ در ادامه به تمام این سوالات شما پاسخ خواهیم داد.


مزایای تغذیه سگ با کنسرو سگ

همانطور که میدانید غذاهای کنسروی سگ از نوع مرطوب هستند و از درصد بالایی آب تشکیل می‌شوند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا غذای مرطوب برای بسیاری از سگ‌ها انتخاب خوبی است.

اول اینکه، غذای مرطوب یا کنسروی معمولاً برای بیشتر سگ‌ها بسیار اشتها آورتر از کیبل یا غذای خشک است. بیشتر غذاهای کنسروی شبیه به خوراک گوشت تازه‌ای هستند که اغلب سگ‌ها آن را دوست دارند. غذاهای کنسروی سگ یا غذای مرطوب برای نژادهایی که تند خور هستند و از غذاهای خشک خیلی خوششان نمی‌آید به عنوان جایگزین یا افزودنی غذای خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

غذای مرطوب ممکن است به دلایل زیر سالم‌تر از غذای خشک باشد و بهتر باشد که سگ را با آن تغذیه کنید:

  • پروتئین و چربی بیشتر دارند: برخلاف غذاهای خشک که حاوی مقدار زیاد کربوهیدرات هستند، غذای کنسروی مقدار بیشتری پروتئین و پربی دارد. غذاهای خشک به دلیل کربوهیدرات بالایی که دارند، سگ‌ها را در معرض اضافه وزن و چاقی قرار می‌دهند. بنابراین مقداری غذای کنسروی یا مرطوب می‌تواند از افزایش وزن حیوان جلوگیری کند و حتی باعث کاهش وزن او شود.
  • آب بدن حیوان را حفظ می‌کند: غذای کنسروی سگ حاوی مقدار زیادی آب است و می‌تواند به سگ‌ها در حفظ آب بدن کمک کند. این برای سگ‌هایی که آب زیادی نمی‌نوشند، به خصوص در دوره‌های گرمی هوا بسیار مفید خواهد بود.

غذای خشک سگ Benefit

همه انواع غذای مرطوب به لحاظ محتویات و رطوبت یکسان نیستند. هنگام خرید غذای سگ، حتماً اطلاعات تغذیه و مواد تشکیل دهنده روی بسته بندی را بررسی کنید. از دامپزشک خود در مورد رژیم‌های غذایی مختلف نظر بخواهید. در کنار غذای مرطوب غذای خشک نیز یک انتخای کاملا مناسب برای سگ است و از یمان انواع برندها ، غذای خشک سگ Benefit یک انتخای کاملا مناس بوده چون هم از نظر کیفیت و قیمت کاملا به صرفه و مفید است. 

مضرات تغذیه سگ با غذای کنسروی یا مرطوب

غذاهای خشک به دو دلیل عمده مورد استقبال و علاقه صاحبان سگ قرار می‌گیرند: هزینه و راحتی.

غذای کنسروی یا مرطوب معمولاً گرانتر از غذای خشک است، به خصوص اگر این همان چیزی باشد که شما دائماً برای تغذیه سگ استفاده می‌کنید. علاوه‌بر این تهیه آن زمان‌بر است و بسیاری از صاحبان سگ ترجیح می‌دهند فقط مقداری غذای خشک را در یک کاسه بریزند تا اینکه در قوطی یا بسته بندی را باز کرده و با قاشق مقداری از غذا را داخل ظرف خالی کنند.

یکی دیگر از دلایلی که سبب می‌شود صاحبان سگ تمایل داشته باشند، بیشتر سگ را با غذای خشک تغذیه کنند بوی آن است. سگ‌ها ممکن است جذب بوی غذای کنسرو سگ شوند و به طور کلی بوی غذاهای مرطوب را بیشتر می‌پسندند، اما این درباره صاحبان آن‌ها صدق نمی‌کند. صاحبان سگ بوی غذای خشک را ترجیح می‌دهند و به نظر آن‌ها بوی غذای کنسروی و مرطوب ناخوشایند است.

سومین دلیلی که باعث می‌شود برخی از صاحبان سگ به سمت خرید غذای تر نروند، ماندگاری پایین آن است. اگر غذای مرطوب یا کنسروی را برای مدت طولانی کنار بگذارید، به سرعت فاسد می‌شود. بنابراین برای سگ‌هایی که دوست دارند غذای خود را برای چند ساعت نگهدارند و کم کم از آن بخورند، گزینه خوبی نیست.

غذای مرطوب یا کنسروی باقی مانده را چکار کنیم؟

باید از غذای مرطوب یا کنسروی باقی مانده در یخچال نگهداری کنید. ضمن اینکه غذای کنسروی به نظر صاحبان سگ‌ها بد بو است، اگر درب قوطی آن را باز کنند باید مابقی  غذا را داخل یخچال نگهداری کنند تا خراب نشود. نگهداری از غذای مرطوب یا کنسروی خود دلیلی است برای اینکه افراد کمتر تمایل به خرید کنسرو سگ نشان دهند.

 

۰ ۰

مقدار غذای خشک سگ و استفاده آن

مقدار غذای خشک سگ

سگ‌ها برخلاف ما آدما علاقه‌ای به تنوع تو رژیم غذایی‌شون ندارن و یک مدل غذای با کیفیت که همه مواد لازم رو داشته باشه براشون کافیه. ولی بعضی وقتا ممکنه ناچار به تغییر غذای سگ‌تون بشین. مثلا شاید به علت بالا رفتن سن حیوون، کمتر یا بیشتر شدن سطح فعالیتش یا گرفتن بعضی بیماری‌ها مجبور بشین مقدار غذای خشک سگ رو کم یا زیاد کنید. شاید هم اصلا خودتون تصمیم بگیرین که یک برند غذای تازه رو امتحان کنین. اما مساله اینه که تغییر برنامه غذایی سگ این‌جوری نیست که غذای جدید رو بریزین تو ظرف و تمام! این کار هم پیچیدگی‌های خاص خودش رو داره. تغییر دادن غذای سگ باید با روش درست انجام بشه تا مشکلات گوارشی برای حیوون پیش نیاد. خیالت راحت، ما این راهو بلدیم و تو این مقاله می‌خوایم راه و رسم عوض کردن و اصلاح غذای سگ رو کامل واسه‌تون توضیح بدیم.


تغییر غذای سگ چه مواقعی لازم می‌شه؟

تغییر غذای سگ به خودی خودش چیز بدی نیست و حتی بعضی وقتا ممکنه ضروری هم باشه. مثلا:

  • بالا رفتن سن:وقتی سن توله سگ‌ها بالا می‌ره باید نوع غذاشون رو عوض کنین و غذای سگ‌های بزرگسال رو بهشون بدین. با پیر شدن سگ هم نیازهای غذاییش تغییر می‌کنه. از حدود هفت سالگی به بعد بیشتر سگ‌ها دیگه مسن به حساب میان و بهتره از غذای مخصوص سگ‌های سن بالا براشون استفاده کنین.
  • وزن:اگه سگ اضافه وزن یا کمبود وزن داشته باشه، ممکنه دامپزشک توصیه کنه که غذای رژیمی بهش بدین. البته گاهی وقتا هم تغییر نوع غذا لازم نیست و فقط کافیه که مقدار غذای حیوون رو کمتر یا بیشتر کنین.
  • مقدار فعالیت:سگ‌هایی که تو فضای باز هستن و زیاد جست و خیز دارن یا به خاطر کارشون خیلی فعالیت می‌کنن (مثل سگ گله) معمولا باید غذای بیشتری بخورن تا انرژی‌شون تامین بشه. در ضمن غذای این جور سگ‌ها معمولا باید پروتئین و کالری بیشتری داشته باشه. اما اگه همچین سگ‌هایی به یک محیط کوچیک برن یا از کارشون بازنشسته بشن، ممکنه لازم باشه غذای کم کالری‌تری بخورن تا اضافه وزن پیدا نکنن.
  • سلامتی یا بیماری:بعضی از غذاها فرمول‌های خاصی دارن که دامپزشک‌ها برای کمک به درمان بعضی از بیماری های سگ ازشون استفاده می‌کنن. مثلا بعضی مشکلات گوارشی ممکنه باعث بشه که حیوون نیازهای غذایی مخصوصی داشته باشه و دامپزشک از این جور غذاها براش تجویز کنه.

بهترین رژیم غذایی برای سگ چیه؟

دیدیم که به دلایل زیادی ممکنه بخوایم غذای سگ رو عوض کنیم؛ ولی یکی از مهم‌ترین دلیل‌ها اینه که می‌خوایم کیفیت رژیم غذایی سگ رو بهتر کنیم. حالا که غذای خشک خارجی و باکیفیت پیدا نمی‌شه و غذای خشک سگ ایرانی هم کیفیت خوبی نداره باید چیکار کنیم؟

خیالت راحت، ما این راهو بلدیم. به اعتقاد دامپزشکان پت پرس بهترین رژیم غذایی برای سگ، غذای خانگی هست که بر اساس دستورغذایی مورد تایید دامپزشک تهیه شده باشه. اگه شما بر طبق برنامه غذایی دامپزشک برای سگتون آشپزی کنید مطمئن باشید که بهش بهترین و البته خوشمزه‌ترین غذا رو می‌دین. 

تغییر دادن غذای سگ چه روندی داره؟

غذاهای مختلف ممکنه انواع مختلفی از موادی مثل پروتئین‌ها یا فیبرها داشته باشن و ضمنا باکتری‌های مفید داخل بدن سگ که برای هضم غذا لازم هستن رو هم تغییر بدن. در ضمن نوع هضم غذا تو بدن سگ هم با آدم فرق داره و به همین خاطر عوض کردن یهویی غذا ممکنه باعث ناراحتی‌های دستگاه گوارش حیوون (مثلا بالا آوردن، اسهال یا کاهش اشتها) بشه. تغییر دادن غذای سگ باید تدریجی باشه تا دستگاه گوارش به غذای جدید عادت کنه. بهترین کار اینه که تغییر جیره غذایی سگ رو توی ۷ تا ۱۰ روز انجام بدین. تو این مدت کم کم مقدار بیشتر و بیشتری از غذای جدید رو با جیره غذایی قبلی‌ش مخلوط می‌کنیم.

برای بیشتر سگ‌ها می‌تونین از این برنامه استفاده کنین:

  • روزهای اول و دوم:حدود یک پنجم غذای سگ باید دستور غذای خونگی جدید باشه و مابقی رژیم غذایی که قبلا داشت. روز اول و دوم این ترکیب به سگ بدید. این نسبت برای روز دوم هم حفظ میشه.
  • روز سوم:برای روز سوم، دو پنجم (۴۰ درصد) غذاش از غذای جدید و بقیه‌ش رژیم غذایی قبلی باشه.
  • روزهای چهارم و پنجم:برای این دو روز از سه پنجم (۶۰ درصد) غذای جدید توی کل غذاش ترکیب کنین.
  • روزهای ششم و هفتم:در روز ششن و هفتم هم از چهار پنجم (۸۰ درصد)‌ غذای جدید و مابقی غذای قبلی‌‌ش استفاده کنین.
  • روز هشتم:روز هشتم دیگه کم کم میتونین فقط رژیم جدید در اختیارش بذارین.

 

واکنش‌های غذایی منفی سگ‌ها

«واکنش غذایی منفی» یک اصطلاح کلیه که برای انواع مختلفی از مشکلات مربوط به غذا مثل عدم تحمل یک غذای خاص، بیماری‌های گوارشی مختلف یا حساسیت غذایی سگ ازش استفاده می‌شه.

واکنش‌های غذایی منفی می‌تونه شامل علائم گوارشی یا پوستی یا هر دو تای اینا باشه.

علائم گوارشی واکنش غذایی منفی ایناست:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • تغییر اشتها

و علائم پوستی:

  • خارش بدن سگ
  • التهاب پوست
  • ریزش مو
  • انواع مختلف کهیر و جوش‌ها و به‌اصطلاح بثورات پوستی

 

البته خیلی از بیماری‌های دیگه هم هستن که می‌تونن همین علائم رو به وجود بیارن، پس اگه سگ‌تون همچین علائمی داشت باید دامپزشک معاینه‌ش کنه.

اگه دامپزشک به واکنش غذایی منفی مشکوک باشه، احتمالا توصیه می‌کنه که حداقل هشت هفته به سگ‌تون فقط یک رژیم غذایی مخصوص ضد حساسیت بدین. اگه علائم حیوون این‌طوری برطرف شد معلوم می‌شه که مشکلش به خاطر غذایی بوده که می‌خورده. بعد یکی یکی غذاهای قبلی رو به رژیم غذایی حیوون وارد می‌کنه که ببینه کدوم‌شون باعث ایجاد مشکل می‌شه تا دیگه اون غذاها رو به سگ‌تون ندین. اسم این روش، روش رژیم حذفی هست که با توصیه دامپزشک میتونین اجرا کنین.

 

۰ ۰

خرید غذای سگ با بهترین کیفت

خرید غذای سگ

امروزه با توجه به علاقه بیش از حد مردم به حیوانات به خصوص سگ ها. غذاهای سگ زیادی نیز به بازار آمده اند. اما با توجه به متفاوت بودن نژاد سگ ها با یکدیگر هر غذایی نمیتواند برای هر نژاد سگ مناسب باشد و باید در خرید غذای سگ کاملا وضعیت و نژاد سگ را در نظر داشته باشید . و حتی در بعضی موارد میتواند به سلامت حیوان شما آسیب نیز برساند. 

برنامه غذایی مناسب یکی از فاکتور های اصلی سلامت در تمام حیوانات میباشد. شما میتوانید با تهیه یک برنامه غذایی مناسب سلامتی و شادابی سگتان را تضمین کنید. همچنین رعایت در امور تغذیه صحیح حیوانات میتواند پای شمارا از مراکز دامپزشکی کوتاه کند. پس در ادامه همراه ما باشید تا هرچیزی که که در مورد تغذیه سگ ها در نژاد های مختلف و سنین مختلف باید بدانید را یاد بگیرید. و بتوانید سلامتی حیوانتان را به تنهایی تضمی کنید.

بهترین غذاهای آماده برای سگ ها

همانطور که میدانید سگ ها حیواناتی همه چیز خوار هستند. حتی من با چشمان خودم دیده ام که سگ خربزه و یا حتی علف نیز میخورد. که این امر نشانگر کمبود املاح معدنی در بدن سگ ها نیز میباشد. امروزه غذاهای  آماده زیادی در پت شاپ ها و فروشگاه های اینترنتی به فرش میرسند و اغلب به صورت خشک میباشند.

اما برای خرید این غذا ها و بهترین غذا برای سگ ها میبایست به نکاتی دقت کنید تا بتوانید بهترینشان را انتخاب کنید. از این رو در ادامه قصد داریم تا خصوصیات غذای های آماده خوب و مقوی و مناسب برای انواع نژاد سگ ها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین غذای آماده برای سگ ها

باتوجه به برند های نامعتبر در بازار میبایست هنگام خرید غذای سگ حواستان را به چند نکته مهم جمع کنید تا بتوانید یک مکمل عالی برای حیوانتان تهیه کنید. نکات مهم خرید غذاهای آماده برای سگ ها عبارت اند از:

  • قبل از خرید غذای آماده میبایست به سن سگتان توجه کنید. خوردن بعضی غذاها برای توله سگ ها میتواند مضر باشد.
  • از داشتن نشان ارگانیک بر روی جعبه غذا اطمینان حاصل فرمایید. نداشتن این لوگو نشان دهنده معتبر نبودن غذا میباشد.
  • حتما قبل از خرید به انقضای محصول به خصوص کنسرو های آماده توجه کنید. فاسد بودن میتواند مشکلات گوارشی برای سگتان به به وجود بیاورد.
  • از مناسب بودن غذا با نژاد سگتان حتما اطمینان حاصل فرمایید زیرا باعث میشود سگتان از غذایش خوشش نیاید و هزینه تان به هدر رفته باشد.

برای سگ ها غذای خشک بهتر است یا غذای مرطوب؟

مقدار آب موجود در غذای مرطوب  این غذارا به غذاهای مورد علاقه سگ ها تبدیل کرده است اما. درمورد غذا خشک پرورش دهندگان میگویند: یکی از فواید غذا خشک این است که استحلاک جویدن آن می تواند به سلامت دندان ها و لثه های سگ کمک کند. همچنین کمتر کثیف کاری میشود. همچنین کیسه های غذای خشک میتوانند بسیار به صرفه تر از کنسرو ها باشند. از این رو غذای سگ خشک جزو پرفروش ترین ها میباشد.

توصیه های مهم در برنامه غذایی خشک سگ ها

اگر سگ خود را با غذای خشک تغذیه می کنید ، پرورش دهندگان بزرگ توصیه می کند که برای گسترش دامنه مواد مغذی و ضروری یک وعده مخلوط  نیز در نظر بگیرید. شما می توانید این کار را در خانه با افزودن یک تخم مرغ پخته شده ، کنسرو ماهی ، برگ اسفناج تفت داده شده ، زغال اخته یا کدو تنبل ، گوشت کوسفند و مرغ پخته شده را بعنوان یک میکس آماده کنید.

 

طرز تهیه بهترین غذاهای خانگی برای سگ ها

غذاهای خانگی یکی از پرطرفدار ترین غذاهای سگ ها میباشند که سگ ها علاقه زیادی به این غذاها دارند. منظورمان از غذاهای خانگی یعنی خوراکی هایی که خودمان تهیه میکنیم. تغذیه سگ ها با غذای خانگی میتواند هزینه شمارا تا حدودی کاهش دهد.

اما باید به نکاتی توجه کرد تا سلامت حیوانتان به خطر نیوفتد و بتوانید بهترین غذا برای سگ هارا به صورت خانگی تهیه کنید. از این رو در این بخش قصد داریم بهترین دستور العمل های تهیه غذای خانگی برای سگ ها را به صورت کامل و جامع به شما عزیزان معرفی کنیم. تا بتوانید با خیال راحت درخانه تغذیه ای سالم با کمترین هزینه برای سگتان تهیه کنید.

طرز تهیه بهترین غذای خانگی برای سگ ها (1)

مواد مورد نیاز: گوشت بوقلمون ، نخود فرنگی ، هویج ، برگ اسفناج ، کدو سبز ، برنج قهوه ای

برای تهیه بهترین غذا برای سگ ها به صورت خانگی میبایست مواد اولیه را بصورت جداگانه آب پز کرده و سپس به مقدار: 50% گوشت بوقلمون ، 25% درصد هویج و اسفناج ، 25% غلات با یکدیگر مخلوط میکنیم. این مخلوط غذایی یکی از بهترین غذاها برای سگ ها میباشد که نیاز مواد غذاییشان را به طور کامل بر طرف میکند. توجه داشته باشید این غذارا به اندازه کافی تهیه کنی زیرا ماندن بیش از 3 روز این غذا میتواند سلامت سگتان را به خطر بی اندازد.

طرز تهیه بهترین غذا برای سگ ها بصوت خانگی  (2)

مواد مورد نیاز: تخم مرغ ، هویج ، جعفری ، تخم کتان ، آویشن ، برنج قهوه ای ، روغن نارگیل

برای تهیه این غذای خانگی برای سگ ها میبایست مواد اولیه از جمله تخم مرغ ، هویج ، جعفری و برنج قهوه ای را بصورت جداگانه آب پز کرده و به مقدار 30% تخم مرغ ، 25% هویج ، 30%برنج قهوه ای ، 15% جعفری ، آویشن و روغن نارگیل را باهم مخلوط کرده و با توجه به جدول معرفی شده در بالا و نیاز سگتان از این مخلوط در برنامه غذاییش استفاده کنید. همچنین این غذا میتواند برای سگ هایی که به زردی تخم مرغ آلرژی دارند کمی مناسب نباشد.

طرز تهیه بهترین غذای خانگی برای سگ ها (3)

مواد مورد نیاز: ماکارونی ، کدو حلوایی ، لوبیا ، روغن زیتون ، گوشت مرغ ، پای مرغ پخته

برای تهیه این غذای خانگی برای سگ ها میبایست مواد اولیه را به صورت جداگانه آب پز کرده و سپس به مقدار: 25%ماکارونی ، 25%گوشت مرغ ، 20%کدوحلوایی ، 10%پای مرغ (1عدد) ، 20%کدو حلوایی لوبیا و روغن زیتون را باهم مخلوط کرده. و طبق برنانه غذایی سگتان به مقدار لازم در برنامه غذاییش استفاده کنید.

 

 

۰ ۰

غذای خشک دکتر جان برای سگ

تعریف غذای خشک سگ

یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی که به انسان بسیار نزدیک است سگ می باشد. تغذیه سگ اهمیت ویژه ای دارد بنابراین اگر شما صاحب سگ هستید باید برای رسیدگی به سلامت سگ خود برای وی غذای مناسب تهیه کنید.پت شاپ ایران زمین قصد دارد در این مقاله اطلاعاتی در مورد بهترین غذای خشک سگ به شما ارائه دهد.  هر چه تغذیه سگ مناسب باشد طول عمر و سلامتی سگ افزایش می یابد. با توجه به دلبستگی و وابستگی افراد به حیوانات خانگی بسیاری از افراد ترجیح می ‌دهند غذای خشک و مقوی برای سگ خود تهیه کننده تا سگ آن ها همراه سالم و سلامت باشد. توجه کنید که غذای سگ باید انرژی زا باشد و در آن ریز مغذی ها و ویتامین هایی وجود داشته باشد تا بدن سگ را تقویت کند و یک غذای لذیذ برای سگ است.
محتوای غذای خشک سگ
بسیاری از افراد در هنگام خرید غذای سگ به ترکیبات آن دقت می کنند تا غذایی که برای سگ خود فراهم می کنند مواد مغذی و مفیدی داشته باشد. محتوای غذای خشک سگ شامل کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها، مواد معدنی و فیبر ها و انواع ویتامین ها است. غذا خشک سگ یک غذای کامل و مقوی برای سگ است که شامل ترکیباتی از برنج، سیب زمینی و نان، پروتئین های گیاهی و گوشت گاو، ماهی و مرغ، چربی های مفید امگا ۳ و امگا ۶، فیبر هایی که در غلات و سبزیجات وجود دارد، پتاسیم، سدیم و کلسیم و انواع ویتامین های ضروری بدن سگ مانند ویتامین A,B, C, D, E است‌.  با توجه به مواد معدنی و ضروری نامبرده شده می توان گفت که غذا سگ سرشار از مواد مغذی و ویتامین هایی است که بدن سگ را تقویت می کند. اگر تمایل به خرید غذای خشک سگ با کیفیت را دارید، کیفیت غذا خشک سگ در سایت پت شاپ ایران زمین بسیار بالا است.

غذای خشک سگ دکتر جان

غذا خشک سگ را می توان یک نوع غذای آماده برای سگ دانست که از فرمولاسیون مخصوص تولید می شود. میزان پروتئین کربوهیدرات و مواد مغذی در غذای خشک سگ کاملاً بر اساس و نژاد آن تعیین می شود. غذای خشک برای سگ در کارخانه های تولیدی با هم مخلوط و پخته می شود و به صورت بیسکویت های با اشکال استخوان، مکعب، ستاره و…تولید می‌ شود تا سگ تمایل به خوردن این بیسکویت های بامزه را داشته باشد. غذای خشک سسگر در بسته بندی مناسب تولید می شود که باید آن را در جای خشک و دور از رطوبت قرار دهید تا ماندگاری غذایی خشک افزایش یابد. اگر تمایل به خرید غذای خشک سگ را دارید اما هنوز نمی دانید غذای خشک سگ ارزان را از کجا تهیه کنید می توانید به فروشگاه دیجی پت سر بزنید. غذای خشک سگ دکتر جان یکی از انواع غذای های خشک موجود در فروشگاه دیجی پت است که به راحتی و قیمت مناسب قابل تهیه کردن است.

فواید غذا خشک سگ

از اولین مزایا و فواید غذای خشک سگ ارزان می توان به قیمت ارزان و مقرون به صرفه غذا سگ  اشاره کرد. البته غذای خشک برای سگ کاملا بدون بو تولید می شود. بنابراین می توانید در سفرهای خود هم غذای خشک  برای سگ ببرید و نگرانی بابت بوی غذا نداشته باشید. البته خوراک خشک سگ را می توانید مجددا درون پاکت بر گردانید، زیرا این غذا خشک است و خراب نمی شود. غذای خشک سگ رویال کنین یکی از بهترین غذای خشک سگ بوده  و یک برند فرانسوی معروف است. تشویقی سگ به شکل خوراکی تهیه شده است و می توانید برای ارتباط عاطفی و سرگرمی سگ ازتشویقی سگ استفاده کنید. قیمت غذای خشک سگ در سایت پت شاپ ایران زمین ارزان است و شما می توانید غذای مخصوص سگ خود را از سایت پت شاپ ایران زمین با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

غذای سگ خانگی

غذای سگ شامل دو دسته غذای کنسروی و  غذای خشک  می شود.حتی می تواند به صورت ترکیبی از غذای خشک و کنسروی با غذای خانگی باشد.اینکه شما کدام را انتخاب کنید بسته به نیاز سگتان و بودجه مالی شماست.
غذای کنسروی گران تر از غذای خشک است و همچنین بعد از باز کردن باید بلافاصله مصرف شود و نمی توان مدت طولانی آن را نگه داشت چون خیلی زود فاسد می شود.اما غذای خشک ماندگاری بالا دارد و همچنین مقرون بصرفه می باشد.

غذای کنسروی در صورتی که زیاد مصرف شود برای سگ مشکلات دهان و دندان را به همراه خواهد داشت.اما جایی که سگ های مسن قادر به خوردن غذای خشک نیستند غذای کنسرویی برای آن ها بهتر است.در غذای خشک مواد معدنی موجود در غذا از غذای کنسروی بیشتر می باشد به این دلیل که در آن از مواد افزودنی و نگهدارنده استفاده نشده است.

چگونه یک غذای مناسب برای سگ انتخاب کنم ؟

برای اینکه بتوانید غذای مناسب برای سگ خود انتخاب کنید باید به نوع زندگی، جثه سگ ٬نژاد سگ  و فعالیت روزانه‌اش بستگی توجه کنید. برای مثال غذای مفید برای یک توله سگ با غذای مفید یک سگ بالغ متفاوت است. وجه مشترکی که بین تمام نژادها وجود دارد کیفیت غذا است.اگر به دنبال بهترین غذای سگ ایرانی هستید باید به دنبال آن‌هایی باشید که حاوی پروتئین، فیبر، چربی، فسفر، پتاسیم، آهن، مس، انواع ویتامین مورد نیاز سگ و غیره باشند.

 

 

۰ ۰

روش شستشوی گوش سگ

قطره شستشوی گوش سگ

گوش سگ به عنوان یک عضوی است که به شدت و همیشه در معرض آلودگی و جرم و انواع عفونت ها قرار دارد. هر چقدر رسیدگی و نظافت گوش های بیشتر باشد میزان احتمال ابتلا به عفونت در این سگ ها کاهش می یابد تمیز کردن گوش سگ یک راه کنترل و جلوگیری از عفونت در این حیوانات است چون این کار یک امر مهم و ضروری است بهتر است خودتان این کار را یاد بگیرید. 

تمیز کردن گوش های سگ کار سختی نیست و شما خیلی راحت می توانید این کار را در خانه و بدون نیاز به حضور پزشک و با قطره شستشوی گوش سگ انجام دهید البته این سادگی مربوط به زمانی است که گوش سگ سالم باشد و عفونت نداشته باشد اگر گوش سگ  و یا گربه دچار عفونت باشد تمیز کردن گوش سگ یا گربه باید توسط افراد متخصص و دامپزشک انجام شود..

تمیز کردن گوش سگ نیاز به ابزار کمی دارد و یادگیری و نحوه انجام آن کار آسانی است.

اگر قصد تمیز کردن گوش خود را دارید دو نکته زیر را مد نظر قرار دهید

نکته ۱ اول باید بدانیم که از کجا متوجه شویم که گوش سگ نیاز به تمیز کردن دارد یا نه  نکته دوم  اینکه نحوه تمیز کردن و انجام این کار چگونه است؟ چگونه متوجه شویم گوش سگ نیاز به تمیز کردن دارد؟ اولین راه این است که گوش سگ را بو کنید اگر چه این کار عجیب به نظر می رسد اما شما با این کار می توانید به تمیزی یا کثیفی گوش سگ تان پی ببرید.

اگر گوش سگ تان سالم باشد هیچ بویی ندارد اما اگر کثیف باشد بوی بدی را استشمام می کنید.

راه دوم برای اینکه متوجه شوید گوش سگ تمیز است یا نه رنگ گوش است اگر گوش سگ رنگ طبیعی و نرمالی داشته باشد گوش سالم است اما اگر رنگ گوش قرمز یا لکه دار باشد نشانه آن است که گوش سگ کثیف است و باید تمیز شود. راه سوم اینکه اگر گوش سگ چرب باشد یعنی باید داخل گوش  تمیز شود.

چه زمانی وقت تمیز کردن گوش است؟

قبل از تمیز کردن گوش دقت کنید که مایعی از گوش سگ خارج شده باشد ماده چرب ضخیم داخل گوش سگ نباشد و هیچ خراش و زخمی داخل گوش نباشد اگر هریک از این علایم در گوش سگ دیده شد حتما باید به دامپزشک مراجعه کنید. اما از آنجا که شما نمی توانید داخل گوش سگ را بطور کامل و دقیق ببینید و بررسی کنید هرگز بدون حضور و مشورت دامپزشک گوش سگ تان را به صورت عمقی تمیز بکنید و از گوش پاک کن هم برای تمیز کردن گوش سگ استفاده کنید چرا که با این کار چرک گوش سگ به داخل گوش فرو می رود.

وسایل مورد نیاز 

 به هیچ عنوان از الکل برای پاکسازی عفونت گوش حیوانتان استفاده نکنید چون استفاده از الکل باعث خشکی گوش سگ تان می شود. از گوش پاک کن هم برای اینکار استفاده کنید چرا که یا این کار چرک ها و آلودگی به داخل گوش سگ فرو می رود در واقع تنها چیزی که برای انجام دادن این کار لازم است مقداری پنبه و محلول مخصوص پاک کننده گوش است.

نحوه تمیز کردن گوش سگ

ابتدا پنبه را به محلول مخصوص پاک کننده گوش آغشته کرده و این محلول را قبلا از داروخانه دامپزشکی تهیه کرده اید پس مقدار اضافی محلول را از پنبه گرفته و به صورتی که پنبه کاملا خیس است، پنبه را به آرامی درون گوش سگ برده و تمام آلودگی ها و جرم ها را پاک کنید.  دقت کنید که اگر گوش سگتان خیلی کثیف بود به پنبه بیشتری نیاز است.وقتی که می خواهید گوش سگ را با پنبه پاکسازی کنید باید مواظب باشید که پرده و مجرای گوش داخلی سگ آسیب نبیند. شما مطمئن باشید که با تمیز کردن گوش سگ هیچ مشکل جدی برای سگ شما پیش نمی آید و او توانایی تحمل این کار را دارد. شما باید این کار را در نهایت آرامش و دقت انجام دهید.

شستشوی مجرای گوش

این امر زمانی قابل انجام است که با دستور دامپزشک باشد، شستشوی مجرای گوش به این دلیل است که تمام ناحیه گوش سگ پر از جرم و چرک شده است. شما می توانید بوسیله محلول شوینده گوش تمامی جرم های انباشته شده و قدیمی را از داخل مجرای گوش پاک کنید.

روش شستشوی مجرای گوش

سر ظرف و بطری محتوی مایع پاک کننده گوش را به طور مستقیم در دهانه گوش سگ قرار داده  و بطری را داخل گوش یگ فشار دهید تا مایع، خیلی آرام داخل مجرای گوش بریزد و همزمان خیلی آرام، پایه گوش سگ را فشار داده و گوش را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. در انتهای کار می توانید از گاز استریل یا یک پنبه برای تمیز کردن جرم هایی که از گوش خارج شده اند استفاده کنید.

بعد از پاکسازی گوش، سگ ممکن است سرش را تکان دهد تا مایع کاملا از گوشش خارج شود. در این هنگام نیز بعد از خارج شدن مایع اضافی، دوباره گوش را با پنبه یا گاز استریل، پاک کنید.

شستشو دادن گوش سگ یکی از کار های مهم و در عین حال آسان است که به راحتی می توانید بدون نیاز به  دامپزشک و در منزل انجام دهید، تا از ابتلای سگ به عفونت های جدی بعدی جلوگیری کنید. اگر گوش سگ دچار عفونت شدید شده باشد حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

 

۰ ۰

تور هایی لحظه آخری ایتالیا

هر آنچه باید در باره تور ایتالیا بدانید؟

تور ایتالیا ، سفر به کشوری مملو از زیبایی معماری های با شکوه زادگاه امپراطوری روم و رنسانس ، ایتالیا  با شاهکارهای هنری و معماری غنی باشد . تور ایتالیا یک تور اروپایی بسیار زیبا یک تجربه از تاریخ باستانی جایی بسیاری از تمدن ها را در خود جای داده است تجربه غذاهای اصیل ایتالیایی و دیدن از جاذبه های زیبا که مانند ندارند همه اینها را در تور ایتالیا تجربه کنید. حتما شما می خواهید سفر کاملی را در تور ایتالیا خود با بهترین قیمت تورایتالیا داشته باشید . اوج ماندگار مجری مستقیم تور ایتالیا با کادر مجرب و حرفه ای خود پکیج کامل تور ایتالیا ارزان را با بهترین خدمات به شما ارائه میدهد. در ادامه با ما باشید تا از تمام جزئیات تور ایتالیا مطلع شوید.

درباره ایتالیا

ایتالیا ، کشور اروپای جنوبی-مرکزی ، شبه جزیره ای است که در اعماق دریای مدیترانه فرو می رود. ایتالیا برخی از مناظر متنوع و متنوع در زمین را شامل می شود و غالباً به عنوان کشوری شکل داده می شود که به صورت چکمه طراحی شده است.

در بالای سطح آن کوههای آلپ که در میان ناهموارترین کوههای جهان قرار دارند. بالاترین امتیازهای ایتالیا در امتداد مونت روزا است ، که در سوئیس قله دارد ، و در امتداد مونت بلان که در فرانسه قله است.

آلپ های غربی از منظره دریاچه های آلپ و دره های حک شده از یخچال های طبیعی که تا رودخانه پو و پیمانت امتداد دارند ، مشرف هستند. توسکانی ، در جنوب منطقه سیسالپین ، شاید مشهورترین منطقه این کشور باشد.

از رشته کوه های آلپ مرکزی ، که در امتداد کشور قرار دارد ، طیف وسیعی از آپنین را پرت می کند ، که در نزدیکی رم گسترده می شود تا تقریباً کل عرض شبه جزیره ایتالیا را بپوشاند. در جنوب روم ، آپنه ها باریک هستند و توسط دو دشت ساحلی گسترده ، یکی رو به دریای تیریرنی و دیگری با دریای دریای آدریاتیک قرار گرفته اند.

بخش اعظم زنجیره آپنین پایین در نزدیکی بیابان است و میزبان طیف گسترده ای از گونه هایی است که به ندرت در جاهای دیگر اروپای غربی مانند گرازهای وحشی ، گرگ ها ، آسپ ها و خرس ها مشاهده می شود. آپنه های جنوبی نیز از نظر تکتونیکی ناپایدار هستند و چندین آتشفشان فعال از جمله وسوویوس وجود دارد که هر از گاهی خاکستر و بخار را به هوا در بالای ناپل و خلیج جزیره ای فرو می برد. در پایین کشور ، در دریای مدیترانه ، جزایر سیسیل و ساردینیا قرار دارند.

تور ایتالیا جاذبه های زیبا باور نکردنی 

ایتالیا مملو از جذاب ترین کشور اروپا ، ایتالیا بازدید کنندگان را با غذای غیر قابل مقاومت ، معماری عالی ، مناظر متنوع و هنر بی نظیر فریب می دهد. در واقع ، آنقدر مملو از امکاناتی است که تقریباً می تواند بر آن غلبه کند. تور ایتالیا از جاذبه های تاریخی بسیار زیبا هیجان انگیز است اگر قصد سفر با تور ایتالیا دارید با اوج ماندگار در ارتباط باشید تا از تور ایتالیا ارزان با خبر شوید .

تاریخچه ایتالیا

ایتالیا ، به معنی کل شبه جزیره جنوب آلپ ، از حدود قرن اول قبل از میلاد به عنوان چنین شناخته شده است. چند قرن قبل ، هنگامی که نام برای اولین بار ظاهر می شود ، فقط از منطقه در جنوب شدید - انگشت شبه جزیره استفاده می شود.
در قرن اول قبل از میلاد ایتالیا تحت کنترل یک قدرت واحد ، رم است و تا قرن 5 بعد از میلاد نیز چنین خواهد ماند. این شبه جزیره در سال 1861 دوباره به عنوان ملت مدرن ایتالیا تبدیل به یک نهاد سیاسی شد.

در تمام دوره های دیگر ماقبل تاریخ و تاریخ این مطلوب ترین سرزمین ها توسط گروه های رقیب متعددی به اشتراک گذاشته شده و جنگیده اند.
در حدود 700 سال قبل از میلاد مسیح ، اکثر قبایل در ایتالیا ورودهای نسبتاً اخیر ، چه با زمین از شمال و چه از طریق دریای دریای آدریاتیک. آنها هند و اروپایی هستند و زیر گروه از زبانهای ایتالیایی را می گویند.

اما گروه غالب در این زمان ، اتروسکها ، منشأ مختلفی دارند. از آنجا که از آنجا آمده اند موضوع بحث و گفتگوی دانشمندان زیادی است ، اما تا حدود 500 سال قبل از میلاد آنها بخش عمده ای از ایتالیا مرکزی را کنترل می کنند. 

تور لحظه آخری ایتالیا

حتما تا به حال تور ایتالیا لحظه آخری یا تور آفری ایتالیا شنیده اید در واقع تور لحظه آخری به توری گفته میشود که در یک  فاصله زمانی تا تاریخ شروع تور معمولا بین 1 تا 3 روز مانده به تاریخ تمام شدن ثبت نام تور قیمت آفر میگذارند و یا هتل های ایتالیا روی قیمت هتل تخفیف میگزارند که قیمت تور ایتالیامی آید یا اینکه ایرلاین های تور ایتالیا تعداد محدودی جای خالی داشته باشند که قیمت بلیط ارزان ایتالیابا شما ارائه دهند که به این سه اصل میگویند تورلحظه آخری ایتالیا . که فقط آژانس هایی که مجری مستقیم تور ایتالیا هستند میتوانند در فصل های مختلف تور لحظه آخری ایتالیا را به قیمتی پایین ارائه دهند که خوشبختانه اوج ماندگار مجری تور ایتالیا را با خدماتی لوکس و هتل مجلل را در تور ایتالیا لحظه آخری به شما ارائه میدهند . با ما در ارتباط باشد تا از پایین ترین قیمت تور ایتالیا مطلع شوید.

 

تور ایتالیا ویژه دی و بهمن واسفند 1401  

هوای دلپذیر قیمت های مناسب ، خرید از فستیوال های پاییزی از ویژه گی های تور ایتالیا در پاییز می باشد فصل پاییز برای سفر به روسیه بسیار مناسب است .شما میتوانید تور ایتالیا لحظه آخری پیدا کنید و با قیمت کم سفر کنید و تور ایتالیا رزرو کنید . اما پیدا کردن تور ایتالیا ارزان بسیار دشوار است اوج ماندگار مجری مستقیم تور های ایتالیا به شما تور استثنایی با قیمتی باور نکردنی را به شما ارائه میدهد .

 

آب و هوای ایتالیا

دو برنامه بسیار متداول در برنامه ریزی سفر به ایتالیا وجود دارد. آنها عبارتند از: "چه نوع دمائی را می توان انتظار داشت؟" و "هوا بارانی است؟".
جدول زیر به هر دو سؤال پاسخ می دهد. جدول میانگین دما و مقدار متوسط ​​باران را که می توان انتظار داشت نشان می دهد. ستون "متوسط ​​بالا" به طور متوسط ​​نشان می دهد حداکثر درجه حرارت در طول روز که انتظار داشتید چقدر است.

درجه حرارت "متوسط ​​پایین" گزارش می دهد که حداقل دما ، به طور متوسط ​​، در شب چه انتظاری دارید. به یاد داشته باشید که اینها میانگین هستند ، به این معنی که اگر یک روز را انتخاب کنید ، درجه حرارت می تواند بالاتر یا پایین تر از گزارش شده باشد ، گرچه نه خیلی بالاتر باشد و نه خیلی پایین. همچنین ، اینها به طور متوسط ​​ماهانه هستند: درجه حرارت در اواخر ماه مه به نسبت اواخر ماه ژوئن بسیار بیشتر از اواخر ماه ژوئن خواهد بود تا در پایان آوریل.

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

تقریباً هر زمان از سال می تواند زمان خوبی برای بازدید از ایتالیا باشد. همه کشورها این حقوق فریبنده را ندارند! در حالی که ایتالیا در هر فصلی برای لذت بردن بسیار مناسب است ، بهترین زمان برای بازدید از ایتالیا در طول پاییز است ، از سپتامبر تا نوامبر ، زمانی که هتل ها و بلیط هواپیما ارزان تر هستند و جمعیت تابستانی در جاذبه های گردشگری محبوب مانند Coliseum و واتیکان فروکش کرده است.
هر وقت تصمیم به رفتن گرفتید ، بخوانید تا در مورد وضعیت آب و هوای ایتالیا بیشتر بدانید و دریابید که تعطیلات ، غذا و جشنواره ها در طول سال در دسترس هستند
سفر به ایتالیا با تور ایتالیا دربهار مزایای خوبی هم دارد.  در این فصل به نسبت تابستان می توانید با قیمت تور ایتالیا ارزان‌تر سفر کنید و از تخفیفات خوب حراج برندهای مطرح ایتالیا نهایت استفاده را کنید.

جاذبه های دیدنی ایتالیا 

به عنوان زادگاه امپراطوری روم و رنسانس ، جای تعجب نیست که ایتالیا باید چنان با شاهکارهای هنری و معماری غنی باشد ، یا اینکه باید بیشتر از هر کشور دیگری در جهان دارای میراث فرهنگی یونسکو باشد. اما بهترین جاذبه ایتالیا برای گردشگران همه هنر و معماری نیست؛ این کشور از دریاچه ها ، کوه ها ، و یک ساحل چشمگیر برخوردار است که به آن جاذبه های طبیعی برجسته ای نیز می بخشد. این لیست از مکانهای برتر برای بازدید فقط شروع کارهای برجسته برای دیدن و انجام در ایتالیا است.

جاذبه های تور ایتالیا با اوج ماندگار می توان ( کولوسئوم ، کانال های ونیز ، پومپی ، برج کج پیزا ، دریاچه کومو ، ساحل آمالفی ،   فلورانس Duomo سانتا ماریا دل فیور ، سینک تره ، شهر واتیکان ، انجمن رومی ) نام برد

غذاهای خوشمزه ایتالیا  پیتزا ایتالیایی

گرچه یک تخته نان مسطح با روغن و ادویه جات ترشی جات در مدت زمان طولانی قبل از اتحاد ایتالیا بود ، اما شاید هیچ ظرفی به اندازه پیتزا فروتن و نماینده کشور وجود نداشته باشد. پیتزا آسان ، ارزان و پر کردن از دیرباز یک میان وعده یا وعده های غذایی رایج است ، به خصوص در ناپل که در ابتدا سس گوجه فرنگی اضافه شده است. هنگامی که ملکه ایتالیایی Margherita در سال 1889 در تور پادشاهی خود از طریق شهر شلوغ وارد شد ، از او خواست تا این ظرف را امتحان کنید که دید بسیاری از افراد در حال خوردن هستند. یک کارآفرین محلی ، ترکیبی افسانه ای از سس گوجه فرنگی ، موزارلا و ریحان را به او خدمت کرده است و پیتزای مارگریتا را ایجاد می کند. چه به طور تصادفی و چه با طراحی ، Margherita رنگ های پرچم ایتالیا را نیز به نمایش می گذارد.

امروزه ، در ایتالیا دو نوع پیتزا وجود دارد که می توانید از آن انتخاب کنید: پیتزا به سبک نئوپولیتی یا پیتزا به سبک رومی (هرچند صادقانه بگویم ، بسیاری از مکان های تحویل وجود دارند که یک واسطه خوشحال کننده بین این دو است). پیتزا به سبک ناپلانی پوستی غلیظ و کرکی دارد. به نظر می رسد قطر آن کمی کوچکتر باشد زیرا خمیر تاکنون پاشیده نشده است و بیشتر پر می شود. پیتزا به سبک رومی دارای پوسته نازک کاغذی و کوچکترین شکاف است (شما نمی خواهید آن را مبهم جلوه دهد!) این قطر بزرگتر است اما معمولاً سبک تر و بمب گلوتن کمتری دارد.
به دلیل تاریخ ناپل با ملکه Margherita ، این شهر ادعا می کند که زادگاه پیتزا مدرن است ، اگرچه در سراسر ایتالیا مورد بحث است. به هر صورت ممکن است ، قانون کلی برای سفارش پیتزا در ایتالیا تیراندازی برای توپ های کمتری است. شما همچنین باید نسبت به هر نوع پیتزا فروشی که بارها را بر روی پای خود قرار می دهد ، تردید کنید - این اغلب می تواند یک تاکتیک باشد که برای استفاده از مواد اولیه ضعیف استفاده می شود. پرچم های کمتری نشانه اعتماد به نفس در محصول است زیرا هر نوع بالشتک باید نمونه باشد. هر کدام از پیتزا ها را مورد علاقه خود قرار دهید ، قانون دیگر این است که: وقتی در روم هستید ، مانند رومیان انجام دهید ، یعنی پیتزا به سبک رومی بخورید. هنگامی که در ناپل هستید ، به طور طبیعی ، همانطور که نپولیسی ها انجام می دهند.

مراکز خرید ایتالیا 

روم ممکن است به خاطر هنر دلهره آور ، تاریخ جذاب و غذاهای آسمانی اش مشهور باشد ، اما این شهر همچنین مکان های زیادی برای خرده فروشی دارد. و همچنین خیابان های معروف مشهور ویا دل کورسو ، ویا کاندوتی و ویا کولا دی رینزو ، همچنین تعدادی از مراکز خرید ، فروشگاه های بزرگ و فروشگاه های طراح در حال فروش مواد غذایی ، مد ، خانه و لوازم جانبی دیگر هستند.

مراکز خرید ایتالیا می توان مرکز خرید La Rinascente،مرکز خرید Galleria Porta di Roma،مرکز خرید کوین (سکه)،مرکز خرید پاپیروس،بوتیک Dolce & Gabbana

هتل ها و اقامت گاهای ایتالیا

کشور ایتالیا  تیف گسترده ای از خدمات و میزبانی از گردشگران سراسر دنیا در خود جا داده است و برای اقامت مملو از هتل های 5 ستاره لوکس و هتل های 4 و 3 ستاره وحتی هتل های ارزان قیمت و هتل آپارتمان های ارزان می باشد.شما در ایتالیا می توانید در هر منطقه دوست دارید هتل به درجه دلخواه خود پیدا کنید .

هتل های ایتالیا   بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند . ایتالیا دارای صدها هتل مختلف میباشد که خدمات خوبی را در مدت زمان اقامت شما  ارائه میدهد . برای رزرو هتل ایتالیا با بهترین خدمات کافیست با اوج ماندگار در تماس باشید تا با مبلغ مورد نظرتان از بهترین و ارزانترین هتل در تور ایتالیا خود برخوردار باشید. از بهترین هتل های ایتالیا میتوان به استار هتل بوسینیس پالاس، استار هتل متروپل پالاس اشاره کرد.

چگونه به ایتالیا سفر کنید

با هر نوع وسیله زمینی هوایی می توان به ایتالیا سفر کرد.  فرودگاه بین المللی دسترسی آسانی را برای بازدید کنندگان داخلی و خارجی فراهم کرده است.
رسیدن به ایتالیا ، با هواپیما بسیار آسان است. ایتالیا به همه کشور های بزرگ، ارتباطات خیلی خوبی دارد.
فرودگاه های بین المللی ایتالیا دسترسی آسان را برای بازدید کنندگان داخلی و خارجی فراهم می کند. و شما می توانید با تور ایتالیا به راحتی به ایتالیا سفر کنید و بلیط ارزان بگیرید . ظرفیت بالای فرودگاه های ایتالیا ، در خدمت گردشگرانی است که از سراسر دنیا به این شهر زیبا سفر می کنند.

هزینه سفر به ایتالیا 

ایتالیا ، کشوری اروپایی با خط ساحلی مدیترانه طولانی ، بر فرهنگ و غذاهای غربی نشان قدرتمندی برجای گذاشته است. پایتخت آن ، رم ، محل زندگی واتیکان و همچنین هنرهای دیدنی و ویرانه های باستانی است. سایر شهرهای مهم شامل فلورانس ، شاهکارهای رنسانس مانند "دیوید" میکل آنژ و Duomo Brunelleschi است. ونیز ، شهر کانالها. و میلان ، پایتخت مد ایتالیا است. هزنیه سفر به این ایتالیا بسته به نوع سفر، تورهای ایتالیا ، امکانات هتل های ایتالیا ، متفاوت خواهد بود. میتوانید در زمان سفر به ایتالیا از تور لحظه آخری ایتالیا و تور ایتالیا ارزان  از اوج ماندگار دریافت کنید.  

فرودگاه ایتالیا 

اگر قصد پرواز به ایتالیا را دارید ، باید تعداد کمی فرودگاه را انتخاب کنید. در کل حدود 20 فرودگاه در سال وجود دارد که بیش از 1 مسافر مسافرتی در آن دارند و حدود 20 فرودگاه کوچکتر در سال با کمتر از 1 مسافر مسافرتی کار می کنند. در زیر می توانید اطلاعات مربوط به هر یک از فرودگاه ها را بیابید و همانطور که در متن بیشتر مشاهده می کنید ، ما همچنین نقشه ای تهیه کرده ایم که می توانید به راحتی همه فرودگاه های ایتالیا را بیابید. MAP در انتهای این پست قرار دارد.
فرودگاه رم Fiumicino - کد IATA FCO - (38.5 پوند مسافر)
فرودگاه لئوناردو داوینچی توسط رم بزرگترین فرودگاه ایتالیا و قطب اصلی برای بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا Alitalia است. این فرودگاه در غرب رم در نزدیکی ساحل دریای مدیترانه توسط شهر Fiumicino واقع شده است. رسیدن از فرودگاه داوینچی به مرکز رم سریع و آسان است. به عنوان گزینه ای برای پرواز به فرودگاه داوینچی ، می توانید از فرودگاه Ciampino رم استفاده کنید. اگر به هر نقطه از منطقه لاتزیو ، امبریا یا آبرزو سفر کنید ، یکی از آن دو فرودگاه رم ممکن است به دلیل بیشتر بودن اتصالات بین المللی بهترین انتخاب باشد

۰ ۰

قوانین عجیب کشور ایتالیا

آیا درباره قوانین کشور ایتالیا چیزی می‌دانید؟ همه‌ کشورهای دنیا دارای قوانین مختص به خود هستند و گردشگران باید به تمامی این قوانین احترام بگذارند. اما گاهی این قوانین به حدی عجیب هستند که باور آن‌ها حتی برای مردم خود آن کشور هم سخت است. ایتالیا هم از این قوانین کم ندارد.

آیا می‌دانستید که جویدن آدامس در سنگاپور جرم است یا اینکه نگه داشتن ماهی سالمون در انگلیس اقدامی مشکوک به شمار می‌آید؟ احتمالاً نه. این موارد تنها چند نمونه از صدها قانون عجیب و عجیب در سراسر دنیا هستند. ایتالیا نیز از این قاعده مستثنا نیست و قوانین عجیب‌وغریب خود را دارد. بااین‌حال، نگران نباشید؛ اگر در حال برنامه‌ریزی برای بازدید از کشور ایتالیا هستید، تنها کافی است با مطالعه‌ی قوانین کشور ایتالیا از وجود آن‌ها مطلع شوید.

قانون اول: شما باید همیشه در میلان لبخند بزنید

اگر می‌خواهید در میلان جریمه نشوید، باید در هرلحظه لبخند به لب داشته باشید. این قانون عجیب در میلان، شهروندان را ملزم می‌کند تا در تمامی لحظات، حتی در مراسم ختم و عیادت در بیمارستان، لبخند بزنند. پس به خاطر داشته باشید که در میلان، آن چهره‌ی عبوس خود را کنار بگذارید.

شاید تصور کنید که این قانون برای از میان بردن غم و اندوه از شهر میلان نوشته شده باشد، اما درواقع این قانون به‌عنوان راهی برای برتری دادن به میلان در دوران امپراطوری اتریش-مجارستان خلق شده است. بااین‌حال، این قانون در چند سال اخیر اجرا نمی‌شود، بنابراین زیاد نگران حفظ یک لبخند بزرگ بر روی صورتتان در میلان نباشید.

به نظر می‌رسد که این قانون صرفاً به این دلیل منسوخ نشده است که به دوران امپراطوری اتریش-مجارستان تعلق دارد. پس اخم کردن در میلان هم ایرادی ندارد. اما چرا اخم؟ شما در مسافرت هستید. پس لبخند بزنید.

قانون دوم: جا گرفتن در سواحل با کمک حوله و بساط پیک نیک

اگر عاشق ایده‌ی یک پیک‌نیک رمانتیک در کنار سواحل هستید، پس به کاپری، پوزیتانو (Positano) یا راوِلو (Ravello) نروید. پهن کردن بساط پیک‌نیک و همچنین جا گرفتن در سواحل این شهرها با کمک حوله‌ی شنا، ممنوع است؛ بنابراین اگر می‌خواهید در قسمت خوبی از سواحل این شهرها مستقر شوید، بهتر است زودتر اقدام کنید.

اگر نگران این موضوع هستید که حوله و وسایل شما از سوی مأموران ساحلی، وقتی‌که در حال شنا هستید، ضبط و مصادره شود، نگران نباشید. این قانون صرفاً از سوی گارد ساحلی در مورد افرادی اجرا می‌شود که وسایل خود را در طول شب در ساحل رها می‌کنند. آن‌ها تلاش دارند با جمع‌آوری هرگونه وسایلی، از شلوغ شدن ساحل جلوگیری کرده و سواحل عمومی را برای همه‌ی مردم در دسترس تر کنند.

قانون سوم: در تورین، سگ خود را سه بار در روز به پیاده روی ببرید

شما هم عاشق سگتان هستید؟ پس تنها نیستید؛ در تورین قوانین متعددی وجود دارد که در ارتباط با سلامت بهترین دوست انسان نوشته شده‌اند.

اگر می‌خواهید تا از زیر بار جریمه‌ی ۵۰۰ یورویی فرار کنید، باید حتماً سگ خود را سه بار در روز به پیاده‌روی ببرید و هرگز هم به فکر رنگ کردن موهای سگتان نباشید. هرگونه تغییر در ظاهر حیوانات نظیر رنگ کردن یا کوتاه کردن موهای سگ به اشکال عجیب‌وغریب، در تورین جریمه‌های سنگینی برای شما به همراه دارد.

در سال ۲۰۰۵ بسیاری از شهرهای ایتالیا شروع به وضع قوانینی علیه حیوان آزاری کردند. درحالی‌که جریمه‌های سنگین‌تری برای حیوان آزاری و رها کردن آن‌ها وجود دارد، «اصلاح موی حیوانات» همچنان نوعی از حیوان آزاری محسوب شده و مشمول برخورد قانونی می‌شود.

بنابراین، شاید سه بار بیرون نبردن سگ‌ها در طول روز آن‌چنان با برخوردهای شدید قانونی همراه نباشد، اما بهتر است فکر رنگ کردن موی سگ خود را از سرتان بیرون کنید، مگر اینکه بخواهید متحمل جریمه‌ی سنگینی شوید.

قانون چهارم: ممنوعیت تنگ ماهی در رم

اگر نمی‌توانید به‌هیچ‌وجه از ماهی قرمز خود جدا شوید، باید بدانید که شما اجازه‌ی سفر با ماهی‌تان به شهر رم را ندارید. شهر رم در سال ۲۰۰۵ نگهداری ماهی قرمز را عملی ظالمانه در حق حیوانات اعلام کرد و به‌موجب این قانون، تمامی تنگ‌های ماهی در این شهر ممنوع شدند.

تنگ ماهی؟ مگر آن‌ها چه مشکلی دارند؟ مراجع قانون‌گذاری رم در سال ۲۰۰۵ و پس از وضع مجموعه‌ای از قوانین جدید برای مقابله با حیوان آزاری، تصمیم گرفتند تا نام ماهی را نیز به این فهرست اضافه کنند. درحالی‌که همه‌ی ظرف‌های نگهداری ماهی بد نیستند، اما برخی از آن‌ها، به‌خصوص تنگ‌های ماهی، باعث می‌شوند اکسیژن کمتری به ماهی‌ها برسد و این موجودات بمیرند.

دیگر در رم تنگ ماهی فروخته نمی‌شود، اما اجرای این قانون برای افرادی که پیش از وضع آن صاحب تنگ ماهی بوده‌اند، بسیار سخت است؛ بنابراین، اگر صاحب یک تنگ ماهی هستید، لطفی در حق ماهی‌های کوچک خود کنید و برای آن‌ها یک خانه‌ی جدید بخرید.

قانون پنجم: ممنوعیت ساخت قلعه های شنی در ساحل شهر اراکلِیا

شما قصد سفر به شهر اِراکلِیا (Eraclea) را دارید و می‌خواهید در سواحل آن قلعه‌های شنی بسازید؟ چقدر بد! ساخت قلعه‌های شنی در ساحل اراکلیا ممنوع است. خودتان را ناراحت نکنید. این بار کمی از ایده‌های خلاقانه‌ی معماری خود فاصله بگیرید و با نشستن در ساحل، استراحت کنید.

قانون منع ساخت قلعه‌های شنی در اراکلیا به این خاطر وضع شده است که مقامات این شهر تصور می‌کنند این قلعه‌ها تهدیدی برای امنیت عمومی هستند. مقامات اراکلیا باور دارند که خطر قلعه‌های ماسه‌ای به حدی زیاد است که مانع راه رفتن مردم در ساحل می‌شود و می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد.

شاید این قانون برای شما عجیب باشد، اما درصورتی‌که مأموران ساحلی شما را در حال ساخت قلعه‌های شنی بیابند، جریمه‌ی سنگینی در انتظارتان است.

قانون ششم: ممنوعیت شنا در حوضچه های عمومی در ایتالیا

اگرچه از نظر قانونی شنا در چشمه‌ها و حوضچه‌های عمومی در ایتالیا جرم محسوب نمی‌شود، اما در صورت انجام این عمل از سوی شما، جریمه‌ی سنگینی در انتظارتان است. به شما پیشنهاد می‌دهیم که این کار را نکنید و برای شنا به یکی از بی‌شمار سواحل زیبای ایتالیا بروید.

اگرچه کمی آب‌تنی و فرو بردن انگشتان پا درون حوضچه‌های خنک آب در یک روز گرم تابستانی بسیار وسوسه‌برانگیز است، اما بهتر است فکر آن را از سرتان بیرون کنید. شنا کردن در این حوضچه‌ها ممنوع است و حتی اگر شما تنها انگشتان پای خود را درون آن‌ها کنید، به‌شدت و با مبلغ سنگین ۹۰۰ یورویی از سوی مأموران پلیس جریمه می‌شوید.

دلیل این‌همه سخت‌گیری برای چیست؟ این چشمه‌ها و حوضچه‌ها از آثار تاریخی ایتالیا به شمار می‌آیند و باید حفظ و مراقبت شوند؛ بنابراین، در حق کشور ایتالیا لطف کرده و با شنا نکردن در این حوضچه‌ها، به مقامات شهری این کشور در حفظ و نگهداری از این آثار تاریخی کمک کنید.

۰ ۰